Visos šalies mokyklos yra aprūpinamos šiuolaikiškomis gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis. Dauguma mokyklų naują įrangą jau yra gavusios, o likusias – priemonės pasieks per šiuos ir ateinančius metus.
„Gamtos mokslai reikalauja praktinio pažinimo. Suprasti mus supančią aplinką, fizikos dėsnius ar techniką galime liesdami, eksperimentuodami, konstruodami – klysdami ir bandydami savo pačių rankomis. Džiaugiuosi, kad suteikiamos priemonės praplės galimybes pažinti stebuklingą vaikus supantį pasaulį. Mokykloje patirti bandymų įspūdžiai padės atskleisti talentus į tyrinėjimus linkstantiems jaunuoliams, suteiks įkvėpimo gamtos mokslų sritį rinktis ir ateityje “, – teigia švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.
672 šalies mokyklos jau yra aprūpintos mokymo įranga, skirta 1–4 klasių mokiniams: perduoti 83,6 tūkst. mėgintuvėlių, beveik 2 tūkst. mikroskopų, 8 tūkst, kolbų, taip pat stiklinių rinkiniai, matavimo indai ir cilindrai, tiriamųjų darbų įvairių lėkštelių rinkiniai, pipetės, piltuvėliai, termometrai, lupos, preparavimo rinkiniai, gamtos tyrinėjimo rinkiniai, žiūronai, naudingų iškasenų rinkiniai, kompasai, optikos rinkiniai, magnetų ir metalinių plokštelių rinkiniai, elektros grandinės rinkiniai, svarstyklės, žibintuvėliai, mini meteo stotelės, puodai tiriamiesiems darbams, šaldikliai, elektrinės viryklės ir t.t. Iš viso mokykloms perduota daugiau nei 300 tūkst. priemonių.
533 mokyklų 5–8 klases balandžio mėnesį jau pasiekė chemijos, fizikos, technologijų dalykų mokymo priemonės, iš kurių – 2,6 tūkst. geometrinės optikos rinkinių, 3,2 tūkst. dujų rinkimo priemonių rinkinių, 2,1 tūkst. magnetų rinkinių ir kitos įrangos. Iš viso – daugiau kaip 60 tūkst. priemonių. 274 mokyklos, turinčios daugiausia mokinių 5-8 klasėse, kitų metų pradžioje dar gaus papildomų įrankių, kuriuos pačios pasirinko.
Mokytojams numatyti mokymai, kaip taikyti naujas mokymo priemones atliekant bandymus ir eksperimentuojant. Taip pat parengti ir aprašai, padedantys įrankiais naudotis pamokose ir įtraukti mokinius į aktyvų pažinimo procesą. Kai kuriuose aprašymuose galima rasti ne tik teorinės, bet ir vaizdinės medžiagos – filmukų apie priemonių naudojimą ir pritaikymą. Pavyzdžiui, kaip išnagrinėti mikroorganizmų paplitimą patalpų ore, o pradinukams – kaip įsirengti sliekų terariumą ir stebėti gyvų organizmų priklausomybę nuo aplinkos. Visi aprašai patalpinti projekto duomenų valdymo svetainėje „Vedlys“ (www.vedlys.smm.lt).
Pagal ES paramos projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ priemonėms pirkti skirti 6,95 mln. Eur. Papildomai STEAM atviros prieigos centrų kūrimui nuo 2019 m. kovo mėn. skirta dar 3 mln. Eur. Projektą vykdo Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras.