D. Grybauskaitė: Dingusio lėktuvo paieškos veiksmai buvo neoperatyvūs, pavėluoti ir nenuoseklūs (2)

An-2-kam.lt-a.tamosiuno-nuotr

An-2 | kam.lt, A. Tamošiūno nuotr.

Gegužės 20 d. krašto apsaugos ministras Juozas Olekas lankėsi Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų štabe, kur įvertino An-2 orlaivio ir jo įgulos paieškos operacijos rezultatus ir bendravo su dingusio orlaivio An-2 pilotų artimaisiais. Susitikime taip pat dalyvavo Lietuvos kariuomenės, Valstybės sienos apsaugos tarnybos, Susisiekimo ministerijos, Palangos skrydžių valdymo centro atstovai.

„Šis incidentas ir gelbėjimo darbai parodė, kad mums reikės stipriai padirbėti su kitomis institucijomis, kad tokios operacijos būtų geriau koordinuojamos, operatyviau dalijamasi informacija ir priimami sprendimai,“ – po susitikimo sakė ministras J. Olekas. 

Pasak ministro, bus atliekamas nepriklausomas tyrimas ir tuomet priimti reikiami sprendimai.

„Nenorime pirma laiko spekuliuoti, kas kaltas, kodėl buvo priimami vieni ar kiti sprendimai, ypač jei tarnybos veikė pagal patvirtintas instrukcijas ar atsižvelgdamos į oro sąlygas. Atliksime nepriklausimą tyrimą ir išsiaiškinsime,  kas  yra atsakingas už tokios operacijos organizavimą,“ – sakė ministras.

J. Olekas atsako į žurnalistų klausimus | kam.lt, A. Vitkausko nuotr.

J. Olekas atsako į žurnalistų klausimus | kam.lt, A. Vitkausko nuotr.

„Vykdant operaciją visų pirma buvo žvalgomas vandens paviršius visame incidento rajone stengiantis surasti pilotus ir lėktuvą, ir tik nepavykus to padaryti, buvo priimtas sprendimas išžvalgyti jūros dugną ir tai labai sėkmingai padarė mūsų laivas „ Kuršis“, kurį papildomai įtraukti į paieškos ir gelbėjimo operaciją buvo nuspręsta po to, kai paieška virš vandens nedavė laukiamų rezultatų,“ – sakė krašto apsaugos ministras.

„Mes ėmėmės bendrų veiksmų ir dar kartą bandysime nuleisti povandeninį robotą ir apžiūrėti lėktuvą. Jei nepavyks patiems apžiūrėti jo vidaus, tai susisieksime su kolegomis, kurie turi tokias technologijas, kad mes galėtume matyti vaizdą, kuris yra lėktuvo viduje. O geriausiai būtų iškelti lėktuvą, kad galėtų būti atliktas nuodugnus tyrimas. Dėl šio varianto kalbamės su aviatoriais, ar jiems reikalingas lėktuvo iškėlimas,“ – teigė J. Olekas.

Ministro teigimu, prie orlaivio iškėlimo darbų turėtų prisidėti ir aviacijos bendrovė, kuriai priklauso lėktuvas.

Šiuo metu Lietuvos karinių jūrų pajėgų laivas „Kuršis“ tęsia operaciją ir kartu su Klaipėdos universiteto specialistais atkliks vakar rasto orlaivio An -2 apžiūrą povandeniniu robotu, siekiant apžiūrėti iš išorės lėktuvo vidų.

Virš bbaltijos jūros pradingęs lietuvių lėktuvas An-2 buvo rastas vakar, gegužės 19 d. pavakare, jį aptiko Lietuvos karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas „Kuršis“.

Nuskendęs lėktuvas buvo rastas tik dėl to, kad vieno iš avariją patyrusio lėktuvo piloto dukra Brigita Mačiulytė gegužės 18 d. ryžosi paskambinti krašto apsaugos ministrui Juozui Olekui ir paklause, kodėl Lietuvos karinių pajėgų laivas „Kuršis“, pritaikytas povandeninei žvalgybai užuot dalyvavęs lakūnų gelbėjimo operacijoje dalyvauja tarptautinėse pratybose.

Būtent po šio skambučio laivas „Kuršis“ buvo atšauktas iš pratybų ir gegužės 19 d. rado nuskendusį lėktuvą.

Lėktuvas „An-2“ su virš Baltijos jūros dingo gegužės 16 d.  skrisdamas iš Švedijos į Lietuvą. Nuo to laiko jokių avarijos pėdsakų aptikti nepavyko. Dingusiu lėktuvu „An-2“ skrido du labai patyrę lakūnai – Alvydas Selmistraitis ir Adolfas Mačiulis ore praleidę daugiau nei 15 tūkst. valandų.

Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė naujienų agentūrai ELTA komentuodama dingusio lėktuvo paieškos aplinkybes pareiškė, kad paieškos „veiksmai buvo neoperatyvūs, pavėluoti ir nenuoseklūs“ ir užsiminė apie „konkrečių žmonių neatitikimą savo pareigoms“.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *