„Lietuvos geležinkelių“ Grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ jau nuo gruodžio 11 d. pasiūlys traukiniais keliauti į Varšuvą. Daugelio lauktu tarptautiniu traukinių maršrutu kasdien bus galima pasiekti tiek Lenkijos sostinę, tiek antrą pagal dydį šalies miestą – Krokuvą. Naujo maršruto reisai bus vykdomi bendradarbiaujant su Lenkijos vežėju „PKP Intercity“. Traukinio bilietus į Lenkiją galima įsigyti nuo lapkričio 25 d. Traukiniai tarp Lietuvos ir Lenkijos kursuos maršrutu Vilnius–Kaunas–Varšuva–Krokuva. „LTG Link“ traukinys iš Vilniaus vyks per Kauną į Mockavą, kur keleiviai bus kviečiami persėsti į Lenkijos bendrovės „PKP Intercity“ traukinį ir tęsti kelionę į pasirinktą Lenkijos miestą.
„Lietuvos ir Lenkijos sostines sujungsiantis keleivinis traukinys – abiejų šalių susisiekimo ministrų šiemet pasirašyto susitarimo rezultatas. Džiaugiamės, kad abipusiškai naudingas bendradarbiavimas geležinkelių transporto srityje jau duoda apčiuopiamų rezultatų. Tikimės, kad dabartinis maršrutas bus tarsi įvadas į „Rail Baltica“ linijos atidarymą ir, žinoma, ateityje galėsime pas kaimynus keliauti traukiniu gerokai greičiau ir patogiau. Tai ypač svarbu, siekiant gerinti susisiekimą su Vakarais, o taip pat paskatinti keliones ne tokiu taršiu geležinkelių transportu“, – sako susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
„Šiandien galime užtikrintai pasakyti – kelionės į Varšuvą grįžta. Jau gruodį kviesime keliauti į Lenkiją kasdien. Patogiai ir tvariai keliauti bus galima iš Vilniaus, Kauno ir Marijampolės, o šiuos miestus pasiekti kitais Lietuvoje organizuojamais maršrutais. Kol kas tarptautinis susisiekimas bus vykdomas jungtiniais reisais. Keliaujantiems darbo tikslais, norintiems aplankyti Varšuvos Koperniko mokslo centrą, Krokuvos kalėdinius miestelius ar kitus šalies traukos objektus – Varšuva ir Krokuva traukiniu bus pasiekiamos tvariai ir paprastai“, – teigia „LTG Link“ vadovas Linas Baužys.
Iš Vilniaus traukinys išvyks kiekvieną dieną 12 val. 10 min., iš Kauno – 13 val. 20 min. Į Varšuvos centrinę stotį traukinys vietos laiku atvyks 20 val. 13 min., į Krokuvos – 23 val. 39 min. Iš Krokuvos į Vilnių traukinys kiekvieną dieną išvyks 4 val. 01 min., iš Varšuvos – 07 val. 35 min. Šis traukinys Kauną pasieks 16 val. 25 min, o Vilnių – 17 val. 34 min. Lietuvos laiku.
Kelionė nuo Vilniaus iki Varšuvos su persėdimu truks apie 9 val. Keliaujantiems į Varšuvą standartinio bilieto kaina sieks vos 25 Eur, o vykstantiems į Krokuvą – 30 Eur. Kartu keliaujantiems vaikams iki 12 metų taikomos nuolaidos. Kasdieniai traukiniai į Varšuvą važiuos ir per Balstogę, taip pagerindami vasarą atnaujintą susisiekimą su šiuo Lenkijos miestu.
Keliaujantiems tarptautiniu maršrutu primenama su savimi turėti asmens tapatybės dokumentus. Šiuo tarptautiniu maršrutu bus galima vežtis asmeninį rankinį bagažą, dviračius (iš anksto įsigijus pervežimo paslaugą), o turint veterinarijos gydytojo išduotą pažymą apie gyvūno sveikatą – keliauti su augintiniais. Fiksuota dviračio vežimo kaina visame maršrute – 10 Eur, šuns – 5 Eur.
9 val. iki Varšuvos su persėdimu? Čia rimtai ar juokais?
Iš Krokuvos į Vilnių traukinys kiekvieną dieną išvyks 4 val. 01 min. – koks „patogus“ išvykimo laikas! Iš naktinio klubo tiesiai į traukinį ir dar su persėdimu. Bendrai, kuo čia didžiuojamasi?
Atstumas: Varšuva – Vilnius
Kelių atstumas kilometrais nuo Varšuvos Iki Vilniaus Yra 509.86
Tiesus atstumas kilometrais nuo Varšuvos Iki Vilniaus Yra 393.4 km
Apie 9 valandos kelionės. Koks vidutinis greitis?
Ar yra čia nors vienas su šiuolaikiniu universitetiniu išsilavinumu? Ar galite paskaičiuoti su elektroniniu skaičiuotuvu? Nes aš gaunu nesuvokiamą atsakymą, matyt, nesugebu paskaičiuoti.
Kaunas – Lietuvos vidurys. Traukiniais veža ne tik į PL, bet ir į LT. Jais vežami ne tik pigesnių prekių į Pl ir atgal važiuojantys. Jais galima į LT ne tik civilius atvežti. Į patį vidurį Lietuvos. Viskas įskaičiuota.
Keleiviniam susisiekimui ne geografinis vidurys (centras) – svarbus, o vieta kur keleivių yra daugiausiai. Jų Vilniuje mažiausiai yra 3 kartus daugiau negu Kaune. Taigi keleivių centru Lietuvoje yra Vilnius, be to, ir politiškai jis yra svarbiausia vieta kaip valstybės sostinė.
Lenkijai “kresiška” strategija įsitaisant Lietuvoje Kaunas niekada nebuvo tam problema, ja visada buvo ir yra būtent Vilnius. Taip, kad į Kauną galėtų atvežti ne tik civilius – vargu, kad galėtų būti kuo nors Lenkijai reikšminga. Čia traukinys iki Vilniaus daromas veikiau todėl, kad vis dar palaikius tarp lenkų „narodo“ nuotaikas, kad “Wilno naša”, ir ne tik tarp jų, bet ir plačiau pasaulyje. Tai viena. Antra, tai veikiau daroma, kad tokio traukinio kursavimu pridegtų Lietuvos valdžių nesąmonę, t.y. – ne valstybės interesus, nusprendus netiesti “Rail Baltica” maršruto per Šiaulius ir Vilnių. Tuo, kaip akivaizdu, yra šimteriopai sumažinama Valstybės nauda iš “Rail Baltica” keleivino susisiekimo ir krovinių tranzito per Klaipėdos uostą galimybės sumenkinimo..
Vadinasi iki Mockavos bus važiuojama rusiška vėže, o joje persėdama į europinės vėžės traukinį, tačiau šios vėžės greitis vietomis Balstogės link, regis, tik 50 km/val. 400 km per 9 val, tai matyt, vidutinis greitis ir būtų apie 50 km/val. Beje, toks traukinys taip pat su persėdimu Šeštokuose maždaug prieš dešimtmetį buvo, tačiau vos ne pustuštis važinėjo, tai jo kursavimas buvo nutrauktas.
Vargu, ar esant bilietui iki Varšuvos 25 eurams ir mažam keleivių srautui jo kursavimas be valstybės dotacijų apseis. Tačiau apie tai ministerija nutyli, nutylima ir tai, kad šiuo atveju Lietuvos dalyje bus naudojamasi rusiška vėže, o ne prieš 7-erius metus už ES lėšas (apie 400 mln) įrengta “Rail Baltica” vėže nuo Kauno iki Lenkijos sienos. Kur Valdžios protelis sukištus apie 400 mln. laikyti jau 7 metus be naudos, kai pirmiausia buvo sujungti Vilnių-Ryga- Taliną 250 km/val greičio “Rail Baltica” ir jau kelis metus semti iš to naudą. Laikas tuos Valdžios asmenis traukti atsakomybėn už tokių lėšų “įsisavinimą” be naudos. Kažkodėl Europos prokuratūra dėl to dar vis miega. .
Dabar, matyt, tuo traukiniu norima Lenkijos įsitikinti kiek būtų norinčiu tokiu traukiniu naudotis. Viceministrė sako, kad tas traukinys yra susisiekimui su Vakarais gerinti, betgi lietuviui nei Varšuva, nei Krokuva nebuvo ir nėra jais. Ar tik netaps tai valstybės dotuojamu traukiniu spekuliacijai – Lenkijoj prisipirkti ir brangiau parduoti Lietuvoje.
„Varšuva ir Krokuva traukiniu bus pasiekiamos tvariai ir paprastai“
Žodžio tvariai reikšmės:
tvirtai, patvariai
pastoviai, nekintamai
turint imunitetą, ištvermingai, atspariai
ilgai trunkančiai, nepraeinančiai
kuriamai, tveriamai
šiandien žodį „tvariai” privalu vartoti taip dažnai, kaip anais laikais buvo privalu bet kokiame sakytiniame ar rašytiniame tekste įdėti Lenino raštų citatą.
TVARUS ALGORITMAS narkotikų legalizavimo edukacijoje, kai, prieš atsigulant tik vos vos šalia moters, būtinas jos parašas ant patvirtintos liberformos (3 egz.: jai, sau ir teisėsaugai). Ai, prisidarysiu sumuštinių, pasiimsiu 3 litrų termosą su kava (beveik 9 val. kelionės ne juokai) ir važiuosiu į Varšuvą, ten moja Biedronka. Tiesa, tiek pat laiko trunka skrydis per Atlantą iš FRA į JFK. Cha-cha-cha! Bet Niujorke nėra Biedronkos, tai ko ten temptis? O po Kalėdų su Reilbaltika važiuosiu į Taliną, Ši kelionė bus trumpa ir labai smagi. Žemynai: fundamentalus konsensusas – TVARUS ALGORITMAS, okei?
Priimu kaip pagaliau sulauktą kyšį… 🙂