Dėl pandemijos įvestas nuotolinis mokymas tapo tikru iššūkiu Lietuvos moksleiviams ir mokytojams. „Swedbank“ inicijuotas tyrimas parodė, kad bendrojo ugdymo mokytojų savaitės darbo krūvis išaugo vidutiniškai 11 valandų, be to, trūksta mokomosios medžiagos, ir ją dažnai tenka kurti patiems.
„Tyrimo rezultatai rodo, kad dirbant nuotoliniu būdu 3 iš 4 pedagogų reikšmingai išaugo darbo krūvis. Iki 10 papildomų darbo valandų per savaitę yra priversti skirti 55 proc. mokytojų, 43 proc. nurodo skiriantys dar daugiau − nuo 10 iki 29 papildomų valandų“, − sako „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė.
Pusė apklaustų mokytojų teigia, kad, ruošiantis pamokoms elektroninėje erdvėje, interaktyvaus ir įdomaus turinio pasirinkimas yra per mažas. Būtent mokomojo turinio sukūrimas mokytojams dirbant per nuotolį tapo didžiausiu iššūkiu – tą nurodė beveik 2 iš 3 apklaustų mokytojų. Apie 50 proc. pedagogų susiduria su sunkumais vertindami mokinių pasiekimus, daugiau nei 40 proc. individualizuodami turinį, 36 proc. – siekdami išlaikyti ryšį su mokiniais.
„Vykdydami edukacines veiklas Lietuvos mokyklose, iš mokytojų dažnai girdime, kad priemonių įdomiai ir įtraukiamai ugdyti mokinius yra mažoka. Apklausos rezultatai parodė, kad nuotolinis mokymasis šią problemą dar labiau išryškino“, – komentuoja J. Cvilikienė.
Ruošdamiesi nuotolinėms pamokoms, mokytojai dažiausiai naudoja paieškos internete platformas – tą daro net 85 proc. mokytojų. Daugiau nei 50 proc. mokytojų padeda kolegos, dar 37 proc. mokytojų informacijos dairosi socialiniuose tinkluose.
Apklausa taip pat parodė, kad mokytojai nuotoliniam mokymui dažniausiai naudoja vaizdo medžiagą – tą daro 3 iš 4 apklaustųjų. Paruoštas prezentacijas, vadinamas pateiktis, renkasi 62 proc. mokytojų, testus pasitelkia kiek daugiau nei pusė, tekstus – 45 proc. Garso įrašais ar programėlėmis remiasi 27 proc. mokytojų.