Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Akiračiai

M. Kundrotas. Sąjūdis nesikartos. Teks susitaikyti

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2015-08-08 08:08:37
41
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Jau antrą dešimtmetį gyvename Sąjūdžio ilgesiu. Vienas po kito gimsta ir miršta visuomeniniai-politiniai judėjimai. Ilgą laiką į juos mažai, kas tekreipė dėmesį, bet pastaruoju metu jų ypač pagausėjo, kai kurie jų aktyviai įsiveržė į rinkimus ir net sugebėjo juos laimėti. Vieni šių judėjimų siekė sutelkti visą ideologinį opozicijos margumyną – Lietuvos piliečių judėjimas, Jungtinis demokratinis judėjimas, Tautos susirinkimas. Kiti ideologiškai kryptingesni – Lietuvių tautinis centras, „Pro Patria“. Vis dėlto dauguma jų siekia suvienyti įvairias pilietines jėgas, tam tikrame ideologiniame spektre arba plačiau.

Vieno šių judėjimų steigiamajame susirinkime kolega, dalyvavęs jau dviejų tokių judėjimų kūrime, pasveikino iniciatorius įkūrus dar vieną judėjimą. Iniciatoriai pasišiaušė: mes – ne dar vienas judėjimas, mes – pagrindinis, mes visus suvienysime! Dar vieną, tik dar vieną – šyptelėjo kolega. Ir jis buvo teisus.

Siekis grąžinti Tautai prarastąją vienybę – gražus ir romantiškas. Deja, vienybė nėra ir negali būti savaiminis tikslas – ji visada būna kokio nors tikslo priemonė. Sąjūdį vienijo vienas tikslas – išsilaisvinti iš sovietų okupacijos gniaužtų. Kokia turėtų būti ateities Lietuva, požiūriai stipriai skyrėsi. Natūralu, kad pasiekus šį bendrą tikslą Sąjūdis išsibarstė į skirtingas politines stovyklas ir partijas. Taip ir turėjo būti.

Sąjūdžio reiškinys gimė vienpartinės sistemos sąlygomis. Kai vienintelė politinė stovykla buvo Komunistų partija, natūraliai gimė ideologiškai be galo marga Sąjūdžio opozicija. Ir ji laimėjo. Dabar formaliai gyvename daugiapartinės sistemos sąlygomis. Žinoma, sisteminės partijos vis labiau niveliuojasi, daugeliu strateginių klausimų balsuoja ir veikia vienodai, bet yra kitos partijos. Užuot kūrus ar stiprinus sukurtas alternatyviąsias partijas, kai kurie žengia lengvesniu keliu – atmesti visą partinę sistemą. Vietoje partijų kuriami visuomeniniai-politiniai judėjimai, iš esmės dubliuojantys partijas.

Daugelis šių judėjimų primena vyrą ir moterį, kurie vietoje santuokos kažkodėl reikalauja partnerystės. Su visomis šeimai priklausančiomis teisėmis. Jau yra sukurta šeimos gyvenimo forma, ji vadinasi santuoka. Bet santuoka labiau įpareigoja. Visuomeniniai-politiniai judėjimai ir rinkimų komitetai išvengia partijoms keliamų sąlygų, pirmiausiai – astronominio narių skaičiaus: dabartinis įstatymas reikalauja dviejų tūkstančių. Judėjimą ar komitetą gali įkurti keli žmonės. Be to, iš partijos galima reikalauti ideologinio apibrėžtumo, konkrečios idėjų sistemos – bent formaliai. Judėjimai su komitetais apeina ir šį reikalavimą. Kai dėl pareigų – jų vengiama, kai dėl teisių – duokite jas šen.

Deja, šie judėjimai ne vienija, o dar labiau skirsto visuomenę. Dėl suprantamų priežasčių partijų skaičius – ribotas, o judėjimų gali steigti, kiek tik nori. Tas pats asmuo gali būti keliuose judėjimuose. Maža to. Partijos, bent formaliai, skirsto visuomenę ideologiniais pagrindais. Dauguma judėjimų ją skirsto siaurais grupiniais interesais, vienos ar kelių vadovaujančių asmenybių ambicijomis. Jei sisteminės partijos palaipsniui praranda ideologinį veidą, tai judėjimų epidemija šią padėtį ne gerina, o tiktai blogina. Vietoje beideologinės partijos galima būtų rinktis ideologinę, dabar į jos vietą braunasi judėjimai, kurių dauguma – taip pat beideologiniai arba jų ideologija – fragmentiška.

Žinoma, esama judėjimų, grindžiamų aiškiomis vertybėmis – tai jau minėta „Pro Patria“, Lietuvių tautinis centras, galiausiai, kalbant apie sąjūdžius po Sąjūdžio dera prisiminti patį Sąjūdį. Bet jie rinkimuose tiesiogiai nedalyvauja – išskyrus vieną atvejį, kai Lietuvių tautinis centras dalyvavo tautinės partijos sąrašu, o paskiau natūraliai prisišliejo prie atkuriamos Tautininkų sąjungos. Kalbant apie Sąjūdį – žinoma, tai dabar siauresnio profilio organizacija, nei istorinis Sąjūdis. Kai kurie jo veikėjai daro viską, jog paverstų šią organizaciją sisteminės Tėvynės sąjungos priedu, bet daugelis įvykių, įskaitant Tautos referendumą, parodė, jog tai – daug platesnė organizacija, kurioje telpa įvairių partijų atstovai.

„Pro Patria“ pasirinko kitą kelią. Jei Sąjūdis telkia įvairių partijų ir stovyklų patriotus, tai „Pro Patria“ – šalia tautiškumo ir krikščioniškosios etikos – išsikėlė nepartiškumo principą. Į rinkimus ji neina. Užsiima naudinga ir prasminga šviečiamąja veikla. Tai – garbingas pasirinkimas.

Vis dėlto daugelis politinių-visuomeninių judėjimų – tiesiog partijų dublikatai, atmetę partijoms keliamas sąlygas. Argumentas, jog judėjimais ar komitetais sulaužysime susiklosčiusią oligarchinę sistemą – naivus arba veidmainiškas. Artūras Zuokas ir Visvaldas Matijošaitis į valdžią išsiveržė būtent per visuomeninius judėjimus. Jeigu tai – ne oligarchijos atstovai, tai ką tuomet vadinti oligarchija? Pagaliau, susikūrusi gausybė judėjimų ir komitetų išskaido opozicines jėgas ir tuo dar labiau sustiprina oligarchinę politinę sistemą. Ne šiaip sau sistema juos ir palaimino, suteikdama partijų teises, tuo pat metu siekdama sužlugdyti opozicines partijas beprotiškais reikalavimais ir sąlygomis.

Žinoma, galima būtų svarstyti Partijų įstatymo pataisą. Pirmaisiais Nepriklausomybės metais galiojo platesnis statusas – politinės organizacijos. Pavyzdžiui, tautininkai dar nuo Antano Smetonos laikų pabrėžia esanti sąjunga, o ne partija, kurios sąvoka turi skaldymo konotaciją (lotyniškai pars – dalis). Ne visos politinės organizacijos pageidauja vadintis partijomis, ko reikalauja dabartinis įstatymas. Teisinga būtų partijų sąvoką įstatyme keisti politinės organizacijos sąvoka. Bet su esmine sąlyga. Visoms politinėms organizacijoms – partijoms, sąjungoms, sąjūdžiams ir lygoms – turi būti nustatytos vienodos teisės ir pareigos. Tik taip galima demokratija.

Viltis suvienyti Tautą naujame Sąjūdyje daugiapartinės sistemos sąlygomis – naivi ir apgaulinga. Noromis ar nenoromis naujieji sąjūdžiai patys tampa partijomis ir dažnai – dar ir trumpalaikėmis. Ne taip seniai kūrėsi judėjimas, siekęs visus suvienyti kovoje prieš „LEO“ projektą. Neliko „LEO“ – ir kur dabar tas judėjimas? Tik popieriuose. Jo nariai seniai išsiskirstė ir net persipyko tarpusavyje. Neliko bendro tikslo. Ir ką gali suvienyti toks tikslas, kaip kova su vienu – gal ir abejotinu – ūkio projektu?

Žinoma, galime kaltinti daugiapartinę sistemą, kad ji suskaldė Tautą – lyg ilgėtumės sovietų laikų, kai tebuvo viena partija. O galime jungtis į opozicines partijas, kiekvienas – pagal savo pasaulėžiūrą – ir demokratijos būdu nuversti oligarchinę politinę sistemą. Vienas kelias veda į aklavietę. Kitas anaiptol negarantuoja lengvos ir greitos pergalės. Tik ilgą, sunkų, dažnai nedėkingą darbą. Tačiau galimybė laimėti – yra. Mes turime teisę rinktis. Naudokimės, kol dar turime.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Tautininkai Europos parlamente
  2. M. Kundrotas. „Atsakingasis“ Zuoko liberalizmas
  3. M. Kundrotas. Europos tautininkai ir jų vadai (I)
  4. M. Kundrotas. Europos tautininkai ir jų vadai (III)
  5. M. Kundrotas. Europos tautininkai ir jų vadai (II)
  6. M. Kundrotas. Tautininkų sąjungos padėtis ir perspektyvos: Porinkiminė analizė
  7. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (X)
  8. M. Kundrotas. Prieštaringos koalicijos arba idėja kaip instrumentas
  9. M. Kundrotas. Daugiau niekada!
  10. M. Kundrotas. Tautinio ekstremizmo baubas
  11. M.Kundrotas. Graikiją iš krizės ves tautininkai?
  12. M. Kundrotas. Vilniaus atgavimas. Kas už? Kas prieš?
  13. M. Kundrotas. Nesvarbūs dalykai neaptarinėjami
  14. M. Kundrotas. Ar įmanomas trečias kelias?
  15. M. Kundrotas. Baltokarpatija – ruoštis reikia jau šiandien

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 41

  1. Perkūno Paukštis says:
    10 metų ago

    Propatrija Partija (Monstrancija)…, tačiau svarbiausia – Hierarchija.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Visos tos partijos – blogis, nes per nepriklausomybės (nuo sveiko proto 🙂 ) metus nei viena iš jų nedirbo visuomenės daugumai.

      Kitas partijų blogio pavyzdys: kodėl rinkimuose nėra leidžiama pasirinkti iš atskirų partijų sąrašų atskirus asmenis? Ar ne todėl, kad valdančiųjų yra susitarta – kaip kas bebalsuotų, bet vis tiek valdys tie, kurie yra prie valdžios – esant tvarkai balsuok už ką nori laimės partijų sponsoriai per savo finansuotus (o po to jiems atidirbančius) kandidatus.
      Kas pakeis šitą bardaką?
      Nes tarybinis laikas šiuo požiūriu tikrai buvo geresnis – dabar į valdžios struktūras gali patekti bet kas, kad tik būtų ištikimas partijų (kas paneigs, kad = nusikaltėlių?) bosams? Net jei neturi nei atitinkamos kompetencijos.
      Šalies ekonomikos padėtis, kada milijonas lietuvių turėjo bėgti uždarbiauti į kirtas šalis, kaip tik tai ir patvirtina – ikišiolinis valdančiųjų elgesys buvo nusikalstamas.

      Atsakyti
      • Tomas T. says:
        10 metų ago

        Tai nevisai partijos, tai greičiau būtų interesų grupės, nes jų ir taip viena nuo kitos neskiria aiškios pasaulėžiūros. Turiu galvoje Lietuvos atvejį. Išeitis galėtų būti nepartiniai arba viena konkreti antisisteminė („tautos daugumos“) partija.

        Atsakyti
        • Perkūno Paukštis says:
          10 metų ago

          Interesų grupės – tai gana tiksliai pasakyta, tačiau nelietuviškai. Dar galima sakyt, kad tai savų žmonių lizdai ?
          CHA

          Atsakyti
          • Tomas T. says:
            10 metų ago

            Tada pagal mane lietuviškai turėtų būti „savanaudiškų tikslų gaujos“. Maždaug taip. 🙂

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Gauja – jau yra nusikalstamas susivienijimas pagal sąvoką ir pakaktų įvesti visuotinį visų asmenų pajamų deklaravimą, kai tuoj bankrutuotų visokie kirtimai bei pan.
            Žinia, be aukščiausiųjų bausmių toliau nusikaltimus darantiems neapsieisi.
            Žinia, kartu valdžia privalėtų parodyti sumanumą ir padaryti taip, kad būtų Lietuvoje tiek visokių gamybų, kad nereiktų iš Lietuvos nei bėgti, nei nusikaltimais užsiiminėti.
            Dabar valdžia nusikaltimus faktiškai leidžia pagal nutylėjimą – maždaug taip: vokim, brolyčiai, kol yra ką vogti, o kas nevagia, tas, matyt 🙂 , jau iki soties prisivogė.

      • Matas says:
        10 metų ago

        Nesuprantu,paaiškink kas sovietmečiu buvo geriau ir iš ko galėjai pasirinkt…

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          Daug kas – paskaityk lndp.lt.
          Mums derėjo ATSISPIRTI nuo to pagrindo, ką paveldėjom iš TSRS, ir kilti aukščiau, o ne sugriauti viską, kad pradėti startą nuo žemiau, dėl ko ir tikslas tapo sunkiau pasiekiamas, ir veikėjai, kurie vairavo gyvenimą, vedė ne ten, ne taip ir elgėsi PERNELYG SAVANAUDIŠKAI, dėl ko ir rezultatai blogi, o ir tikėjimas galutiniu tikslu yra smarkiai susvyravęs – gal būt jis netgi nebėra pasiekiamas?
          Štai ką padaro nors šaukštelis šūdo į medaus statinę – medus tampa … nebevalgomu. 🙂

          Atsakyti
          • Matas says:
            10 metų ago

            Sutinku su kiekvienu tavo sakiniu bet neatsimenu kad mes būtume galėję rinktis…..

          • linelis says:
            10 metų ago

            nesutinku ne su vienu “netikro lietuvio” sakiniu. Eilese stovejau slapiankos, vaikams svajojau banana nupirkti, darbe grasino uz politinius anekdotus pries KP, pries virsininka nepasakysi ne zodzio, nekalbant apie Lionia…ir t.t. ir pan… Tai ka, tikrai buvo geriau? pasakok vaikams, o ne man…

          • Perkūno Paukštis says:
            10 metų ago

            Pamenu dar maždaug 1990 -tus metus (po krr.).
            Pamenu, viena mano draugės draugė kažkaip pabūvojo Amerikoj, ir papasakojo vieną savo įspūdį iš ten. Ji tarp rankų parodė maždaug gerą pusmetrį ir sakė, kad pas kone visas kelnėtas amerikonkas tokie kumpiai (šlaunys).
            Žiauru.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Be jokios abejonės – ir ten tik RETAS KAS GYVENA GERAI, o dauguma ėda sintetinį maistą, dėl ko ir pampsta.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Trūkumų tuomet buvo ir išėjom iš ten, visų pirma, dėl jų, o ne dėl nepriklausomybės, kurios nepažinojom -įsivaizdavom, kad tai bus TEISINGESNĖ tvarka.
            Ar tikrai ji yra teisingesnė paprastiems žmonėms?
            Vargu.
            Greičiau atvirkščiai.
            Iš štai pavyzdys kaip dirba dabartinė “teisėsauga: : .http://bendraukime.lrytas.lt/isklausykite/isvogtus-namus-radusia-seima-sokiravo-tyrejo-elgesys.htm
            Jei čia tiesa, kad dabar jau smulki vagystė, jei nėra 15 000 lt (atitinkamai eurais) vertė, tai tuomet viskas, kas yra pavogiama iš paprastų žmonių yra smulkmena.
            Betgi nemaišykite visko į krūvą: aš kalbėjau apie KADRŲ PARINKIMĄ DARBUI VALSTYBĖS ĮSTAIGOSE, o ne apie ką kita.

          • linelis says:
            10 metų ago

            tu gal ir isejai, kad galu desros galetuym pilva prisikimsti, o as – del gaivaus oro gurkjsnio, kuri per 25 m tikrai ikvepiau, ir niekas man neirodys, kad laukiau neprikl. veltui ir kad reiktu ilgetis ruso, kaip daro “netikras lietuvis”

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Ne apie kažko tai ilgėjimąsi eina kalba, vaikeliuk, o apie tai, kad, kol nepasistatei naujo namo, tol negriauni seno – kur gyvensi iki išdygs naujas?
            Beje, man maisto netrūko, ir deficitų netrūko, bet daugumai žmonių, turbūt, buvo kitaip?
            Oras tuomet buvo gaivesnis – buvo mažiau mašinų. 🙂
            O ir tų “kovotojų” su neteisybėm neteko tuomet matyti – mes patys buvom didesni kovotojai, o ir nulėmė viską ne tie “kovotojai”, o visuomenės daugumos balsas: mes galim, todėl ir pabandysim!

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Užjaučiu tave, ‘tikras lituvi’, praradus tsrs – taip gera tau buvo tada, ,,deficitų” netrūko… ir tu (su kažkuo drauge) buvai DIDESNIS KOVOTOJAS.

          • Bartas says:
            10 metų ago

            Oi “lietuvi, tu lietuvi”, gal nesigirk nors mums su savo sušikta “imperija”. Jau ne vienas prašo.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Bartui,
            ką tu čia sapnuoji, vaike?
            O gal manai, kad šita santvarka iš nieko susidarė – nieko prieš tai nebuvo?
            Gal kokią knygelę pirma, prieš čia rašydamas, paskaityk?

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Dėl kovotojų:
            https://www.youtube.com/watch?v=gzKS9Bb8SZc

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Deficitų gali netrūkti net ir tada, kada jų tau nereikia.
            Neskaitot, vaikai, – kalbu apie tam tikrus dalykus, kurie tada buvo, o dabar – nebeįmanoma turėti.

          • Artojas says:
            7 metai ago

            Lineli, matyt negyvenai prie Brežnevo. Kiek gyvenymas pagerėjo per paskutinius 15 metų, ir lietuvių padaugėjo daugiau kaip milijonu, jei būtų brežnevinė valdžia išlikusi iki dabar, tai yra dar 27 metus lietuvoje lietuvių galėjo būti daugiau kaip penki milijonai su kaimu ir pramone. ir gyvenimu geresniu negu dabar. O dabar išprašius okupantus galėjome būti normalia valstybe, deja. Dabar, Lietuva su mūsų “laisve” ir tais pačiais brežneviniais valdininkais baigia išnykti. O juk žmogus ir tauta yra svarbiau negu bet kokia valdžia..

  2. Kemblys says:
    10 metų ago

    Marius Kundrotas:
    ,,Vietoje beideologinės partijos galima būtų rinktis ideologinę…”

    Net įdomu pasidarė… o, tai kuri partija yra ,,ideologinė”? Kurią Mariukas patartų rinktis?
    Domiuosi, bet Lietuvoje dar nepastebėjau, kad kas nors pradėtų kurti PASAULĖŽIŪRĄ vienijančią lietuvius.

    ideològija [idea + ↗ …logija], visuomenės ek. santykių atspindys, jų socialinių principų pagrindimo teorija, skleidžiama įvairiomis visuomeninės sąmonės formomis (filosofija, politika, teise, menu, religija).
    http://www.zodziai.lt/reiksme&word=ideologija&wid=8259

    Atsibodo Mariuko bandymai primesti svetimžodžiams nebūdingas reikšmes – iš daiktavardžio daryti būdvardį. Negali būti tokios IDEOLOGINĖS ‘partijos’. ‘Partija’ gali būti sukūrusi (ar turinti) pamatines visuomenei skelbiamas nuostatas arba ne, bet nuo to pati ‘partija’ netaps, pvz., ‘pasaulėžiūrinė’.

    Atsakyti
  3. linelis says:
    10 metų ago

    sajudis dar pasikartos, tik nereikia susitaikyti…

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Nebuvo jokio Sąjūdžio (būtų buvęs, tai kur jis dingo – kada per naktį skaičiavus pirmojo Sąjūdžio suvažiavimo balsus pirmininkui rinkti buvo “išrinktas” toks su kuprele ir barzdele, kuris paskui nutarimo nevykdė ir posto neperdavė Ozolui – išsilakstė visi intelektualai, nes tas su kuprele ir barzdele buvo “visko žinovas” ir jam “balastas” nebuvo reikalingas) – iš tikrųjų visa tai buvo KGB reguliuojama.
      Paprasta liaudis, aišku, įsivaizdavo, kad jis yra, bet iš tikrųjų kodėl jie nieko doro nenuveikė ir kaip tik jų, tų pirmųjų valdytojų, “nuopelnas” yra tas, kad milijonui lietuvių Lietuvoje nebeliko vietos, nes nebeliko kaip išmisti.
      Kodėl?
      Todėl, kad JAU JŲ TIKSLAS BUVO NE VISUOMENĖS DAUGUMOS INTERESAI, o savo gardelis, tvartelis ir t.t, ir pan.
      Jei būtų buvę kitaip, tai ir rezultatai būtų buvę kitokie – nereikėtų svarstyti ar ta Lietuva dėl lietuvių išsilakstymo, nedagimimo, pernelyg išmirimo dar išliks lietuviška (=Lietuva), ar nebe?
      Tikroji iš TSRS išėjimo data ne 1990 03 11, o 1990 02 06, kada LTSR Aukščiausioji Taryba, dalyvaujant R.Ozolui, paskelbė, kad Lietuvos įstojimas į TSRS negalioja kaip veiksmas padarytas ne savo valia.
      Be šio nutarimo jokių paskesnių žingsnių nebūtų buvę ir nebūtų galėję būti.
      Straipsnio autorius teisingai pastebi, kad Lietuva yra patinėje situacijoje, nes dabartinė partijų (gaujų ar kaip tik nori) valdoma padėtis į geresnę ateitį tikrai neveda: dar iki konservatorių 2008m. valdymo valstybės skola buvo 17 mrd.lt, o po jų (kur jau rasi didesnius patriotus? 🙂 ) prisiskolinta iki 50 mlrd., o pinigai ištaškyti visokioms nesąmonėms (pvz., kažkas supleškino medinę bažnyčią ir nors tie pinigiukai buvo atimti iš badmiriaujančių pensininkų, bet bažnyčiai – pusę milijono prašom, tarsi tai būtų nuosavi pinigai, pederastai supageidavo – prašom didžiules lėšas iš 14 ambasadų, Es Lietuvai skirto fondo, iš Lietuvos biudžeto, o mirštantiems nuo nepagydomų ligų … pinigų nebėr…

      Atsakyti
      • Perkūno Paukštis says:
        10 metų ago

        Dar prisimink, apie ką dabar svajoja Vilniaus meras – kad Vilniuje gyventų milijonas. Vadinasi, likusi Lietuvos “dalis” (te)-gyvuos !
        CHA

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          Gali ir taip atsitikti, ir bus kaip Latvijoje, kur didžioji dalis gyvena Rygoje, nes ten yra darbo.

          Atsakyti
          • Perkūno Paukštis says:
            10 metų ago

            Pasaulėžiūriniai (dangiškieji) Pagonys turėtų gyventi ne daugiabučiuose, o pamiškėse, ir šiaip arčiau Gamtos.
            Žemelė arti, kai Ją ari.
            CHA

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Ar taip ir darai, Macepe? 🙂

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Taip ir darau – sode. 🙂

          • Perkūno Paukštis says:
            10 metų ago

            O šiaip augini ką nors, ar tik golfo pievutę ?
            ———

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Daržovių neperku – išauga tiek visko, kad vis kam nors ką nors dovanoju: prieš porą metų vieniems padovanojau 10 maišų mažesnių bulvių ir t.t..
            Todėl praktiškai galėčiau išgyventi be eurų.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            P.S.
            jei visi taip elgtųsi, tai kaip mat kristų produktų kainos.
            Beje, sode, kada šeima buvo didesnė, išaugindavom po 4 kiaules, po 50 mėsinių vištų (galėčiau ir dabar, bet nebėra valgytojų – vaikai Vilniuje). Ir visa tai, daugumoje, iš savo užauginto derliaus.
            Bet kas darosi Lietuvoje?
            Niekas nebenori dirbti ir … eina į krautuves plastmasinio “maisto”. 🙂

          • Perkūno Paukštis says:
            10 metų ago

            Pro šalį pravažiuojantys limuzinai šaukte šaukia – pirk plastmasę!(G.Beresnevičius).
            —-
            Turime keletą lysvių prie namo, nes kiemas – gal nei aro nėra. Keletą salotų, krapų, pomidorų (pastarieji niekad gražūs raudoni kažkaip neužauga), agurkų, morkų, viena vyšnia, abrikosas ir dvi obelys. Keletas gėlių.
            ——
            Esu sau įsipareigojęs, stengiuos, (bet dažnai nepavyksta) nevaikščioti po prekybcentrius, o viską pirkti turgeliuose, pas pakelių žmones, lai ir brangiau. Reikia duoti uždirbti žmonėms, o ne prekybcentriniams verslo rykliams.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Dėl pomidorų.
            Netręši ir neužauga (jei pats nevalgytum, ar ilgai temptum? 🙂 ). O raudoni ir labai skanūs jie bus, jei nunoks lauke, o ne ant palangės.

          • Perkūno Paukštis says:
            10 metų ago

            Šiaip turbūt geriausia mėšlas. Prieš penketą gal metų jo šiek tiek vis atsiveždavau iš priemiestyje gyvenusios moters. Ji laikė keletą karvių, pas ją imdavau pieną. Dabar kasmet nuperku durpių substrato paketą – Žemės atnaujinimui.
            Tai tiek.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Pomidorams reikia specifinių trąšų – kaip ir kiekvienai daržovei yra sava trąšų sudėtis.
            Tik tada derlius bus optimalus.
            Durpės – tai nederlinga žemė, juodžemis ar net prie molio – geriau. Vietoj durpių geriau nusipirk trąšų pomidorams ir jų užteks ne vieniems metams, nes tręšiama labai nedideliais kiekiais.
            Mėšlas, jei karvių, tai būtų neblogai, bet jis geriau tinka bulvėms, kada patręši iš rudens ir apari.

  4. Kostas says:
    10 metų ago

    Didžiosios partijos visaip trukdo stiprėti mažoms nesisteminėms partijoms. Jos kuria prie savęs įvairius visuomeninius judėjimus. Pvz: “baltųjų pirštinių” judėjimas buvo tik apgaulė, kad tai jaunų, nepartinių žmonių grupė. Jos lyderis Langaitis jau yra konservatorių gretose ir taikosi į vienmandatę apygardą Kaune, išstumiant pagal amžių vyresnį partietį.

    Atsakyti
  5. Žaltys says:
    10 metų ago

    Lietuviai dėl bet kokio reikalo negali sutarti vieningai, išskyrus vienintelį: visada išrenkam blogus. Esu tikras, kad tie, kurie žino kokius reikia išrinkti, yra truputį pamišę, patys nesugebantys iš savo sugebėjimų prasigyventi.

    Atsakyti
  6. Žemyna says:
    7 metai ago

    Linkėčiau, kad jo daugiau neprireiktų!
    Nors tų laikų savijautos, kuri buvo mus visus drauge ir kiekvieną atskirai užplūdusi, ligi šiol sau pavydžiu. Atrodė, jog pats Dangus mus laimina, kiekvieną mūsų žingsnį…

    Atsakyti
  7. Komunistas says:
    5 metai ago

    kas sovietmečiu buvo geriau?
    Garantuotas darbas
    Pigios pirmojo būtinumo prekės ir paslaugos
    Nemokamas mokslas
    Nemokama medicina (nebuvo ribojami lovadieniai iki 7 dienų kaip ES)
    Ankstesnis pensijinis amžius
    8 valandų darbo diena su pastoviom išeiginėmis ir valstybinėmis šventėmis
    Nemokamas būstas
    Laisvė auklėti vaikus ir nebijoti, kad jie bus atimti.
    Saugumas nuo iškrypėlių propagandos
    Nebuvo socialinės atskirties ir socialinės neteisybės.
    Ar to dar nepakanka?

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 metai ago

      Sąrašėlį perskaičius, įtariu, jog tamsta gyvenote „na blažennom ostrove kommunizma”*?..
      Nesakau, jog viskas tamstos sąraše išgalvota. Taip, buvo grupė, kuri viską tą turėjo. GRU-PĖ. Gal vėliau smulkiau аprašysiu – pagal grupes.
      Taip pasakyčiau: jei atsitiktų, kad gimčiau šeimoje tų, kam ne tik visa tai, bet ir daugiau gėrybių, komforto, paslaugų ir pramogų priklausė, nežinau, ar taip jau jauku būtų jai (viskuo aprūpintai!) priklausyti, kai suvokčiau, jog net ir toje grupėje būdavo surengiamos „liaudies priešų” medžioklės, kai prasiblaivę prisimindavo, jog seniai rengė partijos eilių valymą, demonstravo sovetskam narodui, kokie jie reiklūs sau, kokie budrūs, kaip mikliai išaiškina tarp jų įsitaisiusį klastingą priešą.
      ————————————-
      * Čia ir apie tą „ostrovą” rasite, ir patį kūrinį ir apie jį:
      – google.com/search?q=%E2%80%9E%D0%BD%D0%B0+%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%BC+%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B5+%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BC%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%BC%D0%B0%E2%80%9D&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vagis
Gamta ir žmogus

Vasara – pats darbymetis ilgapirščiams

2025 07 03
NFIU vadovybės pasikeitimo iškilmės
Lietuvoje

NATO pajėgų integravimo vienetui Lietuvoje – 10 metų

2025 07 03
Kompiuteris
Gamta ir žmogus

3 iš 10 lietuvių tenka dirbti per atostogas

2025 07 03
Vandens duksna
Gamta ir žmogus

Panevėžyje nuo karščio gelbsti vandens dulksna

2025 07 03
Avarija
Lietuvoje

Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka

2025 07 03
K. Budrys susitinka su Sviatlana ir Siarhejumi Cichanouskiais
Lietuvoje

K. Budrys: Lietuva dės visas pastangas išlaisvinti politinius kalinius Baltarusijoje

2025 07 03
Frankas Valteris Štainmajeris ir Gitanas Nausėda | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

Lietuvoje lankysis Vokietijos Prezidentas

2025 07 03
Kruizinių laivų terminalas
Lietuvoje

Pradedamas vystyti naujas kruizinių laivų terminalas

2025 07 03

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Renovacija apie Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas
  • ... (: apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Kažin apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
  • Kažin apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 1-oji diena (II)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • J. Keršys. Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai, nebereikalingi veterinarijos gydytojai
  • Vasara – pats darbymetis ilgapirščiams
  • NATO pajėgų integravimo vienetui Lietuvoje – 10 metų
  • 3 iš 10 lietuvių tenka dirbti per atostogas

Kiti Straipsniai

Liepos 6-oji Kaune

Kaunas Valstybės dienai skirtus renginius pradės jau penktadienį

2025 07 03
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Politinis pragaras ir jo scenarijai

2025 06 24
Brastos tiltas | kaunas.lt vizualizacija

Kaune pradedamos dar vieno tilto statybos

2025 06 23
Kaunas |

Kauno seniūnijos ruošiasi pokyčiams

2025 06 18
Gediminas Jakavonis

G. Jakavonis. Kodėl Lietuvoje reikalingi priešlaikiniai rinkimai

2025 06 12
Dainius Radzevičius | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.

D. Radzevičius paskirtas žurnalistų etikos inspektoriumi

2025 06 10
Rinkimai, balsavimas | vrk.lt nuotr.

Siūloma 16-mečiams leisti balsuoti savivaldos rinkimuose

2025 06 09
Daugiabutis | enmin.lrv.lt nuotr,

A. Zuokas siūlo neapmokestinti pagrindinio būsto ir mažinti tarifus

2025 06 05
Išrinkti Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio iniciatyvinės grupės nariai iškart po jų išrinkimo Lietuvos TSR Mokslų Akademijos Mažojoje salėje. Iš kairės: Arūnas Žebriūnas, Virgilijus Čepaitis, Artūras Skučas (arčiau langų), Antanas Buračas, Bronislovas Genzelis, Bronislovas Kuzmickas, Vytautas Bubnys, Saulius Pečiulis, Algimantas Nasvytis, Alvidas Medalinskas, Kazimira Danutė Prunskienė, Vytautas Radžvilas, ne narys Giedrius papinigis, Zigmas Vaišvila, Romualdas Ozolas, Arvydas Juozaitis, Gintaras Songaila, ne nariai Jonas Vaiškūnas ir Daiva Prakopimaitė (vėliau Penkauskienė). 1988 m. birželio 3 d.

Ministras pirmininkas pasveikino sąjūdininkus: Tiesos žodis išardė blogio imperiją

2025 06 03
Minint Sąjūdžio atmintiną dieną – diskusija apie Lietuvos atgimimo pradžią

Minint Sąjūdžio atmintiną dieną – diskusija apie Lietuvos atgimimo pradžią

2025 06 03

Skaitytojų nuomonės:

  • Renovacija apie Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas
  • ... (: apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Kažin apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
  • Kažin apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 1-oji diena (II)
  • Kažin apie M. Purvinas. Prūsijos kunigaikštystės nuopelnai lietuvybei
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Visuomenei pristatytas Medžių lajų takas

Visuomenei pristatytas Medžių lajų takas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai