LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas ir Vilniaus meras Valdas Benkunskas pasirašė susitarimą, kuriuo siekiama plėtoti integralią miesto judumo sistemą, atliepiančią tiek vilniečių ar miesto svečių poreikius, tiek klimato kaitos mažinimo tikslus. Šis bendradarbiavimas atveria galimybes sukurti tvaresnį ir labiau prieinamą miesto transporto tinklą, gerinti susisiekimą ir sumažinti automobilių srautus keliuose ir gatvėse, praneša savivaldybė.
„Daug investuojame, kad viešasis transportas Vilniuje taptų dar patogesnis ir greitesnis, ir matome galimybę išnaudoti geležinkelių transporto potencialą. Jau šiandien geležinkeliu keliauja dalis vilniečių ir aplinkinių savivaldybių gyventojų, o dirbdami kartu su LTG grupe galėsime pasiūlyti geresnes jungtis išnaudodami esamą infrastruktūrą. Nors bendradarbiavimas tarp miesto ir LTG vyksta jau kurį laiką, šiandien sutarėme dėl bendrų tikslų ir pradedame labai sistemišką darbą kartu, kad artimiausiais metais turėtume visiškai integruotą transporto sistemą – nuo suderintų tvarkaraščių iki bendro kelionės planavimo įrankio, nuo patogesnių prieigų prie stočių iki bendrų bilietų“, – sako Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
Žaliojo miesto siekis
Apskaičiuota, kad šiuo metu Vilniuje vienam gyventojui tenka 4,5 tonos į orą išmetamo anglies dioksido (CO2). Žaliojo miesto plane įtvirtintas siekis, kad iki 2030 m. šis kiekis sumažėtų iki 0,9 tonos vienam gyventojui. Didžiąją dalį – 38 proc. – šiltnamio efektą sukeliančių dujų Vilniuje generuoja transportas, rodo 2021 m. VšĮ „Neutralus klimatui Vilnius“ duomenys.
„Visoje Europoje yra siekiama žaliojo susitarimo tikslų ir geležinkeliams teikiamas vis didesnis vaidmuo, todėl norėdami spartesnio proveržio darnesnio judumo link, privalome būti bendros patogios susisiekimo sistemos dalimi. Kartu su Vilniaus miesto savivaldybe vystydami viešojo transporto sistemą, sieksime pakeisti gyventojų kasdienio keliavimo įpročius ir skatinsime juos rinktis tvaresnį susisiekimą užtikrinantį integruotą viešąjį transportą“, – sako LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Bendri planai
Memorandumu sutarta bendradarbiauti ir koordinuoti planus bei jų įgyvendinimą maršrutų ir infrastruktūros plėtros, bendros sistemos diegimo, investicijų planavimo ir komunikacijos srityse.
Vienas pagrindinių susitarimo tikslų – plėtoti miesto susisiekimo maršrutus įveiklinant esamą geležinkelių infrastruktūrą ir prie jos pritaikant techninius miesto susisiekimo sprendinius. Taip pat sutarta suderinti bei optimizuoti geležinkelių ir Vilniaus miesto viešojo transporto maršrutus ir tvarkaraščius, kad keleiviai galėtų sklandžiai persėsti iš vieno transporto į kitą.
Planuojama sukurti integruotą kelionių planavimo ir bilietų pardavimo sistemą – keliauti tiek viešuoju transportu, tiek traukiniais būtų galima su vienu bilietu. Tokiu būdu kelionės taptų paprastesnės, patogesnės ir patrauklesnės.
LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ 2023 m. gruodį jau žengė pirmuosius žingsnius bendros sistemos link: kartu su JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) keleiviams pristatė galimybę renkantis traukinio bilietą, kai maršruto pradinė ar galutinė stotelė yra Vilniaus geležinkelio stotis, papildomai įsigyti ir sostinės viešojo transporto bilietą.
Šalys taip pat sutarė, kad siekiant ilgalaikio bendros geležinkelių ir miesto viešojo susisiekimo sistemos augimo ir paslaugų kokybės, svarbus tvarus finansavimas ir tinkamas investicijų planavimas.
Pasirašę memorandumą LTG grupės vadovas ir Vilniaus meras teigė, kad jau netolimoje ateityje ketinama pradėti rengti konkrečius plėtros ir jos įgyvendinimo planus.
Taip, traukinių transporto galimybes būtinai reikia išnaudoti. Tik nereikia prie to kabinti dekarbonizacijos, žaliojo kurso, įtraukumo ir kitų bolševikinių nesąmonių.