Pirmadienis, 16 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Akcija „Būk saugus kelyje“ paneigia įsitikinimą, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato

www.alkas.lt
2020-08-27 18:34:06
0
„Būk saugus kelyje“ | organizatorių nuotr.

„Būk saugus kelyje“ | organizatorių nuotr.

„Būk saugus kelyje“ | organizatorių nuotr.
„Būk saugus kelyje“ | organizatorių nuotr.

Kuo aukščiau yra transporto priemonės vairuotojo vieta, tuo geriau ir plačiau jis mato kelią ir aplinką. Tokia nuomonė eismo dalyviams suteikia apgaulingą saugumo jausmą ir užmigdo budrumą šalia sunkiasvorių transporto priemonių, o tai keliuose kasmet lemia skaudžius eismo įvykius.

Šiais metais Lietuvoje pirmą kartą pradedama akcija „Būk saugus kelyje“, skirta vilkikų ir neapsaugotų eismo dalyvių saugumo didinimui. Ji ypatingą dėmesį skiria supratimui apie vilkikus, kad jų dydis, aukštis bei didesni nei lengvųjų automobilių veidrodžiai anaiptol nereiškia išskirtinai plataus vilkikų vairuotojų regos lauko.

Vienas labiausiai paplitusių įsitikinimų yra tai, kad dėl aukštai esančios kabinos ir didelių veidrodžių vairuotojas puikiai mato aplinką aplink vilkiką, bet dažnai neįvertinama, kad „aklosios zonos“ vilkikų vairuotojams yra didesnės. Tai yra erdvė ne tik už vilkiko priekabos, bet ir prie pat kabinos priekio. Į pavojingas zonas patenka ir tolėliau nuo kabinos esantys priekabos šonai, kurių manevravimo metu neparodo šoninio vaizdo veidrodžiai.

„Siekiame gerinti supratimą tarp eismo dalyvių ir paskatinti užmegzti kontaktą – linktelėti ar pamojuoti vairuotojui ir tokiu būdu įsitikinti, kad jis jus tikrai pamatė. Kasmet pasaulio keliuose žūsta apie 1,3 mln. žmonių, dar 20-50 mln. yra sužalojami, patiria įvairias traumas. Saugaus eismo taisyklių mokomės nuo mažų dienų, tačiau siekdami didesnio saugumo turėtume aktyviau vieni su kitais bendrauti kelyje“, – sako vienas iš akcijos partnerių, „Circle K Lietuva“ vadovas Skirmantas Mačiukas.

Švedijos sunkvežimių gamintojo „Volvo Trucks“ avarijų grupės tyrimų duomenimis, didžiausią pavojų neapsaugotiems eismo dalyviams kelianti zona yra dešinioji sunkiasvorės transporto priemonės pusė, kuriose įvyksta apie 36 proc. eismo įvykių. Čia dažniausiai neįvertinama į dešinę lėtai sukančio vilkiko greitis arba judėjimo kryptis. Pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkės Lauros Salokaitės tai nestebina, nes eismui vykstant dešiniąja kelio puse joje yra šaligatviai su į važiuojamąją kelio dalį judančiais pėsčiaisiais ir dviratininkais. Be to, manevrai į dešinę pusę sukuria situacijas, kai vilkikai išvažiuoja iš savo eismo juostos ar gali pavojingu atstumu priartėti prie šaligatvio ar perėjos krašto.

Vilkiko priekis taip pat yra pavojinga zona, čia registruojama apie 33 proc. eismo įvykių, kurių metu sužalojami pėstieji, dviratininkai ar mopedų vairuotojai.

„Tai griauna įsitikinimą, kad iš aukščiau viskas puikiai matosi. Iš tiesų regos laukas priekyje yra geresnis dėl transporto priemonės aukščio, tačiau jei pėsčiasis ar dviratininkas stovi labai arti kapoto, jų vilkiko vairuotojas tikrai gali nepastebėti. Kartu vilkiko priekis yra ta vieta, kur galima paprasčiausiai pamojuoti vairuotojui ir jam linktelėjus įsitikinti, kad jis tikrai jus mato. Sudėtingiau, jei pėstieji ar dviratininkai yra netoli vilkiko šono, bet ir čia galima pritaikyti paprastą taisyklę – jei šoniniame veidrodyje gerai matote vairuotoją, tikėtina, kad jis jus irgi mato. Tačiau jei vairuotojo šoniniame veidrodyje nematote, greičiausiai esate aklojoje vilkiko zonoje“, – atkreipia dėmesį Darius Visakavičius, „Girteka Logistics“ vairuotojų akademijos lektorius.

Dėl didelių gabaritų ir priekabose vežamų krovinių svorio vilkikams reikia daugiau erdvės manevravimui, be to, jų stabdymo kelias yra gerokai ilgesnis nei lengvojo automobilio. Pavyzdžiui, važiuojant 60 kilometrų per valandą greičiu, automobilio stabdymo kelias sieks apie 73 metrus, o vilkiko – apie 83 metrus. Kuo greitis didesnis, tuo ilgesnis ir stabdymo kelias. 100 kilometrų greičiu važiavęs automobilis sustos už maždaug 157 metrų, o vilkiko su priekaba stabdymo kelias bus beveik 185 metrų, todėl netikėtai kliūtį pamatęs vilkiko vairuotojas net ir labai stengdamasis negalės greitai sustabdyti transporto priemonės.

Šiemet sausį-birželį Lietuvoje registruota beveik 1,3 tūkst. eismo įvykių, kuriuose sužeista beveik 1,5 tūkst. žmonių. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, daugiausiai, arba 33 proc. įvykių, kuriuose žuvo žmonės, sukėlė saugaus važiavimo greičio nepasirinkę arba jį viršiję vairuotojai. Tačiau antroje vietoje (24 proc.) atsidūrė kelių eismo taisykles ignoravę ir skaudžius eismo įvykius sukėlę pėstieji.

Vilkikų judėjimas Lietuvoje aktyviausias greitkeliuose, o didieji miestai juos stengiasi nukreipti į aplinkkelius, tačiau didelių sunkvežimių galima sutikti ir miestų gatvėse, ir mažesniuose užmiesčio keliuose, kur yra kur kas didesnė tikimybė sutikti pėsčiuosius bei dviratininkus.

„Pėstieji yra visaverčiai eismo dalyviai, turintys ne tik teises, bet ir pareigas. Deja, dar trūksta savitarpio supratimo ir pagarbos tarp eismo dalyvių, realaus suvokimo, ar jie iš viso yra matomi transporto priemonių vairuotojams ir kaip elgtis, kad skaudžių nelaimių būtų išvengta. Tikimės, kad ši eismo saugumo iniciatyva prisidės prie saugumo kelyje padidinimo“, – teigia L. Salokaitė.

Lietuvos Vyriausybei deklaruojant norą neuždaryti visų mokymo įstaigų dėl koronaviruso COVID-19 pandemijos, tikėtina, kad rugsėjį į mokyklas sugrįš moksleiviai, kurių amžius leis keletą savaičių pasipraktikavus su vyresniaisiais vėliau keliauti į pamokas savarankiškai. Rasa Dičpetrienė, organizacijos „Gelbėkit vaikus“ generalinė direktorė, pastebi, kad saugaus eismo taisyklių diegimas jiems turi būti nuolatinis ir nuoseklus šeimoje bei mokykloje.

„Prasidėjus naujiems mokslo metams vairuotojai paprastai būna ypač dėmesingi vaikams, stengiasi juos pagloboti. Tačiau vėliau vaikai gatvėse tampa kasdienybe ir būtų tikrai gerai, kad jie patys būtų nuolat mokomi saugaus, budraus elgesio, tinkamai suvoktų visas rizikas ir grėsmes tam, kad išvengtų susidūrimų su transporto priemonėmis. Toks mokymas turi vykti ir šeimose, ir švietimo įstaigose“, – sako R. Dičpetrienė.

Lietuvoje vykstančios akcijos „Būk saugus kelyje“ partneriai yra „Circle K Lietuva“, „Girteka Logistics“, „Volvo Trucks Lietuva“, „Lietuvos policija“ bei organizacija „Gelbėkit vaikus“. Akcijai išleista 30 tūkst. mokomųjų užduočių knygelių, kuriomis siekiama supažindinti, ką svarbiausio vaikai turi pastebėti, kaip elgtis ir kaip išlikti matomiems bei saugiems šalia tokių didelių transporto priemonių kaip vilkikai. Mokomosios užduočių knygelės bus dalinamos „Circle K“ degalinėse visoje Lietuvoje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuvos automobilių kelių direkcija: kelyje būkime atsargūs
  2. Lenktynininkas V. Jonušis: saugaus elgesio kelyje vaikus turi mokyti ir tėvai
  3. Vairuotojų prašymas vairuotojams: laikytis saugaus greičio ir leisti persirikiuoti
  4. Verta žinoti: dėl varlių bus uždaryta viena Vilniaus gatvė
  5. Geri orai ar trikojai matuokliai mažina eismo įvykių skaičių?
  6. Nors ir suprasdami grėsmę eismo saugumui, telefonų vairuotojai nevengia
  7. Sukčiai „dirba“ ir keliuose
  8. Tarp Vilniaus iki Kauno bus įrengtos greičio valdymo ir saugaus eismo įspėjimo sistemos
  9. Vairavimas per lietų – nelengvas išbandymas vairuotojams
  10. Šią vasarą kaip niekad daug ant kelių nuvirtusių medžių
  11. Vairuotojų laukia pokyčiai: miestuose net ir 50 km/h greitis yra per didelis
  12. Eismo saugumo taryboje apsvarstyti alkoblokų įteisinimo ir žieminių padangų naudojimo klausimai
  13. Lietus ir su juo susiję reiškiniai neturėtų gąsdinti vairuotojų
  14. Esant karantinui švara svarbi ir jūsų automobilyje
  15. Važiuojant dviračiu ar paspirtuku svarbu nepamiršti saugumo taisyklių

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tautinės mažumos Lietuvoje | Asociatyvi nuotr.
Naujienos

L. Kasčiūnas kreipėsi į Lietuvos vyriausiąjį administracinį teismą dėl Švietimo įstatymo nuostatoms prieštaraujančių Bendrųjų ugdymo planų

2025 06 16
Audrys Antanaitis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis

2025 06 15
Ukrainos kariai | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Prasidėjo blogio ašies ardymas

2025 06 15
Aniulio šaltinis | lgt.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Kaip stebima požeminio vandens būklė Lietuvoje

2025 06 14
Gidas pirkėjui: kaip išsirinkti maistą su mažiau cukraus | vmvt.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Gidas pirkėjui: kaip išsirinkti maistą su mažiau cukraus

2025 06 14
Pinigai
Gamta ir žmogus

Tyrimas atskleidė, kam dažniausiai aukoja lietuviai

2025 06 14
Daniliškių Švč. Trejybės sentikių cerkvė | Paveldo komisijos nuotr.
Kultūra

Paveldo komisija Vilniaus apskrityje: trys savivaldybės – skirtingi veidai

2025 06 14
Vidzgirio miškas | vmu.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Parengta atmintinė apie dažniausias klaidas rengiant vidinės miškotvarkos projektus 

2025 06 14

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Taiva apie L. Kasčiūnas kreipėsi į Lietuvos vyriausiąjį administracinį teismą dėl Švietimo įstatymo nuostatoms prieštaraujančių Bendrųjų ugdymo planų
  • Rimgaudas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • Leonas Vainšteinas apie A. Medalinskas. Trampo „lankstumas“ – žalia šviesa Putino raketoms ir dronams
  • The Age of Evil apie A. Medalinskas. Trampo „lankstumas“ – žalia šviesa Putino raketoms ir dronams

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • 10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos keliautojams verta pamatyti šią vasarą
  • L. Kasčiūnas kreipėsi į Lietuvos vyriausiąjį administracinį teismą dėl Švietimo įstatymo nuostatoms prieštaraujančių Bendrųjų ugdymo planų
  • Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • Prasidėjo blogio ašies ardymas

Kiti Straipsniai

Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

Motociklai, žvyrkeliai, briedžiai ir kiti vairuotojų vasaros iššūkiai

2025 06 15
Mokykla, telefonas

ŠMSM teikia siūlymus dėl mobiliųjų naudojimo mokyklose

2025 06 13
Lietuvių kalba | smm.lt nuotr.

Dėl mokinių ugdymo planų kreipiamasi į teismą

2025 06 13
Sostinės Kareivių gatvė

Netrukus prasidės sostinės Kareivių gatvės atnaujinimas

2025 06 11
Vokiečių gatvė

Atnaujinama sostinės Vokiečių gatvė, bus eimo pokyčių

2025 06 10
Traukinys

4 dienoms stabdomas traukinių eismas atkarpoje Klaipėda–Plungė

2025 06 10
Tiltas per Dubysą

Ariogaloje atidarytas eismas tiltu per Dubysą

2025 06 09
Motociklo avarija

Žinovai įvardijo pagrindines motociklininkų avarijų priežastis

2025 06 07
Susitarimo pasirašymas

Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

2025 06 06
Dviračių takas

Klaipėdoje atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025 06 06

Skaitytojų nuomonės:

  • Taiva apie L. Kasčiūnas kreipėsi į Lietuvos vyriausiąjį administracinį teismą dėl Švietimo įstatymo nuostatoms prieštaraujančių Bendrųjų ugdymo planų
  • Rimgaudas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • Leonas Vainšteinas apie A. Medalinskas. Trampo „lankstumas“ – žalia šviesa Putino raketoms ir dronams
  • The Age of Evil apie A. Medalinskas. Trampo „lankstumas“ – žalia šviesa Putino raketoms ir dronams
  • +++ apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Asmens tapatybės kortelė | vrm.lt nuotr.

Lietuvos asmens tapatybės kortelė atitinka aukščiausią saugumo ir patikimumo lygį

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai