Šeštadienis, 28 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Skaitiniai Žinyčia

P. Pakarklis. Senovės vokiečių žiaurumai puolant Mažąją Lietuvą

Povilas Pakarklis, www.alkas.lt
2024-10-19 18:10:09
22
P. Pakarklis. Senovės vokiečių žiaurumai puolant Mažąją Lietuvą

Senovės vokiečių žiaurumai. DI midjourney.com pagalba D. Greičiūno sukurta nuotr.

Senovės vokiečių kariams, ėjusiems Maž. Lietuvos ir gretimų sričių gyventojų pavergti, vadovavo Vokiečių Ordinas. Šis ordinas tai vienuolių brolija, kurios svarbiausias tikslas buvo ne poteriauti, bet kariauti su pagonimis.

Vokiečių Ordinas, laiminamas bei remiamas popiežiaus ir to meto viso katalikiškojo pasaulio, ėmė pulti lietuvius, vartodamas žiauriausias priemones pavergti.

Kol kraštas buvo nenukariautas, tol svarbiausios priemonės jam pavergti buvo kardas ir ugnis. Lietuviams tada, kaip pagonims, nepripažinta teisė gyventi šiame pasauly, ir vokiškų ponų karių į juos žiūrėta taip, kaip šiandien medžiotojų yra žiūrima į laukinius žvėris.

Kaip kad šiandien medžiotojams yra smagu gaudyti bei šaudyti laukinius žvėris, taip senovėje lietuvių medžiojimas teikdavo didžiausio smagumo vokiškiems kariams ir jų svečiams didikams iš kitų Europos kraštų.

Įsidėmėtini yra pačių vokiečių autorių atsiliepimai apie kovos priemones, kurias vartojo senovės vokiečiai, nukariaudami Maž. Lietuvą ir kitas lietuviškas sritis. Vokietis dr. A. Horn rašo:

XIV-ame amžiuje klestelėjo lietuvių medžiojimo sportas. Irstančiai Europos riterijai buvo mados dalykas traukti į Prūsus, ten pergyventi kiek galima daugiau nuotykių ir daug lietuvių išžudyti. Bendrai, tai buvo ta pati patrauka, tas pats palinkimas, kuris šiandien medžiotoją siundo ant laukinių gyvulių…

Vokietis Suchewirt, Algirdo laikais pats dalyvavęs lietuvių medžioklėse, sako, kad Lietuvoj žudyta, gaudyta ir deginta dėl labai kilnios Marijos ir garbingosios krikščionybės tikėjimui praplatinti. Suchewirt rašo, kad žmonės buvo išvedami kaip medžioklės šunys, buvo padegami kaimai, jog net dangus įkaisdavęs. Kas jiems skausmo darydavo, tas mums suteikdavo džiaugsmo.

Buvęs Klaipėdos Luizos gimnazijos mokytojas dr. Zweck, kalbėdamas apie kryžiuočius savo veikale „Litauen“ taip pat sako, kad „baisieji vyrai su baltais apsiaustais, kurie išgąsdino lietuvius iš taikingo ramumo, šeimininkavo krašte barbariškai“.

Povilas Pakarklis. „Trimitas“ 1936 m., nr. 10, p. 223.

Parengė Donatas Greičiūnas

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. A. Mažiulis. Senovės lietuvių tikėjimas
  2. „Aktualioji istorija“: Senovės lietuvių religija
  3. A. Petraitytė. Iš pastogės į Lietuvą žvelgiant
  4. M. Kundrotas. Mindaugo Lietuva mums
  5. „Aktualioji istorija“: Jėzuitų misijos ir Lietuva (video)
  6. „Aktualioji istorija“: 1009 metai: kokia buvo to meto Lietuva?
  7. Z. Ivinskis. Kova – lietuvių tautos egzistencijos svarbiausias veiksnys

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 22

  1. Klaustukas says:
    8 mėnesiai ago

    Na, tada nebuvo nei vokiečių, nei kokių kitų. Tautybės tada nebuvo. Buvo tik Vatikano samdiniai žudikai. Taip, tada germanų žemėse, po daugelio Romos valdymo metų , vyravo skurdas. Vienintelis būdas išgyventi buvo eiti pagonius krikštyti, arba vaduoti šventąją žemę. Panašiai ir lietuviai, eidavo į stribus, nes tik už tą darbą mokėjo pinigus. Kiti dirbo už darbadienius. Nieko negavo. Smergdami vykdytojus, nepamirštame užsakovų ? Ar tikrai į tą daržą akmenis mėtome ?

    Atsakyti
    • benas says:
      8 mėnesiai ago

      Vokiečiai buvo kaip tauta , Teutonų ordinas -vokiečių struktūra , o kalbant apie religijas , tai tik priedanga krikščionybė .Tuo tarpu žvelgiant į baltų religijos išpažinėjus tai šie tikrai nepasižymėjo tolerancija – tai liudija tiek katalikų ,tiek stačiatikių kankiniai . Ir savus neglostė , kovoje dėl valdžios degino vieni kitų pilis, kaimus . Taigi ne religija čia bėda. Bėda,gal tai jog neįvardijai kas stribų užsakovas, kas tų užsakovų paveldėtojai.

      Atsakyti
      • patikslinimas says:
        8 mėnesiai ago

        Tuo metu nebuvo jokios “vokiečių tautos”, buvo tiesiog “tautiečiai”, kalbantys ” tautiečių” kalbų ( vokiečių aukštaičių ir vokiečių žemaičių) tarmėmis- Dutsche, Teutsche, Dudesche, Duytsche, Duutsche, Dietsche ( saksų, fryzų ,frankų ,švabų, bavarų,alemanų, tiuringų, hesų palikuonys, nuo kurių vėliau atsiskyrė frankų palikuonys olandai ir flamandai,ėmę kurti savo valstybę). Galutinai “vokiečių tauta” susiformavo 1871 m.

        Atsakyti
      • patikslinimas says:
        8 mėnesiai ago

        Teutonų ordino riteriai daugiausia kalbėjo vid.vokiečių aukštaičių kalbos tarmėmis, o Livonijos ordino riteriai- vid.vokiečių žemaičių kalbos saksų tarmėmis ( viena jų rašyta Livonijos sutartis su Gediminu).

        Atsakyti
  2. Tadas says:
    8 mėnesiai ago

    Pagonys siauteja pikti kerstingi pagiezingi tikri lietuviai burai baudziaunykai.

    Atsakyti
    • +++ says:
      8 mėnesiai ago

      Vokiečiai užpuolė, bet kalti lietuviai ? Ir maža to, kad krikštas juos pavertė baudžiauninkais, tai dar reikia juos suniekinti ? Kada tie pagonys siautėjo, jei pačių vokiečių kronikos aisčius vadina žmoniškiausiais iš žmonių?

      Atsakyti
  3. +++ says:
    8 mėnesiai ago

    Vokiečiai užpuolė, bet kalti lietuviai ? Ir maža to, kad krikštas juos pavertė baudžiauninkais, tai dar reikia juos suniekinti ? Kada tie pagonys siautėjo, jei pačių vokiečių kronikos aisčius vadina žmoniškiausiais iš žmonių?

    Atsakyti
    • >+++ says:
      8 mėnesiai ago

      Manau, neverta gaišti laiko ginčams su troliais.

      Atsakyti
  4. Tomas Jakutis says:
    8 mėnesiai ago

    Vokiečiai lietuvius degino gyvus ir viduramžiais, ir 20-me amžiuje: Ablinga, Pirčiupiai..

    Atsakyti
    • onaiskaimo says:
      8 mėnesiai ago

      o stribai> Tie “vargšai” , tik dėl atlyginimo ėję į stribus? Šlykštu net užeiti į Alko komentarus, taip dvokia idėjiniais ateistais

      Atsakyti
      • Tomas Jakutis says:
        8 mėnesiai ago

        Atstok, Ona, nuo manęs. Nesu nei stribas, nei vargšas ar ateistas.

        Atsakyti
  5. Rolka says:
    8 mėnesiai ago

    Pidarai neturi tautybes

    Atsakyti
  6. GINTARAS says:
    8 mėnesiai ago

    Noriu atkreipti dėmesį, kad į viduramžių kariauną paprastų valstiečių neimdavo. Tiek Teutonų (vokiečių). tiek, kas be ko, ir Lietuvių kariuomenes sudarydavo bajorai, kuriems tai buvo prievolė dalyvauti puolamuosiuose mūšiuose.

    Atsakyti
    • ++-+ says:
      8 mėnesiai ago

      O gynybiniuose mūšiuose jie prievolės neturėjo ?

      Atsakyti
  7. Klaustukas says:
    8 mėnesiai ago

    Ar tai reiškia, jog su krikšionybe į Europą atėjo satanizmas ? Protu nepaaiškinami žiaurumai .

    Atsakyti
  8. Jons says:
    8 mėnesiai ago

    Nusišnekejo visiškai…Puldinejo vokiečiai ŽEMAITIJĄ.Tą Žemaitijos dalį,kurią pavyko pavergti,neišmaneliai pavadino ,,mažlietuva,,O kodel ne mažčiukčija?

    Atsakyti
  9. GINTARAS says:
    8 mėnesiai ago

    Žemaičių niekas niekada nepavergė, tai buvo išdidi ir garbinga tauta, kuri niekada nesižemino niekam: nei priešams, nei sąjungininkams lietuviams aukštaičiams.

    Atsakyti
  10. Kažin says:
    8 mėnesiai ago

    Šimto metų senumo supratimas apie to meto įvykius. Kam jo prisireikė veišumoje būtent šiuo metu ir dar, regis, DI parengto. Kieno čia strategija Lietuvoje?…

    Atsakyti
    • GINTARAS says:
      8 mėnesiai ago

      Kam nepatinka, tas tegul neskaito. Prie ko čia dirbtinis intelektas? Visiškas komentatoriaus nusišnekėjimas

      Atsakyti
      • Kažin says:
        8 mėnesiai ago

        Tipiškas DI produktui būdingas cinizmas…

        Atsakyti
  11. Rimgaudas says:
    8 mėnesiai ago

    Yra dokumentinis leidinys “Popiežių bulės dėl kryžiaus žygių prieš prūsus ir lietuvius XIII a.” (Leidykla “Mintis”, Vilnius, 1967). Turinys: Įvadas-5p. Tekstai-17p. Paaiškinimai-294p. Terminų žodynėlis-298p. Istorinių vardų rodyklė-299p. Reziume rusų kalba-302p. Reziume vokiečių kalba-306p.

    Perskaitę knygos “Istorija pareinant į Lietuvą” 73 p. skirsnį “Tautų persikraustymo nebuvo – buvo tik chazarų perkraustymas” suprasite, kodėl iš sostinės Krokuvoje Lenkijos sostinė persikėlė į Varšuvą. Neužmirštant taip pat, jog popiežių bulėse rašoma, kad katalikų tikėjimą skleisti reikia per pamokslautojus. Chazarams (lenkų pirmtakai), gi, kantrybės tam neužteko. Jos neužteko ir Teutonų ordinui ir abudu net rungtyniavo tarpusavyje dėl ginklu užimamų šiaurės link žemių didumo. Tai liudija, pavyzdžiui, knygos 59 p. pateikiama bulė 22: “Honorijus, vyskupas ir t. t.,gerb[iamam] br[oliui].. , Gnezno arkivyskupui, [siunčia] pasveikinimą ir t. t. Gavome mums atsiųstus tiek Gnezno provincijos vyskupų, tiek valdovų raštus, kuriuose jie ne be didelio kartėlio širdyje mums pranešė [o] mes ne be tėviškos užuojautos išklausėme tai, ką dėl mūsų nuodėmių šios provincijos tikintiesiems darė ir daro pagonių žiaurumas. . Iš tikrųjų minėtieji vyskupai ir valdovai į mus nuolankiai kreipdamiesi prašė kad mes, atsižvelgę į tos šalies reikalus, teiktumės tave atleisti nuo Jeruzalės žygio vargo, nuo kurio, kaip jie sako, pati liga tave atleido,ir dar suteikti tau leidimą minėtos provincijos kryžiumi pažymėtuosius sulaikyti trejus metus kovai su minėtų pagonių (prūsų, lietuvių – mano pastaba) laukiniškumu, ir suteikti jiems tokį nuodėmių atleidimą…”. . Greta to, kadangi mūsų buvo primygtinai prašoma, kad teiktumės atleisti nuo Jeruzalės žygio bent dviejų Lenkijos kunigaikštysčių, esančių arčiausioje pagonių kaimynystėje. . … kuo griežčiausiai draudžiame , kad niekas nedrįstų su kariuomene įžengti į Prūsijos pakrikštytųjų žemę be jų vskupo leidimo. . Duota Laterane, 16 d. prieš gegužės kal[endas], m[ūsų] p[ontifikato] pirmaisiais m[etais]”.
    Išvada: niekaip nesuprantu todėl, kodėl Baltų religinės bendrijos žmonėms, kurie pagal Romos katalikų bažnyčios interpretaciją prigimtinai pripažįsta 10 Vienatinio (be trejybės) Dievo įsakymus, Lietuvos Respublikos Seimas nenori suteikti senojo baltų tikėjimo Lietuvoje statusą.

    Atsakyti
  12. Rimgaudas says:
    8 mėnesiai ago

    P. S. Kas iš tikro yra Vienatinis Dievas, prašom skaityti knygos “Istorija pareinant į Lietuvą” 78-79 p. Nepriklausomybės a. signataro A. V. Patacko (1943 – 2015) ir kultūros istorikės Rasos Ambraziejienės (abiejų nuotraukos įdėtos) mintis. Dėkoju.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

baltoji banga.lt
Lietuvoje

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Naivus klausimas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Dar apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rotavirusas vasarą neatostogauja
  • M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Skirtingiems patiekalams – skirtingi pomidorai
  • Nemokamas „Wi-Fi“ – tik mėgstantiems riziką

Kiti Straipsniai

Trampas Hagoje po smūgių Iranui

M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?

2025 06 28
Su draugėmis, 1974 m. | R. Vikšraitis | LNM nuotr.

Laiminga vaikystė – baloje, tarp gėlių, su blynu rankoje

2025 06 28
Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos valstybės iškilmingas minėjimas Kaune, Valstybės teatre 1938 m. sausio 15 d. | Istorinės Lietuvos Respublikos Prezidentūros Kaune archyvo nuotr.

I. Jakubavičienė. Prezidento Antano Smetonos dėmesys kultūros laukui

2025 06 28
Kultūros kongresui – 100

Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos

2025 06 27
Gitanas Nausėda

Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus

2025 06 26
Alkas.lt nuotr.

Valstybinės kalbos likimas – Seimo kontrolieriaus rankose: „Talka“ kaltina ŠMSM neveiklumu

2025 06 26
Daugiabutis | enmin.lrv.lt nuotr,

Seimas patvirtino NT mokestį

2025 06 26
Rasos šventė Kernavėje 2025: gyvybės, šviesos ir bendrystės naktis

Rasos šventė Kernavėje 2025: gyvybės, šviesos ir bendrystės naktis

2025 06 25
Volodymyras Zelenskis ir Donaldas Trampas spaudžia rankas Hagoje vykusiame NATO susitikime

Hagoje įvyko Zelenskio ir Trampo susitikimas

2025 06 25
Traktoriai

Ūkininkai tęsia protestus prie Seimo

2025 06 25

Skaitytojų nuomonės:

  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Naivus klausimas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Dar apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Vilnai-Kažinui- Mikui-Mikabaliui apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kištukiniai lizdai | kpms.lt nuotr.

Būsto patogumui ir saugumui svarbūs net maži dalykai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai