Penktadienis, 9 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kaip elgtis, tapus eismo įvykio liudininku

www.alkas.lt
2024-06-15 16:45:00
0
Avarija | pixabay.com, PublicDomainPictures nuotr.

Avarija | pixabay.com, PublicDomainPictures nuotr.

Įvykus eismo nelaimei svarbus vaidmuo tenka ne tik joje dalyvavusiems, bet ir įvykį mačiusiems žmonėms. Žinovai atkreipia dėmesį, kad eismo įvykio liudininkai gali suteikti naudingų duomenų į jo vietą atvykusiems policijos pareigūnams arba, vykstant teisminiam ginčui, – jį sprendžiančioms teisinėms institucijoms.

Svarbu nepamiršti, kad liudininkai yra tie žmonės, kurie dažnai pirmieji gali padėti kelyje nukentėjusiems asmenims ir pamatyti daug reikšmingų eismo įvykio aplinkybių.

„Psichologiškai nėra paprasta sureaguoti pamačius eismo įvykį, tačiau itin svarbu nepasiduoti jausmams ir objektyviai vertinti pagalbos poreikį. Pirmiausia tenka nuspręsti, ar būtina neatidėliotina medicinos pagalba ir, esant poreikiui, ją suteikti bei iškviesti medikus. Bendrojo pagalbos centro darbuotojas, pagal jūsų suteiktus duomenis, nuspręs ir dėl kitų tarnybų pareigūnų – policijos, ugniagesių gelbėtojų – atsiuntimo.

Na, o jei žmonės nenukentėjo, reikšminga pasitikslinti, ar nėra ginčo dėl eismo įvykio kaltininko, ir palikti savo kontaktinius duomenis, jeigu toks ginčas kiltų ateityje. Labai svarbu, kad eismo įvykio liudininkai būtų suinteresuoti padėti jo dalyviams ir teisėsaugai“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Liudininkai išgelbėja nekaltus vairuotojus

Draudimo žalų ekspertė pateikia pavyzdį, kai liudininkas gali ne tik patvirtinti įvykio aplinkybes, bet ir apginti nekaltą vairuotoją.

„Mūsų klientas atsitrenkė į kito automobilio galą, nes pastarojo vairuotojas tyčia pavojingai manevravo ir, norėdamas išgąsdinti, staigiai stabdė. Tačiau iš paskos važiavęs liudininkas viską matė ir pateikė įrodymus. Taip buvo nustatyta, kad mūsų klientas nekaltas, o kaltininkas sulaukė baudos“, – komentuoja V. Katilienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad eismo įvykio liudininkų kontaktinius duomenis galima įrašyti į eismo įvykio deklaraciją. Tam yra skirtas penktasis popierinės deklaracijos punktas, o elektroninėje deklaracijoje draudimoivykiai.lt, nurodžius įvykio datą laiką ir vietą, apačioje galima pridėti eismo įvykio liudininkų duomenis, paspaudus mygtuką „Pridėti liudininką“.

Pasak „Gjensidige“ atstovės, liudininkai gali pagelbėti streso ištiktam vairuotojui užpildyti eismo įvykio deklaraciją.

„Žmonės vis dažniau naudoja elektroninę eismo įvyko deklaravimo platformą draudimoivykiai.lt, kurią pildyti padeda ir elektroninis programėlės vedlys. Tačiau streso apimtiems eismo įvykio dalyviams tikrai gali praversti ir įvykio vietoje esančių žmonių pagalba“, – kalba draudimo bendrovės atstovė.

Užfiksuoti duomenys – itin svarbūs

„Priklausomai nuo konkrečios situacijos, eismo įvykio liudytojo vaidmuo gali būti ir nereikšmingas, ir visapusiškai svarbus. Jis netgi gali būti esminis išsamiam eismo įvykio kilimo aplinkybių nustatymui bei visapusiškam jų ištyrimui, teisingų išvadų dėl pagrindinės sąlygos, lėmusios eismo įvykio kilimą, nustatymui ir tinkamam kitų reikšmingų aplinkybių įvertinimui“, – sako advokatų kontoros „Marger“ partneris, advokatas Augustinas Vaičiūnas.

Advokato teigimu, tiksliausiai bei išsamiausiai užfiksuoti visas eismo įvykio kilimo priežasties nustatymui reikšmingas aplinkybes ir priemones turi policija. „Visgi, atsižvelgiant į tai, kad su eismo įvykio kilimu susijusios aplinkybės eismo įvykio vietoje neretai pakankamai greitai kinta (keičiasi apšvietimas, oro sąlygos, kurios kartais gali įtakoti ir su eismo įvykio kilimu susijusių pėdsakų išnykimą), liudytojo eismo įvykio kilimo metu ar iš karto po jo užfiksuoti duomenys gali būti itin naudingi eismo įvykio kilimo priežasties tyrimui.

Mat į eismo įvykio vietą, praėjus kuriam laikui po jo kilimo, ypač esant blogam orui, atvykę policijos pareigūnai kai kurių reikšmingų pėdsakų jau gali ir nebeaptikti, nes pastarieji bus nuplauti liūties ar kitų kritulių. Dėl to eismo įvykio liudytojo eismo įvykio kilimo metu arba netrukus po jo užfiksuoti duomenys gali būti itin reikšmingi“, – tvirtina A. Vaičiūnas.

Tapus eismo įvykio liudytoju, advokatas pataria, esant galimybei, užfiksuoti kiek įmanoma daugiau su eismo įvykiu ir jo kilimo vieta susijusių duomenų. Svarbios ir oro sąlygos, ir tuo metu buvęs apšvietimas, matomumas, ir transporto priemonių judėjimo, stabdymo pėdsakai, jas vairavusių asmenų išvaizda, transporto priemone ar priemonėmis važiavę žmonės (jų išvaizda, skaičius ir kt.), kitų liudytojų, nukentėjusiųjų, su eismo įvykio kilimu susijusių asmenų duomenys, įmanomi užfiksuoti įvykio vietoje. Advokato teigimu, liudytojo surinkti duomenys bus naudingi eismo įvykio tyrėjams ar ginčo dėl jo kilimo priežasties sprendėjams, todėl jais verta pasidalinti su policijos pareigūnais ar eismo įvykio dalyviais.

Patarimai, kaip nepadaryti klaidų

Pasak A. Vaičiūno, tapus eismo įvykio liudininku, reikėtų:

1.Kuo tiksliau įvertinti neatidėliotinos medicininės pagalbos poreikį, t.y. nustatyti, ar nenukentėjo žmonės, ar jiems reikalinga medicininė pagalba ir, esant poreikiui, ją iškviesti, o kol pastaroji atvyks – esant galimybei, ją suteikti.

2.Imtis veiksmų, užtikrinančių, kad dėl kilusio eismo įvykio nekiltų naujas eismo įvykis, t.y. paženklinti eismo įvykio vietą, kad pastaroji būtų matoma kitiems eismo dalyviams.

3.Jei eismo įvykio metu niekas nenukentėjo, pasiteirauti, ar jo dalyviams nereikalinga pagalba, palikti kontaktinius duomenis, jeigu ginčas dėl eismo įvykio kilimo priežasties kiltų ateityje. Eismo dalyviams nesutariant dėl kaltės ir dėl to nesant galimybės užpildyti eismo įvykio deklaracijos, į eismo įvykio vietą kviečiama policija.

4.Eismo įvykio aplinkybes tiriant policijai, t. y. kuomet eismo įvykio metu žuvo arba nukentėjo žmonės, arba eismo įvykio dalyviai nesutaria dėl kaltės, kuo tiksliau ir išsamiau nurodyti visas liudytojui žinomas eismo įvykio kilimo ar su jo kilimu susijusias faktines aplinkybes, perduoti savo užfiksuotus duomenis, jeigu tokių yra. Čia tinka vaizdo registratoriumi ar telefonu eismo įvykio vietoje užfiksuoti duomenys.

5.Suprasti ir žinoti, jog tyrimui svarbios liudytojo žinios, bet ne jo subjektyvi nuomonė. Liudytoju procese yra tik apie tiriamą įvykį, su juo susijusias aplinkybes, žinių turintis asmuo, bet ne turintis savo nuomonę dėl jo.

Advokatas atkreipia dėmesį, kad žinomai melagingų liudytojo parodymų davimas ikiteisminio tyrimo metu arba baudžiamąją ar administracinio nusižengimo bylą nagrinėjant teisme, užtraukia baudžiamąją atsakomybę.

Administracinių nusižengimų teisenoje, t. y. bylą tiriant policijos įstaigoje – žinomai melagingų liudytojo parodymų ar paaiškinimų davimas užtraukia administracinę atsakomybę. Tai reiškia, kad negalima meluoti, žinant ir suprantant, kad yra meluojama. Tais atvejais, kuomet liudytojas tiksliai nepamena vienos ar kitos aplinkybės, sąžiningai klysta dėl vienos ar kitos aplinkybės, jokia atsakomybė nėra taikoma. Tai reiškia, jog kategoriškai tvirtinama dėl kokių nors aplinkybių turėtų būti tik tais atvejais, kai dėl jų liudytojas yra tikras.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Po eismo įvykio – skambutis antrai pusei
  2. Kokių klaidų nedaryti pildant eismo įvykio deklaraciją
  3. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?
  4. Kaip išvengti daug kainuojančių eismo įvykių?
  5. Kaip nesuklysti pildant eismo įvykių deklaraciją
  6. Kaip elgtis įvykus masinei avarijai?
  7. Eismo nelaimės kaltininke gali tapti ir netinkama avalynė
  8. Kas dešimtame eismo įvykyje – motociklininkai
  9. Policija ir ugniagesiai prašo elgtis atsakingai
  10. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  11. Didėjant greičiui, daugėja eismo įvykių
  12. Įvykus eismo nelaimei, pirmiausia skambinama antrajai pusei
  13. Į eismo įvykius pakliūna ir paukščiai
  14. Eismo saugumą lemia ir jausmai
  15. Lietuviai nepakantūs eismo pažeidėjams

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Minų paieškos operacija
Lietuvoje

Baltijos jūroje – tarptautinė minų paieškos operacija

2025 05 09
Lentelės atidengimo iškilmės
Lietuvoje

Europos dieną atidengta Šumano deklaracijos 75-mečiui skirta lentelė

2025 05 09
Kariai | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Įstatymų pakeitimais siūloma gerinti sąlygas kariams

2025 05 09
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Gamta ir žmogus

Įvardyti veiksniai, keliantys stresą skrendant lėktuvu

2025 05 09
Vaikai | Alkas.lt, A.Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Kauno moksleiviai kviečiami vasaroti turiningai

2025 05 09
Žemės sklypai | am.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Siūloma steigti ekologines investicines vietoves

2025 05 09
Sukčiavimas
Lietuvoje

Sukčiai naudojasi naujuoju „Artea“ banko pavadinimu

2025 05 09
„Maisto bankas“
Lietuvoje

Prasideda pavasarinė „Maisto banko“ akcija

2025 05 09

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • P.Skutas apie Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo
  • Mikabalis apie Kalniškės mūšį prisimenant
  • dar kartą apie „Dzūkų balso“ varžytuvės – meilė, dėmesys ir pagarba savo kraštui ir Lietuvai
  • Deja apie „Dzūkų balso“ varžytuvės – meilė, dėmesys ir pagarba savo kraštui ir Lietuvai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Baltijos jūroje – tarptautinė minų paieškos operacija
  • Europos dieną atidengta Šumano deklaracijos 75-mečiui skirta lentelė
  • Įstatymų pakeitimais siūloma gerinti sąlygas kariams
  • Įvardyti veiksniai, keliantys stresą skrendant lėktuvu
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Julius Sabatauskas nuotr.

J. Sabatauskas pažėrė kritikos dėl greičio matuoklių mažinimo

2025 05 06
Elektra | enmin.lrv.lt nuotr.

Netvarkinga elektros instaliacija gali atnešti dižiulių nuostolių

2025 05 04
Sodinimas | pixabay.com, Artisano nuotr.

Pavojai sode: kaip apsisaugoti ir sau padėti

2025 05 04
automobilis | pixabay.com nuotr.

Ar DI kameros padės vairuotojams atsiplėšti nuo telefono?

2025 05 04
Motociklo avarija

Sugrįžus dviračiams eismo dalyviams – pirmosios nelaimės

2025 05 03
Perėja | Lietuvos policijos nuotr.

Pareigūnų dėmesys – mikrojudumo priemonių vairuotojamas

2025 05 02
Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

Gegužė – pavojingiausias mėnuo keliuose

2025 05 02
Automobilis

Pavasarinė saulė vairuotojams gali būti pavojinga

2025 05 01
Policija

Pareigūnai paskelbė gegužės mėnesio patikras

2025 04 30
narkotikai | sam.lt nuotr.

Griežtės bausmės už narkotikų lindynių laikymą

2025 04 29

Skaitytojų nuomonės:

  • P.Skutas apie Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo
  • Mikabalis apie Kalniškės mūšį prisimenant
  • dar kartą apie „Dzūkų balso“ varžytuvės – meilė, dėmesys ir pagarba savo kraštui ir Lietuvai
  • Deja apie „Dzūkų balso“ varžytuvės – meilė, dėmesys ir pagarba savo kraštui ir Lietuvai
  • Rimvydas apie R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (II)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Okupantai nepraeis | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Putino „taikos“ planas – Ukrainos kariuomenės išvedimas iš dalies Ukrainos

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai