Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos užbaigė vieną svarbiausių pastarųjų metų inovacijų diegimo etapų – įdiegta moderni išmani pagalbos iškvietimo ir reagavimo sistema, skirta užtikrinti greitą, tikslų ir centralizuotą reagavimą į gyvybei pavojingas situacijas visoje ligoninės teritorijoje.
Santaros klinikose teikiama aukščiausio lygio medicininė pagalba esant sudėtingiausiems sveikatos sutrikimams. Nepaisant aukščiausios kokybės profesionalios priežiūros, nutinka neprognozuojami gyvybei pavojingi kritiniai atvejai – sudėtingas kvėpavimo takų valdymas (trachėjos intubacija), sunkus kraujavimas ar širdies sustojimas – reikalaujančios neatidėliotinos papildomos specialistų pagalbos. Tokiais atvejais į kritinės situacijos vietą būtina greitai mobilizuoti atitinkamą pagalbą.
„Santaros klinikose ligoniai gydomi pastatų komplekse, kurio bendras plotas siekia 174 909 m². Atlikome rinkos analizę ieškodami galimų tiekėjų, kurie galėtų Santaros klinikose įdiegti jau sukurtą technologinį sprendinį, tačiau funkcines charakteristikas ir poreikius atitinkančių sistemų neaptikome. Todėl buvo priimtas sprendimas suburti grupę iš ligoninėje klinikinį darbą dirbančių, informacinių technologijų specialistų, pasitelkti partnerius techniniams sprendimams užtikrinti ir sukurti savo iškvietimo sistemą, – sako Santaros klinikų generalinis direktorius prof. Tomas Jovaiša. – Šiandieną jau galime džiaugtis, kad sistema ne tik sukurta, ištestuota, įvykę mokymai darbuotojams, bet ja mūsų kolektyvas ir naudojasi.
Realiam saugumui – realūs sprendimai
Santaros klinikose veikianti naujoji sistema apima visą ligoninės miestelį – daugiau nei 20 korpusų, kuriuose gydoma daugiau nei 80 tūkst. pacientų ir atliekama daugiau nei 40 tūkst. operacijų per metus.
Pasak Anesteziologijos, intensyvios terapijos ir skausmo gydymo centro II Intensyviosios terapijos skyriaus gydytojos anesteziologės reanimatologės Aistės Aleknavičienės, iki šiol veikusi sistema kviesdavo arčiausiai esančius specialistus, tačiau pasitaikydavo, jog į vieną iškvietimą sureaguodavo keli arčiausiai esantys specialistai. Tai keldavo įtampą tiek pagalbą kviečiantiems, tiek į iškvietimą reaguojantiems specialistams bei aplinkiniam personalui. Trūkdavo grįžtamojo ryšio. Santaros klinikose įdiegta nauja visą parą veikianti patikima pagalbos iškvietimo sistema, informuojanti reagavimo komandų specialistus apie skubios pagalbos pobūdį ir vietą bei nukreipianti juos ten, kur jų reikia, taip sumažinant reagavimo vėlavimą ir išvengiant reagavimo dubliavimo:
„Sistema apima 12 gaivinimo komandų, kurios operatyviai reaguoja į iškvietimus. Jos tikslas – gerinti pagalbos kokybę širdies sustojimo ar kvėpavimo takų sutrikimų atvejais operacinėse, skubios pagalbos, intensyvios terapijos skyriuose ir kitose ligoninės patalpose. Sistema užtikrina greitą, koordinuotą personalo reakciją pagal buvimo vietą ir kompetenciją, aiškiai paskirsto atsakomybes, – sako gydytoja anesteziologė reanimatologė A. Aleknavičienė. – Įdiegdami šią sistemą, standartizuojame pagalbos iškvietimą pagal Europos Gaivinimo tarybos rekomendacijas ir prisijungiame prie Europos ligoninių praktikos – pagalba kviečiama įstaigos viduje veikiančiu trumpuoju numeriu 2222, kuriuo personalui pranešama apie skubios pagalbos poreikį.“
Įdiegta sistema tai svarbus įrankis ir ligoninės personalui, padedantis išvengti perteklinio reagavimo, kai į vieną iškvietimą atskuba kelios komandos, efektyviau mobilizuoti komandą pagal įgūdžius ir vietą, geriau paskirstyti darbo krūvius. Labai svarbu ir tai, kad tokia sistema leidžia darbuotojams išvengti papildomo streso, nes jie žino, kad greitai ir efektyviai išsikvies gaivinimo komandą, o patys tuo metu gali negaišti laiko organizaciniams klausimams ir teikti pirminę pagalbą pacientams.
Parengta pagal Santaros klinikų pranešimą