Ketvirtadienis, 31 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Žemės ūkio technika keliuose: papildomas pavojus?

www.alkas.lt
2021-08-09 17:52:57
1
Žymėtam kurui įsigyti nereikės pildyti prašymų popieriuje

deere.com nuotr.

Vasarą į Lietuvos kelius išrieda žemės ūkio transporto priemonės, skubančios nuimti derlių laukuose, ir traktoriai su priekabomis, vežantys nuimtą derlių į supirkėjų sandėlius. Į  darbus laukuose šios transporto priemonės paprastai išvažiuoja anksti ryte ir grįžta vėlai vakare, tačiau tuomet, kai gabena krovinius, jos į šalies kelius ir net magistrales išvažiuoja dienomis, automobilių eismo piko metu.

„Taip, kaip lėktuvai skraido danguje, traukiniai važiuoja bėgiais, o laivai plaukia vandeniu, taip ir žemės ūkio transporto priemonės yra skirtos darbui laukuose.

Traktoriai, kombainai skirti žemės darbams, o ne važiavimui keliais, nes jų struktūra kitokia. Juolab kad ir mūsų keliai nepritaikyti stambiagabaritėms transporto priemonėms“, – ūkininkas Juozas Staliūnas, per savo gyvenimą vairavęs įvairias transporto priemones, išskyrus troleibusą.

Ūkininko teigimu, pavyzdinis žemės ūkio transporto priemonių vairuotojas yra tas, kuris nevažiuoja į kelią, nebent reikėtų pervažiuoti iš vieno lauko į kitą, o nuimtam derliui vežti naudoja krovinines transporto priemones. Tai papildomos investicijos, tačiau saugumas keliuose kainos neturi.

Tad kodėl traktoriui kelyje ne vieta?

Pirmiausia žemės ūkio transporto priemonės keliu gali važiuoti iki 50 km/h greičiu. Vadinasi, jos iškart sutrikdo įprastinį automobilių, važiuojančių 90–110 km/h greičiu eismą, formuojasi transporto priemonių spūstis – „traukinukas“. Nekantresnis vairuotojas iš jo bandys ištrūkti atlikdamas dažnai pavojingą priekyje esančių transporto priemonių lenkimą.

Tačiau jei už traktoriaus ar kitos savaeigės žemės ūkio technikos važiuoja dar ir viena ar kelios krovininės transporto priemonės, nekantrusis vairuotojas rizikuoja įsisprausti tarp jų ir būti suspaustas. Lenkdamas transporto priemonių virtinę vairuotojas negali tiksliai įvertinti, kiek truks jo lenkimo manevras ir ar jis spės jį atlikti, juolab kad priekyje važiuojanti stambiagabaritė žemės ūkio  transporto priemonė užstoja didelę kelio dalį.

Antra, traktoriaus ar kitos žemės ūkio transporto priemonės padangos yra aukštos, su labai giliu protektoriumi. Tam, kad padidėtų jų kontakto su dirva plotas, slėgis padangose turi būti gana žemas. Tačiau tuomet, kai traktorius išvažiuoja į kelią kietu paviršiumi, mažas slėgis padangose riboja traktoriaus greitį ir pablogėja jo valdymas.

Taip pat žemės ūkio transporto priemonės, velkančios vieną ar kelias pakrautas priekabas, nėra pajėgios efektyviai sustoti. Jų stabdymo kelias ganėtinai ilgas.

„Kai krovinys vežamas krovinine transporto priemone, yra ribojamas vežamo krovinio svoris. Be to, vilkikui, sujungtam su puspriekabe, dalis bendrosios masės tenka jam pačiam. Tuo tarpu traktorius prikabintą svorį  tempia lanksčiąja arba standžiąja vilktimi, dažnai nesilaikoma galimo vežti svorio apribojimų.

Tai ypač veikia žemės ūkio transporto priemonių stabdymą, jis vyksta daug lėčiau. Jei priešais tokią transporto priemonę staigiai stabdytų kitas automobilis, nelaimės neišvengtume“, – teigia J. Staliūnas.

Žemės ūkio transporto priemonės vairuotojas negali būti pavyzdinis ir dėl to, kad jo vairuojamos transporto priemonės šviesos, žibintai, posūkio lemputės dažnai yra apneštos žemėmis, kai technika išvažiuoja tiesiai iš lauko.

Ūkininkas pasakoja, jog kai dirbama laukuose, rytą ar po lietaus, kai žemė drėgna, traktorius dirbdamas neišvengiamai apsitaško, o laukuose purvo nuplauti ne visada yra galimybių. Tad tai yra dar viena priežastis, kodėl ūkinės transporto priemonės kelyje kelia riziką.

Be to, kai ūkinės transporto priemonės važiuoja keliais po darbų laukuose, jos ratais purvo ir žemių užneša į važiuojamąją kelio dalį ir taip ne tik gadina kietąją kelio dangą, bet ir kelia pavojų tuo keliu važiuojančioms mašinoms.

Purviname kelyje sunku stabdyti bei manevruoti. Taip pat ūkinių transporto priemonių savininkai dažnai neuždengia priekaboje vežamo krovinio, kuris dažniausiai yra birus, smulkus. Kai derliaus į priekabą priberiama kaugėmis ir jos nėra uždengtos, dalis krovinio nupučiama ant kelio ar net ant paskui važiuojančių mašinų.

Jei vis tik žemės ūkio transporto priemonė išvažiavo į kelią…

„Jei priartėjote prie kelyje važiuojančios žemės ūkio technikos, kitų transporto priemonių vairuotojams rekomenduočiau nuo jų laikytis atstumo ir tinkamai įvertinti esamą situaciją. Neprilipkite prie traktoriaus galo, kad traktoriaus vairuotojas galėtų jus nesunkiai pastebėti prieš atlikdamas kokį nors manevrą.

Jei prie jūsų priartėjo žemės ūkio transporto priemonė, stenkitės nestabdyti staigiai, nes tai sukeltų keblumų žemės ūkio transporto priemonę valdančiam asmeniui“, – pataria Lietuvos transporto saugos administracijos Priežiūros departamento vyresnysis patarėjas Remigijus Valatkevičius.

Be to, didelės stambiagabaritės žemės ūkio technikos vairuotojas sėdi aukštai ir gerai mato į tolį, bet šalia jo kabinos esančiose „aklosiose zonose“ kitų transporto priemonių dažnu atveju gali nepamatyti.

Reikėtų laikytis atstumo dar ir dėl to, kad nuo žemės ūkio transporto priemone vežamo krovinio ant iš paskos važiuojančio automobilio gali pabirti smulkių krovinio dalelių arba iš po ūkinės transporto priemonės ratų gali birti žemės grumstai.

„Žemės ūkio transporto priemonių vairuotojams važiuojant keliu derėtų kuo labiau pasitraukti į kelkraštį, ant traktoriaus galo užsilipdyti lipduką su greičio, kuriuo gali važiuoti jo transporto priemonė, ženklu. Patiems žemės ūkių valdytojams rekomenduočiau pabandyti paieškoti galimybių traktoriumi dirbti tik laukuose, o nuimtą derlių į supirkimo vietas nugabenti tam skirtomis transporto priemonėmis“, – sako R. Valatkevičius.

***

Žemes ūkio technika, kombainai, traktoriai ivabalte.lt.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Sukčiai „dirba“ ir keliuose
  2. Valstybinės reikšmės keliuose jau įrengta 70 naujos kartos greičio matuoklių
  3. Lietuvos keliuose vis dar nesaugu
  4. Vairuotojų prašymas vairuotojams: laikytis saugaus greičio ir leisti persirikiuoti
  5. Akcija „Būk saugus kelyje“ paneigia įsitikinimą, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato
  6. Artėjant rugsėjui – patarimas vairuotojams: pagalvokite, kaip eismą mato vaikai
  7. Naujos kartos sukčiai pelnosi žiedinėse sankryžose
  8. Geri orai ar trikojai matuokliai mažina eismo įvykių skaičių?
  9. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  10. Baigėsi Saugaus eismo stotelių kelionė – aplankyti visi Lietuvos rajonai
  11. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  12. Atidumo vairuojant reikia visada – po ratais stirnos, gandrai ir naminiai gyvūnai
  13. Lapkričio 15 d. – Pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti
  14. Daugiausia lentelių su žaliomis rodyklėmis grąžinta Klaipėdai, mažiausia – Kaunui
  15. Vilniuje – laikini eismo pokyčiai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Pajūrietis says:
    4 metai ago

    „Jei prie jūsų priartėjo žemės ūkio transporto priemonė, stenkitės nestabdyti staigiai, nes tai sukeltų keblumų žemės ūkio transporto priemonę valdančiam asmeniui“ – ???

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Putinas, Kremlius, žemė veriasi po kojomis
Ukrainos balsas

A. Navys, M. Sėjūnas. Putino režimas kabo ant plauko

2025 07 31
Naikintuvai
Lietuvoje

NATO oro policijos misiją perėmė Vengrija ir Ispanija

2025 07 31
D. Trampas davė 10 dienų V. Putinui
Užsienyje

Trampo ultimatumo laikrodis tiksi – ką darys Rusija?

2025 07 31
Autobusas
Lietuvoje

Susisiekimo ministerija atvėrė duomenis apie viešąjį transportą

2025 07 31
Medininkų žudynių minėjimas
Lietuvoje

Prezidentas pagerbė Medininkų žudynių aukas

2025 07 31
FNTT | fntt.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

G. Palucko brolienės įmonėje atliktos kratos, sulaikytas jos direktorius

2025 07 31
Kelias
Lietuvoje

Iki rudens bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės kelių

2025 07 31
Ligoninė
Lietuvoje

Ligoninės užtikrins sąlygas oriai atsisveikinti su mirštančiuoju

2025 07 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Jonas Mačiulis apie Gintautas Paluckas traukiasi iš pareigų
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • A. Navys, M. Sėjūnas. Putino režimas kabo ant plauko
  • NATO oro policijos misiją perėmė Vengrija ir Ispanija
  • Trampo ultimatumo laikrodis tiksi – ką darys Rusija?
  • Susisiekimo ministerija atvėrė duomenis apie viešąjį transportą

Kiti Straipsniai

Kelias

Iki rudens bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės kelių

2025 07 31
Apsemtas kelias

Kelininkai pasiruošę reaguoti į liūčių padarinius

2025 07 30
Vairuotojo pažymėjimas

Nuo rugpjūčio 20 d. didės vairuotojo pažymėjimų kainos

2025 07 30
Krunos tiltas

Galimi eismo ribojimai važiuojantiems Krunos tiltu

2025 07 24
Susisiekimas, neįgalieji | sumin.lrv.lt nuotr.

Siūloma peržiūrėti A+ juostos naudojimo tvarką asmenims su negalia

2025 07 23
Žvyrkelis

Žvyrkelių asfaltavimo programa įgauna pagreitį

2025 07 23
Lietus keliuose

Kelininkai įspėja dėl smarkaus lietaus

2025 07 22
Žiedinė sankryža

Palangos aplinkkelyje atsiras nauja žiedinė sankryža

2025 07 22
Vilijampolė

Vilijampolės transporto mazgas užtikrins sklandesnį eismą

2025 07 22
Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Jonas Mačiulis apie Gintautas Paluckas traukiasi iš pareigų
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kažin apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
ROIDMI Eve Plus | roidmi.com nuotr.

Kaip suprasti, ar siurblys atitinka Jūsų švaros poreikius?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai