Pirmadienis, 9 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Praeityje smarkiai apgadinti automobiliai gali būti nesaugūs

www.alkas.lt
2024-10-06 18:26:00
0
Avarija | pixabay.com nuotr.

Avarija | pixabay.com nuotr.

Nors į smulkesnius ar didesnius eismo įvykius automobiliai pakliūna nuolat, smarkiai apgadinta transporto priemonė gali būti nesaugi vairuoti. Visgi, net ir sumaitoti automobiliai po remonto pirkėjams gali pasirodyti labai tvarkingi, tačiau kai kurie defektai anksčiau nutikusius įvykius primena tik po kurio laiko.

Faktai apie patirtą didelę avariją mažina transporto priemonių kainą, bet vis dar yra tokių pardavėjų, kurie tyčia slepia jiems nenaudingą informaciją.

Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ statistika iškalbinga: šiais metais Lietuvoje 50,2 proc. iš visų platformoje tikrintų transporto priemonių buvo patyrusios apgadinimų. Bendrovė atliko tyrimą, siekdama nustatyti, kokia tikimybė pirkėjams šalyje įsigyti smarkiai daužtą transporto priemonę.

Taisyti gali būti ekonomiškai netikslinga

Tyrimo duomenys rodo, kad 1,3 proc. visų Lietuvoje 2020 – 2024 metais tikrintų automobilių su pastebėta žalos istorija buvo patekę į smarkų eismo įvykį, kuomet patirta žala siekė daugiau nei pusę transporto priemonės vertės. Jei pusė ekonominės klasės naudoto automobilio vertės gali būti iki 5 – 10 tūkst. eurų, tai smarkiai apgadinto prabangaus automobilio žala gali siekti ir dešimtis ar net pusšimtį tūkstančių eurų.

89,9 proc. visų platformoje tikrintų ir žalų įrašų turėjusių automobilių buvo patyrę 20 proc. arba mažiau automobilio vertės siekiančių apgadinimų. Nors tikimybė įsigyti praeityje smarkiai apgadintą automobilį nėra didelė, vis dėlto nusipirkus tokią transporto priemonę gali tekti susidurti su didelėmis problemomis. Pradėjus ryškėti defektams, tokio modelio eksploatacija gali pasirodyti neprognozuojama.

„Būna taip, kad apgadinę automobilį vairuotojai pasirenka draudimo išmoką, pigiai ir ne itin kokybiškai jį suremontuoja, o tada parduoda. Toks automobilis naujajam savininkui gali atnešti daugiau galvos skausmo nei malonumo. Vairuotojai turėtų suprasti, kuo rizikuoja – mes manome, kad į saugumą nereikėtų žiūrėti pro pirštus“, – sako „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Kaip atpažinti smarkiai apgadintą automobilį?

Automobilių rinkos ekspertas priduria, kad jei automobilis buvo patekęs į eismo įvykį ir buvo smarkiai apgadintas, tai dar nebūtinai reiškia, kad jis vertas tik kelionės į sąvartyną. Autorizuotame arba gerą reputaciją turinčiame servise tvarkingai suremontuota transporto priemonė gali ir toliau saugiai dalyvauti eisme. Visgi, kiekvieną atvejį reikėtų vertinti individualiai ir apskaičiuoti, ar smarkiai apgadintą transporto priemonę taisyti verta.

Bene labiausiai pastebimas ženklas, leidžiantis įtarti apie praeities apgadinimus – nevienodai susidėvėjusios padangos. Bandomojo važiavimo metu pirkėjai taip pat turėtų įsitikinti, kad automobilis važiuoja tiesia linija ir jo netraukia į kurią nors pusę. Kartais tokią automobilio elgseną gali nulemti ir elementari smulkmena – skirtingas oro slėgis padangose. Važiuojant reikėtų išjungti muziką ir įsiklausyti, ar variklis ir važiuoklė neskleidžia įtartinų garsų.

Istorijos patikra taip pat gali suteikti daug informacijos apie dominančią transporto priemonę. Duomenys apie apgadintas automobilio vietas bei patirtų apgadinimų vertė istorijos ataskaitoje taip gali tapti puikiu derybiniu svertu tariantis dėl mažesnės kainos. Objektyvūs, faktais pagrįsti argumentai, anot „carVertical“ atstovo, beveik visada padeda sutaupyti. Tačiau pasitaiko ir tokių situacijų, kada patys savininkai nežino apie savo parduodamų automobilių praeitį – transporto priemonės galėjo būti patekusios į eismo įvykius prieš daug metų arba galėjo būti perėjusios per daugybę rankų.

„Automobilio istorija gali atskleisti, kokios transporto priemonės dalys buvo pažeistos ir kaip brangiai buvo įvertinta žala. Šia informacija galima pasidalinti autoservise, kad atlikdami apžiūrą mechanikai atidžiai įvertintų, kaip tos vietos buvo suremontuotos“, – aiškina M. Buzelis.

Importuoti automobiliai – rizikingiausi

Iš užsienio į Lietuvą atkeliaujantys automobiliai atvažiuoja su papildomomis rizikomis. Neretai į šalį jie importuojami po smarkių avarijų, tada pigiai sutvarkomi ir parduodami kaip neturintys trūkumų.

Vokietija – didžiausia Europos naudotų automobilių eksporto rinka, iš kurios transporto priemonės keliauja po visą žemyną. Remiantis „carVertical“ duomenimis, 5,2 proc. daužtų automobilių šioje šalyje turėjo daugiau nei 50 proc. jų vertės viršijančių apgadinimų. Taigi, 1 iš 20 automobilių gali kelti rūpesčių naujiesiems savininkams. Švedijoje tokių transporto priemonių dalis siekė 2,5 proc., Italijoje – 4,8 proc., o Ispanijoje – 2,5 proc.

71,7 proc. žalų įrašų turėjusių automobilių Vokietijoje buvo patyrę 20 proc. ar mažiau jų vertės siekiančių apgadinimų, Švedijoje – 83,5 proc., Italijoje – 79,5 proc., Ispanijoje – 85,6 proc. Nors ir dauguma daužtų transporto priemonių buvo patyrusios smulkią žalą, pirkėjai turėtų suprasti, kad kartais parduodami automobiliai galėjo būti remontuojami tik tam, kad pardavėjai juos parduodami galėtų kuo lengviau pasipelnyti.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Dažniausia eismo įvykių spūstyse priežastis – atstumo nesilaikymas ir nesaugus rikiavimasis
  2. Automobiliai dažniausiai apdaužomi 3 ir 6 valandą ryto
  3. Tyrimas parodė, kurie automobiliai nuvažiuoja daugiausia
  4. Išrinkti brangiausi naudoti automobiliai
  5. Raudoni automobiliai į nukenčia dažniausiai
  6. Įprasti automobiliai virsta elektriniais
  7. Tautos mėgstamiausi naudoti automobiliai
  8. Ugniagesiai gelbėtojai: smarkiai snigs, būkite atsargūs keliuose
  9. Į kelius išriedės 8 nauji LTSA automobiliai
  10. Parduodami automobiliai slepia begalę trūkumų
  11. Kokie automobiliai nuvertėja labiausiai?
  12. Kas labiau teršia – elektromobiliai ar dyzeliniai automobiliai?
  13. Ar visi automobiliai numirėliai patenka pas atliekų tvarkytojus?
  14. Vilniuje automobiliai bus statomi išmaniai
  15. KET nesilaikymas kiemuose gali brangiai kainuoti

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Visuomenininkai ragina pasirašyti už NT mokesčio įstatymo pataisas, kad gyventojų būstai būtų neapmokestinami
Pilietinė visuomenė

Visuomenininkai ragina pasirašyti už NT mokesčio įstatymo pataisas, kad gyventojų būstai būtų neapmokestinami

2025 06 08
Ukrainos gynėjas
Ukrainos balsas

Žiurkė spąstuose arba kada į orą išlėks putinas?

2025 06 08
Populiariausi vardai 2024 m.
Kalba

VLKK nutarimo „Dėl lietuviškos vardo formos“ paaiškinimas

2025 06 08
Selemonas Paltanavičius | vdu.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laimėtojas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų

2025 06 08
LMA - Lietuvos muziejų asociacija | lma.lt nuotr.
Istorija

Lietuvos muziejų asociacija: kviečiame Valstybės kontrolę dialogui dėl muziejinių vertybių apskaitos

2025 06 07
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

2025 06 06
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

2025 06 06
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Kada ligoniai siunčiami į kitas šalis ir kas už tai moka?

2025 06 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie R. Vanagas. O gaidau, ar kalba – jau tik šaukštas?
  • +++ apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas
  • +++ apie Z. Vaišvila. Patriotizmą reikia ne vaidinti, patriotu reikia būti
  • Rimgaudas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Daugyvenės kultūros istorijos muziejus-draustinis dalyvaus Europos archeologijos dienose
  • R. Vanagas. O gaidau, ar kalba – jau tik šaukštas?
  • Šią vasarą – į Panevėžį: kultūra, ekskursijos ir pasivaikščiojimai su vietiniais
  • Kodėl sportas lauke yra toks naudingas sveikatai?

Kiti Straipsniai

Motociklo avarija

Žinovai įvardijo pagrindines motociklininkų avarijų priežastis

2025 06 07
CV90

Pasirašytas ketinimų protokolas dėl pėstininkų kovos mašinų įsigijimo

2025 06 06
Linas Kojala

L. Kojala. JAV ir Europa: gynybos naštos dalybos tarp pragmatizmo ir įtakos

2025 06 06
Techninė apžiūra

E. Sabutis siūlo pačioms valstybėms apsispręsti dėl techninių apžiūrų dažnio

2025 06 05
Bepilotis orlaivis | KAM, K. Kavolėlio nuotr.

Lietuvos gamintojų įranga – Lietuvos ir Ukrainos kariuomenėms

2025 06 05
Užkardai Kaune

Per didžiuosius renginius Kaune eismą reguliuos automatiniai užkardai

2025 06 04
Atnaujintas kelias | sumin.lrv.lt nuotr.

Prasti keliai ne tik vairuotojų galvos skausmas

2025 06 02
Vilniaus viršūnių susitikimas | alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Vilniaus viršūnių susitikime – dėmesys gynybai (nuotraukos)

2025 06 02
Automobilių statymas Neringoje

Nuo birželio – rinkliava už automobilių statymą Nidoje

2025 06 02
Motociklininkas

Motociklininkas be šalmo – kaip kareivis be šarvų

2025 06 02

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie R. Vanagas. O gaidau, ar kalba – jau tik šaukštas?
  • +++ apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas
  • +++ apie Z. Vaišvila. Patriotizmą reikia ne vaidinti, patriotu reikia būti
  • Rimgaudas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Tomas Jakutis apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Karas Ukrainoje | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Pasaulinio saugumo raktas yra Ukrainos žemėje

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai