Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siūloma griežtini važiavimo paspirtukais ir kitomis elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką.
Siūloma įpareigoti visus elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus visais atvejais užsidėti ir užsisegti dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Jeigu elektrinė mikrojudumo priemonė yra nuomojama, šalmą privalėtų suteikti elektrinės mikrojudumo priemonės nuomotojas.
Komiteto narys Raimundas Šukys abejojo siūlomų pakeitimu įgyvendinamumu: „Manau, tai sunkiai praktiškai įgyvendinama – nuomoti kartu ir šalmus, būtų labai sudėtinga užtikrinti. Svarbiausia, nelabai pagalvojome apie visuomenės sveikatos – užkrečiamųjų ligų prevencijos – aspektus. Yra odos ligų, kurios persiduoda, reiškia, panaudojus šalmą ir neatlikus dezinfekcijos, sukeltumėm galbūt netgi didesnį pavojų negu kad juo nenaudojimas ir didesniu mastu.“
Kitų šalių patirtis
Komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas pažymėjo, kad šalmų išsaugojimas, dėl ko nerimauja tokios paslaugos teikėjai, ir dezinfekcijos klausimas, yra jau išspręstas Australijoje.
„Buvęs kolega Andrius Vyšniauskas, teikęs šias pataisas, pats įsitikino, kaip Australijoje yra pateikiamos elektrinės mikrojudumo priemonės, kaip ten saugomi šalmai – tikrai ne ant dirželių pritvirtinami, yra tam tikros dėžutės, kurios atsirakina kartu, atrakinus mikrojudumo priemonę. Yra vienkartiniai pošalmiai, užtikrinantys higienos reikalavimus. Ši problema yra išspręsta techniškai, gan nesudėtingai“, – sakė J. Sabatauskas.
Seimo narys Vitalijus Gailius siūlė nepamiršti ir asmeninių priemonių: „Vairuoju viską, nuo paspirtuko, kurį turiu, iki galingo motociklo, kurį vairuoju labai daug metų. Šalmas yra mano prioritetas, saugant savo gyvybę ir sveikatą, todėl, jeigu važiuočiau, tikrai naudočiausi savo asmeniniu šalmu“.
duomenis apie apsaugos priemonių svarbą posėdyje pateikęs Transporto kompetencijų agentūros Transporto paslaugų skyriaus vedėjas Evaldas Morkūnas Komiteto nariams pranešė, kad nukentėjusių paspirtukų vairuotojų skaičius yra augantis.
Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama grįžti pavasario sesijos pradžioje.
Parengta pagal Seimo kanceliarijos pranešimą