Antradienis, 19 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Kokių autobusų reikia Lietuvai?

www.alkas.lt
2023-09-19 13:07:22
0
Mažieji autobusai | wearemarketing.lt nuotr.

Mažieji autobusai | wearemarketing.lt nuotr.

Europos keleivinio transporto sistema jau kurį laiką aktyviai elektrifikuojama, tad Lietuva siekia neatsilikti: vis daugiau savivaldybių keleivius ruošiasi nudžiuginti elektriniais autobusais, įrenginėja įkrovimo stoteles. Vis dėlto, Europoje stebima ryški tendencija – rajoninis transportas pereina į mažesnius, 16-22 sėdimų vietų miesto ir tarpmiestinio tipo mikroautobusus, atsisakant didelių autobusų ir taip mažinant ekspoatacijos kaštus.

Rugpjūčio 24 d. buvo paskutinė diena kai šalies miestų bei priemiesčių autobusų parkai galėjo pasinaudoti galimybe gauti lėšų ir atsinaujinti aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis. Tad kyla klausimas, ar Lietuvos savivaldybės pasinaudos galimybe priimti iš tikrųjų ekonomiškus sprendimus?

Elektrifikaciją transporto srityje dar labiau skatina šiemet Europos Sąjungos(ES) priimtas sprendimas nuo 2035 metų drausti registruoti naujas transporto priemones su vidaus degimo varikliais, siekiant iki 2050 metų ES Žaliojo kurso strategiją paversti realybe.

Lietuvos autobusų parke turėtų nebelikti senų ir taršių autobusų

Atsižvelgdama į transporto sektoriui ES keliamus tikslus, Lietuvos susisiekimo ministerija atsinaujinti pakvietė ir mūsų šalies autobusų parkus. Vietoje senų ir taršių – įsigyti naujus  elektra varomus arba vandeniliu pildomus, pasinaudojant ES ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis. Iš viso skiriama 66 mln., iš jų 6 – infrastruktūros kūrimui: įkrovimo stotelėmis ar vandenilio papildymo punktams. Visą vasarą Lietuvos vežėjai galėjo teikti paraiškas gauti finansavimą. Galimybe galėjo pasinaudoti juridiniai asmenys, su kuriais sudarytos viešųjų paslaugų teikimo sutartys vykdyti keleivių vežimo veiklą 42 Lietuvos rajonuose ir teritorijose.

Tokiu būdu iki 2026 m. pavasario Lietuvos autobusų parką siekiama papildyti 230 naujų  elektra varomų arba vandeniliu pildomų autobusų bei užtikrinti jų įkrovimui bei papildymui skirtos infrastruktūros įrengimą.  Taip tikimasi pagerinti viešojo transporto sistemą ir paskatinti gyventojus dažniau rinktis keliones autobusais.

Europoje augantis mažųjų autobusų poreikis – pavyzdys Lietuvai

Tuo metu Europoje perėjimas prie elektrinio transporto jau įgijo pagreitį. Maža to, išryškėjo tendencija tobulinant viešojo transporto sistemą labiau pagalvoti apie optimizaciją ir efektyvumą, todėl dideli autobusai keičiami mažesniais, 16-22 sėdimų vietų miesto ir tarpmiestinio tipo mikroautobusais. Tokiais elektriniais mažaisiais autobusais apsirūpino pagrindinis Norvegijos sostinės, Oslo vežėjas, tokio transporto poreikis kyla Latvijoje, Estijoje bei kitose šalyse.

Modernizuojant Lietuvos viešojo transporto sistemą konkrečius sprendimus dėl aplinkai draugiškų autobusų įsigijimo priims savivaldybių tarybos. Prieš tai iškeldamos ir efektyvumo klausimus. Pavyzdžiui, ar 30-50 kilometrų atstumą vežti 10 žmonių 45 vietų autobusu yra efektyvu? Čia galima priminti, kad vienas  iš Lietuvos bendrojo plano koncepcijos pagrindinių vertybinių tikslų yra – „planuojant ir įgyvendinant susisiekimo sistemos koncepciją, siekti maksimalaus efektyvumo“.

„Dažnai ieškoma būdų kaip pervežti daugiausiai keleivių, ir tai yra labai svarbus kriterijus. Kai kurios savivaldybės jau turi labai gerai išanalizuotus nuvažiuojamus atstumus, keleivių srautą ir apskaičiuoja, jog jei rajono riba baigiasi už 30 kilometrų, 45 vietų autobuso nereikia. Šiuo atveju poreikį patenkina vienas mažasis autobusas arba du, kuriuos abu galima įsigyti už vieno didelio kainą. Be to, mažųjų autobusų išlaikymo kaštai bei eksploatacija taip pat yra mažesnė už didelio autobuso. Siekdami efektyvumo dalis klientų atranda balansą tarp kainos, kokybės ir kaštų“, – sako elektra ir degalais varomus mikroautobusus gaminančios įmonės „Forveda“ vadovas ir bendraturtis Artūras Liudkevičius.

Savivaldybių atstovai turi spręsti efektyvumo klausimus

Atsižvelgdamas į užsienio šalių praktiką, A. Liudkevičius patartų analizuoti tiek sėdimų vietų perspektyvą, elektriniuose autobusuose tiek ir lyginti tai su nuvažiuojamu atstumu ir taip rasti aukso vidurį. Pavyzdžiui, didelio autobuso baterijos talpa gali būti apie 240 kilovatų ir ją visiškai įkrovus galima nuvažiuoti apie 320 kilometrų. Tuo metu mažųjų miesto autobusų baterijos talpa yra 120 kilovatų ir su ja visiškai įkrauta galima nuvažiuoti 220 kilometrų ir vėl visiškai pakrauti per valandą greituoju krovimu.

„Šis klausimas aktualiausias savivaldybėms, kurių teritorijos riba nuo centro nutolusi apie 30 kilometrų. Galima nesunkiai apskaičiuoti – vieną kartą pakrautas mikroautobusas gali nuvažiuoti iš autobusų parko iki tolimiausios gyvenvietės 3-4 kartus, per valandą visiškai pasikrauti ir vėl nuvažiuoti tiek pat. Šiuolaikiniam vartotojui svarstant pasirinkimą tarp nuosavo ir viešojo transporto, kursuojančių autobusų dažnis yra ypač svarbus parametras didinantis viešojo transporto patrauklumą. Tai ženkliai svarbiau nei autobuso dydis. Be kita ko, kadangi  mikroautobusai įkraunami greičiau, toks transportas yra ir efektyvesnis“, – sako A.Liudkevičius.

Lietuvos, Skandinavijos, Baltijos, Vakarų ir Vidurio Europos rinkose veikiančios įmonės vadovas sako, kad užsienyje matoma tendencija pereiti nuo didesnių prie mažųjų autobusų kyla dėl šių priežasčių – manevringumas, mažesni pirkimo ir išlaikymo kaštai bei efektyvumas, turint galvoje tai, kad dideli autobusai dažnai važiuoja pustuščiai. Pavyzdžiui, į Islandijos sostinės, Reikjaviko, miesto centrą dideliam autobusui apskritai įvažiuoti draudžiama, todėl ten keleivius surenka mažesni, o jau iš pagrindinės stoties į kitą miestą už kelių šimtų kilometrų veža didysis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaunas šiemet sulauks 64 hibridinių autobusų
  2. Vilniuje – 9-ios naujos autobusų kryptys
  3. Po atnaujinimo atidaryta Kauno autobusų stotis
  4. Miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus
  5. Visuomenei pristatyti pasiūlymai dėl Panevėžio autobusų stoties
  6. Trys Lietuvos miestai įsigis 16 elektrinių autobusų
  7. Į Vilniaus gatves išvažiuos 50 naujų autobusų
  8. Ribojant traukinių eismą daugės autobusų
  9. Lietuvos regionuose daugėja elektrinių autobusų
  10. Vilniuje daugėja autobusų ir troleibusų
  11. Utenoje – naujos autobusų stotelės
  12. Jonavoje daugėja elektrinių autobusų
  13. Kretingoje kuriama pirmoji bendra geležinkelių ir autobusų stotis
  14. Vilkaviškyje po daugiau nei metus trukusių darbų keleivius pasitiko nauja autobusų stotis
  15. VNO keleivius veš elektriniai autobusai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

„Tube Green“ biometano gamykla | am.lrv.lt nuotr.

Pasvalyje veiklą pradėjo biometano gamykla

2023 09 18
Pervalkos pirsas | neringa.lt nuotr.

Mažėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą

2023 09 16
Laivybos kelias Nemunu | vvkd.lt nuotr.

Skelbiama Nemuno krovinės laivybos pradžia

2023 09 15
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Auga ir krovinių, ir keleivių skaičiai

2023 09 13
Vandeniliu varomas autobusas | vilnius.lt nuotr.

Vilniuje riedės vandeniliu varomi autobusai

2023 09 13
Kelias | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Rajoniniai keliai galėtų pereiti savivaldai

2023 09 12
„Bolt“ | lrt.lt, J. Stacevičiaus nuotr.

„Bolt“ siūlo: mokėk brangiau ir gausi geresnį automobilį ir vairuotoją kalbantį angliškai, o gal būt, NET ir lietuviškai…

2023 09 12
Oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

„Lufthansa“ didina skrydžių iš Vilniaus dažnį

2023 09 11
Statybos | am.lt nuotr.

Daugėja prašymų išnagrinėti darbo ginčus

2023 09 07
Prezidentas dalyvauja Trijų jūrų iniciatyvos viršūnių susitikime | R. Dačkaus nuotr.

Prezidentas dalyvavo Trijų jūrų viršūnių susitikime

2023 09 07
Rodyti daugiau

Naujienos

Mažieji autobusai | wearemarketing.lt nuotr.
Lietuvoje

Kokių autobusų reikia Lietuvai?

2023 09 19
G. Nausėda lankosi JAV | R. Dačkaus nuotr.
Gamta ir žmogus

Prezidentas su darbo vizitu lankosi JAV

2023 09 19
Dirbama žemė | Asociatyvi nuotr.
Gamta ir ekologija

Įsibėgėja dirvos tręšimas mėšlu ir srutomis: kokių reikalavimų reikia laikytis?

2023 09 19
M. K. Čiurlionis | S. Filibert Fleury nuotr.
Kultūra

„M. K. Čiurlionio gimtadieniui“ – fortepijono žvaigždės D. Levkovičiaus rečitalis

2023 09 19
Paukščių stebėjimas | Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos nuotr.
Gamta ir ekologija

Dalyvaukite masiškiausiose metų Paukščių palydose!

2023 09 19
Mokytojų streikas | sdps.lt nuotr.
Lietuvoje

Mokytojų streikas prasidės rugsėjo 29 d.

2023 09 19
Laidos rengėjai | lzs.lt nuotr.
Naujienos

Argentinoje vėl klausomasi laidos „Lietuvos aidai“ – vienintelės lietuviškos radijo laidos Pietų Amerikoje

2023 09 19
Žvejyba upėse rudenį: ką svarbu žinoti žvejojant lašišų ir šlakių migracijos metu? | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Žvejyba upėse rudenį: ką svarbu žinoti žvejojant lašišų ir šlakių migracijos metu?

2023 09 19

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Šiaip apie L. Kalėdienė. Liberalai ir laisviečiai stumia Tautą į balanos gadynę
  • P.Skutas apie L. Kalėdienė. Liberalai ir laisviečiai stumia Tautą į balanos gadynę
  • Panašu apie A. Navys, M. Sėjūnas. Lietuvoje toliau šniojamos girios ir miškai
  • Man atrodo apie A. Navys, M. Sėjūnas. Lietuvoje toliau šniojamos girios ir miškai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kokių autobusų reikia Lietuvai?
  • Prezidentas su darbo vizitu lankosi JAV
  • Įsibėgėja dirvos tręšimas mėšlu ir srutomis: kokių reikalavimų reikia laikytis?
  • „M. K. Čiurlionio gimtadieniui“ – fortepijono žvaigždės D. Levkovičiaus rečitalis
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Pasvalyje veiklą pradėjo biometano gamykla

by Ditė Česėkaitė
2023 09 18
0
„Tube Green“ biometano gamykla | am.lrv.lt nuotr.

Pasvalio rajone pradėjo veikti „Tube Green“ biometano gamykla, kuri per metus pagamins 100 tūkst. megavatvalandžių (MWh) biometano. Tokio kiekio užtektų...

Skaityti toliau

Mažėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą

by Ditė Česėkaitė
2023 09 16
0
Pervalkos pirsas | neringa.lt nuotr.

Neringos savivaldybė primena: nuo rugsėjo 16-osios vietinės rinkliavos už įvažiavimą į Neringą dydžiai mažės kelioms transporto priemonių grupėms – lengviesiems...

Skaityti toliau

Skelbiama Nemuno krovinės laivybos pradžia

by Ditė Česėkaitė
2023 09 15
0
Laivybos kelias Nemunu | vvkd.lt nuotr.

Rugpjūčio pabaigoje pabaigtas trejų metų trukmės projektas – atnaujintas laivybos kelias Nemunu. Šios upės 200 km ilgio ruožas  nuo Kauno...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Šiaip apie L. Kalėdienė. Liberalai ir laisviečiai stumia Tautą į balanos gadynę
  • P.Skutas apie L. Kalėdienė. Liberalai ir laisviečiai stumia Tautą į balanos gadynę
  • Panašu apie A. Navys, M. Sėjūnas. Lietuvoje toliau šniojamos girios ir miškai
  • Man atrodo apie A. Navys, M. Sėjūnas. Lietuvoje toliau šniojamos girios ir miškai
  • Iš Lenkijos apie L. Kalėdienė. Liberalai ir laisviečiai stumia Tautą į balanos gadynę
srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai