Neblaivius vairuotojus galėtų drausminti elektroniniai alkoblokai (0)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

transp.lt nuotr.

Nauja priemone kovai su neblaiviais vairuotojais Lietuvoje gali tapti alkoblokai (angl. alcolock) – elektroniniai prietaisai, neleidžiantys girtam vairuotojui užvesti variklio. Tokia galimybė svarstoma Susisiekimo ministerijos iniciatyva.

Numatoma, kad alkoblokas galėtų tapti neblaivių vairuotojų reabilitacijos programos dalimi ir būtų savanoriškai pasirenkama auklėjamoji priemonė vietoj teisės vairuoti atėmimo. Pavyzdžiui, sulaikytiems neblaiviems vairuotojams būtų siūloma dalyvauti tokioje programoje ir automobilyje įsirengti alkobloką, taip neprarandant teisės vairuoti.

Vairuotojai turėtų savanoriškai įsirengti šį prietaisą ir vykdyti visas kitas reabilitacijos programos sąlygas, tokias kaip prietaiso priežiūra ar prietaiso duomenų nuskaitymas, fiksuojant bandymus apgauti prietaisą ar bandymų užvesti variklį esant neblaiviam skaičių.

Autoblokų gamintojai yra numatę daugybę bandymo apgauti saugiklių, tačiau didžiausias saugiklis yra vairuotojo apsisprendimas jį įsirengti savanoriškai. Tikėtina, kad tada vairuotojas nebandys apgauti prietaiso, rizikuodamas prarasti vairavimo teises. Kita svarbi sulaikytų neblaivių vairuotojų reabilitacijos dalis būtų reabilitacijos kursai, kuriuose vairuotojo priklausomybę nuo alkoholio būtų gydoma psichologinėmis ir terapinėmis priemonėmis.

Alkoblokai taip pat galėtų būti naudojami ir didelės rizikos arba didesnės svarbos transporto priemonėse, pavyzdžiui, mokykliniuose autobusuose, viešajame, komerciniame, komunaliniame transporte ir kt.

Galimybė alkoblokus naudoti kaip vairuotojų alkoholio reabilitacijos programos dalį Lietuvoje svarstoma atsižvelgiant į sėkmingą Skandinavijos, Nyderlandų, Belgijos ir kitų šalių patirtį. Nemaža dalis šių šalių reabilitacijos programose dalyvavusių vairuotojų teigė, kad norėtų alkoblokus naudoti ir toliau.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Pilietinė visuomenė, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *