Bepiločių orlaivių bandymams ir komerciniam naudojimui – žalia šviesa (1)

Bepilotis lėktuvas | wikimedia.org nuotr.

Bepilotis lėktuvas | wikimedia.org nuotr.

Lietuva kuria palankesnį bepiločių orlaivių (BPO) naudojimo teisinį reguliavimą, pagal kurį bus numatytos išimtys komerciniams ir už matomumo zonos ribų vykdomiems BPO skrydžiams. Tikimasi, tai paskatins BPO kūrimą ir komercinį naudojimą, sudarys palankias sąlygas žinomoms užsienio įmonėms kurti ir bandyti savo BPO sistemas Lietuvoje.

Šiuo metu galiojančios taisyklės leidžia skrydžius tik matomumo zonoje. Pasak ekspertų, tokiu būdu stipriai ribojamas BPO pritaikymas versle ir šios srities plėtra.

Atitinkamus siūlymus situacijai keisti parengė tarpžinybinė iš Ūkio ministerijos, Susisiekimo ministerijos, Civilinės aviacijos administracijos, VĮ „Oro navigacija“, kitų valstybinių institucijų, BPO gamintojų, pardavėjų bei naudotojų atstovų sudaryta darbo grupė. Pagal juos, jau šiais metais turėtų būti nustatyti laikini reikalavimai išimtiniams BPO skrydžiams už matomumo zonos ribų gauti, nustatyta išimčių BPO skrydžiams tvarka, numatanti išimtis įmonėms ar asmenims vykdantiems ūkinę komercinę veiklą arba užtikrinantiems viešąjį interesą.

„BPO sektorius turi didžiulį komercinį potencialą ir platų panaudojimo spektrą. Tik sudariusi palankesnes nei kitose valstybėse sąlygas BPO bandymams ir komerciniam naudojimui, Lietuva taps patraukli užsienio investuotojams. Visoje ES dar nėra bendrų bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių ir kiekviena valstybė narė jas gali nustatyti atskirai. Galime ir privalome tuo pasinaudoti“, įsitikinęs Ūkio viceministras Marius Skarupskas.

Jis pažymi, kad šiuo metu taip pat intensyviai ieškoma potencialių užsienio investuotojų, kuriuos bandoma pritraukti numatomu paprastesniu nei kitose šalyse BPO naudojimo reglamentavimu.

Primename, bepilotis orlaivis gali nufotografuoti žemės plotą 2 cm raiška ir padaryti tai trigubai pigiau, nei darant nuotrauką iš palydovo (ir dar didesnės raiškos) ar įprasto pilotuojamojo orlaivio. Tai puikus pagalbininkas pavojų sveikatai ir gyvybei keliančiuose darbuose, pavyzdžiui, tikrinant nutrūkusius elektros laidus, skrendant į avarijos ar stichinės nelaimės vietas. Šio tipo orlaiviais galima gerokai sumažinti ir logistikos sąnaudas. Bepiločiai jau plačiai naudojami gynybos, karo pramonėje – ir tai tik pradžia. Neabejojama, kad būtent bepiločių orlaivių gamybos, jų panaudojimo skatinimas lems Lietuvos kaip žinių ekonomikos ir inovacijų plėtotojos konkurencingumą.

Išsamiau tema bus nagrinėjama gegužės 27-28 d. Vilniuje organizuojamoje tarptautinėje konferencijoje – parodoje „Bepiločiai orlaiviai Lietuvoje: galimybės ir ateities perspektyvos“.

Kategorijos: Lietuvoje, Mokslas, Naujienos, Technika ir technologijos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: