Zeppelinus. Gender Loops sugrįžo. Kitu vardu ir paslapčia… (55)

„…iš tiesų gali būti detalių, kurios Lietuvos visuomenei gali būti nepriimtinos“ Jūratė Šeduikienė, Moterų informacijos centro direktorė.

„Lyties tapatumo sutrikimas yra laikomas liga ir šiuolaikiniame ligų klasifikacijos kontekste (TLK-10 F64) priskiriamas psichikos sutrikimų kategorijai, todėl nuo tokio sutrikimo kenčiančių pacientų gebėjimas priimti sąmoningus ir apgalvotus sprendimus kelia abejonių. Šiuo metu lyties tapatumo sutrikimas yra įtrauktas ir į Tarptautinę ligų klasifikaciją (TLK-10, kodas F64.0) bei Psichikos sutrikimų diagnostikos ir statistikos vadovą (DSM-IV), todėl siekiant užtikrinti visiems piliečiams teisę į prieinamą ir kokybišką sveikatos priežiūrą, tokie asmenys turėtų būti gydomi nuo psichikos sutrikimo.“

Ką gi, pasirodo Seimo narė A.Baukutė, sukėlusį paniką dėl Lietuvoje vykdomo „genderlopinio“ daniško projekto, kuris vaikų darželiuose gali būti pradėtas įgyvendinti jau šį rudenį, rėmėsi faktais.

Tai jau pripažino patys šio projekto finansuotojai – Šiaurės ministrų tarybos biuro Lietuvoje direktorius Bo Haraldas Tillbergas ir vykdytojai – abejotinos reputacijos privačios viešosios įstaigėlės Moterų informacijos centro direktorė Jūratė Šeduikienė.

Anot jų, projektą sudaro danų autorės vadovėliai apie lyčių lygybę „Tą dieną, kai Rikė buvo Rasmusas“ ir „Tą dieną, kai Frederikas buvo Frida“ ikimokyklinio amžiaus vaikams ir susieta metodinė medžiaga, skirta darželių personalui.

Štai ką apie šį projektą mano su juo susipažinę specialistai: „…gydytojas psichoterapeutas Gintautas Vaitoška įsitikinęs, kad programa yra ypač žalinga. Tokio ugdymo iniciatoriai yra Norvegijos ir Švedijos vyriausybių įsteigtas Šiaurės ministrų tarybos biuras Lietuvoje, kuris ir finansavimą tam skyrė, o pinigus labai nori „įsisavinti“ kontora, besivadinanti Moterų informacijos centru.

„Vaikams bus bandoma įdiegti, kad nėra blogai dėvėti priešingos lyties drabužėlius, kad lytis yra ne įgimtas dalykas, kad ją galima pasirinkti. Yra parengtos dvi knygelės darželių auklėtojoms, kaip reikia ugdyti vaikus. Berniukai ten skatinami nesidrovėti rožinių drabužėlių, žaisdami namus vaidinti ne tėtį, o mamą, mergaitės turėtų žaisti futbolą ir plėšikes. Šį kartą einama švelniau nei projektu „Gender Loops“, tačiau ir to pakanka. Pasakos pabaigoje tiek berniukai, tiek mergaitės nusprendžia pasirinkti neutralios giminės vardus. O tai yra ne kas kita, kaip transseksualumo propagavimas. Lyties tapatybės sutrikimas yra diagnozė, liga. O toks ugdymas prie to ir privestų. Einama į tą pusę. Juk jeigu skrandžio opa atsiranda išgėrus 2 litrus acto, nebūtina tiek išgerti per kartą, galima po truputėlį ir vis tiek opa atsiras. Taip būtų ir su minėta programa“, – sulygino psichoterapeutas.“

Jūratė Šeduikienė, Moterų informacijos centro direktorėO štai ką sukandusi dantis visgi išstenėjo projekto vadovė: „Anot projektą vykdančio Moterų informacijos centro direktorės Jūratės Šeduikienės, tekste iš tiesų gali būti detalių, kurios Lietuvos visuomenei gali būti nepriimtinos.“

Nesunku suprasti, kad tai poniai ši „smulkmena“, o iš tiesų – Lietuvos Konstitucijos požiūriu labai rimta aplinkybė (26 straipsnis: „…Tėvai irglobėjai nevaržomi rūpinasi vaikų ir globotinių religiniu ir doroviniu auklėjimu pagal savo įsitikinimus), neatrodo verta net menkiausio dėmesio. Nusispjauti į tėvus ir visuomenę, jai svarbu, kad šį Lietuvai ne itin priimtiną ideologiją diegiantį projektą stumia ir dosniai finansuoja kitos valstybės sukurtos ir jos interesus atstovaujančios organizacijos.

Beje, krito į akis jos neatsargus prisipažinimas apie tai, kad šis Lietuvos darželinukų mąstymą turintis pakeisti projektas buvo vykdomas slapčia nuo Lietuvos visuomenės, kad neduok Die, vaikų tėvai apie jį nesužinotų, kaip tai nutiko su gėdingai žlugusių GenderLoops analogu: „…A. Baukutė pačio teksto nematė ir neskaitė, o jeigu tai darė, informacija ją pasiekė neteisėtai. Mat specialiai šiam projektui sudaryta darbo grupė yra nusprendusi teksto kol kas neplatinti, kadangi jis dar nėra tinkamai parengtas.

Šiuo metu juodraštinis vertimas iš danų kalbos redaguojamas ir su ikimokyklinio ugdymo specialisto pagalba adaptuojamas Lietuvos kontekstui. Taigi jau visais įmanomais mitais apipinto teksto dar net nėra.“

Kitaip sakant, užsieniečių brukamas ir finansuojamas projektas vykdomas SLAPČIA. Ir mūsų valdžiai tai atrodo normalu?

Tai gal ir mūsų krikščioniškai-konservatoriškieji ministrai galėtų paslapčiomis pafinansuoti kokį eksperimentinį katalikiškos moralės diegimo projektuką viename-kitame norvegiškame ar švediškame vaikų darželyje? Tik bijau, kad tokio projekto vykdytojai greit atsidurtų kažkur dabartinėje Breiviko kaimynystėje.

Kas įdomiausia, tarp valdiškų kontorų neįmanoma surasti – tai kas gi Lietuvoje yra atsakingas, kad užsienio valstybių finansuojamos organizacijos negalėtų darželinukams brukti abejotinos vertės ideologijos, kuriai nepritaria jų tėvai?

„(Švietimo ir mokslo viceministras, kuruojantis ir ikimokyklinį ugdymą) V.Bacys „Respublikai“ pareiškė, kad jis yra ne tas adresatas, kuris galėtų ką nors atsakyti. Esą programą prastūminėja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

„Ji už programą atsakinga, ji ir koordinuoja. O finansuoja Šiaurės ministrų taryba, kurią įsteigė Švedijos ir Norvegijos vyriausybės. Ši taryba Lietuvoje įgyvendina įvairias programas, kurias taip pat finansuoja ir Suomijos bei Danijos vyriausybės“, – sakė V.Bacys.“

Vienžo – nuo keimošiaus pas keipošių, kaltų ar bent prisiimančių atsakomybę, kaip visada tokiais atvejais, nėra. Mūsų valstybėje savo nuožiūra tvarkosi ir darželinukų auklėjimo standartus nustatinėja ne ministerijos, bet užsienio interesus atstovaujančios organizacijos ir privačių lobistų kontorėlės. Nei verkti, nei juoktis iš tokios tvarkos.

Kaip tai išvis gali būti įmanoma, kad Lietuvos vaikų auklėjimo nuostatų pakeitimui skirtas projektas būtų vykdomas be oficialaus suderinimo su atsakinga už šią sritį ministerija, t.y. ŠMM?

Juk SADMas ir ministras D.Jankauskas, kiek suprantu, yra atsakingas už lyčių lygybę tarp suaugusiųjų, o už vaikų ugdymą ir auklėjimą visgi atsako ponas G.Steponavičius.

Taigi, projekto esmę sudaro daniškų knygelių „Tą dieną, kai Rikė buvo Rasmusas“ ir „Tą dieną, kai Frederikas buvo Frida“ ir su jomis susietos metodinės medžiagos slaptas vertimas iš danų kalbos ir pritaikymas naudojimui Lietuvos darželiuose.

Nepaisant ponios J.Šeduikienės paslaptingumo ir pabrėžtino nenoro leisti visuomenei susipažinti – ką ten tokio šlykštaus mūsų vaikams ruošia jos įstaigėlė, jų danišką versiją internetuose aptikti galima.

Su šių knygelių turiniu susipažinti ir jas pdf formatu parsisiųdinti galima iš čia:
Den dag da Rikke var Rasmus / Tą dieną, kai Rikė buvo Rasmusas
Den dag da Frederik var Frida / Tą dieną, kai Frederikas buvo Frida

O su minėta metodine medžiaga štai čia: Danijos lygių galimybių ministerijos puslapis Deja, tik danų kalba. Bet gal kas ją žino ir gali užmesti akį bei išversti ir pacituoti internetuose kokias ypač akį drąskančias vietas?

Beje, dėl tiesioginių daniško projekto sąsajų su liūdnai pagarsėjusių analogiškų tikslų siekusiu projektu Gender Loops įtarieji kritikai visiškai teisūs. Pakanka pasižiūrėti, kur ir kokiame sukabinime šie projektai buvo pristatyti dar 2008 m. europiniame renginyje Conference on Gender Equality: Elimination of Gender Stereotypes – Mission (Im)Possible?, kurio pilną PDFinį reportą galimą parsisiųdinti iš čia: Conference on Gender Equality report.pdf

Štai nuotrauka, kuri duoda supratimą apie tai tiems, kas tingi skaitinėti tą dušimtlapį dokumentą.
http://i224.photobucket.com/albums/dd115/zeppelinus/genderloops_new.png
Kaip matote, ir danų projektas su vadovėliais „Tą dieną, kai Rikė buvo Rasmusas“ ir „Tą dieną, kai Frederikas buvo Frida“ (41 psl.) ir vokiečių pristatomas europinis GenderLoops (61 psl.) yra pristatomi, kaip vienos ir tos pačios priemonės, skirtos darželinukų sąmonei pakeisti, dalis. Nepavykus prastumti vieną, iškart griebtasi kito, tik jau paslapčiomis.

Teisūs ir tie, kas teigė, kad ši politika yra ne kažkokia neaiškių kontorėlių saviveikla, bet prieš atskirų šalių ir jų tautų valią vykdoma ES biurokratų politika: COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION ‘Council Conclusions on Eliminating Gender Stereotypes in Society’

Tiesa, ar pastebėjote – kas liūdnai pagarsėjusios Delfio autorės Ingos Saukienės tekste „netikėtai“ išdygo vaikučių teisės kaitalioti lytį entuziasto-eksperto vaidmenyje? Tik nesijuokite balsiai – ogi tas pats tragizmo kupinomis intonacijomis mėgstantis postringauti pedoskeptikų ideologas ir vaikų psichiatras Dainius Pūras. Kas nors nustebo? Aš – tikrai ne. Kaip ir dėl to, kad prie pono Pūro užvesto choro partijos netruks prisijungti didžioji pedoskeptikų ekspertinio palaikymo komandos dalis – visi tie slušniai ir Co.

Visgi neatmestina prielaida, kad jie, skirtingai nuo daugelio pedagogų, „…iš tiesų myli vaikus“.

Kategorijos: Lietuvos kelias, Švietimas, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , .

55 komentarai

  1. iš Gender Loops istorijos Lietuvoje::

    Į socialinės apsaugos ir darbo ministrą Rimantą Joną Dagį kreipėsi Nacionalinė šeimų ir tėvų asociacija (NŠTA), kuriai nerimą sukėlė ikimokyklinėse įstaigose per „Gender Loops“ projektą diegiama mažamečių ugdymo metodika, aiškinanti ir apie netradicinę seksualinę orientaciją.

    „Atkreipiame dėmesį, kad lyčių lygybės įgyvendinimas per ikimokyklinį švietimą ir įsikišimą ankstyvame amžiuje, kai vystosi vaiko pažintiniai gebėjimai, pasirinktas todėl, kad per ilgą laiką tai duoda didžiausią efektą. Tačiau toks ugdymas gali žaloti vaikų psichinę sveikatą ir sukelti lytinės tapatybės sutrikimą vaikystėje“, – rašte teigia NŠTA.

    Asociacija pateikia pavyzdžius iš pedagogams skirto priemonių rinkinio aprašo, kuriame rašoma: „Patikrinti ir patvirtinti naujas knygas vaikams, o taip pat išnaikinti literatūrą, kuri neatitinka lyčių lygybės standarto“.

    „Gender Loops“ Lietuvos darželinukams siūlo nagrinėti pasaką, kurioje du princai įsimyli vienas kitą, susituokia ir tampa Karaliumi ir Karaliumi, taip pat „padidinti supratimą apie seksualinės įvairovės svarbą žmonėms ir visuomenei“.

    Projekto ataskaitose minima, kad pagal šią metodiką vien Vilniuje yra apmokyta 320 vaikų darželių auklėtojų. Kai kurios ikimokyklinio ugdymo įstaigos esą metodikas jau taiko savo darbe. Taip pat yra numatyta šias programas diegti švietimo sistemoje per Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtros 2007-2012 metų programą.

    Nacionalinė šeimų ir tėvų asociacija nesutinka, kad „su mūsų vaikais būtų vykdomi tokio pobūdžio socialiniai eksperimentai ir reikalauja nedelsiant sustabdyti „Gender Loops“ įgyvendinimą bet kokiu lygmeniu, kol nebus išsiaiškinta galima žala šeimai ir vaikams.

    Socialinės apsaugos ir darbo ministras R. J. Dagys kreipsis į švietimo ir mokslo ministrą, kad abi žinybos sudarytų bendrą darbo grupę, kuri pirmiausia siektų išsiaiškinti, kas Lietuvoje įgyvendino „Gender Loops“ projektą bei pateiks savo išvadas, rašoma pranešime spaudai.

    Metodikos apraše minima, kad Socialinės apsaugos bei darbo ministerija koordinuoja Vyriausybės lygmenyje moterų ir vyrų lygias galimybes.

    „Moterų ir vyrų lygios galimybės neturi nieko bendra su netradicine seksualine orientacija, todėl reikia išsiaiškinti, ar tik projekto rengėjai neprisidengė moterų ir vyrų lygiomis galimybėmis, mėgindami projektą įvynioti į vatą, – piktinosi ministras R. J. Dagys. – Kiekvienas iš mūsų turbūt nenorėtų, kad mūsų vaikams, kuriems tėra 4-5 metai, būtų aiškinama apie netradicinės seksualinės orientacijos naudą. Jeigu taip yra iš tikrųjų, mūsų pozicija bus vienareikšmė“.

    Socialinės apsaugos ir darbo ministras pabrėžia, kad dar didesnė projekto žala gali būti padaryta vaikų globos namuose augantiems mažamečiams, kurie apskritai yra bejėgiai atsispirti „panašioms metodikoms“.

  2. baudikea:

    Gender Loops programa, kaip supratau iš medžiagos internete, yra ankstyva vaikų lytinės identifikacijos sutrikdymo programa, bandant vyrišką ir moterišką lytį suniveliuoti psichologiškai.

    Ji kažkodėl taikoma ne tik Lietuvai, bet ir dviem ES nepriklausančiom šalim – Turkijai ir Norvegijai. Šios programos įgyvendinimui vėlgi, neaišku kodėl, naudojamasi Europos Komisijos Leonardo da Vinči fondo pinigais skirtais žmonių socialiniam užimtumui skatinti. Atitinkamos tarnybos turėtų išsiaiškinti kodėl taip daroma.

    Už tai yra atsakingas Socialinių inovacijų fondas, kuris taip pat užsiima “mažumų” integracija, mažumų teisių apsauga… tai lobistinė organizacija įtakojanti įstatymus.

  3. reikia apklausti šiuos asmenis::

    Socialinių inovacijų fondo dalininkai:

    Vincė-Vaidevutė Margevičienė,
    Liudmila Mecajeva,
    Arminas Ragauskas,
    Inga Čisler,
    Sigitas Godelis,
    Henrikas Ivaškevičius,
    Eugenijus Verbavičius,
    Zigmantas Kazakevičius,
    Petras Mikelionis,
    Zina Kubilienė,
    Raimundas Barcevičius,
    Valda Vainauskienė,
    Audronė Kisielienė,
    Oleg Mecajev,

    Stichting Gamma Dienstverlening B.V., atstovaujama Brouwers Antonius Gerardus Maria.

    Prezidentė Vincė-Vaidevutė Margevičienė

  4. transpierance:

    Gal vertėtų pabandyti sudaryti abėcėlinį sąrašą visų tų sorošistų?

    Nes kuo toliau, tuo aiškiau, kad jie jau “persmelkė” visas Valstybės struktūras ir beveik visą žiniasklaidą.

    Atviros Lietuvos fonde (ALF) buvo pristatytas neseniai įsteigtas Žmogaus teisių stebėjimo institutas (ŽTSI), seksiantis žmogaus teisių būklę Lietuvoje. ALF valdybos pirmininkas Gintautas Bartkus sakė, kad 2003 m. Fondo valdyba patvirtino naują veiklos strategiją, kurios viena iš pagrindinių sričių – žmogaus teisių stebėsena. „Prieš Lietuvai įstojant į Europos Sąjungą, žmogaus teisių stebėseną atliko įvairios tarptautinės institucijos. Tačiau Europos Komisijos atliekama stebėsena nutraukiama. Valdyba mato būtinybę ir galimybę įžengti ten, kur nepriklausomos stebėsenos mechanizmas nustojo veikti. Nutarta, kad būtina kasmet stebėti bendrą žmogaus teisių būklę Lietuvoje ir rengti metines ataskaitas. Šiam tikslui pasiekti ir buvo įsteigtas ŽTSI“, – su instituto įkūrimo sumanymu supažindino G. Bartkus.

    Naujos institucijos direktorius Henrikas Mickevičius teigė, kad dabar Lietuvoje nėra nepriklausomos, objektyvios pilietinės organizacijos, kuri periodiškai vertintų, kaip Vyriausybė vykdo žmogaus teisių politiką. Jo teigimu, Lietuvoje trūksta pilietinės kontrolės, valstybės valdžios institucijos neužtikrina žmogaus teisių, kurios numatytos tiek tarptautiniuose, tiek nacionaliniuose aktuose. „Vykdydamas žmogaus teisių priežiūrą, institutas rengs ne mokslinę ataskaitą. Kadangi esame aktyvi nevyriausybinė organizacija, kreipsime dėmesį į ryškius, nors ir pavienius žmogaus teisių pažeidimus“, – ŽTSI veiklos strategiją apibūdino instituto direktorius.

    G. Bartkus pabrėžė, kad siekdamas šio tikslo ŽTSI neatliks tyrimų valdžios užsakymu, nepriims jos paramos. Paramą institutui suteikė Atviros visuomenės institutas Niujorke, vėliau tikimasi sulaukti kitų privačių donorų teikiamo finansavimo. Dabar institute dirba dr. Rokas Uscila (tyrimų direktorius) ir projektų koordinatorė Jurga Matiliauskaitė. ŽTSI valdybos nariais paskirti Vytautas Radžvilas, Rytis Juozapavičius, Dainius Pūras, Kęstutis Čilinskas ir Henrikas Mickevičius.

    • Pikc:

      Tai kad tas “nuokrypų privilegijų užtikrinimo institutas” su Henryk Myckiewicz priešaky yra visom keturiom už visokių iškrypimų propagandą ir kategoriškai prieš bet kokias tautiškumo (pasak jų – nacizmo-fašizmo) ir moralės (=davatkiško retrogradiškumo) apraiškas. Kokių ketinimų vedinas čia šitos kontoros aprašą įdėjote? Jei kaip dar vieną iškrypimų propagavimo kanalą – tada tvarkoj (bet kam tą jų savęs pristatymą cituoti – jame tiesos ne daugiau, negu komtiesos “reportažuose” apie Kovo 11-osios ar Vasario 16-osios eitynes :)), o jei rimtai patikėjote jų paistalais – tai laikas persigalvoti 🙂

    • baalzebub:

      Puiki idėja sąrašą sudaryti. Seniai laukiu. o tai žiūrėk, vienam sąraše, o paskui prieš rinkimus -kitame. paskui suk galvą, ar čia tas , ar bendrapavardis giminaitis.

  5. Rūta L.:

    bet tai gal nereikia pulti nei į vieną, nei į kitą kraštutinumą? Nes skirstyti žaislus į berniukiškus (mašinos) ir mergaitiškus (lėlės), į ružavus ir žydrus yra iš tiesų tikras absurdas.
    O štai puikiai pamenu vaikystę, kai žaisdavom su mergaitėm namus ir vienai kuriai nors tekdavo vaidinti tėtį. Jos vaidmuo būdavo vaikus bausti ir bartis su mama. Puikus visuomenės atspindys. Kad su mumis namus žaistų berniukas, pasitaikydavo labai retai, bet tada būdavo smagu, kad turim tikrą “tėtį”. Bet dažniausiai tai ilgai netrukdavo, nes kiti bernai šeimyninę idilę greit sugriaudavo, nes šaipydavosi iš to, kuris “su mergom” žaidžia.
    Tai va prieš tokius stereotipus tikrai reikia kovoti. Ir tuo paprastai užsiima kova už lyčių lygybę vykdančios organizacijos.

    Dabar berniukų aprengti suknelėmis tai jau irgi, dėkui, nereikia. Bet tai gal galima peržiūrėti programą ir ją koreguoti pagal tai, kaip būtų priimtina? Ar viską atmetam ir net nesigilinam? Tipo, lyčių stereotipų problemų pas mus nėra? “Boba – į virtuvę, diedas – už vairo” ir jau čia bus idealu?

    Dabar apie lyties tapatumo sutrikimą. Gal galima kokią nuorodą, oficialią, kur būtų pavyzdys su išgydytu lytinio tapatumo sutrikimu? Ne užspaustu ir užgožtu, bet išgydytu? Arba pavyzdį, kad hetero orientacijos asmuo būtų paverstas homo? Nes tokia prielaida, kad tinkamai neugdomas asmuo nesupras savo lyties, suponuoja, kad visi neva esam biseksualūs, su kuo aš niekaip nenoriu sutikti. Ir man atrodo, kad berniuku gimusio berniuko jokia suknelė nepavers mergaite. Bet tai nereiškia, kad tą suknelę jam reikia dėvėti.

    • Rūtai ir tiems kurie parsiduoda ir išduoda:

      “tai va prieš tokius stereotipus tikrai reikia kovoti”.
      Prieš ką kovoti???
      Palikit vaikus ramybėje.Tegul jie vystosi natūraliai ir pagal savo vaikystės poreikį.Nekurkit vaikams visokių spąstų,nes tai ne tik šlykštu,naudotis vaikų silpnumu ir nesusivokimu,bet negarbinga,prasilenkia su suaugusio ,bet kokia etika vaiko atžvilgiu.Ir reiktų mažiau makaronų ant ausų kabinti ir mažiau parsidavimo.Dėl savo gerbuvio išduoti Lietuvos vaikus žemiau negu žema.

    • tamsta Rūta:

      ar kas Jums trukdo persirenginėti?Susiorganizuokit “berniukų” ir “mergaičių” kam vir 30 būrelį programai išbandyti ar realizuoti ir persirenginėkite?Jums tikrai nepakeks ir lytiškumas nersutriks.?Vaikučius palikite ramybėje,jie Jums ne bandomieji triušiai.Jie žmonės ,kurie mokosi gyventi ir pasitiki suaugusiais kad padės sąžiningai.Vaiko pasitikėjimu manipuliuoti nedera.

      • Rūta L.:

        Tai gal nemokate skaityti, kad nematote, kad tas persirenginėjimas ir man nepatinka ir todėl ir nepalaikau tos programos, BET aš esu prieš tai, kad berniukus galima rengti tik žydrai, o mergaites – tik ružavai, ir tai, kad mergaitė, žaisdama su mašina ar piratus, yra gėdinama, kad ji elgiasi kaip berniukas, o berniukui niekas neduoda lėlės, nes tai, atseit, “nevyriška”.

    • Irma:

      Apie stereotipų griovimą. Turime tokį stereotipą-kariai dėvi uniformą. Sugriaukime-ateina jie vieną kartą su baltais chalatais-sugriovėm stereotipą, pakeitėm socialinį vaidmenį. Ar nuo to kariai taptų gydytojais? Tikriausiai, ne, bet chaoso būtų daug. Gal to ir siekiama?

  6. Jurgita:

    Aš-mama,esu prieš tokias programas,nenoriu kad mano vaikams būtų kišamas mėšlas į jų jaunas galveles apie tai kas yra ,mano manymu,neetiška.Kadangi esu mama,prisiėmus visas mamystės pareigas nuo to momento kai pradėjau lauktis savo vaikų,tai tik man spręsti ar noriu ar ne kad tokių dalykų būtų mokomi mano vaikai.Jei bus pažeista ši mano teisė kreipsiuos į teismus.

  7. ------------:

    Jie nori iškry[imą paversti norma.

  8. Marta -:

    Pirmosios valstybės Europos žemyne, kuriose buvo bandomas šis eksperimentas su vaikais, diegiant Gender Loops programas buvo Norvegija ir Turkija. Taigi Europos sąjunga čia nie prie ko. Greičiau tai siejasi su Strasbure įsikūrusia, Rusijos ir Europos žydų kongreso globojama The Council of Europe, (nepainioti su European Council) su kuria sutartis pasirašė visos kvailos vyriausybės, dėl “homo” teisių gynimo, išskyrus Baltarusiją. Tyčia nesakau, kad “žmogaus teisių”, nes jau vien tik žodis “homofobija” rodo ką šie “gynėjai” laiko žmogumi. Taigi, ponai, kol jūsų vaikai nebus perauklėti į homoseksualus ir nenustos daugintis, tol jų teisės nebus ginamos. O daugintis nereikia, sako kissingeriai, pamanę, kad tai jie dalina duoną ir kad tai kur kas humaniškesnis būdas sumažinti populiaciją, nei sukelti naują karą.

    Ir ką jūs manot? Šie bepročiai “visuomenių performuotojai”, “stereotipų griovėjaiu” tuoj kibs į atlapus pačiam Dievui Tėvui įrodinėdami vaikams , kad Dievas ne Adomą ir Ievą sukūrė, bet Adomą su Adomu arba atvirksčiai. :

  9. Marta -:

    beje, Gender Loops programa paremta tuo, kad vaiko lytinę orientaciją suformuoja aplinka. Ji tarsi patvirtina, kad seksualinė orientacija nėra įgimta. Ji tarsi teigia, kad jei šeimoje susiformuoja vyriškumo ir moteriškumo stereotipai, tai tuos stereotipus taip pat lengvai galima ir atformuoti. O tai reiškia, kad ir kiekvieną homoseksualą galima pagydyti. Tuo jau ir užsiima nemažai terapeutų su rabinais pačiame Izraelyje, kur jau kone nebeliko kam gimdyti vaikus. (ką duodi, tą gauni?:) Jie siūlo jaunuoliams “padėti išaugti iš šios orientacijos” – tokius skelbimus mačiau Izraelio laikraščiuose. Padėtis ten labai pablogėjo, kai buvo priimtas įstatymas verčiantis ir gėjus su lesbėm atlikti privalomą karinę tarnybą. Padorios šeimos ėmė masiškai siųsti savo vaikus studijuoti užsienin, bijodamos, kad jų vaikų neišprievartautų ir nepaverstų gėjais. Žinau tokį atvejį iš pirmų lūpų. Tik Anglijos kariuomenėj. Tėvų spaudimu vaikinas pasišovė tarnauti kariuomenėj, tikėdamasis išsigydyti nuo priklausomybės narkotikams, bet ten vyresnieji jo potraukiu pasinaudojo ir vaikinas liko psichologiškai suluošintas visam gyvenimui.

    • Iš miškų:

      “Gender Loops programa paremta tuo, kad vaiko lytinę orientaciją suformuoja aplinka. Ji tarsi patvirtina, kad seksualinė orientacija nėra įgimta”
      Tad jei jie taip tvirtina, tai ir yra jų net neslepiamas noras jau darzelinukų amžiuje suformuoti priešingą lytinę oreantaciją. Jei galima formuoti, tai net nekyla minčių, jog ir reikia formuoti tik tai, kas yra natūralu ir įgimta. Dabar vaikai iš karto tiesiogiai programuojami į priešingą oreantaciją. Praėję tokius “aukštuosius” tolerancijos mokslus jau darželyje – tiesiu taikymu į mažumų nemažėjančias gretas.
      Rūpūs miltai, tai jau net vaikų iš namų nebegalima išvesti.
      Sekantis žingsnis- programėlė apie tai, kaip karalaitis įsimylėjo savo šuniuką?????
      Tai kur dar surasti tokią vietą, kur bus galima ramiai ugdyti savo vaikus be pasakų apie du karalaičius, mokyti juos lietuviškai be brukamų lenkiškų raidžių, einant gatvėje neužsirauti ant mažumų parado plikais užpakaliais?

  10. Rūta L.:

    aš ir nesakau, kad šita programa yra pati geriausia ir kad ją reikia palaikyti. Bet bandau atkreipti dėmesį, kad problemos, kurias šita programa labai savotišku būdu bando spręsti (ir už tai susilaukia pelnytos kritikos), nėra jau tokios niekinės, kad galima būtų jas ignoruoti.

    Čia mama Jurgita pasisako, kad nenori, kad vaikams “būtų kišamas mėšlas” ir kad tik ji pati spręs, ko mokinti vaikus. Bet ar esama sistema “nekiša mėlo” ir yra tobula? Tarybinio tipo darželiai, kur berniukams ir mergaitėms yra įrengti atskiri kampai grupėje, kurių viename sudėti “berniukiški” žaislai (tai mašinos, kaladėlės, robotai ir pan.), o kitame kampe – “mergaitiški” (tai lėlės, indai ir pan.) – tai, Jūsų nuomone, yra labai normalu ir protinga, ir naudinga vaikui? O jei mergaitė žada būti architekte, jei ji irgi domisi automobiliais ar mechanika, o kodėl berniukai negali žaisti kulinarijos, juk visi žymiausi šefai – vyrai?

    Pasikartosiu – aš nesu Gender Loops šalininkė, ir manau, kad šita programa savo atgrasumu kaip tik ir sukelia žmonių pasipiktinimą ir nenorą keisti išties žalingus stereotipus, tokius, kaip “tarybinė moteris didvyrė – darbininkė, motina, šeimininkė” ir vyras, kuriam jokių rimtų pareigų kaip ir nebelieka. Tai kaip tokioje aplinkoje paskui tikėtis sėkmingų santuokų? Tokioje sistemoje (kuri veikia tik nuo sovietmečio) užaugusi karta skiriasi 50 proc. atvejų. Daugiausia nesutarimų – buities klausimais. Daugiausia neteisybės – moterų atžvilgiu. O tam visam spręsti kišama kažkokia “Gender Loops”. Ko finale visi pasišiaušia ir mano, kad gerai taip, kaip yra.

    Aš bandau pasakyti, kad programos reikia, tik ne “Gender Loops”, o kitokios, vietinės, priimtinos žmonėms.

    Beje, Valdorfo, Montesori, yvairūs ekologiški darželiai panašias lyčių lygybės vertybes jau ir taip diegia, ir be “Gender Loops”. Tad išsprendus minėtas lyčių bereikalingos nelygybės problemas galima būtų sakyti, kad šitso programos mums nekiškite, nes viskas ir taip čia gerai. Bet šiandien gerai tikrai nėra. Nebent “Sovietų šeimininkės vadovą”, su tokiais patarimais, kaip “leiskite žmonai po lytinio akto išeiti ir išsiverkti” laikote teisingu ir labai tradiciškai tautišku.

    • Eglė:

      “bandau atkreipti dėmesį, kad problemos, kurias šita programa labai savotišku būdu bando spręsti (ir už tai susilaukia pelnytos kritikos), nėra jau tokios niekinės, kad galima būtų jas ignoruoti.”
      Tai visos tos ‘programos’ ir naudojasi esamomis problemomis, kad galėtų kišti savo brudą. Ir per reklamas dažnai teisingus dalykus pasako, kad žmonės serga, kad turi problemų, bet esmė tai prikišti jiems vaistų ir iš to pelnytis, o ne pagydyti su visam.

      • Rūta L.:

        Pilnai sutinku. Bet mane labiau gąsdina žmonių reakcija, kai jie sako, kad “nekiškite šito lyčių lygybės mėšlo mūsų vaikams, viskas pas mus tobula ir gerai”. Taip atsiranda priešiškumas bet kokiems pokyčiams, ypač jei tai susiję su stereotipais. Tai pakiša koją kitoms, normalioms programoms. “Lyčių lygybė” tampa vos ne pedofilijos sinonimu – štai kas man baisiausia.
        O jau kalbėjimas apie amžiną ir tobulą lietuvių moralę išvis užmuša. Kur ta moralė ir kuo ji šiandien pasireiškia, kad jau tokia nenugalima, puiki ir grynai lietuviška?

        • Eglė:

          Tai kad jus kažkas gąsdina, irgi problema. Bet tam programų nereikia. Kaip ir vaikams nereikia, aš vaikystėje neturėjau lėlių, nepatiko, bet nežaidžiau ir su tom mašinytėm, darželyje kampeliuose problemų nebuvo. Čia suaugusiųjų problema. Vaikai iš prigimties yra geri, jie tyri ir jų mintys švarios, neprikištos paistalų (kad ir mokslinių dogmų). Jie natūraliai viskuo domisi ir viskas, ką reiktų daryti, tai suteikti natūralias sąlygas pasaulio pažinimui. Dabar gi prikurta programų, keistų žaislų, nuo mažų dienų vaikeliai barškina kažkokias kvailas barškalynes, kuriose nėra jokios prasmės, valgo sintetika, pirmos mintys iš kažkokių beprotiškų filmukų, ar reklamų, tėvai nuo mažų dienų išveda į darželius, o jūs norite dar vienos programos. Jiems tikrai to nereikia. Reikia meilės, laisvės ir natūralumo. Jei to neduos, tada tikrai geriau palikt, kaip yra, o ne dar labiau painiot vaikų mintis.

    • keistai rašote ,tamsta Rūta:

      “vaje kaip buvo blogai,bet gali būti labai gerai ir mes tai jums turime”?Prakišime.
      Asmenybei ,šeimoje ugdyti nereikia jokių programų,reikia tik tinkamo tėvų pavyzdžio ir tarpusavio bendravimo:pagarbos vieni kitiems ,būti šeima-komanda, pasiruošusia vieni kitiems padėti ir bendrauti per kartas.Tada gauni viską:senolių patirtį ,tėvų pavyzdį ir jų rūpestį,darną,pagarbą ir supratimą.Mano tėveliai tokie, pavyzdys ir įkvėpimas,aplinkinių buvo tokios ir per kartas tokios.Savo programom galima gal kokias vištas harmonizuoti,modernizuoti,bet žmonėms reikia natūralaus žmoniškumo,natūralių šiltų santykių ir natūralaus bendravimo.

      • Rūta L.:

        duokit jūs man šalį, kur visi tėvai pavyzdiniai, ir tikrai nereiks jokių programų. O pas mus kas antra pora skiriasi, o dar kiek gyvena susituokę, bet kaip paskutiniai priešai. O kur tada mokintys gyvenimo tiems vaikams, kurie tėvai iš viso – smurtauja, geria, nusikalsta. Ar jau jie nurašyti, kaip blogo pavyzdžio vaikai?
        Kitas dalykas – kad vaikams tėvų pavyzdys nėra visagalis, jie labai daug ko atsineša iš darželio, mokyklos, savo draugų. Su folkloristų tėvais jau ne pirmą kartą pasikalbam, kad jų vaikai, kažkodėl, visai nesidomi tuo, kuo gyvena tėvai, ir net priešingai – ima maištaudami viską daryt priešingai.
        Programos, kas be ko, visada egzistavo – vienokios ar kitokios (gal manot, kad auklėtojos dirba savaime, be jokio ugdymo plano?). Ir jos visada daugiau ar mažiau kito (pvz. kompartijos eilėraštukų jau darželinukai nebesimoko).
        Dabar kame problema (reali) – kad yra poreikis ugdyti lyčių lygiavertiškumą (bet tai nėra tas pats, kas vienodumas), tam, kad vieni kitų nelaikytų žemesne rase, stengtųsi dalintis darbais, nes per paskutinius kelis dešimtmečius labai keitėsi moterų ir vyrų vaidmenų skirtumai (žr. kitą Alko straipsnį). Tai nėra nei pagrindinė, nei vienintelė problema (daug didesnė, sakyčiau, yra būsimų amatininkų ir tiksliukų ugdymo trūkumas).
        Kame kita problema – tai, kad “Gender Loops”, kuri, anot čia rašančių, siekia visus paversti gėjais, siūlo gana keistą programą tai lyčių lygybei ugdyti. Ir tai sukelia priešiškumą ne tik “Gender Loops”, bet ir pačiai lyčių teisių lygybės idėjai, pagal labai paprastą projekcinę motyvaciją, kuri visad suveikia avių bandai garsiai bliaunant (krokodilas žalias, žolė irgi žalia, tai krokodilas tada yra žolė).
        Tai ką aš čia bandau labai nesėkmingai pasakyti – kad “Gender Loops” pasigriebta idėja siekti mažinti veiklos skirstymą į vyrišką ir moterišką – nėra nei bloga, nei žalinga, o tiesiog taip dabar yra (pvz., vairuoja ir vyrai, ir moterys – mašina jau nėra vien vyrų atributas, kaip ir tėvystės atostogos tėčiams). Keistoki yra jų metodai (paversti mergaitę berniuku), kurie man lygiai taip pat kaip ir jums nepatinka.
        Bet pulti dabar į kraštutinį, neva “tradicinį” berniukų ir mergaičių stereotipizavimą, tai jau yra, atleiskit, siaurokas akiratis.

        • Mintis:

          pievoje ganosi arklys,ponia sėdi už stalo stalo ir kažką kramsnoja.Vaje,kas čia per stereotipų susiformavimas?Ko neaprengus to arkliuko suknele ir už stalo nepasisodinus po,pietų kartu pievoje žolyte pakramsnojus?Taip galima nukeliauti iki visiškos beprotystės performuojant “stereotipus”.
          Vaikai laksto,krykštauja pulke,tiek berniukai tiek mergaitės ir jiems dzin tos visos programos.O namuose jie turi pavyzdį bendravimo šeimoje tiek vyriško prado-tėčio,tiek moteriško-mamos.Todėl šeima sukurta vyro ir moters santuokoje yra tobulybė ir siekiamybė,patikrinta per kartas ir išgryninta Ir nieko tobulesnio nėra kur gali darnoje skleistis abi lytis ir augti laimingi vaikai.TAI YRA SIEKIAMYBĖ.Kaip kas kam atsitiko:susidėjo pagyveno,ar nesugyveno,išsiskyrė-nėra siekiamybė,tik faktas kad taip atsitiko.

        • Marta -:

          Rūta, visa bėda ir yra ta, kad Gender Loops kalba ne apie lyčių lygybę, bet kėsinasi į lytinės tapatybės sutrikdymą dar vaikystėje. Na, kad ir tas aiškinimas vaikui, jog princas gali mylėti ir vesti princą, o ne princesę. Mano nuomone, jei vaikas auga nepilnoje šeimoje ar jei, pavyzdžiui, berniukui trūksta tinkamo vyriško pavyzdžio, nes dominuoja tik motina, o tėvas yra smerkiamas, tai ir berniukas lygiuosis į motiną. Tačiau vėliau, ypač paauglystėjė, jis tą vyriškumo trūkumą bandys kompensuoti ieškodamas bendravimo su vyrais ir kas žino koks “geras” dėdulė būtinai tuo pasinaudos? Esu ne su vienu jaunu, gyvenime pasimetusiu, gėjumi kalbėjusi emigracijoje, beveik visų jų gyvenimo istorijos vienodos. Išprievartauti ir išspirti, praradę ryšį su savo siela, jie ieško naujų “globėjų”, bet papuola dažniausiai ant tokių pačių… Aš asmeniškai pritariu gėjų partnerystės registravimui ir jų teisiniam santykių kontroliavimui. Be to, tarp jų yra puikių paklydėlių, kuriuos valstybė turėtų patraukti į savo pusę, kad jų nepasičiuptų kokios nors marginalinės grupuotės.

  11. tikras lietuvis:

    Lietuviai išsilaikė iki šių dienų tik todėl, kad laikėsi savo moralės, t.y. tradicinės moralės elgesio modelio.
    Visų rūšių iškrypimus dera atmesti.
    Ką tautininkai žada šiuo klausimu?
    Kokių priemonių jie planuoja imtis?

    • Rytas:

      Tai pats ir atsakei ką tautininkai darys (atmes). Kodėl?
      Jums gali atsakyti prof. Genzelis atsakydamas į klausimą: kodėl subyrėjo Romos imperija? Todėl, kad prasidėjo lėbavimai, paleistuvavimas… ir kitos tautos juos sudorojo. Beje jau tada buvo įvesta sąvoka “VISATOS PILIEČIAI”

      • tikras lietuvis:

        Atmetimas nėra veiksmas, o tik veiksmo paruošimas: atmetei blogį, o ką darysi toliau?
        Pvz.:
        1. kodėl nepriėmus lėšų taupymo programos?
        Sakykim dabar visokiems pederastų, “tolerantų”, “žmogaus teisių” ir kt. pan. organizacijoms (=biznio įmonėms) yra išmokami Lietuvai iš ES skirti pinigai.
        Kodėl tų lėšų nenukreipus sunkiai sergančių gydymui, našlaičių dalios palengvinimui ir pan.?
        2. arba.
        Sumąstė įstatymą žydomasonų organizacijų spaudimu nei iš šio, nei iš to išmokėti iš Lietuvos iždo aniems 128mln., nors dar 1995m., Lietuvos Konstitucinis teismas nagrinėtoje byloje pasisakė, kad dabartinė lietuvių karta nėra niekam prasikaltusi ir niekam nėra skolinga, todėl ir mokėti niekam neprivalo.
        Iš kur tuos pinigus paima?
        Ogi iš pensininkų atima.
        Todėl minėtą įstatymą privalu panaikinti, o jį priėmusius į kalėjimus sukišti.
        Kaip Janukovičius Ukrainoje, kad padarė: pridirbai – atsakyk.
        O tai Lietuva pelkėje, o atsakingų ir nėra.
        Ar iš tikrųjų nėra?
        O gal ranka ranką plauna ir varnas varnui akies nekerta?
        Tuo labiau, kad tie patys metai iš metų valdžios kėdėse sėdi, liaudžiai akis muilina ir vargo nemato, o, kad dėl jų veiklos Lietuva baigia išputėti – jiems vienodai rodo.

        • baalzebub:

          Geriau tų pinigų iš viso neimti. Tėvas sakydavo – durnius prisėdo skverną – nusipjauk skverną ir palik. Svetimas pinigas savą iš namų išveda.
          Na xxx tą Europos pagalbą. Saugokis danajų, dovanomis nešinų. Dabar siurbs ir siurbs Tautos syvus.

    • Li Bo:

      “Lietuviai išsilaikė iki šių dienų tik todėl, kad laikėsi savo moralės”
      Lietuviai nei anksčiau laikėsi, nei dabar nesilaiko “tradicinės moralės elgesio modelio”, nes tokio nėra ir negali būti. Yra konkrečios aplinkybės, prie kurių taikantis ar bandant jas pakeisti, galima daugmaž sėkmingai išlikti. Jei būtume laikęsi “tradicinės moralės”, tebegyventume Afrikos savanos medžiuose.

      “Visų rūšių iškrypimus dera atmesti”
      Žinai, būna, kad žmogus gimsta be kojos, arba be pigmento (albinosai), arba su dauno sindromu, arba su autizmu, arba hiperaktyvus, arba pernelyg protingas, arba su kiškio lūpa, arba, o siaube, be aiškiai išreikštų lyties požymių, arba, liežuvis neapsiverčia pasakyti, homoseksualas, arba aklas, arba kurčias, arba, arba, arba… Visa tai yra nukrypimai nuo “grynakraujo lietuvio normos” ir man vis gi įdomu kaip būtų realizuojamas tas “dera atmesti”.

      “Ką tautininkai žada šiuo klausimu?”
      Tautininkai kviečia melstis savo susapnuotiems dievams ir balsuoti už naujus vadus, kurie sutinkančius su jų susapnuotomis vizijomis ves į šviesų rytojų, o nesutinkančius, greičiausiai, “atmes”.

      • tikras lietuvis:

        Baik tu savo pederastinius išsidirbinėjimus, žydiškas iškrypėli.
        Ne be reikalo Adolis su tokiais kaip tu nesipeckiodavo – jūs dėl savo naudos parduotumėte ir tėvą, ir motiną, nes neturite jokių vertybių.

        • tikras lietuvis:

          Papildau.
          Štai ką Adolis rašė (ir teisingai, be to):

          tikras lietuvis Pranešimo tema:
          Parašytas: Ket Bal 14, 2011 1:56 am
          Užsiregistravo: Šeš Bal 19, 2008 8:46 am
          Pranešimai: 3305
          Legionierius rašė:
          Pateikiu citatą originalo kalba:
          “Indem ich mich des Juden erwehre, kämpfe ich für das Werk des Herrn.”

          Pabandžiau išversti pirmą sakinio dalį ne literatūriškai, o pažodžiui:
          1. iš vokiečių
          – tuo metu kada aš ginuosi nuo žydo;
          2. iš anglų
          – stovėdamas savęs sargyboje prieš žydą.

          Dabar pasižiūrim rusišką vertimą:
          борясь за уничтожение еврейства. Šis vertimas aiškiai neatitinka parašyto teksto prasmės.

          Gal būt galima padaryti tokį jau viso to sakinio literatūrinį vertimą:
          kovodamas prieš žydavimą, aš atlieku dievo misiją.

          Dabar paaiškinu kodėl taip išverčiu:
          1. tekste nėra, vis tik, aiškiai išreikšto siekio naikinti kokią tai žmonių grupę;
          2. еврейство, mano žiniomis, gali reikšti žydiją, o gali – žydavimą, nes žodis еврействовать (žyduoti) yra išvestinis iš žodžio еврейство; Taigi prie minties atvedė rusiškojo vertimo autorius;
          3. siekia kovoti ne su kokiu tai žydu (parašyta vienaskaita, o ne daugiskaita) aplamai, nes tokio nebūna (todėl sakinyje žodis žydas reikštų kažko įvaizdį, gal, pvz., jis turi omenyje žydą kaip blogio įvaizdį, kas atitiktų rusiško žodžio жид = blogas žmogus reikšmei?), o su žydavimu, t.y. užsiėmimu, kuris jam netinka. Žydavimo, kaip žinia, esmė yra gudravimas;
          4. rusišką vertimą, kaip man pranešė vienas forumietis, padarė koks tai neobjektyvus, t.y. suinteresuotas suklaidinti, žydas.

          Išvada: toks A.Hitlerio teiginys, turint omenyje tam tikrą tokio gudravimo žalą, yra kaip ir suprantamas, ir šiame sakinyje nėra, vis tik, pasakyta apie tikslą žudyti žmones.

          http://ru.wikipedia.org/wiki/Еврейство
          http://www.delfi.lt/archive/article.php?id=44655265
          http://lndp.lt/diskusijos/viewtopic.php?f=144&t=1158

  12. Li Bo:

    “užsieniečių brukamas ir finansuojamas projektas vykdomas SLAPČIA”
    Eik tu sau… SLAPČIA… Garsusis fašistuojantis blogeris atrado sukrečiančią tiesą… Gal tu, cepeline, paminėk bent vieną Lt rengiamą ar vykdomą projektą, kuris nebuvo rengiamas slapčia, a? Parodyk, pavyzdžiui, bent vieną “viešąjį pirkimą”, kurio sąlygos nebūtų rengtos slapčia. Parodyk bent vieną sutarties su “Hitachi” puslapį, kuris buvo ruošiams viešai. parodyk bent vieną viešai rengtą verslo planą ar investicijų strategiją. Net seime priiminėjami įstatymai rengiami uždaruose kabinetuose ir pakankamai įslaptintuose posėdžiuose. Todėl jei jau esi toks paranojikas, tai būk toks iki galo.

    O jei rimtai, tai kur jau kur, o Lietuvoj tokios programos būtinos, nes užknisa tas siauraprotiškumas ir rėkimas nesuvokiant apie ką kalbama. “Gender loops” pavers vaikus homikais, sutrikdys jų lytinę identifikaciją?! WTF… Jūs ką nors girdėjot apie lytinę brandą? Galvojat, kažkokios knygutės pakeis genomų sekas?! Ne nu… trūksta žodžių… Ir gerai, kad cepelinas pridėjo paveiksliukus su tekstais, nes ten kas parašyta? Parašyta, kad ši programa padeda laužyti su lytiškumu susijusius stereotipus. Kas jums čia nepatinka? Bet kokie stereotipai yra geležinės dėžės, į kurias mes savo ar ne savo noru užsidarome ir švinkstame, bet meluojame patys sau, kad viskas puiku. Parodykit man bent vieną stereotipą, kuris man kaip žmogui būtų naudingas, kuris Lietuvai būtų naudingas. Visos blondinės kvailos?! Su “golfiukais” tik agresyvūs mažvaikiai važinėja?! Visi policininkai- kyšininkai?! Kas dar, nagi, pirmyn, pavardinkit savo “geruosius” stereotipus…

    Ir dar, kuo jums nepatinka Norvegijos ar Švedijos finansuojamos programos? Babkės plaukia, žmonės turi užsiėmimą, o kad visuomenėj bus mažiau gražulio tipo rėksnių- tik į gerą. Buvau Norvegijoje keletą kartų ir patikėkit, tokios ramybės, tokio geranoriškumo Lietuvoj reiktų gerokai paieškoti. Ir net nemačiau ten nei vieno homiko, nei vieno transseksualo, nors jų, be jokios abejonės, ten yra. Ai, ką čia ir bekalbėti, šimtas metų mums dar iki tos Norvegijos…

  13. to Li bo:

    Tolerastiniai ekperimentai Lietuvoje neprigis, O išgirtoje Norvegijoje muslimai sėkmingai ,,toleruoja” šviesius, kad net pastarieji bijo į gatves išeiti kai kuriuose Oslo rajonuose. O kad tokios programos gali sutrikdyti lytinę tapatybę, tai čia aišku kaip diena. To ir siekia programos sudarytojai.

    • Li Bo:

      “Tolerastiniai ekperimentai Lietuvoje neprigis”
      Nekalbėk už visą Lietuvą, kaimieti. Sakyk, mano kaime, mano gatvėj, mano gryčiukėj bus prisilaikoma sovietinių stereotipų.

      “bijo į gatves išeiti kai kuriuose Oslo rajonuose”
      Pradžiai iš savo kaimo atvažiuok ir sutemus pasivaikščiok po Vilniaus fabus. Tada nuvažiuok į Oslą, kaip į kurortą, nes gi reiks kažkur jėgas atstatyt.
      Prajuokinai mane su tais savo “Oslo rajonais”. Kuriam konkrečiai rajone lankeisi fantazuotojau? Mano kuklia patirtimi Oslas, saugumo prasme (ir beveik visom kitom prasmėm), bet kuriam Lietuvos didmiesčiui yra nepasiekiamas idealas.

      “čia aišku kaip diena”
      :))) O tu suvoki ką reiškia “lytinė tapatybė”?

      • Mintis-"įkaitusiam" Li Bo:

        gal atvėskite.Tiek pykčio… grožiui kenkia:).
        Klausimas Jums:
        ar žinote kuo skiriasi gimes berniukas ir mergaitė?Jei nežinote-pasidomėkite,jei matėte su kokiais skirtumais jie gimsta,kalba baikta.Gamta jiems skiria paskirtį būti vyru ar būti moterimi.
        Mėgstantiemas improvizuoti reiktų pasirinkti kitus objektus ne vaikus.

        • Li Bo:

          Jo, mane siutina kai nesuvokiantys reikalo esmės postringauja pro šalį ir jaučiasi teisingesni už kitus.
          “jei matėte su kokiais skirtumais jie gimsta,kalba baikta.Gamta jiems skiria paskirtį būti vyru ar būti moterimi”
          Ne, kalba nebaigta, nes gamta visiškai nenumatė, kad berniukai bus rengiami mėlynomis kelnytėmis, o mergaitės- rožinėmis suknelėmis. Gamta neduoda jokio ženklo, kad mergaitė negali žaisti su mašinėlėmis, o berniukas- su lėlėmis. Iš tavo komentaro matau, kad neturi žalio supratimo apie lytinę tapatybę, nes sieji ją tik su lytiniais organais ir dauginimosi funkcija. To ir tikėjausi.

          • Mintis:

            Kaip malonu,kad pyktis Jums atllėgo,nes nesinori,kad Jums sveikatai kenktų.Prašau manes netujinti.Kaip išmanančiam Jums ir reikalavimai ne tokie dideli-šiek tiek kultūros.
            Kodėl Jūs užsiciklinote ties tais mėlynais ir ružavais rūbeliais?Tiek Jūs tik visi žinome,kad esmė ne čia,Ko Jums reikia nuo tų vaikų?Gal palikus juos ramybėje galėtumėte ramiai gyventi ir toks pyktis neimtų?Kam nervuotis ir sveikatą gadinti dėl žydrų ir ružavų rūbelių?Ar verta,jei jie taip nervuoja?

            • Li Bo:

              “Prašau manes netujinti”
              Neįsijausk, tu esi tik internetinis anonimas (kaip ir aš, beje) ir tos pretenzijos čia visai ne vietoje.

              “Tiek Jūs tiek visi žinome,kad esmė ne čia”
              Na žinai, aš manau, kad turiu daugiau proto nei Gražulio šutvė su pasaulinio gėjų sąmokslo teorijom, todėl man “gender loops” projekto esmė visai kitaip matosi. Aš jau užauginau savo du vaikus ir todėl žinau, kad “palikti jų ramybėje” negalima. Vaikus privalu auklėti, ugdyti, lavinti, padėti pažinti pasaulį, suvokti save ir kitus. “Ramybėje” palieka tik kaimo alkoholikai, dar kartais ir prie stalo kojos pririša, kad ramiau būtų. O rūbų spalva ir forma yra tik vienas iš lytinės tapatybės stereotipų ir buvo paminėta kaip pavyzdys, bandant padėti suprasti, kad lytinė tapatybė yra ne vien biologinis fenomenas (jo, žinau, kad nežinai ką tas žodis reiškia, bet dabar tingiu aiškint paprasčiau).
              Ko man reikia iš vaikų? Vaikai, žinia, auga ir užauga. Tai va, nenoriu, kad Lietuvoj daugėtų Gražulio tipo idiotų, nenoriu, kad Panevėžyje spardytų ilgaplaukius ar bent kiek kitaip nei banda atrodančius žmones, nenoriu, kad bažnytiniai apsimetėliai galėtų taip lengvai pudrinti smegenis ir sunkti pinigus, noriu laisvų ir šviesių žmonių, noriu laimingų žmonių, nebijančių būti tokiais, kokie nori būti ir leidžiančių kitiems būti gal būt kitokiems.

              Apskritai tai visas tas šaršalas yra tik agresyvių moralistų išpūstas burbulas. Man atrodo, kad tikrai ne visi darželiai ar mokyklos pasirašys po tom programom ir žmonės galės rinktis. Aš jau laukiu anūkų, tai tikiuosi, kad jie jau galės eiti į tobulesnius darželius. O tu, pvz., visada galėsi leisti savo vaikus į parapijinį darželį, kur juos globos putnios klebonėlio rankelės ir aštrios davatkėlių akelės.

              • tikras lietuvis:

                Pats tu idiotas,
                o ne Gražulis,
                kuris aukojasi, vienas pats kovodamas su visokiais Lietuvos naikintojais, kada galėtų sau ramiai, kaip dauguma seimūnų, sėdėti tyliai kaip žuvis ir imti algą.

              • nieko naujo...:

                Na jau, na jau… o kodėl tamstos nuomonė yra daug geresnė, nei kažkieno kito? Nes tamsta “šviesus ir visažinis”? Jūsų nuomonė – tik eilinė, eilinio bičo iš gatvės nuomonė… ne daugiau. nei geresnė, nei blogesnė. Nesusireikšminkit.

              • Kurmis:

                Opapa… prakalbo kovotojas “prieš stereotipus”… pats beistaškydamas primityviais stereotipais…’juokiasi puodas,kad katilas juodas”, ane, LiBo?

          • nieko naujo...:

            Nenumatė… ir ką? Yra tėvai – jie ima ir ” numato” – tam jie ir tėvai.

  14. Iš miškų:

    “Aš jau užauginau savo du vaikus ir todėl žinau, kad “palikti jų ramybėje” negalima”
    Turbūt įgrūdai savo vaikus į tvirtus stereotipų rėmus, kad pavyko nepalikti jų ramybėj, stereotipų medžiotojau? 🙂
    “Tai va, nenoriu, kad Lietuvoj daugėtų Gražulio tipo idiotų, nenoriu, kad Panevėžyje spardytų ilgaplaukius ar bent kiek kitaip nei banda atrodančius žmones, nenoriu, kad bažnytiniai apsimetėliai galėtų taip lengvai pudrinti smegenis ir sunkti pinigus”. Auksiniai žodžiai. Dar pridurčiau – nenoriu, jog mano vaikus mįslingų europinių struktūrų finansuojamomis programomis jau darželinukų amžiuj peroreantuotų ir pastatytų prieš gamtą ir tai kas įgimta ir natūralu .

  15. Nida:

    šiuo metu,matomai ,stereotipų globėjas prieš stereotipus labai užsiėmes,maudo savo gyvenimo prasmę jūroje.

  16. Rūta L.:

    Štai kur geras klausimas – kas yra įgimta, o kas – kultūriškai išmokta? Ar lytinė orientacija (homo arba hetero – kokia ji bebūtų) – įgimtas ar išmokstamas dalykas? Jei įgimtas – tuomet niekas jos nepakeis, gali tik įvaryti savęs suvokimo problemų (kaip nutinka su gėjais, kurie visaip stengiasi slėptis arba tikrais berniukais, kuriuos dukrytės norėjusi mama rengia suknyte). Jei išmokstamas – tai negi mes visi esame pagal gamtą biseksualūs?

    Bet daugelis dalykų iš tiesų ima atrodyti baisiai tik iškloti ant popieriaus. Pvz. minėjau, kad su mergaitėmis žaisdavom namus ir viena kuri nors vaidindavo tėtį – nieko iškrypėliško tame nebuvo, o seksas iš viso žaidimų temoje neegzistavo. Bet jei parašai “mergaitės gali žaisti, kad jos yra vyrai, ir tai normalu” tai jau kažkam ima atrodyti kaip homoseksualumo skatinimas.

    Bet gerai, atmeskim “Gender Loops” kaip nepriimtiną programą (kaip minėjau, aš ir pati NESU ja sužavėta), bet tai kokią programą siūlytumėt, kai tikrai “nenoriu, kad Panevėžyje spardytų ilgaplaukius ar bent kiek kitaip nei banda atrodančius žmones, nenoriu, kad bažnytiniai apsimetėliai galėtų taip lengvai pudrinti smegenis ir sunkti pinigus”, dar pridėčiau – kad nebūtų manoma, jog moters vieta virtuvėje, o vyro – garaže, kad suaugusieji ir bendraamžiai nesišaipytų ir neblokuotų vaiko talento (pvz. kai berniukas nori šokti baletą – kaip filme Billy Eliot) ir t.t., ir pan.?

    Manot, mįslingoji lietuviškoji (?) moralė čia gelbsti? O kad ta moralė išvis daugeliu atveju net ne lietuviška, o krikščioniška (kai, pvz. sakoma, kad santuokos faktas yra svarbiau negu kad tos santuokos kokybė).

    • Kristina:

      Ruta, kaip matai ir be tokiu programu Lietuvoje netruksta vyru vireju, ar moteru dazytoju, plyteliu klojeju…. Cia ne darbu pasiskirstyme esme.
      Is as maza mergaite zaisdavau su berniukais kara, futbola ir ant spelio stumdydavau masineles. Taciau si programa kalba ne apie berniukiskus – mergaitiskus zaidimu, rubus ar pan. Pazvelk giliau… ji keicia is esmes prigimtinius dalykus.
      O kuo bloga krikscioniska morale? Ne vienoje vietoje neradau biblijoje kur butu parasyta “kad santuokos faktas yra svarbiau negu kad tos santuokos kokybė”, pacituokit man, jei zinot sia vieta… Mes gryztame i Sodomos ir Homoros laikus, kuomet vyrai dulkindavo vyrus, gyvulius ir visus kas kruta, deja sios istorijos galas liudnas…

  17. Kristina:

    Niekada nebuvo ir nebus JOKIOS lygybes. Taip Dievas sukure… Ka gali moterys, negali vyrai ir ka gali vyrai, negali moterys. Ir bandyti tai pakeisti, tolygu saves naikinimui.
    Ko gero esu nelolerantiska, nes tikra netoleruoju jokiu geju ar lesbieciu. Jei paziuretume statistika, kiek tokiu gamtos “klaidu” ivyksta naturaliai? ir kiek tokiomis klaidomis yra padaromi? Dauguma geju yra isprievartauti berniukai. Ir kodel tuomet reiktu toleruoti gejus? Kad jie zaloja vaikus ir gausina savo gretas? Kaip koks vezys plinta, o mes privalom tam veziui suteikti kuo palankesnes salygas daugintis…. Nuo kada iskrypimas yra normalus dalykas? Manau nuo tada kai jis kazkam nesa didele nauda… va del to ir imama kalbeti ir brukti issigimeliskas programas jau darzelinukams. Graziai ivynioti kaip saldainiukai sukiai, “lygybe” “tolerancija” “lygiateisiskumas” istiesu nieko bendro neturi su siomis savokomis. Tikslas yra visai kitoks…. Pagalvokit kam visa tai naudinga, kuo bloga siuolaikine visuomene? Kodel reikia keisti darzelinuku mastyma? Kokia karta siekiama uzauginti?

  18. Atgalinis pranešimas: Aleksandras Žarskus. Nauji karaliaus drabužiai, arba kam reikalinga lyčių lygybė? « Pro Patria

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: