Pasaulinė automobilių rinka nuolat kinta. Po sunkių metų dėl pandemijos ir puslaidininkių krizės, sektorius stengiasi grįžti į ankstesnį lygį. Apskritai, dabartinėje ekonominėje padėtyje vartotojai turi ieškoti naujų strategijų, kad patenkintų savo poreikius, ir šiuo atžvilgiu internetas ateina į pagalbą su visiškai naujais ištekliais.
Pavyzdžiui, elektroninės prekybos svetainės, skirtos naudotoms originalioms atsarginėms dalims, tampa vis populiaresnės dėl paslaugų kokybės ir plataus katalogo, kuriame galima rasti atnaujintų originalių „Opel“ ir kitų prekių ženklų atsarginių dalių. Viena iš patikimiausių Europoje yra rrr.lt.
Technologiniai pasiekimai ir besikeičiančios vartotojų preferencijos
2023 metų pabaigoje automobilių rinkos vertė buvo apie 3,5 trilijono dolerių, dėka didelių technologinių pasiekimų ir perėjimų prie tvaresnių modelių, bet ir dėl nuolat kintančių vartotojų poreikių, skonių ir preferencijų.
Atsižvelgiant į tai, kad 2021 metais bendra rinkos vertė siekė apie 2,7 trilijono dolerių, metinis sudėtinis augimo tempas (CAGR) siekė apie 3%, tai paaiškinama didėjančiomis aukštesnių pajamų grupių disponuojamomis pajamomis ir didesne aukštos klasės automobilių, tokių kaip SUV, paklausa.
Elektrinės transporto priemonės centre
Tarp įvairių dabartinių automobilių rinkos tendencijų labiausiai pastebima yra auganti elektrinių transporto priemonių svarba ir paklausa. Po skepticizmo dėl šio tipo transporto priemonių kokybės laikotarpio, naujausios analizės rodo, kad vartotojai vis dažniau renkasi šį sprendimą.
Pavyzdžiui, per pirmuosius 2023 metų mėnesius buvo parduota daugiau nei du milijonai elektrinių transporto priemonių, o labiausiai rinkoje pasirodęs automobilio modelis, pirmą kartą istorijoje, buvo pilnai elektrinis. Procentine išraiška augimas siekia apie 25%, priversdamas pagrindines įmones kurti naujas strategijas.
Poreikis pereiti prie naujų sprendimų
Yra kitų duomenų, kurie rodo, kokia tvirta yra ši tendencija. „Toyota“ sudarė kelis susitarimus tiesiogiai su baterijų gamintojais, užtikrindama galimybę iki 2030 metų pagaminti 3,5 milijono elektrinių transporto priemonių. „General Motors“ taip pat prisitaiko, atidėdama elektrinių sunkvežimių gamybą, kad sutelktų dėmesį į elektrinių automobilių gamybą 2024 metais
Kitas sektoriaus gigantė, „Ford“, siekia gaminti hibridinius automobilius, kad galėtų pasiūlyti tvarių alternatyvų, nereikėdama pereiti tiesiogiai prie elektrinių automobilių.
Todėl įmonių politikos yra įvairios, bet visos siekia suderinti ekonomines aplinkybes su vartotojų lūkesčiais.
Pajamų lyderiai
Remiantis naujausiais duomenimis, 2023 metais pajamų lyderis buvo „Volkswagen AG“, su daugiau nei 318 milijardų dolerių pajamomis.
Antrą vietą užima „Toyota Motor Corporation“, kuri stiprina EV gamybą ir turi puikius rezultatus kitose srityse, su bendromis pajamomis siekiančiomis 286,15 milijardų dolerių.
Trečiąją vietą užima „Stellantis N.V.“, tarptautinis konglomeratas, kurio metinės pajamos siekia apie 200 milijardų dolerių.
Už podiumo
Ketvirtą vietą pagal pajamas užima „Ford“, su beveik 170 milijardų dolerių per paskutinius dvylika mėnesių, o „General Motors“ stipriai auga pajamų srityje, labai artimai „Ford“ (169 milijardai dolerių 2023 m. birželį). „Mercedes-Benz Group“ ir „BMW“ pajamos yra atitinkamai 161,9 ir 158 milijardų dolerių.
„Honda“, skaičiuojant tik automobilių gamybą, per metus uždirbo beveik 130 milijardų dolerių, o „Hyundai“ sustojo ties 118 milijardų. Paskutinė su daugiau nei 100 milijardų dolerių pajamų yra „SAIC Motor Corporation“ (103 milijardai), tačiau taip pat verta paminėti „Tesla“, kurios 2022 metų pajamos siekė 94 milijardus dolerių, su augimo prognozėmis.
Azijos įmonių dominavimas
Azijos kontinentas tampa vis svarbesnis automobilių rinkai, ką rodo vis didesnis įmonių skaičius šiose klasifikacijose. „China FAW Group“ beveik siekia 88 milijardus dolerių pajamų, 4,5 milijardo daugiau nei „Nissan“. „Guangzhou Automobile“ pajamos siekia 77 milijardus dolerių, šiek tiek lenkdama „BYD“ (76,6 milijardo). „Kia Corporation“ taip pat viršija 70 milijardų (beveik 73), o „Dongfeng Motor Company“, „Beijing Automotive Group“ ir „Zhejiang Geely Holding Group“ turi daugiau nei 60 milijardų dolerių pajamų. Paskutinė tarp dvidešimties geriausių yra „Renault“, su 55 milijardų dolerių pajamomis.
Apibendrinant, automobilių rinka išgyvena didelius pokyčius, atsigaunant po pandemijos ir puslaidininkių krizės. Technologiniai pasiekimai, auganti elektrinių transporto priemonių paklausa ir besikeičiantys vartotojų poreikiai formuoja naujas tendencijas ir konkurencinę aplinką.
Nors tradiciniai gamintojai, tokie kaip „Volkswagen“, „Toyota“ ir „Stellantis“, išlieka pajamų lyderiais, Azijos gamintojų dominavimas tampa vis labiau pastebimas, o jų nuolatinis augimas rodo, kad automobilių pramonės ateitis bus dinamiška ir inovatyvi.