Nuo 2016 m. sausio 1 d. Alytaus, Jonavos, Telšių, Raseinių ir Šalčininkų rajonų savivaldybių mokyklose bus išbandomas naujas mokyklų finansavimo modelis – klasės krepšelis. Pagal naująją metodiką, ugdymo lėšos skaičiuojamos klasei, o kitos mokymo reikmės (švietimo pagalba, valdymas, mokymo priemonės ir kt.) – mokiniui.
„Nauja švietimo finansavimo metodika leis išsaugoti reikalingą mokyklų finansavimą mažėjant mokinių skaičiui, – sako švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė. – Ši metodika taip pat užtikrins didesnį finansavimo skaidrumą, lygybę ir teisingumą: turėtų nelikti disproporcijų tarp realaus mokinių skaičiaus ir nustatyto standarto, atkristi daug išimčių, nelikti finansinių paskatų mokykloms turėti perpildytas klases, o mokymo lėšų paskirstymas mokykloms būti tolygesnis ir racionalesnis“.
Atsižvelgiant į sąlyginės klasės dydį, kiekvienam srautui nustatyti trys klasės krepšelio dydžiai (1–10 kl.): mažiausias – kai yra 9–11 mokinių, vidutinis – kai yra 12–20 mokinių, ir didžiausias – kai yra 21 ir daugiau mokinių viename sraute.
Metodikoje yra numatytas minimalus mokinių skaičius: 1–10 klasėse 9 mokiniai, 11–12 klasėse 15 mokinių.
Atsižvelgus į tai, kaip atrinktose savivaldybėse pavyks eksperimentas ir kokie bus jo rezultatai, bus sprendžiama dėl naujos metodikos taikymo visoms šalies mokykloms.
Švietimo ir mokslo ministerijos parengtą eksperimentinę mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką Vyriausybė patvirtino šiemet lapkričio 18 d.
Tikimasi, kad naujoji metodika pagerintų mažų mokyklų finansavimą. Mokyklos turėtų gauti didesnį finansavimą, kadangi taikant eksperimentinę metodiką būtų siekiama užtikrinti adekvatų klasės ugdymo finansavimą, t. y. būtų stabilesnis ugdymo proceso aprūpinimas. Pavyzdžiui, finansuojant ugdymą pagal dabartinę metodiką, sumažėjus kiekvienoje klasėje po kelis mokinius, mokinio krepšelio lėšos gali gerokai sumažėti, nors klasių komplektų skaičius ir nekistų.