Ketvirtadienis, 19 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Praeityje smarkiai apgadinti automobiliai gali būti nesaugūs

www.alkas.lt
2024-10-06 18:26:00
0
Avarija | pixabay.com nuotr.

Avarija | pixabay.com nuotr.

Nors į smulkesnius ar didesnius eismo įvykius automobiliai pakliūna nuolat, smarkiai apgadinta transporto priemonė gali būti nesaugi vairuoti. Visgi, net ir sumaitoti automobiliai po remonto pirkėjams gali pasirodyti labai tvarkingi, tačiau kai kurie defektai anksčiau nutikusius įvykius primena tik po kurio laiko.

Faktai apie patirtą didelę avariją mažina transporto priemonių kainą, bet vis dar yra tokių pardavėjų, kurie tyčia slepia jiems nenaudingą informaciją.

Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ statistika iškalbinga: šiais metais Lietuvoje 50,2 proc. iš visų platformoje tikrintų transporto priemonių buvo patyrusios apgadinimų. Bendrovė atliko tyrimą, siekdama nustatyti, kokia tikimybė pirkėjams šalyje įsigyti smarkiai daužtą transporto priemonę.

Taisyti gali būti ekonomiškai netikslinga

Tyrimo duomenys rodo, kad 1,3 proc. visų Lietuvoje 2020 – 2024 metais tikrintų automobilių su pastebėta žalos istorija buvo patekę į smarkų eismo įvykį, kuomet patirta žala siekė daugiau nei pusę transporto priemonės vertės. Jei pusė ekonominės klasės naudoto automobilio vertės gali būti iki 5 – 10 tūkst. eurų, tai smarkiai apgadinto prabangaus automobilio žala gali siekti ir dešimtis ar net pusšimtį tūkstančių eurų.

89,9 proc. visų platformoje tikrintų ir žalų įrašų turėjusių automobilių buvo patyrę 20 proc. arba mažiau automobilio vertės siekiančių apgadinimų. Nors tikimybė įsigyti praeityje smarkiai apgadintą automobilį nėra didelė, vis dėlto nusipirkus tokią transporto priemonę gali tekti susidurti su didelėmis problemomis. Pradėjus ryškėti defektams, tokio modelio eksploatacija gali pasirodyti neprognozuojama.

„Būna taip, kad apgadinę automobilį vairuotojai pasirenka draudimo išmoką, pigiai ir ne itin kokybiškai jį suremontuoja, o tada parduoda. Toks automobilis naujajam savininkui gali atnešti daugiau galvos skausmo nei malonumo. Vairuotojai turėtų suprasti, kuo rizikuoja – mes manome, kad į saugumą nereikėtų žiūrėti pro pirštus“, – sako „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Kaip atpažinti smarkiai apgadintą automobilį?

Automobilių rinkos ekspertas priduria, kad jei automobilis buvo patekęs į eismo įvykį ir buvo smarkiai apgadintas, tai dar nebūtinai reiškia, kad jis vertas tik kelionės į sąvartyną. Autorizuotame arba gerą reputaciją turinčiame servise tvarkingai suremontuota transporto priemonė gali ir toliau saugiai dalyvauti eisme. Visgi, kiekvieną atvejį reikėtų vertinti individualiai ir apskaičiuoti, ar smarkiai apgadintą transporto priemonę taisyti verta.

Bene labiausiai pastebimas ženklas, leidžiantis įtarti apie praeities apgadinimus – nevienodai susidėvėjusios padangos. Bandomojo važiavimo metu pirkėjai taip pat turėtų įsitikinti, kad automobilis važiuoja tiesia linija ir jo netraukia į kurią nors pusę. Kartais tokią automobilio elgseną gali nulemti ir elementari smulkmena – skirtingas oro slėgis padangose. Važiuojant reikėtų išjungti muziką ir įsiklausyti, ar variklis ir važiuoklė neskleidžia įtartinų garsų.

Istorijos patikra taip pat gali suteikti daug informacijos apie dominančią transporto priemonę. Duomenys apie apgadintas automobilio vietas bei patirtų apgadinimų vertė istorijos ataskaitoje taip gali tapti puikiu derybiniu svertu tariantis dėl mažesnės kainos. Objektyvūs, faktais pagrįsti argumentai, anot „carVertical“ atstovo, beveik visada padeda sutaupyti. Tačiau pasitaiko ir tokių situacijų, kada patys savininkai nežino apie savo parduodamų automobilių praeitį – transporto priemonės galėjo būti patekusios į eismo įvykius prieš daug metų arba galėjo būti perėjusios per daugybę rankų.

„Automobilio istorija gali atskleisti, kokios transporto priemonės dalys buvo pažeistos ir kaip brangiai buvo įvertinta žala. Šia informacija galima pasidalinti autoservise, kad atlikdami apžiūrą mechanikai atidžiai įvertintų, kaip tos vietos buvo suremontuotos“, – aiškina M. Buzelis.

Importuoti automobiliai – rizikingiausi

Iš užsienio į Lietuvą atkeliaujantys automobiliai atvažiuoja su papildomomis rizikomis. Neretai į šalį jie importuojami po smarkių avarijų, tada pigiai sutvarkomi ir parduodami kaip neturintys trūkumų.

Vokietija – didžiausia Europos naudotų automobilių eksporto rinka, iš kurios transporto priemonės keliauja po visą žemyną. Remiantis „carVertical“ duomenimis, 5,2 proc. daužtų automobilių šioje šalyje turėjo daugiau nei 50 proc. jų vertės viršijančių apgadinimų. Taigi, 1 iš 20 automobilių gali kelti rūpesčių naujiesiems savininkams. Švedijoje tokių transporto priemonių dalis siekė 2,5 proc., Italijoje – 4,8 proc., o Ispanijoje – 2,5 proc.

71,7 proc. žalų įrašų turėjusių automobilių Vokietijoje buvo patyrę 20 proc. ar mažiau jų vertės siekiančių apgadinimų, Švedijoje – 83,5 proc., Italijoje – 79,5 proc., Ispanijoje – 85,6 proc. Nors ir dauguma daužtų transporto priemonių buvo patyrusios smulkią žalą, pirkėjai turėtų suprasti, kad kartais parduodami automobiliai galėjo būti remontuojami tik tam, kad pardavėjai juos parduodami galėtų kuo lengviau pasipelnyti.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Dažniausia eismo įvykių spūstyse priežastis – atstumo nesilaikymas ir nesaugus rikiavimasis
  2. Automobiliai dažniausiai apdaužomi 3 ir 6 valandą ryto
  3. Tyrimas parodė, kurie automobiliai nuvažiuoja daugiausia
  4. Išrinkti brangiausi naudoti automobiliai
  5. Raudoni automobiliai į nukenčia dažniausiai
  6. Įprasti automobiliai virsta elektriniais
  7. Tautos mėgstamiausi naudoti automobiliai
  8. Ugniagesiai gelbėtojai: smarkiai snigs, būkite atsargūs keliuose
  9. Į kelius išriedės 8 nauji LTSA automobiliai
  10. Parduodami automobiliai slepia begalę trūkumų
  11. Kokie automobiliai nuvertėja labiausiai?
  12. Kas labiau teršia – elektromobiliai ar dyzeliniai automobiliai?
  13. Ar visi automobiliai numirėliai patenka pas atliekų tvarkytojus?
  14. Vilniuje automobiliai bus statomi išmaniai
  15. KET nesilaikymas kiemuose gali brangiai kainuoti

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Donaldas Trampas G7 susitikime
    Užsienyje

    G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo

    2025 06 18
    Orlaivis
    Lietuvoje

    Pradedamos derybos dėl karinių transporto orlaivių įsigijimo

    2025 06 18
    Prezidentūra
    Lietuvoje

    Prezidentūroje – VGT posėdis

    2025 06 18
    Mokiniai
    Lietuvoje

    Sostinė imasi priemonių lietuvių kalbos mokymo stiprinimui

    2025 06 18
    Sveikatingumo takas
    Gamta ir žmogus

    Nida kviečia sportuoti gamtos apsuptyje 

    2025 06 18
    Policija
    Lietuvoje

    Policija pradėjo blaivumo ir saugaus vairavimo patikras

    2025 06 18
    Užsienio reikalų ministerija
    Lietuvoje

    Rusijos ambasados atstovui pareikštas protestas dėl atakų prieš civilius

    2025 06 18
    Gatvių atnaujinimas
    Lietuvoje

    Vilniuje įsibėgėja gatvių atnaujinimo darbai

    2025 06 18

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Kokinda apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
    • Globalistas apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
    • +++ apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
    • Denisas Jelisievičius apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
    • Ar žinote, koks yra jūsų kalbos lygis prieš pradedant mokytis?
    • Kaip pasiruošti terasą savaitgalio vakarienei po atviru dangumi?
    • Kiek laiko tarnauja krūtų implantai?

    Kiti Straipsniai

    Orlaivis

    Pradedamos derybos dėl karinių transporto orlaivių įsigijimo

    2025 06 18
    Prezidentūra

    Prezidentūroje – VGT posėdis

    2025 06 18
    Civilinės saugos forumas

    Raudondvaryje – apie civilinės gynybos iššūkius

    2025 06 17
    Prezidentas susitiko su ES ambasadoriais

    Prezidentas susitiko su ES ambasadoriais

    2025 06 17
    Karinė degalinė

    KAM į karinių degalinių vystymą investuoja virš 18 mln.

    2025 06 17
    Prezidentas susitiko su Lietuvos garbės konsulais

    Prezidentas susitikime su Lietuvos garbės konsulais

    2025 06 16
    Telefonas | pexels nuotr.

    Telefonai – ir vaikų saugumui

    2025 06 15
    Bankomatas | pixabay.com nuotr.

    Dalis gyventojų nepasirūpina PIN kodų saugumu

    2025 06 15
    Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

    Motociklai, žvyrkeliai, briedžiai ir kiti vairuotojų vasaros iššūkiai

    2025 06 15
    Geležinkelis

    Kertant geležinkelį svarbiausia – budrumas

    2025 06 14

    Skaitytojų nuomonės:

    • Kokinda apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
    • Globalistas apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
    • +++ apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
    • Denisas Jelisievičius apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
    • Vilna apie E. Musteikis. Vytauto Didžiojo drąsos gijos sujungia Anykščius ir Ukrainą
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Karas Ukrainoje | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

    Pasaulinio saugumo raktas yra Ukrainos žemėje

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai