Šiandien, beveik po dvejus metus intensyviai vykusių A. Meškinio (Kleboniškio) tilto tvarkymo darbų, atidarytas vienas iš dvejų naujai pastatytų tiltų per Nerį Kaune. Antrojo tilto statybos darbus ir eismą abiem naujai pastatytais tiltais atidaryti planuojama iki šių metų pabaigos.
Šis tiltų statybos ir atnaujinimo darbų projektas yra sudėtingiausias „Via Lietuva“ kelių statinių infrastruktūros projektas nuo Nepriklausomybės laikų.
A. Meškinio tilto darbų projektas apima magistralinio kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda ruožo nuo 99,03 iki 100,47 km atnaujinimą, tilto per Nerį bei viaduko per Jonavos g. statybas, jungiamųjų kelių bei triukšmo užtvarų įrengimą.
„Daugelio vairuotojų laukta diena atėjo – po atnaujunimo pagaliau atidarome vieną svarbiausių ir turbūt matomiausių susisiekimo infrastruktūros objektų Lietuvoje. Su naujojo A. Meškinio tilto per Nerį atidarymu žengiame dar vieną didelį žingsnį, sprendžiant įsisenėjusias eismo problemas ir siekiant iš esmės pagerinti susisiekimą strategiškai svarbia transporto arterija Kaune.
Dėkoju visiems, kurie įdėjo daug darbo ir pastangų, kad šiandien turėtumėme tokį rezultatą“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Intensyviausio eismo automagistralėje Lietuvoje ties Kaunu esantis A. Meškinio tiltas rekonstruotas iš esmės – pastatyti du tiltai, kuriais, baigus ir antrojo tilto statybas, vyks tranzitinio transporto eismas.
Pernai baigtas statyti naujas tiltas (šiaurinis) ir planuojamas kapitaliai suremontuoti tiltas (pietinis) taps jungiamaisiais keliais, kurie bus skirti vietiniam transportui. Tai užtikrins didesnį eismo pralaidumą ir eismo saugą važiuojant šiais Lietuvoje didžiausio eismo intensyvumo tiltais.
„Šiandien, atidarę vieną iš dvejų naujų tiltų per Nerį, priartėjome prie svarbaus projekto finišo. Šis tiltas yra intensyviausio eismo automagistralėje visoje šalyje, jungiančioje Lietuvos sostinę ir uostą, todėl yra ypatingai svarbus ne tik šalies gyventojams, bet ir valstybės karinio mobilumo strateginių jungčių stiprinimui.
Žinoma, baigus šį projektą ir iki metų pabaigos atidarius antrąjį pastatytą tiltą, šioje atkarpoje bus maksimaliai pagerinta eismo sauga, išaugs vidutinis transporto srauto greitis, dėl triukšmo slopinimo sienelių bus sumažinta ir aplinkos tarša. Tranzitinis eismas bus atskirtas nuo vietinio, taigi, eismo dalyvių kelionės bus saugesnės, patogesnės ir greitesnės“ – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
A. Meškinio tilto rekonstravimo darbus vykdo AB „Kauno tiltai“. Viso projekto vertė – 70,5 mln. Eur su PVM, Europos Sąjungos Sanglaudos fondo šiam projektui skirta 37 mln. Eur, likusią sumą 33,5 mln. Eur sudaro Valstybės biudžeto lėšos.