Naujų mokslo metų pradžia – puiki proga padėkoti mokytojams už jų darbus ir paskatinti toliau sėkmingai ugdyti jaunąją kartą.
„Ateities kūrėjai 2025“
Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacija (LINPRA) kartu su Baltijos automobilių detalių klasteriu BACC rengiasi apdovanoti geriausius metų STEAM mokytojus apdovanojimuose „Ateities kūrėjai 2025“.
18 laimėtojų bus išrinkta ir paskelbta gruodžio mėnesį, o kol kas – iki spalio 31 d. – laukiama dalyvių paraiškų.
STEAM mokytojų apdovanojimai
STEAM mokytojų apdovanojimų sumanytojai tikisi, kad šis sumanymas padės atkreipti dėmesį į iššūkių keliančią, bet labai reikalingą mokytojo profesiją ir padės ją pamatyti kaip prestižinę, kūrybingą, didelę atsakomybę bei svarbą turinčią veiklą.
„Šiuo apdovanojimų sumanymu siekiame įvertinti STEAM mokytojus, kurie diegia naujoviškus mokymo būdus, ugdo kūrybiškumą, lavina inžinerinį mąstymą ir prisideda prie jaunosios kartos parengimo aukštos pridėtinės vertės ateities darbo rinkai.
Būtent mokytojai, sėkmingai skatinantys jaunuolius rinktis inžinerines karjeras ir taip kuriantys vertę visai visuomenei, yra labiausiai verti „Ateities kūrėjų“ vardo“, – įsitikinęs LINPRA prezidentas Tomas Prūsas.
STEAM mokytojai
Jam pritaria ir Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros (LINEŠA) STEAM plėtros koordinatorė Eglė Vaivadienė.
Ji pabrėžia, jog STEAM mokytojas suteikia žinias, ugdo gebėjimus ir nuostatas per praktiką, geba įkvėpti mokinius pažangai bei formuoti ateities lyderius.
STEAM ugdymas
„Naujoviškas, tarpdisciplininis požiūris į mokymą bei mokymąsi – STEAM ugdymas – ypatingas tuo, kad skatina kelti ir įgyvendinti sumanymus per praktines-patirtines, projektines, tyrinėjimu bei skaitmeninių technologijų taikymu grįstas veiklas.
Sklandžiai įtraukiant gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics – STEAM), siejant ugdymą su mokslo ir technologijų pažanga.
STEAM ugdymo principai padeda jauniems žmonėms visapusiškai suprasti ir kūrybiškai žvelgti į juos supantį pasaulį ir suteikia jiems XXI-ame amžiuje reikalingų gebėjimų“, – sako E. Vaivadienė.
Padėka geriausiems STEAM mokytojams
„Ateities kūrėjų 2025“ apdovanojimams paraiškas gali teikti mokytojai iš visos Lietuvos, dėstantys matematiką, fiziką, chemiją, informatiką bei technologijas įprastose mokyklose.
Taip pat dirbantys STEAM centrų robotikos, IT, fizikos ir inžinerijos, „Fablab“, mechatronikos, DI, tvaraus vystymosi, žaliosios ir alternatyviosios energetikos, astrofizikos-aerokosmonautikos bei jūrinėje laboratorijose.
Per lapkričio mėnesį vertinimo komisija peržiūrės ir įvertins visas gautas paraiškas ir atrinks po tris geriausius mokytojus šešiose kategorijose – iš viso 18 mokytojų. Laimėtojams bus išsiųstos padėkos ir kvietimai dalyvauti baigiamosiose apdovanojimų iškilmėse, kurios įvyks gruodžio mėnesį.
Pirmos ir antros vietos laimėtojų laukia pažintinės kelionės į pažangiausius technologijų centrus bei įmones Vokietijoje, trečiosios vietos prizininkams bus įteiktos atminimo dovanos.
Apdovanojimų iškilmės
„Tikimės, kad apdovanojimų iškilmės, kuriose dalyvaus ne tik patys nominantai, bet ir Lietuvos švietimo lyderiai bei mokyklų bendruomenių atstovai, taps puikia proga pagerbti geriausius šalies mokytojus ir pasidalinti jų įkvepiančiomis istorijomis“, – viliasi E. Vaivadienė.
Prūsas savo ruožtu reiškia viltį, kad šie apdovanojimai prisidės prie teigiamo mokytojo įvaizdžio stiprinimo visuomenėje, padės didinti šios svarbios profesijos garbę ir skatins didesnį visuomenės dėmesį švietimui. Pasak LINPRA prezidento, motyvacijos, paskatinimo ir įvertinimo mūsų mokytojams niekada nebus per daug.
Pateikti savo kandidatūras ir išsamiau sužinoti apie apdovanojimus „Ateities kūrėjai 2025“ galima internetiniu adresu: nuoroda.
Lietuvos STEAM projektas neturi “M” – taikomosios matematikos laboratorijos, nors tai ir buvo akcentuota geografui S.Šabanovui, kai jis buvo atsakingas už STEAM projektą – prieš vadovavimą Nacionalinei Švietimo agentūrai
Tiek kariaujam dėl lenkiškų ar rusiškų raidžių, o savo vaikų mokymui naudojam anglišką pavadinimą. Nebeliko lietuviškų žodžių ?
projektas yra tarptautinis, tačiau vokiečiai jį pervadino į MINT. Lietuviškai STEAM: Mokslas Technologijos Inžinerija Menai Matematika – MTIMM. Todėl vartotina santrumpa MTIMM (STEAM)
Turėtų būti matematika taikomoji. Tik tuomet visi mokiniai bus motyvuoti jos mokytis.
O visos papildomos žinios – popamokiniuose būreliuose. Juos lankytų gabumų tam turintys moksleiviai – kas patys sugalvoję, kas mokytojų, tėvų ar kt. paskatinti. Pokario mokinių kartos po pamokų po būrelius išsilakstydavo. Žiūrėk, ir užaugs „ant Lietuvos” vienas kitas nobelinis matematikas.