Automobilis ir ekologija, jau suderinama? (2)

nuotr. flickr.c

nuotr. flickr.c

Kadaise buvusi tik vizija – ši utopija virsta realybe. Kadangi vis daugiau į rinką veržiasi hibridinių automobilių pasiūla. Žinoma, būtų naivu, jog tikėtume, kad ateityje visi važinės tik automobiliais, kurie draugiški aplinkai, bet, kad bent jau kažkiek sumažės įprastinių automobilių naudojimas – tai faktas.

Vien tai jau liudija 2011 metais Europos Komisijos priimta konkurencingos transporto sistemos kūrimo strategija „Transportas 2050“, kurios vienas iš numatomų tikslų – skatinti naudoti ekologiškesnius automobilius ir švaresnius degalus, iki 2030 m. perpus sumažinti įprastais degalais varomų automobilių skaičių Europos miestuose.  Štai, jau netgi dabartiniuose Toyota planuose – iki 2020 metų pradėti gaminti tik hibridinius automobilius. Vadinasi, tikrai judame į priekį.

Nors draugiški aplinkai automobiliai išrasti jau gan senai, tačiau kai kuriam laikui jie buvo primiršti. Ir štai dabar, paskutiniaisiais metais, kai vis plačiau kalbama apie itin sparčiai didėjančias naftos kainas, nuolat didinamus aplinkosaugos reikalavimus ir svarbiausią – didelį užterštumą miestuose, automobilių gamintojai vis labiau plečia hibridinių automobilių rinką.

Kadangi, kaip žinome, hibridiniai automobiliai, kurie draugiškesni gamtai nei kiti, žymiai  mažiau padeda teršti orą. Šie automobiliai naudoja vidaus degimo variklį ir elektros akumuliatorius, varančius elektrinius variklius. Šiuolaikiniai masinės gamybos hibridiniai elektriniai automobiliai prailgina baterijos įkrovimą panaudodami variklį, kuris suka generatorių. Taip įkraunama baterija arba energija tiesiogiai teikiama į elektros variklius, varančius automobilį. Ko gero labiausiai žaliuosius vairuotojus dominantis aspektas yra tai, jog šie modeliai ne tik ekologiškesni, tačiau ir  ypač taupūs miesto gatvėse, kur reikia dažnai stoviniuoti, mat baterijos kraunasi automobiliui važiuojant.

Nors visame pasaulyje hibridinių automobilių vartojimas itin didėja, tačiau Lietuva tuo pasigirti dar negali. Automobilių, kurie draugiški aplinkai kaina mūsų šalyje po kol kas yra gan didelė ir juos sau gali leisti tik apie 10% pirkėjų, kadangi  net naudotų hibridinių automobilių kaina, prilygsta naujam, įprastais degalais varomam automobilio modeliui. Lietuvoje jau galima įsigyti tokius hibridus kaip Toyota Prius, Auris, ar Honda Jazz ar Lexus. Po kol kas pigiausio hibrido poziciją perėmė visai neseniai pasirodęs naujasis Toyota Yaris (jo vertė sieks apie 60 tūkst.litų).

Toyota Yaris - pigiausias hibridas. | nuotr. flickr.c

Toyota Yaris – pigiausias hibridas. | nuotr. flickr.c

Hibridų šiais laikais esti įvairių: jau galima rinktis ir šeimyninį, ir sportinį automobilį, tokį, kurio visada geidėte, bet nerimavote dėl per didelio išmetamųjų dujų kiekio. Tiems kas itin domisi naujausiomis automobilių tendencijomis, galima paminėti, jog jau šių metų rudenį (tačiau po kol kas tik JAV) hibridų rinką turėtų papildyti naujasis Honda Accord, kurio vairuotojai galės rinktis iš trijų automobilio vairavimo rėžimų: elektrinio (electric), benzininio-elektrinio (gasoline – electric) ar tiesioginio vairavimo (direct drive) rėžimų. Tiek šis, tiek Honda Accord Tourer, turi Eco Assist mygtuką – tai ekologinio vairavimo sistema, pradedanti veikti vos jį paspaudus.

Nors ir po truputį, tačiau vis tik artėjame ekologiškesnio gyvenimo link. Lietuvos keliais rieda jau ne vienas hibridinis automobilis, o prisijungti į šių vairuotojų gretas norinčiųjų skaičius vis didėja. Juk švaresniam pasauliui – reikalingas žalias automobilis.

Kategorijos: Gamta ir ekologija, Gamta ir žmogus, Mokslas, Technika ir technologijos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *