Penktadienis, 15 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Skelbiama Nemuno krovinės laivybos pradžia

www.alkas.lt
2023-09-15 16:00:00
0
Laivybos kelias Nemunu | vvkd.lt nuotr.

Laivybos kelias Nemunu | vvkd.lt nuotr.

Rugpjūčio pabaigoje pabaigtas trejų metų trukmės projektas – atnaujintas laivybos kelias Nemunu. Šios upės 200 km ilgio ruožas  nuo Kauno iki Kuršių marių tapo tinkamas keleivinei, krovininei ir pramoginei laivybai visu laivybos sezonu. Vidaus vandens kelių direkcijos (toliau VVKD) rangovas Nemuno kelio atnaujunimo darbus pradėjo dar 2021 metais, o šią vasarą užbaigė paskutinio, III ruožo darbus upėje. 

Tvarkant Nemuno vagą, iš viso pastatyta ar rekonstruota 553 bunos – jų pagalba Nemuno vanduo pats valo ir tiesina vagą, taip sukurdamas didesnį  gylį  laivakelyje. Šis projektas iš tiesų išskirtinis savo apimtimi – bunų statybai panaudota statybinių medžiagų, kurių svoris – apie 765 tūkst. tonų. Palyginimui – panašiai sveria 11 tūkst. geležinkelio vagonų. Viso projekto metu pastatytų bunų ilgis siekia beveik 30 km.

2021 metais buvo pradėtas Europos Sąjungos finansuojamas Nemuno vandens kelio strateginis projektas, kurio tikslas yra esmingai pagerinti laivybos sąlygas Nemuno upėje.  Visame šiame ruože sukurtos reikiamos sąlygos laivybai visu navigacijos laikotarpiu.

„Baigėme vieną svarbiausių mūsų strateginių projektų – užtikrinti reikalingą Nemuno žemupio gylį ir jį pilnai atverti krovininei laivybai. Dėl to atsiveria puiki alternatyva nemažą dalį keliais vežamų krovinių perkelti į upių transportą, teikti pigesnes ir draugiškesnes aplinkai krovinių gabenimo paslaugas bei sumažinti sunkiojo transporto dalį automobilių keliuose. Neabejoju, kad šie darbai atgaivins tiek keleivinę, tiek pramoginę laivybą didžiausia Lietuvos upe“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Nemuno laivybos kelio modernizavimas didžiąja dalimi finansuotas  2014–2020 m. laikotarpio Europos Sąjungos fondų lėšomis. Bendra šio projekto vertė – beveik 25 mln. eurų, iš jų 23,2 mln. eurų sudaro Europos regioninės plėtros fondo investicija.

Lietuvoje neturintis lygių projektas

Bunų projekto rangovės – bendrovės „Tilsta“ vadovas Eduardas Grinaveckas sako, kad nors šis projektas buvo išskirtinis tiek savo sudėtingumu, tiek apimtimi, visus suplanuotus darbus pavyko atlikti laiku.

„Bunų įrengimo sąlygos buvo iš tiesų sudėtingos: vandens lygio upėje svyravimas darbų metu siekė net iki 5 metrų, upės gylis bunų įrengimo vietose – iki 7 metrų. Reikėjo prisitaikyti ir prie didelio upės vandens tėkmės greičio: vidutinis vandens srovės greitis buvo 1,5-2 m/s, o bunų galuose srovės greitis buvo dar didesnis. Nepaisant visų šių iššūkių, darbus pavyko atlikti kokybiškai ir laiku. Iki šiol Nemune buvusios bunos buvo arba sunykusios, arba labai prastos būklės, o jos yra labai svarbios Nemuno ekosistemai“, – teigia UAB „Tilsta“ vadovas E. Grinaveckas.

Teigiami pokyčiai jau jaučiami

Vidaus vandens kelių direkcija jau pernai sulaukė laivavedžių pastebėjimų apie teigiamus pokyčius modernizuotuose Nemuno kelio ruožuose. Laivyba upėje  patogesnė – bunos jau reguliuoja upės vagą, ji yra kur kas gilesnė, o laivakelis tiesesnis.

Hidrografijos specialistai sako, kad teigiamas bunų poveikis bus labiausiai jaučiamas po kelerių metų, kuomet susiformuos bunomis reguliuojamas laivakelis – jis taps dar gilesnis ir tiesesnis, o nusistovėjęs nešmenų judėjimas padės formuotis siauresnei vagai, reikės mažiau prižiūrinčių žmonių darbo.

„Kaip ir sausumos keliuose, taip ir vandens keliuose pagerinus sąlygas, iškart pastebimi pokyčiai – laivų skaičius upėje auga, verslo susidomėjimas krovinių pervežimais didėja. Dirbame, kad būtų paruošta visa reikiama laivybos infrastruktūra, laivai galėtų be trikdžių keliauti didžiausiu Lietuvos vidaus vandens keliu. Vidaus vandens kelių direkcija plėtoja ir krovininę infrastruktūrą, stato baržas ir ruošiasi perimti dešimtadalį Kauno regiono krovininio transporto srauto. Bunų projektas nebus svarbių darbų pabaiga“, – sako Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Pradėta krovinė laivyba Nemunu

Vidaus vandens kelių direkcija jau yra sudariusi susitarimus su krovinių vežėjais Nemunu, nes vandens keliais galima plukdyti bet kokios rūšies krovinius. Didžiausia ekonominė nauda yra transportuojant nestandartinių gabaritų, labai sunkius ir birius krovinius. Vandens kelių naudojimas yra ženkliai pigesnė, efektyvesnė ir poveikį aplinkai mažinanti krovinių gabenimo alternatyva krovininiam kelių transportui.

2021 m. birželio mėn. Europos Komisija pateikė 35 punktų veiksmų planą, skirtą padidinti vidaus vandens kelių transporto vaidmeniui Europoje. Pagrindinis uždavinys yra  perkelti daugiau krovinių per Europos upes ir tokiu būdu palengvinti perėjimą prie nulinės emisijos tikslo iki 2050 m.

AB „Vidaus vandens kelių direkcija“ vadovas V. Vinokurovas teigia, jog vidaus laivybos proveržis įvyko ir ji išgyvena sniego gniūžtės efektą – vis daugiau verslų ir asmenų sužino apie naujas galimybes, imasi dalyvauti laivyboje, „užsisuka“ ekonominiai procesai.

Pagrindinis Lietuvos vandens kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas–Klaipėda (E41) priklauso transeuropiniam transporto tinklui TEN-T. Vandens kelias Nemunu per Klaipėdos uostą jungiasi su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje, o per Kuršių marias – su Vakarų Europos vidaus vandenų kelių sistema.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Nemuno ruože tarp Kauno ir Kuršių marių ketinama ženkliai pagerinti laivybos sąlygas
  2. Šiemet laivybos laikotarpis – savaite ilgesnis
  3. Baigiamas atnaujinti laivybos kelias Nemunu
  4. Birštonas pradėjo laivybos sezoną
  5. Paskelbta Palangos oro uosto atnaujinimo pradžia
  6. Laivybai Kaune – naujos galimybės
  7. Iki 2024 m. siekiama atnaujinti laivybą Nemunu
  8. Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?
  9. Baigtas svarbus Klaipėdos uosto projektas
  10. VNO keleivius veš elektriniai autobusai
  11. Auga ir krovinių, ir keleivių skaičiai
  12. Smiltynėje bus tvarkoma keltų krantinė
  13. M. Skuodis pristatė „Laisvė judėti“ planą
  14. Susisiekimo ministerija skatins keliauti tvariau
  15. Kelias Ukrainos grūdams – per Baltijos šalis

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Europos judumo savaitė | sumin.lrv.lt nuotr.

Į Lietuvą atkeliauja Europos judumo savaitė

2023 09 15
Pasibaisėtinas valdančiųjų nihilizmas: nenaudoja milijonų skirtų lietuvių kalbai | Alkas.lt koliažas

Pasibaisėtinas valdančiųjų nihilizmas: nenaudoja milijonų skirtų lietuvių kalbai

2023 09 15
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Auga ir krovinių, ir keleivių skaičiai

2023 09 13
Kelias | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Rajoniniai keliai galėtų pereiti savivaldai

2023 09 12
„Bolt“ | lrt.lt, J. Stacevičiaus nuotr.

„Bolt“ siūlo: mokėk brangiau ir gausi geresnį automobilį ir vairuotoją kalbantį angliškai, o gal būt, NET ir lietuviškai…

2023 09 12
Oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

„Lufthansa“ didina skrydžių iš Vilniaus dažnį

2023 09 11
Dviračių sportas | pixabay.com nuotr.

Dviratininkams – džiugios žinios iš pajūrio

2023 09 07
Statybos | am.lt nuotr.

Daugėja prašymų išnagrinėti darbo ginčus

2023 09 07
Prezidentas dalyvauja Trijų jūrų iniciatyvos viršūnių susitikime | R. Dačkaus nuotr.

Prezidentas dalyvavo Trijų jūrų viršūnių susitikime

2023 09 07
Kelias „Via Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

„Via Baltica“ atvers naujas ekonomines galimybes

2023 09 06
Rodyti daugiau

Naujienos

Laivybos kelias Nemunu | vvkd.lt nuotr.
Lietuvoje

Skelbiama Nemuno krovinės laivybos pradžia

2023 09 15
Gitanas Nausėda | Alkas.lt, A.Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Prezidentas dalyvaus JT Generalinėje Asamblėjoje

2023 09 15
Remigijus Žemaitaitis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Konservatoriai rengia apkaltą R. Žemaitačiui

2023 09 15
Pamėgti sostinės dvarai puoš naujuosius pašto ženklus | Lietuvos pašto nuotr.
Architektūra

Pamėgti sostinės dvarai puoš naujuosius pašto ženklus

2023 09 15
Mariupolis 2022-03-09 | Alkas.lt ekrano nuotr.
Ukrainos balsas

„20 dienų Mariupolyje“ – informacinis raktas sprendimų priėmėjams

2023 09 15
Unsplash.com nuotr.
Gamta ir žmogus

Kaip išvengti vaikų streso ir blogo miego?

2023 09 15
Kauno būrelių mugė | kaumas.lt nuotr.
Lietuvoje

Kaune – Vaikų būrelių ir užimtumo mugė

2023 09 15
Europos judumo savaitė | sumin.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Į Lietuvą atkeliauja Europos judumo savaitė

2023 09 15

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Tarptautinėje konferencijoje bus aptartos Rusijos dekolonizacija ir jos užgrobtų tautų ateitis
  • LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
  • Gintaras apie Europos sveikatos draudimo kortelė – jūsų saugumo garantija
  • Nuliūdusi žmoga apie V. Apžvalgininkas. Gudijos opozicija pradėjo išsisukinėti dėl litvinizmo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Skelbiama Nemuno krovinės laivybos pradžia
  • Prezidentas dalyvaus JT Generalinėje Asamblėjoje
  • Konservatoriai rengia apkaltą R. Žemaitačiui
  • Pamėgti sostinės dvarai puoš naujuosius pašto ženklus
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Į Lietuvą atkeliauja Europos judumo savaitė

by Ditė Česėkaitė
2023 09 15
0
Europos judumo savaitė | sumin.lrv.lt nuotr.

Rugsėjo 16–22 dienomis Lietuvoje vyks tradicinė Europos judumo savaitė – didžiausia pasaulyje tvaraus judėjimo kampanija. Ši iniciatyva dvidešimt antrąjį kartą...

Skaityti toliau

Pasibaisėtinas valdančiųjų nihilizmas: nenaudoja milijonų skirtų lietuvių kalbai

by Kristina Aleknaitė
2023 09 15
4
Pasibaisėtinas valdančiųjų nihilizmas: nenaudoja milijonų skirtų lietuvių kalbai | Alkas.lt koliažas

Lietuvoje įsidarbinusių užsieniečių integracija stringa, nes valstybėje vis dar trūksta sisteminio požiūrio, teigė Ateities komiteto pirmininkas, Liberalų sąjūdžio frakcijos narys...

Skaityti toliau

Auga ir krovinių, ir keleivių skaičiai

by Ditė Česėkaitė
2023 09 13
0
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius pirmąjį šių metų pusmetį gerino rodiklius – 9 proc. augo sektoriaus pajamos, daugiau nei 3...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Tarptautinėje konferencijoje bus aptartos Rusijos dekolonizacija ir jos užgrobtų tautų ateitis
  • LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
  • Gintaras apie Europos sveikatos draudimo kortelė – jūsų saugumo garantija
  • Nuliūdusi žmoga apie V. Apžvalgininkas. Gudijos opozicija pradėjo išsisukinėti dėl litvinizmo
  • Redakcijai: apie Pasibaisėtinas valdančiųjų nihilizmas: nenaudoja milijonų skirtų lietuvių kalbai
srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai