Pirmadienis, 21 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Specialiai Lietuvai gaminami elektiniai ir bateriniai traukiniai

www.alkas.lt
2024-08-20 15:17:00
0
Naujas traukinys | sumin.lrv.lt nuotr.

Naujas traukinys | sumin.lrv.lt nuotr.

LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ užbaigė naujų traukinių projektavimo etapą – pradedama 9 elektrinių bei 6 baterinių traukinių gamyba. Jau galima pamatyti, kaip atrodys Šveicarijos traukinių gamintojo „Stadler“ specialiai Lietuvai skirtų traukinių interjeras ir kokių patogumų gali tikėtis keleiviai. Planuojama, kad pirmieji nauji traukiniai Lietuvoje bus testuojamas jau kitais metais.

„Kelionių traukiniais patrauklumo ir teikiamų paslaugų kokybės didinimas – vienas esminių „Lietuvos geležinkeliams“ keliamų tikslų. Dar pernai su LTG grupės keleivių vežimo bendrove „LTG Link“ sudarę sutartį dėl keleivių vežimo, nubrėžėme strateginę mūsų šalies geležinkelių kryptį – atnaujinti traukinių parką į modernų, komfortišką, pritaikytą žmonėms su asmeniniais poreikiais. Neabejoju, kad šie nauji traukiniai taip pat prisidės prie tvaraus transporto sistemos plėtros“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Naujieji traukiniai dėl techninių parametrų bus greitesni ir gerokai patogesni – į žemagrindes transporto priemones bus lengviau įlipti vyresnio amžiaus žmonėms, keleiviams su kūdikių vežimėliais, mažais vaikais, ar turintiems judėjimo negalią, jiems patogu bus judėti ir pačiame traukinio viduje.

„Naujieji traukiniai, kurie Lietuvoje pradės kursuoti 2026 metais – didžiulis LTG grupės atsinaujinimas. Tai mūsų investicija ne tik į dar tvaresnį judėjimą traukiniais Lietuvoje, bet ir dar geresnes bei patogesnes sąlygas keleiviams. Komanda su projektuotojais apgalvojo daugybę detalių: traukinys bus ne tik modernus, kuriant jį įvertinti ir įvairių socialinių grupių poreikiai“, – sakė LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Elektriniuose traukiniuose, kurie skirti maršrutui Vilnius–Šiauliai–Klaipėda, bus įrengta 200 patogių vietų, tai yra beveik 30 proc. daugiau, nei dabar kursuojančiuose traukiniuose. Naujuose traukiniuose  bus pirmos ir antros klasės salonai, traukinyje veiks ir „Bistro zona“, kur galima bus užsisakyti vietoje gaminamų patiekalų, užkandžių ir gėrimų. Užkandžiauti bus galima tiek specialioje erdvėje, tiek savo kelionės vietoje.

Daugelis traukiniautojų kelionėje dirba, tad prie kiekvienos ergonominės sėdėjimo vietos numatytos rozetės, asmeninis apšvietimas, staliukai tinkami kompiuteriui pasidėti, pačios sėdynės turės patogius reguliuojamus atlošus. Salono grindis klos kiliminė danga, kuri sumažins aplinkinį triukšmą ir suteiks jaukumo. Pirma traukinio klasė bus įrengta kaip uždara 16 vietų erdvė, kurioje bus numatyta tylesnė zona, keleiviai galės kviesti traukinio personalą paspaudę mygtuką.

Bateriniai traukiniai, kurie važiuos trumpesniais atstumais, talpins 128 keleivius, traukiniuose bus įrengtos kavos ir užkandžių savitarnos zonos.

Visuose naujuose traukiniuose numatytos apipavidalintos vietos keliaujantiems su vaikais, erdvesnės vietos suplanuotos keleiviams su vaikų vežimėliais, taip pat planuojamos patogesnės vietos kelionėms su augintiniais.

Traukinių salonai projektuoti vadovaujantis lankstaus ir universalaus dizaino principais – traukiniuose numatytos vietos keleiviams su judėjimo negalia, jiems vietos įrengtos taip, kad būtų patogu keliauti savo vėžimėlyje, arba galėtų persėsti į traukinio sėdėjimo vietą, kurios įrengtos prie patogių stacionarių stalų, o šalia suplanuotos vietos lydintiems asmenimis. Išskirtinumas lyginant su kitais traukiniais – žmonių su judėjimo negalia vietos integruotos į bendrą saloną, t.y. nėra atskirtos nuo kitų keleivių. Salono išplanavimas taip pat buvo aptartas ir su žmonių su judėjimo negalia organizacijų atstovais. Patogiau keliauti traukiniais jau netrukus galės ir sunkiau vaikštantys žmonės – tarp vagonų nebus laiptų, kurie yra įprasti žemagrindžiuose traukiniuose.

Patogiau keliauti bus ir dviračių mėgėjams: priklausomai nuo paklausos ir sezono, traukinys  galės talpinti net iki 30 dviračių, reguliariai  šiltuoju sezonu bus įrengtos  mažiausiai  10 dviračių vietų, šaltuoju sezonu didžioji dalis dviračiams skirtų vietų bus transformuojamos į patogias sėdėjimo vietas, tačiau 4 vietos dviračiams bus visus metus.

„Tai reikšmingas žingsnis švarios ir tvarios transporto ateities link – pildome visos LTG įmonių grupės įsipareigojimą prisidėti prie tvaraus transporto sistemos plėtros Lietuvoje. Nauji traukiniai užtikrins naują, patogesnę kelionių kultūrą ir patirtį, tad tikimės, kad tvarias keliones įvertins dar daugiau Lietuvos gyventojų ir mūsų šalies svečių“, – sako „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.

Naujieji traukiniai nuo 2026 metų kursuos populiariais Vilnius–Klaipėda, Vilnius–Varėna–Marcinkonys ir Kaunas–Šiauliai maršrutais. Baterijomis varomi traukiniai kursuos linijomis, kurių artimiausiu metu neplanuojama pilnai elektrifikuoti.

Šiuo metu pagal „LTG Link“ užsakymą gaminami traukiniai bus labiau draugiški aplinkai, atitiks itin aukštus kokybės ir patogumo reikalavimus ir bus varomi žaliąja elektros energija. Pirkdama šiuos traukinius „LTG Link“ taip pat įsigijo ir traukinių techninės pagalbos paslaugas itin ilgam laikotarpiui – iki pat 2037 m. Tarp numatytų paslaugų – atsarginių dalių tiekimas, techninė pagalba ir konsultacijos naujų traukinių eksploatavimo bei jų priežiūros klausimais.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Nuo gruodžio – traukiniai į Varšuvą ir Krokuvą
  2. Lietuvos traukiniai – vieni punktualiausių
  3. Iš Vilniaus į Klaipėdą išriedėjo nauji traukiniai
  4. Nuo sekmadienio į Minską važiuos naujoviški elektriniai traukiniai
  5. Atsisakiusieji taršaus automobilio skatinami keliauti traukiniai
  6. Kokių autobusų reikia Lietuvai?
  7. Švedija padės Lietuvai gerinti eismo saugą
  8. „LTG Link“ pirks 15 naujų elektrinių traukinių
  9. „LTG Link“ įsigis naujus elektrinius traukinius
  10. Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?
  11. Auga ir krovinių, ir keleivių skaičiai
  12. Skelbiama Nemuno krovinės laivybos pradžia
  13. Atidaromas Vievio geležinkelio tunelis
  14. Traukiniais keliavo apie 5 mln. keleivių
  15. Dėl traukinių gedimų – kreipimasis į ministrą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.
Ukrainos balsas

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20
ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas
Lietuvoje

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
Lietuvoje

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Z.ŠLIČYTĖ apie ... apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • jo apie Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
  • jo apie Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
  • Saulius Poderis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pagrindinės taisyklės, užtikrinant telefono apsaugą
  • Sveikatingumo pleistrai: pagalba ar tiesiog placebas?
  • Ką gali išgirsti išmanieji įrenginiai?
  • Nuogas Rusijos caras

Kiti Straipsniai

Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Elektrobusai

Klaipėdos gatvėse – nauji elektrobusai

2025 07 14
Mopedas

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11
Troleibusas

Vilnius įsigis 73 naujus troleibusus

2025 07 11
„airBaltic“ lėktuvas

Pirmąjį pusmetį oro keleivių skaičius augo beveik dešimtadaliu

2025 07 08
„Rail Baltica“

„Rail Baltica“ projektui – papildomos ES lėšos

2025 07 04
Kelio darbai, kelio ženklas | sumin.lt

Vykdomi skubūs Gariūnų viaduko taisymo darbai, galimos spūstys

2025 07 04
Traukiniai

Nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

2025 07 03
VNO atnaujinimas

Prasidėjo svarbus Vilniaus oro uosto atnaujinimo etapas

2025 07 02
Aplinkos tarša

Norintys gauti kompensaciją tvariam judumui turi paskubėt

2025 06 30

Skaitytojų nuomonės:

  • Z.ŠLIČYTĖ apie ... apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • jo apie Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
  • jo apie Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
  • Saulius Poderis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • ... apie A. Juodpusis. Šaknys. Medžio ir Žmogaus…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Šuo | pixabay.com, Zazu70 nuotr.

Vitaminai šunims: viskas, ką reikia žinoti

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai