Sekmadienis, 20 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Lietuvos keliuose – mažiau juodųjų dėmių

www.alkas.lt
2025-04-11 15:02:00
0
Juodųjų dėmių žemėlapis

Juodųjų dėmių žemėlapis | sumin.lt nuotr.

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose 2025 m. nustatyta 30 juodųjų dėmių – tai ruožai arba sankryžos, kur per pastaruosius ketverius metus įvyko keturi ar daugiau eismo įvykių su nukentėjusiais žmonėmis. Palyginti su praėjusiais metais, šis skaičius sumažėjo nuo 33 iki 30 juodųjų dėmių.

Tyrimus atliko VšĮ Transporto kompetencijų agentūros (TKA) eismo saugos specialistai, išanalizavę 2021–2024 m. laikotarpio eismo įvykių duomenis. Siekdami mažinti avaringumą, specialistai taip pat pirmą kartą nustatė ir 24 avaringas vietas – kelio ruožus, kur per pastaruosius trejus metus įvyko trys eismo įvykiai su nukentėjusiais žmonėmis.

„Kiekviena pavojinga vieta keliuose – tai potenciali nelaimė. Džiaugiuosi, kad tokių vietų  mažėja, bet svarbiausia – ne statistika, o gyvybės, kurios lieka išsaugotos. Todėl būtina nuolatinė stebėsena ir prevenciniai sprendimai, kad skaudžių nelaimių keliuose būtų kuo mažiau“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

„Juodųjų dėmių mažėjimas yra ženklas, kad taikomos saugos priemonės veikia. Tačiau negalime sustoti, analizuojame ir tas vietas, kuriose pavojus tik formuojasi. Laiku nustatyta problema leidžia išvengti skaudžių pasekmių“ – sako Evaldas Morkūnas, Transporto kompetencijų agentūros (TKA) Transporto paslaugų skyriaus vadovas.

Daugiausia – 18 – juodųjų dėmių buvo nustatyta sankryžose, likusios 12 – kelių ruožuose. 8 juodosios dėmės nustatytos pirmą kartą. Ekonominiai nuostoliai dėl eismo įvykių šiose vietose siekia 6,684 mln. eurų.

Papildomai, siekiant prevenciškai mažinti avaringumą, specialistai identifikavo 24 avaringas vietas – tai kelio ruožai, kuriuose per pastaruosius trejus metus įvyko bent trys eismo įvykiai su sužeistaisiais ar žuvusiaisiais.

Kur juodųjų dėmių daugiausia?

2025 m. juodųjų dėmių pasiskirstymas valstybinės reikšmės keliuose rodo aiškias tendencijas. Daugiausia paaojingų ruožų nustatyta Kauno ir Panevėžio rajonuose – po keturias juodąsias dėmes. Po tris juodąsias dėmes nustatyta Palangos m. ir Jonavos rajonuose. Pagal kelių kategorijas 13 juodųjų dėmių nustatyta magistraliniuose keliuose, 11 – krašto ir 6 – rajoninės reikšmės keliuose. Daugiausia juodųjų dėmių nustatyta magistraliniame kelyje Nr. A11 Šiauliai–Palanga – 3.

Kas nukenčia dažniausiai?

Per pastaruosius ketverius metus juodosiose dėmėse registruoti 137 eismo įvykiai, kuriuose žuvo 6  ir  buvo sužeisti 181 eismo dalyvis. Nukentėjusiųjų amžiaus vidurkis – 39 metai. Vietovių požiūriu, situacija pasiskirsto beveik tolygiai – 94 eismo dalyviai nukentėjo užmiestyje, 93 – gyvenvietėse. Analizuojant juodosiose dėmėse nukentėjusius eismo dalyvius nustatyta, kad užmiesčio kelių juodosiose dėmėse įvykusiuose eismo įvykiuose net 89 proc. visų nukentėjusių (žuvusių ir sužeistųjų) eismo dalyvių sudaro transporto priemonių vairuotojai ir keleiviai.

Pagrindinės nelaimių priežastys – susidūrimai

Analizuojant juodųjų dėmių eismo įvykius, nustatyta, kad dažniausiai pasitaikanti eismo įvykių rūšis – transporto priemonių susidūrimai, kurie sudaro net 57,7 proc. visų registruotų įvykių (79 eismo įvykiai). Iš jų išsiskiria susidūrimai sukant į kairę ar apsisukant (21 įvykis), taip pat šoniniai susidūrimai (19 įvykių). Specialistų teigimu pagrindinės tokių eismo įvykių priežastys – neaiškus eismo pirmumas, ribotas matomumas ir nepakankamas apšvietimas. Siekiant šias problemas spręsti, dažniausiai siūloma įrengti tinkamą horizontalųjį ir vertikalųjį kelių ženklinimą bei įrengti tinkamą apšvietimą pavojingose vietose.

Interaktyvus žemėlapis – kiekvienam prieinama saugaus eismo informavimo priemonė

Transporto kompetencijų agentūra kviečia tiek gyventojus, tiek institucijas naudotis interaktyviu juodųjų dėmių žemėlapiu, kuriame pateikiami duomenys apie juodąsias dėmes ir avaringas vietas. Šis žemėlapis nuolat naujinamas savivaldybių pateikiamais duomenimis.

Parengta pagal Susisiekimo ministerijos pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Via Lietuva“ mažins „juodųjų dėmių“ skaičių keliuose
  2. Gerokai sumažėjo žūčių keliuose
  3. Kas keliuose trina juodąsias dėmes?
  4. Savaitgalį keliuose laukia lijundra ir plikledis
  5. Spartinama 5G ryšio plėtra keliuose ir miestuose
  6. Minima Europos diena be žuvusiųjų keliuose
  7. Užsibrėžta ženkliai sumažinti žūčių keliuose skaičių
  8. Šalies keliuose bus įrengta dar 112 naujų vidutinio greičio matuoklių
  9. Pernai šalies keliuose atnaujintos ir įrengtos net 444 pėsčiųjų perėjos
  10. Pernai – mažiausiai žūčių keliuose
  11. Europos keliuose sustiprinta greičio patikra
  12. Įspėjama apie sudėtingas sąlygas keliuose
  13. Rugsėjį – vaikų nelaimių keliuose šuolis
  14. Šiemet keliuose gerokai išaugo susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  15. Sukčiai darbuojasi ir keliuose

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.
Ukrainos balsas

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20
ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas
Lietuvoje

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
Lietuvoje

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • jo apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Bet ne mums tai spręsti? apie Z. Vaišvila. VRK – robotai ar žmonės?
  • Algis apie Atidengtas atminimo ženklas žuvusiems Tauro apygardos Vytauto rinktinės partizanams
  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Sveikatingumo pleistrai: pagalba ar tiesiog placebas?
  • Ką gali išgirsti išmanieji įrenginiai?
  • Nuogas Rusijos caras
  • Šiltasis metas – su gaivaus, saldaus arbūzo patiekalais

Kiti Straipsniai

Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Smiltynės perkėla

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18
Eugenijus Sabutis

Susisiekimo ministerija patvirtino pokyčių planą

2025 07 15
Laivas „Rytas“ | Vilniaus savivaldybės nuotr.

Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas

2025 07 14
Lietus

Lietūs tikrina kelininkų budrumą

2025 07 10
Kelias Vilnius–Utena

Įsibėgėja darbai kelyje Vilnius–Utena

2025 07 10
automobilis

Lenktynininkai: vairavimo sąmoningumas auga, bet pasitempti reikia

2025 07 09
Žvyrkeliai

Žvyrkeliuose atliekami darbai – interaktyviame žemėlapyje

2025 07 08
„airBaltic“ lėktuvas

Pirmąjį pusmetį oro keleivių skaičius augo beveik dešimtadaliu

2025 07 08

Skaitytojų nuomonės:

  • jo apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Bet ne mums tai spręsti? apie Z. Vaišvila. VRK – robotai ar žmonės?
  • Algis apie Atidengtas atminimo ženklas žuvusiems Tauro apygardos Vytauto rinktinės partizanams
  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Rimgaudas apie Nuogas Rusijos caras
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pinigai

Į Lietuvos ekonomiką numatyta įlieti 2,5 mlrd. ES lėšų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai