Šiandien Seimo Ekonomikos komitetas pritarė Kelių transporto kodekso pataisoms, kuriomis numatoma Lietuvoje įtvirtinti liberalų verslo modelį vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais. Siekiant užtikrinti nenutrūkstamas keleivių vežimo autobusais paslaugas, sutartis su vežėjais numatoma pratęsti.
Kodekso pataisas dar svarstys Seimas. Kol pataisos įsigalios, Ekonomikos komiteto sprendimu vežėjų sutartis, galiojančias iki kovo 31 d., bus galima pratęsti 3 mėn. Be to, numatytas 18 mėn. pereinamasis laikotarpis, kuris reiškia, kad praėjus 3 mėn. vežėjai galės kreiptis į Lietuvos transporto saugos administraciją (LTSA) su prašymu pratęsti leidimą dar 18 mėn. ir pasirašyti naujas sutartis.
„Noriu patikinti, kad keleivių vežimas tarpmiestiniais autobusais tikrai nenutrūks. Pastaruoju metu dėl to buvo nemažai nerimauta, tačiau besibaigiančios sutartys su vežėjais bus pratęstos ir keleiviams dėl to nekils nepatogumų. Planuojamais kodekso pakeitimais siekiame užtikrinti vežėjų konkurenciją ir galimybę naujoms įmonėms netrukdomai ateiti į šių paslaugų rinką – keleiviams tai reiškia galimybę ateityje gauti aukštesnės kokybės paslaugas“, – sako susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
„Sprendimas, priimtas Seimo Ekonomikos komiteto posėdyje, keičia situaciją dėl vežėjų konkurso eigos. Pagal šiandien priimtus sprendimus ir Seimui pritarus kodekso pakeitimui, jis būtų nutraukiamas“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.
Kelių transporto kodekse numatomas liberalus verslo modelis suteiks galimybę visiems vežėjams, norintiems teikti keleivių vežimo paslaugą tarpmiestiniais autobusų maršrutais ir atitinkantiems įmonei keliamus reikalavimus, gauti leidimą ir teikti paslaugą.
Kodekso pataisomis siekiama supaprastinti vežėjų atrankos modelį – užtikrinti lankstesnes sąlygas ir neriboti galimybės naujiems vežėjams patekti į rinką.