Paskutinę savaitę visa Lietuva sukrėsta, pasibaigus serialo apie pelenės Gretos nuotykius Seime, žiniasklaidos dėmesys prikaustytas prie mažo berniuko tragedijos Kėdainiuose. Nesvarbu ar tai būtų internetinis naujienų portalas, ar televizijos ir radijo žinių laida, ar tiesiog pramoginis pokalbių šou komerciniame kanale – visur kalbama apie artimųjų nukankintą berniuką Matą.
Ne tik žiniasklaida, bet ir visuomenė aptarinėja šį be galo liūdną ir sunkiai suprantamą įvykį, tema gvildenama tūkstančiuose socialinių tinklų diskusijų, bendradarbių pietų metu, visuomeniniame transporte. Nuomonių apie įvykį buvo pačių įvairiausių ir ši tema abejingų nebaliko.
Šiuo straipsniu nesiekiu vėl žadinti diskusijos dėl tėvų teisių auklėjant vaikus. Jame nebus kalbama apie tai, kas yra smurtas šeimoje ir kuo jis skiriasi nuo tradicinių, per tūkstantmečius pasiteisinusių auklėjimo būdų. Kiekvienas tėvas ir mama prieš Lietuvos Konstituciją ir Dievą yra atsakingi už savo vaikus, jų auklėjimą ir gerovę. Tėvai privalo pasirinkti tinkamus būdus vaikų auklėjimui, kurie nepažeistų įstatymų, dorovės ir sveiko proto. O valstybė ir visuomenė jiems turi visomis priemonėmis padėti.
Šiuo straipsniu norėtųsi pakreipti mūsų visuomenės ir žiniasklaidos diskusijas šiek tiek kita linkme. Mūsų visuomenėje klesti smurto ir patyčių kultūra, kuri yra palaikoma dalies žiniasklaidos priemonių, politikų, visuomenės veikėjų ir net (!) teismų. Prisiminkime vieną neseną rezonansinę istoriją.
Prieš porą metų nesusitupėjęs paauglys iš Troškūnų, Vaidotas Grincevičius, pasivadinęs „Whydoto“ slapyvardžiu, internete paskelbė „produktą“, kurį pavadino „Šėtone, prašau“. Po to tęsėsi ilgi teisiniai ginčai, kurie peraugo į diskusijas apie žodžio laisvę, o šios, įsikišus žiniasklaidai ir visuomenėje žinomiems žmonėms, baigėsi jaunuolio išteisinimu.
Mieli skaitytojai, dabar atsisėskite patogiai, prisiminkite ketverių metukų Matuką iš Kėdainių, jo sužvėrėjusį patėvį ir nužmogėjusią motiną, vaikiškomis lūpomis, drebančiu balseliu, bet šiek tiek švepluojant tariamus skaičiukų pavadinimus. Tada smūgius, kraują, vėl smūgius, vėl kraują, sužalotas smegenis, visą kūnelį ištinusį nuo mėlynių, guzų ir žaizdų, komą ir nebepabudimą niekados…
Dar prisiminkite laidotuves, darželio auklėtojos ašaras, nuo veidmainiškos užuojautos perkreiptus politikų ir pareigūnų veidus ir mėgaukitės Lietuvos Respublikos teismų išteisintu „meno kūriniu“. Kas galėtų paneigti, kad Gediminas Kontenis išradingumo ir įkvėpimo savo poelgiui sėmėsi būtent iš šio kūrinio ir klasikos šedevro?
Šėtone parašau nupirki mano siela
Už leidimą taškyti vaikų galvas į sieną
Pyktis manyje verda kiekvieną dieną
Tai daug dažniau nei mano mama verda man pieną
Jeigu pagaučiau aš vaiką galėčiau jo mėsą sušaldyt, suvalgyt
Kaulus vietoj malkų suskaldyt…
/…/
Pažiūrėk matai, aš grėbiu lapus
Būtų daug smagiau, grėbti man vaikus
Nesvarbu gyvus, ar negyvus
Iš kur tas pyktis, aš nežinau
Bet kiekvieną dieną kaupias vis daugiau…
Šiais laikais vaikai yra tokie įkyrūs
Bet tiek to, jų stuburai silpni ir birus
Nebijok trenkti vaikui, būk tikras vyras
Nesvarbu ar tu merga, ar žmogus
Kreipiuosi į jus visus
į tave, į tave, į tave.
sukilkim prieš vaikus!
Nukapokim jiem nagus, nuvarykim į kapus
Jie galvos, kad tai košmaras
Bet užmigę niekada taip ir nepabus…
Pasiskaitėte, patiko? Susiraskite šį kūrinį Youtube puslapyje, žiūrėkite į Matuko laidotuvių nuotraukas ir mėgaukitės, klausykitės, patirkite malonumą…
Priminsiu, kad Lietuvos Respublikos teismas 2016 metų rugsėjo mėnesį pasakė, kad tokie teiginiai nėra nusikaltimas, tuo sprendimu džiūgavo liberalieji žodžio laisvės „pranašai“ Algis Ramanauskas ir Marijonas Mikutavičius.
Nors daina ir vaizdo klipas yra neigiamo turinio, vien tik neigiamų teiginių vartojimas sukurtoje dainoje ir vaizdo klipe, nesant konkrečių tiesioginių pareiškimų, skatinančių neapykantą, kurstančių niekinti, diskriminuoti ir skatinančių vartoti fizinį smurtą prieš vaikus, negali būti pripažįstama nusikalstama veika: ši daina ir vaizdo klipas nėra tokio pavojingo turinio, kurį būtų galima vertinti kaip kurstantį neapykantą, niekinimą ar diskriminaciją, – teismo motyvus komentavo teisėja Zita Gavėnienė.
Tai kodėl jūs, mieli skaitytojai stebitės, juk kol Lietuvos teismai teigia, kad skatinimas smurtauti prieš vaikus nėra nusikaltimas, smurtas nesiliaus, jis tik žiaurės ir plėsis.
O gal kokiam kitam „menininkui“ reikia perdainuoti jaunojo Troškūnų menininko kūrinį pakeičiant smurto objektą? Pavyzdžiui žodis vaikai tekste pakeičiamas žodžiais: mokytojai, katalikai, taksistai, žydai, negrai, invalidai…?
Nukapokim jiem nagus, nuvarykim į kapus,
Jie galvos, kad tai košmaras,
Bet užmigę niekada taip ir nepabus…?
Tikrai?!
Teisėja Zita, Marijonai Mikutavičiau, jūs rimtai?
Teisingas straipsnis.
Pagarba.
… tikrai taip… tik jei tas glušius būtų vietoje žodžio “vaikas”, panaudojęs žodį – liberalas, homoseksualas, tai jau seniai tupėtų kalėjime tarp “gaidžių” ir būtų jam tada parodyta saviraiškos laisvė per kitą galą…
Briedus rašote ir paistote gerbiamieji. Lygiai tas pats, kai nueini į restoraną (ar namuose/svečiuose) užsisakai kepsnį, maloniai, romantiškoj aplinkoj su pasimėgavimu suvalgai jį, o tuomet eini kovoti prie manekenes nešiojančias kailinius. Pažiūrėkite toj pačioj youtubėj kaip auga tas gyvuliukas, kaip jį mama myli, prižiūri ir kaip ji po to skerdžiama, kaip trykšta kraujas, kaip ji iki paskutinio agonikos traukulio priešinasi mirčiai ir t.t. pasakysit nelygink gyvulio su vaiku? Dvigubus standartus taikote tamstos – kaip sako sena lietuviška patarlė “vagis užauga nuo adatos”. Taip ir galvažudys…
Tai nevalgyk salotų.
Pavaro šitas Panka. Grynu kremliadelfio stilium. Lyg ir nepritaria smurtui, lyg ir ragina nesiknisti negatyve, o pats publikuoja, cituoja, aptarinėja kažkokias, paauglystės hormonų audrų išprovokuotas,bevertes eiles, kurias atseit smerkia,bet visiems siūlo pasižiūrėt jutūbėj.
Nesuprantu, redakcijos pozicijos informacinio karo atžvilgiu.
Kremlius su savo vergais deda visas pastangas kaip sumenkint Lietuvą, jos pasiekimus ir lietuvius kuo giliau sukišti į purvą . Prie bet kokio neigiamo visuomenės reiškinio egzistuojančio visur, priklijuojamas žodis ‘lietuviai” žemina mus tautiniu pagrindu. Pagrindinės žiniasklaidos temos – negatyvas. Bet koks ryškesnis kriminalinis įvykis į viešumą kaišiojamas iki šlyktumo. Konkrečiu atveju pasiekė ir Alką
Informacinio karo pasekmės matomos akivaizdžiai, Masiškai daugėja patriotiškumą ir savigarbą praradusių žmonių. Net tarp apsišvietusių tautiečių pilna savo ateitimi netikinčių bambeklių. Lietuva jų akyse – nelaimių kraštas, nors visame išsivysčiusiame Pasaulyje gyvenimas eina panašia vaga. Idealios visuomenės niekur nėra.
Alkas tautinis portalas ir man nesuprantama, kodėl čia publikuojami tokių,po nešvarius apatinius besiknisančių veikėjų kaip Panka, straipsniai.
Tai dar vienas šūvis į mūsų savigarbą.
Šioje rašlaivoje yra frazė”Mūsų visuomenėje klesti patyčių kultūra”
Tai melas. Patyčios kitur, ir tiesa tokia: Iš mūsų visuomenės tyčiojasi, melą ir priešišką propagandą nebaudžiamai skleidžianti žiniasklaida, ir tokie iš kvailo eilėraštuko pagaminamtys kalną mėšlo autoriai.
Per tokius veikėjus kaip tamsta, Lietuva ir yra nelaimių kraštas.
Greičiau per tokius kaip pats – kavokis po lapais.
Matomai tam ,,Diedui” nedaugiau kaip 22 metukai,kai sulauks 40 gal ateis i prota,gal jei tai ne dijagnoze.
Jei ne Vaidotas Grincevičius su savo šėtoniškom dainom – Matukas dabar būtų gyvas, ane? Panka, kliedi “neapykantos kalbos (ang. “hate speech”) liberalsocialkomunistinius kliedesius ir to nė nesuvoki…
Mindaugai ir Diedai, tikriausiai neskaitėte straipsnio. Arba skaitydami naudojotės ne smegenimis o ta pačia neapykanta – ad hominem. Straipsnis apie tai, kad net Lietuvos teismai – leidžia skleisti smurtą, jo nebaudžia ir neužkardo. Jei taip bus ir toliau – smurto aukų bus dar daugiau.
Nematau jokio ryšio tarp kažkokių absurdiškų eilių ir kiekviename žingsnyje kaišiojamos žmogžudystės.
Visur, turtingose ir skurdžiose šalyse, šiltuose ir šaltuose kraštuose psichų ir kriminalinių nusiklatėslių užtenka sau ir eksportui. Pasaulis pilnas smurto, bet mums bandoma įrodyt, kad visos nelaimės tik Lietuvoje( Iki Trampo išrinkimo dar buvo Amerikoje)
Dar blogiau, kad niekas neanalizuoja priežasčių. kodėl Lietuvoje, kur žmonės santūrūs, mažai reiškiantys emocijas ir netgi per daug ramūs, atsitinka tokie dalykai.
Mano nuomone, dėl agresijos ir patyčių kalčiausia žiniasklaida. Tokią negatyvią, žeminančią, mėšlu besidrabstančią, besispjaudančią žiniasklaidą galima sutikt tik nuo rusų atsiskyrusiose bet jų tebeįtakojamose šalyse. Lietuva ryškus to pavyzdys.
Ilgesnį laiką pabuvus svetur ir grįžus namo, pabenravus su mažiau išsilavinusiais, tik iš lietuviškos televizijos ir interneto gaunaičiais žinias žmonėmis, pasijauti psichnamyje.
Liaudis nuteikta nevilčiai,nudurninta, įčirškinta įsiutinta ir gyvenanti tik tuo apie ką spygauja politikai.
Politikai ir kitos visuomenės atmatos,ieško bet kokios progos save pareklamuot. Žmogžudystės, pijokystės, avarijos, stchinės nelaimės, nepritekliai, gaisrai,potvyniai puiki proga pasireikšt, pasirodyt protingu žinančiu išeitį ir apspjaudyt savo konkurentus.
Šiuo straipsnio atveju irgi tas pats. Norėta pasirodyt protingesniu už kitus, bet gavosi antraip.
Autorius smerkia provincijos teisėją nepasodinusio į kalėjima kažkokio vaikėzo.
Paskaitęs šias eiles, matau tik vieną priežastį dėl ko galėjo būti parašytos tokios kvailystės. Taip prasiveržia smarkiai tėvų skriausto, gal net skaudžiai fiziškai bausto vaiko neviltis.
Remiantis Pankos išvedžiojimais,tai man labai nepatiko jo straipsnis. Jame varomas juodas, kremlinis negatyvas. Menkinama Lietuva, lietuviai melagingai apkaltinami propaguojantys smurto ir patyčių kultūrą.
Paskaičius nepilnavertės asmenybės sukurtą iš kažin kokio užkampio ištrauktą eilėraštuką ir palyginus su tautiniame portale publikuojamu straipsniu, peršasi vienaraeikšmiška išvada, kad sėdėt labiau nusipelnė straipsnio autorius.
Gerai, matyt, reiks perdainuoti tą dainą vietoj žodžio “vaikai” įstatant žodį “žydai”. Jei žodžio laisvė, tai žodžio laisvė visiems. Lauksime palaikymo. 🙂
Visai jie nespygauja, o ramiai kabina makaronus
https://www.facebook.com/sutkus.lt/videos/167087590449456/
Tikrą tiesą parašėte, gerb. Juliau. Patyčių pilna žiniaskalida, o kraupiausi nusikaltimai komerciniuose TV kanaluose liejasi per kraštus. Neabejoju, kad tai yra psichologinio karo prieš Lietuvą, lietuvių tautą dalis. Ir jį vykdo lyg tai netgi savieji. Vieni iš kvailumo, nes dorai ir ptotingai jau nemoka dirbti, o kiti galbūt ir už judo grašius.
netikslumai įvardijant “Matuką iš Kėdainių, jo sužvėrėjusį patėvį”. Šis sužvėrėjęs žmogus nebuvo Matuko patėvis, o buvo jo mamos sugyventinis, mamos naudojamas kitiems tikslams, o ne tėvystės skatinimui. Todėl nereikėtų bent Alke naudoti liberastiškų įvardijimų, sugyventinius vadinant “draugais” ir “patėviais”. Jau žurnalistai pakeitė “kelių erelius” į “kelių gaidelius”, nors tiksliau būtų vadinti “kelių vištgaidžiais”… Gal ir sugyventiniai nebus slepiami už gražių žodžių
Įdomiai pasuko autorius, galima ir “tokiu kampu” pažiūrėti – atrodo baisiai.
Žodžio laisvė seniai yra tik išrinktųjų teisė.
Žiniasklaida moka iš šiaudo padaryti vežimą (Gretos istorija).
O kas dėl smurto ir patyčių, tai vaikai mėgdžioja suaugusius… Šito “gero” – visur, kur nepažvelgsi. Ar įmanoma tai sumažinti (įstatymais, bausmėm)? Dalinai taip, bet šaknys lieka…
Smurto ir patyčių “šaknys”, dėl susiaurėjusios sąmonės. Kuo didesnis tapatinsimasis su savo kūnu, su savo protu, tuo daugiau konkurencijos, priešiškumo kitų atžvilgiu.
O juk mes ne kūnai. Kūnus tik turim, kaip automobilį, kaip dviratį. Jie laikini…
Yra lygmuo, kur viskas yra – Viena… Ir tai ne fantastika, tai yra pasiekiama.
Apie tai galima pasiklausyti toje pačioje YuoTube – je, pvz:
Вспышка Пападжи
Рамана Махарши
Роберт Адамс
Tai audio įrašai apie NUŠVITIMĄ , (rusų kalba). Turėtų būti ir anglų kalba.
Tai visiškai į kitą pusę negu smurtas ir patyčios. Gal kas atras tikrąjį Kelią… Sėkmės
Tokių dalykų -pilna žiniasklaida. Gal šios pasekmės iš tų laikų, kai vagiantys valstybės turtą vos ne disidentai buvo? Dveji standartai, dvi moralės? Kad ir kaip nemėgtume politikų, kad ir kaip jie būtų nusidėję, vis tiek kritikoje turėtų būti konstruktyvumas, tikėjimas, kad žmonės ne tik specialiai kažkokias nuodėmes padaro ar netiksliai pasielgia. Ir čia pat turėtų būti ieškomą, kaip taisyti padėtį.Pastarųjų gal dviejų savaičių įvykiai ir parodė, kad kartais taip stengiamasi žmogų suniekint, taip žeminti, taip sužeisti, sukelti tokią patyčių bangą, kad patyčių organizatoriai atrodo apsidžiaugtų to žmogaus savižudybe. Kažkoks sunkus jausmas apima…
IŠEITŲ, kad pats Diedas ir yra kremlinis… Gal ir teisingai būtų padaryta, jei nebūtų leidžiama anoniminiai komentarai? Arba jie būti naikinami? Tiesiog cenzūruojami arba kitą dieną būtų tik atpasakojama žmonių reakcija į temą. Bet žmoniškakalba, o ne nusikaltėlių žargonu? Gal žmonės užsislėptų, tiesiog nebegirdėtume neapykanta persunktų komentarų? Ar didėtų įtampa jų sielose? Ko gero-ne. Nenorėdami komentuoti tikra pavarde, gal tiesiog nebeaudrintų savo nervų sistemos ir gerėtų jų asmeninė psichinė sveikata?
Labai protingas pasiūlymas dėl komentarų atsakomybės.
Kiekvienas komentuojantis turėtų būti viešas ir atsakingas už savo žodžius.
Netgi būtų geriau, jeigu dabar, informacinio karo sąlygomis. komentarai būtų visai uždrausti, Bet tuo pačiu metu, straipsnius publikuojantys autoriai už savo žodžius būtų atsakingi.
Už melą, Lietuvą žeminančią propagandą, tautą niekinančius išsišokimus būtų griežtai baudžiami.
Velyki, siūlant kitiems viešinti savo pavardę, pačiam dengtis po “niku” atrodo kvailokai. Ponuli truputuką susimovėte.
Jeigu Alkas pateiktų sąlygas , kad galima pasirašyti tik tikru vardu iš karto sutikčiau.
Niekada nebijojau viešai pasakyti savo nuomonės. Prie ruskio už tai atsėdėjau. Ir dabar visi “mokantys gyventi” jaučiantys iš kur vėjas pučia, iš tolo užuodžiantys kas stipresnis, sulindę į valdiškas įstaigas rėžia į akis, kad tokiems kaip aš Lietuvoje vietos nėra.
Tai netiesa. Kaip ir visoje Europoje, tarp svetur dirbančių lietuvių kyla tautinio atbudimo banga.
Dar neseniai šlovinę rusų carą ir sovietmetį (kurio patys nematė) prasigyvenę ir savo vertę pajautę jaunuoliai suprato kad jie LIETUVIAI ir kitokiais nebus.
Visa širdimi tikiu, kad neužilgo susiformuos nauja Lietuvos valstybę puoselėjanti jėga, kuri bus stipri, sugebanti susiburti į tautą atstovaujančią ir turinčią įtaką partiją.
,,Visa širdimi tikiu, kad ne už ilgo susiformuos nauja Lietuvos valstybę puoselėjanti jėga…” – savaiminio virsmo nebūna, reikia dirbti ta linkme. Veiksmai turi būti suderinti iš anksto paruošta pasaulėžiūra.
Man tai jūs juokingi. Iš pradžių su džiaugsmu atsisako Lietuvos valstybės, po to kurs tą valstybę puoselėjančią partiją ir pasaulėžiūrą… Jūs jau esate ta “jėga” ir turite pasaulėžiūrą, kuri vadinasi “Europos Sąjunga”.
gal tu ir teisus, bet tada atsirastų kita problema: komentarai taptų bedančiai, prisitaikėliški, vien tik komplimentai, pagyros, nes dauguma vengtų konfliktiškų situacijų, na nebent koks Diedas visada išliktų savimi. Gerbiu Joną ir Ramanauską, kad jie nevengia nei aštresnio žodžio, nei pasiviešinti, tačiau yra kita bėda: ji aklai toleruoja vieną politinę-tautinę kryptį…
KIAURADANČIAI tie tavo atsiliepimai:
,,problema: komentarai, komplimentai, konfliktiškų situacijų, toleruoja, politinę-tautinę”
na, o iš esmės? Nekapuji?
Visa bėda tame, kad nebėra skundo priežiūros tvarka, kokia buvo tarybmečiu.
Nes tik dėl neskundimo, manau, paliktas toks sprendimas:
1. citata iš sprendimo “nesant konkrečių tiesioginių pareiškimų, skatinančių neapykantą, kurstančių niekinti, diskriminuoti ir skatinančių vartoti fizinį smurtą prieš vaikus, negali būti pripažįstama nusikalstama veika”.
O kas čia – citata iš dainos “Už leidimą taškyti vaikų galvas į sieną”, “Jeigu pagaučiau aš vaiką galėčiau jo mėsą sušaldyt, suvalgyt Kaulus vietoj malkų suskaldyt”, “sukilkim prieš vaikus! Nukapokim jiem nagus, nuvarykim į kapus”.
Tiesioginis kurstymas daryti nusikalstamą veiklą;
2. nes, pvz., kurstymu prieš visokias mažumas,dėl ko gen.prokuratūra keldavo bylas, būdavo dažnai vienas kritiškas žodis.
Pvz.m, yra buvusi iškelta byla už žodį pederastai, o vienam kritikui iš viso, kaip buvo rašyta delfyje, pasibaigė komiškai – jis, norėdamas anuos papeikti, norėjo parašyti homikai, bet, kadangi buvo mažaraštis, tai parašė komikai. Bet tyrėjams prisipažino, kad norėjo juos pavadinti homikais ir gavo baudą.
Vienžo, prieš “mažumas” užtekdavo vieno nieko, o tas prirašė tokių kurstymų tiesiog jūras ir nieko.
Taip teisėjai kiekvienas kuria savą pasaką.
Apie tai kalbėkim.
Dar vienas čia KOMIŠKAS HOMIKAS pasigedo TARYBMEČIO 🙂 🙂
Berašti,
net esmės suprasti nesugebi: nesant priežiūros tvarkos teisėjai daro ką nori ir tai yra nurašoma demokratijai, teismų savarankiškumui ir t.t., ir pan., bet tiesos nebelieka.
Įdomu, ar liberalai būtų gynę šios dainos autorių, jeigu vietoje žodžio “vaikas”, būtų žodžiai “gėjus”, “negras” arba “žydas”?
Va va.