Senovės vokiečių kariams, ėjusiems Maž. Lietuvos ir gretimų sričių gyventojų pavergti, vadovavo Vokiečių Ordinas. Šis ordinas tai vienuolių brolija, kurios svarbiausias tikslas buvo ne poteriauti, bet kariauti su pagonimis.
Vokiečių Ordinas, laiminamas bei remiamas popiežiaus ir to meto viso katalikiškojo pasaulio, ėmė pulti lietuvius, vartodamas žiauriausias priemones pavergti.
Kol kraštas buvo nenukariautas, tol svarbiausios priemonės jam pavergti buvo kardas ir ugnis. Lietuviams tada, kaip pagonims, nepripažinta teisė gyventi šiame pasauly, ir vokiškų ponų karių į juos žiūrėta taip, kaip šiandien medžiotojų yra žiūrima į laukinius žvėris.
Kaip kad šiandien medžiotojams yra smagu gaudyti bei šaudyti laukinius žvėris, taip senovėje lietuvių medžiojimas teikdavo didžiausio smagumo vokiškiems kariams ir jų svečiams didikams iš kitų Europos kraštų.
Įsidėmėtini yra pačių vokiečių autorių atsiliepimai apie kovos priemones, kurias vartojo senovės vokiečiai, nukariaudami Maž. Lietuvą ir kitas lietuviškas sritis. Vokietis dr. A. Horn rašo:
XIV-ame amžiuje klestelėjo lietuvių medžiojimo sportas. Irstančiai Europos riterijai buvo mados dalykas traukti į Prūsus, ten pergyventi kiek galima daugiau nuotykių ir daug lietuvių išžudyti. Bendrai, tai buvo ta pati patrauka, tas pats palinkimas, kuris šiandien medžiotoją siundo ant laukinių gyvulių…
Vokietis Suchewirt, Algirdo laikais pats dalyvavęs lietuvių medžioklėse, sako, kad Lietuvoj žudyta, gaudyta ir deginta dėl labai kilnios Marijos ir garbingosios krikščionybės tikėjimui praplatinti. Suchewirt rašo, kad žmonės buvo išvedami kaip medžioklės šunys, buvo padegami kaimai, jog net dangus įkaisdavęs. Kas jiems skausmo darydavo, tas mums suteikdavo džiaugsmo.
Buvęs Klaipėdos Luizos gimnazijos mokytojas dr. Zweck, kalbėdamas apie kryžiuočius savo veikale „Litauen“ taip pat sako, kad „baisieji vyrai su baltais apsiaustais, kurie išgąsdino lietuvius iš taikingo ramumo, šeimininkavo krašte barbariškai“.
Povilas Pakarklis. „Trimitas“ 1936 m., nr. 10, p. 223.
Parengė Donatas Greičiūnas
Na, tada nebuvo nei vokiečių, nei kokių kitų. Tautybės tada nebuvo. Buvo tik Vatikano samdiniai žudikai. Taip, tada germanų žemėse, po daugelio Romos valdymo metų , vyravo skurdas. Vienintelis būdas išgyventi buvo eiti pagonius krikštyti, arba vaduoti šventąją žemę. Panašiai ir lietuviai, eidavo į stribus, nes tik už tą darbą mokėjo pinigus. Kiti dirbo už darbadienius. Nieko negavo. Smergdami vykdytojus, nepamirštame užsakovų ? Ar tikrai į tą daržą akmenis mėtome ?
Vokiečiai buvo kaip tauta , Teutonų ordinas -vokiečių struktūra , o kalbant apie religijas , tai tik priedanga krikščionybė .Tuo tarpu žvelgiant į baltų religijos išpažinėjus tai šie tikrai nepasižymėjo tolerancija – tai liudija tiek katalikų ,tiek stačiatikių kankiniai . Ir savus neglostė , kovoje dėl valdžios degino vieni kitų pilis, kaimus . Taigi ne religija čia bėda. Bėda,gal tai jog neįvardijai kas stribų užsakovas, kas tų užsakovų paveldėtojai.
Tuo metu nebuvo jokios “vokiečių tautos”, buvo tiesiog “tautiečiai”, kalbantys ” tautiečių” kalbų ( vokiečių aukštaičių ir vokiečių žemaičių) tarmėmis- Dutsche, Teutsche, Dudesche, Duytsche, Duutsche, Dietsche ( saksų, fryzų ,frankų ,švabų, bavarų,alemanų, tiuringų, hesų palikuonys, nuo kurių vėliau atsiskyrė frankų palikuonys olandai ir flamandai,ėmę kurti savo valstybę). Galutinai “vokiečių tauta” susiformavo 1871 m.
Teutonų ordino riteriai daugiausia kalbėjo vid.vokiečių aukštaičių kalbos tarmėmis, o Livonijos ordino riteriai- vid.vokiečių žemaičių kalbos saksų tarmėmis ( viena jų rašyta Livonijos sutartis su Gediminu).
Pagonys siauteja pikti kerstingi pagiezingi tikri lietuviai burai baudziaunykai.
Vokiečiai užpuolė, bet kalti lietuviai ? Ir maža to, kad krikštas juos pavertė baudžiauninkais, tai dar reikia juos suniekinti ? Kada tie pagonys siautėjo, jei pačių vokiečių kronikos aisčius vadina žmoniškiausiais iš žmonių?
Vokiečiai užpuolė, bet kalti lietuviai ? Ir maža to, kad krikštas juos pavertė baudžiauninkais, tai dar reikia juos suniekinti ? Kada tie pagonys siautėjo, jei pačių vokiečių kronikos aisčius vadina žmoniškiausiais iš žmonių?
Manau, neverta gaišti laiko ginčams su troliais.
Vokiečiai lietuvius degino gyvus ir viduramžiais, ir 20-me amžiuje: Ablinga, Pirčiupiai..
o stribai> Tie “vargšai” , tik dėl atlyginimo ėję į stribus? Šlykštu net užeiti į Alko komentarus, taip dvokia idėjiniais ateistais
Atstok, Ona, nuo manęs. Nesu nei stribas, nei vargšas ar ateistas.
Pidarai neturi tautybes
Noriu atkreipti dėmesį, kad į viduramžių kariauną paprastų valstiečių neimdavo. Tiek Teutonų (vokiečių). tiek, kas be ko, ir Lietuvių kariuomenes sudarydavo bajorai, kuriems tai buvo prievolė dalyvauti puolamuosiuose mūšiuose.
O gynybiniuose mūšiuose jie prievolės neturėjo ?
Ar tai reiškia, jog su krikšionybe į Europą atėjo satanizmas ? Protu nepaaiškinami žiaurumai .
Nusišnekejo visiškai…Puldinejo vokiečiai ŽEMAITIJĄ.Tą Žemaitijos dalį,kurią pavyko pavergti,neišmaneliai pavadino ,,mažlietuva,,O kodel ne mažčiukčija?
Žemaičių niekas niekada nepavergė, tai buvo išdidi ir garbinga tauta, kuri niekada nesižemino niekam: nei priešams, nei sąjungininkams lietuviams aukštaičiams.
Šimto metų senumo supratimas apie to meto įvykius. Kam jo prisireikė veišumoje būtent šiuo metu ir dar, regis, DI parengto. Kieno čia strategija Lietuvoje?…
Kam nepatinka, tas tegul neskaito. Prie ko čia dirbtinis intelektas? Visiškas komentatoriaus nusišnekėjimas
Tipiškas DI produktui būdingas cinizmas…
Yra dokumentinis leidinys “Popiežių bulės dėl kryžiaus žygių prieš prūsus ir lietuvius XIII a.” (Leidykla “Mintis”, Vilnius, 1967). Turinys: Įvadas-5p. Tekstai-17p. Paaiškinimai-294p. Terminų žodynėlis-298p. Istorinių vardų rodyklė-299p. Reziume rusų kalba-302p. Reziume vokiečių kalba-306p.
Perskaitę knygos “Istorija pareinant į Lietuvą” 73 p. skirsnį “Tautų persikraustymo nebuvo – buvo tik chazarų perkraustymas” suprasite, kodėl iš sostinės Krokuvoje Lenkijos sostinė persikėlė į Varšuvą. Neužmirštant taip pat, jog popiežių bulėse rašoma, kad katalikų tikėjimą skleisti reikia per pamokslautojus. Chazarams (lenkų pirmtakai), gi, kantrybės tam neužteko. Jos neužteko ir Teutonų ordinui ir abudu net rungtyniavo tarpusavyje dėl ginklu užimamų šiaurės link žemių didumo. Tai liudija, pavyzdžiui, knygos 59 p. pateikiama bulė 22: “Honorijus, vyskupas ir t. t.,gerb[iamam] br[oliui].. , Gnezno arkivyskupui, [siunčia] pasveikinimą ir t. t. Gavome mums atsiųstus tiek Gnezno provincijos vyskupų, tiek valdovų raštus, kuriuose jie ne be didelio kartėlio širdyje mums pranešė [o] mes ne be tėviškos užuojautos išklausėme tai, ką dėl mūsų nuodėmių šios provincijos tikintiesiems darė ir daro pagonių žiaurumas. . Iš tikrųjų minėtieji vyskupai ir valdovai į mus nuolankiai kreipdamiesi prašė kad mes, atsižvelgę į tos šalies reikalus, teiktumės tave atleisti nuo Jeruzalės žygio vargo, nuo kurio, kaip jie sako, pati liga tave atleido,ir dar suteikti tau leidimą minėtos provincijos kryžiumi pažymėtuosius sulaikyti trejus metus kovai su minėtų pagonių (prūsų, lietuvių – mano pastaba) laukiniškumu, ir suteikti jiems tokį nuodėmių atleidimą…”. . Greta to, kadangi mūsų buvo primygtinai prašoma, kad teiktumės atleisti nuo Jeruzalės žygio bent dviejų Lenkijos kunigaikštysčių, esančių arčiausioje pagonių kaimynystėje. . … kuo griežčiausiai draudžiame , kad niekas nedrįstų su kariuomene įžengti į Prūsijos pakrikštytųjų žemę be jų vskupo leidimo. . Duota Laterane, 16 d. prieš gegužės kal[endas], m[ūsų] p[ontifikato] pirmaisiais m[etais]”.
Išvada: niekaip nesuprantu todėl, kodėl Baltų religinės bendrijos žmonėms, kurie pagal Romos katalikų bažnyčios interpretaciją prigimtinai pripažįsta 10 Vienatinio (be trejybės) Dievo įsakymus, Lietuvos Respublikos Seimas nenori suteikti senojo baltų tikėjimo Lietuvoje statusą.
P. S. Kas iš tikro yra Vienatinis Dievas, prašom skaityti knygos “Istorija pareinant į Lietuvą” 78-79 p. Nepriklausomybės a. signataro A. V. Patacko (1943 – 2015) ir kultūros istorikės Rasos Ambraziejienės (abiejų nuotraukos įdėtos) mintis. Dėkoju.