Ketvirtadienis, 13 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Ministerija susirūpino geležinkelių saugumu

www.alkas.lt
2025-08-07 13:51:00
0
Geležinkelis

Geležinkelis | pixabay.com, Antranias nuotr.

       

Artėjant mokslo metams ir intensyvėjant eismui, Susisiekimo ministerija subūrė atsakingas institucijas ieškoti sprendimų, kaip dar labiau stiprinti saugą geležinkelių tinkle. Nors nelaimingų atsitikimų Lietuvoje fiksuojama palyginti nedaug, jų pasekmės būna itin skaudžios.

„Artėja rugsėjis, o kartu – ir naujų mokslo metų pradžia. Tai laikotarpis, kuomet eismas tampa ypatingai intensyvus ir reikalauja išskirtinio visų eismo dalyvių atidumo. Tad jau dabar sutarėme parengti priemonių planą, kurio pagrindinis tikslas – priminti eismo dalyviams pagrindines saugaus elgesio geležinkeliuose taisykles ir atkreipti dėmesį į galimus pavojus. Saugumas geležinkeliuose – mūsų visų atsakomybė“, – sako  laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas Eugenijus Sabutis.

Anot E. Sabučio, svarbu ne tik toliau diegti inžinerines saugaus eismo priemones, bet ir ugdyti visuomenės sąmoningumą, stiprinti tarpusavio supratingumą, o institucijoms –glaudžiau bendradarbiauti sprendžiant saugaus eismo iššūkius.

Preliminariais duomenimis, pernai Lietuvoje užfiksuoti šeši eismo įvykiai geležinkelyje, kai traukiniai susidūrė su transporto priemonėmis arba pėsčiaisiais. Žuvo šeši žmonės. Specialistų teigimu, daugiausia nelaimių įvyksta dėl pėsčiųjų ar vairuotojų neatsargumo kertant bėgius neleistinose vietose ir pervažose.

Kasmet vidutiniškai užfiksuojama apie 2 tūkst. važiavimo per geležinkelio pervažas taisyklių pažeidimų – tai maždaug po penkis atvejus per dieną.

„Vietos, kuriose kertasi geležinkelių, kelių transporto ir pėsčiųjų eismas, reikalauja ypatingo mūsų visų dėmesio ir nuolatinės priežiūros. Sprendžiant šiuos klausimus būtina stiprinti švietimą, bendradarbiauti su savivaldybėmis, kurios taip pat gali reikšmingai prisidėti prie žinių apie saugų elgesį eisme sklaidos“, – pažymėjo laikinai einantis susisiekimo viceministro pareigas Julijus Glebovas.

Investicijos į saugesnę infrastruktūrą

Šiuo metu, siekiant padidinti saugumą Lietuvos geležinkelių tinkle, planuojama modernizuoti 14 pervažų, esančių Vilnius–Klaipėda, Kaišiadorys–Kybartai ir kituose svarbiuose geležinkelių transporto koridoriuose. Dar 10 prioritetinių pervažų jau atnaujinta Vilnius–Klaipėda geležinkelio atkarpoje. Iš viso šiems projektams planuojama skirti 7,9 mln. eurų Europos Sąjungos lėšų.

„Geležinkelių sauga – vienas svarbiausių LTG grupės prioritetų. Siekiame, kad visi – nuo pėsčiųjų iki vairuotojų – kelyje prie bėgių jaustųsi saugiai. Todėl nuosekliai investuojame į infrastruktūros modernizavimą, diegiame pažangias inžinerines saugos priemones, stipriname kontrolę, o kartu – skiriame dėmesio švietimui ir visuomenės sąmoningumo ugdymui. Kviečiame kiekvieną – kertantį bėgius ar dirbantį šalia jų – būti budrų, atsakingą ir prisidėti prie bendros saugumo kultūros kūrimo“, – sako LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Iš viso Lietuvos geležinkelių tinkle yra daugiau kaip 500 viešo naudojimo geležinkelio pervažų.

Patarimai gyventojams, kertantiems geležinkelio pervažas

  1. Vadovaukitės Kelių eismo taisyklėmis

Ypač svarbu prisiminti XIX skyriaus „Eismas per geležinkelio pervažas“ nuostatas. Šiame skyriuje apibrėžta, kaip elgtis artėjant prie pervažos, kokie signalai yra privalomi ir kada eismas yra draudžiamas. Svarbiausia taisyklė, kurią privalo žinoti kiekvienas – traukinys visada turi pirmumo teisę, nes jis negali staigiai sustoti ar pasukti į šoną.

  1. Laikykitės trijų pagrindinių saugumo principų: atidumas, drausmingumas, saugumas
    Stebėkite aplinką, vadovaukitės kelio ženklais, kelio ženklinimu, užtvarų padėtimi, šviesoforų garso ir geležinkelio pervažos budėtojų (reguliuotojų) signalais. Nesusitelkite tik į vieną pusę – traukiniai gali atvažiuoti iš abiejų pusių, o kai kuriais atvejais – net tuo pačiu metu.  Nebėkite per bėgius, net jei atrodo, kad spėsite. Visada įsitikinkite, kad kertate pervažą tik tada, kai tai daryti saugu.
  2. Įsitikinkite, kad neartėja traukinys

Nevažiuokite, neįsitikinę, kad prie pervažos neartėja traukinys, pavyzdžiui, pravažiavus vienam traukiniui, iš karto gali važiuoti ir kitas. Todėl nevažiuokite per pervažą visiškai neužgesus pervažos šviesoforo raudonam signalui ir  visiškai nepakilus užtvarui.

  1. Nepasitikėkite intuicija

Traukinių stabdymo ir sustojimo kelias labai ilgas, todėl žmonės neretai traukinio greitį įvertina klaidingai. Pilnai pakrautas krovininis traukinys, važiuodamas 80 km/h greičiu, paprastai gali sustoti tik nuvažiavęs daugiau nei vieną kilometrą. Net kai mašinistas pastebi kliūtį, sustabdyti traukinį laiku gali būti tiesiog neįmanoma.

Pavojingojoje geležinkelio zonoje elkitės atsakingai

  1. Būti pavojingojoje geležinkelio zonoje, t.y. ant bėgių, nesant būtinybės, yra draudžiama ir administracinių nusižengimų kodeksas numato administracinę atsakomybę už šio reikalavimo nesilaikymą. Baudos už reikalavimo nesilaikymą skiriamos, kadangi tai kelia pavojų pačiam pažeidėjui ir ne tik – gali reikšmingai sutrikdyti eismą, o nelaimės atveju psichologiškai traumuojami geležinkelių darbuotojai.
  2. Net ir kirsdami geležinkelio bėgius leistinose vietose, būkite susitelkę: susilaikykite nuo žinučių siuntimo, naršymo telefone, muzikos klausymo ar kitų dėmesį blaškančių veiksmų, kurie trukdytų išgirsti ir pastebėti artėjantį traukinį.
  3. Ypač daug nelaimingų atsitikimų geležinkeliuose nutinka, kai asmenys neįvertina pavojų, būdami paveikti alkoholio, narkotinių medžiagų ar pan. Būdami apsvaigę, nesiartinkite prie pavojingosios geležinkelių zonos arba bent jau nedarykite to vieni, nelydimi blaivių asmenų.
  4. Stotyse laikykitės saugumo linijos. Niekada nestovėkite arčiau perono krašto, nei nurodo geltona saugumo linija. Traukinio sukeltas oro srautas gali jus parblokšti.
  5. Absoliučiai draudžiama lipti ant vagonų ar laidų. Kontaktiniame tinkle teka itin aukšta įtampa – prisiartinus prie jo, elektros smūgis gali būti mirtinas net nepalietus laido.

Parengta pagal Sususiekimo ministerijos pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. LSDP prašo tyrimo dėl „Lietuvos geležinkelių“
  2. Ruošiamasi didinti geležinkelių eismo ir aplinkos saugą
  3. Vyriausybė pritarė Geležinkelių transporto kodekso pakeitimams
  4. Raginama atlikti „Lietuvos geležinkelių“ auditą
  5. Saugesniam eismui – pokyčiai geležinkelių pervažose
  6. Prezidentas ragina spartinti greitųjų geležinkelių tinklo plėtrą
  7. Kelių policijos vadovas ragina pėsčiuosius labiau rūpintis savo saugumu
  8. Gyventojams – priminimas apie saugų elgesį prie geležinkelių
  9. Geležinkelių būklę vertins išmanusis riedmuo
  10. Susisiekimo ministerija rengia veiksmų dėl „Rail Balticos“ planą
  11. Pareigūnai ragina rūpintis savo saugumu: Daugelis žuvusių nedėvėjo atšvaitų
  12. E. Sabutis: Naikinamos traukinių bilietų kasos tik pradžia
  13. Ieškoma būdų stiprinti karinės paskirties infrastruktūrą
  14. Ministras apžiūrėjo geležinkelio elektrifikavimo darbus
  15. E. Sabutis: Vilnius – neatsiejama „Rail Baltica“ projekto dalis

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vilniaus rotušė
Lietuvoje

Pradėtas Vilniaus rotušės atnaujinimas

2025 11 13
Lietuvos kariuomenės analitikai
Lietuvoje

Spalį stebėtas priešiško informacinio spaudimo augimas iš Baltarusijos

2025 11 13
Lietuvos mokslo taryba pristato Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūros kelrodį
Lietuvoje

Seimo komisija į plenarinį posėdį kviečia LMT pimininką

2025 11 13
Pradedami magistralės nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos tiesimo parengiamieji darbai
Lietuvoje

A. Zuokas ragina skubiai imtis veiksmų dėl vežėjų

2025 11 13
Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes
Lietuvoje

Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes

2025 11 13
Pristatymą „Lietuviškos Vėlinės“ pristatanto lenkų režisierius J. Skšyvanekas
Istorija

„Lietuviškas Vėlines“ pristatantis lenkų režisierius J. Skšyvanekas gilinasi į praeities ir dabarties nuodėmes

2025 11 13
Paukščių paroda
Gamta ir ekologija

Paroda Kaune kviečia susipažinti su gražiausiais ir įdomiausiais paukščiais

2025 11 13
Krašto gynyba
Lietuvoje

Konservatoriai ragina Gynybos fondą naudoti tik gynybos poreikiams

2025 11 12

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pradėtas Vilniaus rotušės atnaujinimas
  • Spalį stebėtas priešiško informacinio spaudimo augimas iš Baltarusijos
  • Nuovargis ir sudėtinga susikaupti? Priežastis gali slypėti kraujyje
  • Seimo komisija į plenarinį posėdį kviečia LMT pimininką

Kiti Straipsniai

Paskola

Siūlomi pakeitimai suteiks didesnę vartojimo paskolų gavėjų apsaugą

2025 11 12
Futbolo rungtynės Lietuva-Izraelis

Lietuva – Izraelis – rungtynės be žiūrovų: saugumas ar politinis spaudimas?

2025 11 11
Šuo, kelionė

Kad kelionė su šunimi būtų be streso

2025 11 08
Paspirtukas

Paspirtukai rudenį: apribojimų nėra, tačiau ar saugu?

2025 11 08
Pinigai

Lietuva užsitikrino 300 mln. eurų paskolą ES rytinei sienai stiprinti

2025 11 07
Pirmas sniegas keliuose

Pirmasis sniegas keliuose: ką privalo žinoti vairuotojai

2025 11 07
Elektrinis traukinys

Pradedami naujojo elektrinio traukinio bandymai

2025 11 06
Remigijus Žemaitaitis

R. Žemaitaitis. Baudžiauninko mentalitetas užsienio politikoje

2025 11 06
Išmoka

Ministerija investuoja 25 mln. eurų į „Giraitės ginkluotės gamyklą“

2025 11 05
„Rheinmetall“ statybų pradžia

Duotas startas „Rheinmetall“ amunicijos gamyklos statybai

2025 11 04

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Ar saugus šulinių ir gręžinių vanduo?

Asmeninių gręžinių vanduo: kada susirūpinti jo kokybe?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai