Atlikėjų Manto Baubkaus (KIGIDI KARMA) ir Modesto Pociaus (MODE) išleistas oficialus vaizdo klipas ir kūrinys „Kyla gentys“ – tai jau antroji kūrėjų daina, talpinanti savyje šiuolaikinio folkloro ir etninės kultūros motyvus.
Ji sukurta pagal lituanistės ir kovotojos už Lietuvos miškus Dangerutės Kižytės eilėraštį himną miškams. Apžvelgsiu ne vaizdo klipą, o pačią dainą.
Praeitos dainos „Saulė kilo“ pagrindiniame taške iškilo atgaila visos žmonijos vardu, dėl ko man sukėlė prieštaringus jausmus.
„Kyla gentys“ dainoje kuriama tąsa apie konkrečius veiksmus – miškų ir medžių apologija [1].
Daina tarytum „Saulė kilo“ dešifravimas [2], nukeliantis dar į sekantį žingsnį – jautrumą, rūpestingumą, dėmesingumą, o, svarbiausia, mūsų turto – medžių apsaugą.
Pats dainos pavadinimas „Kyla gentys“ gali skambėti ir kaip priesaika – ginti medžius
Tik įsijungus dainą ir sulaukus jaudinančių elementų iš karto viduje atsikuria mėgstamos Aistės Smilgevičiūtės – „Skylės“ dainos „Žalia daina“ motyvai ir žodžiai – „nekirsk medžio, broli“.
„Kyla gentys” – nuožmi, kvapą gniaužianti drama apie tai, kas tikra ir svarbu. Daina yra lyriška, gamtiška, netgi jaučiama lietuvių etnologija [3], raudos motyvai, susitelkimas, susikaupimas.
Vaikų vokalinė grupė ir atitartinės – tai tarsi naujas dainos kvėpavimas, duodantis papildomos naujos estetikos.
Besikartojančio priedainio žodžių ir muzikos ekstensyvumas [4] neleidžia nukrypti nuo temos ir vis primena, kad nepasiduosime – yra, kam ne vis vien, yra, kas neabejingi.
Ir iš tiesų, dainos viršūnėje, laukiant didžiausios teigiamos įtampos ir jaudulio akimirkos, emociškai susijaudinu ir dainuoju kartu nusinešdamas tą svarbią įžodintą žinią į dangų.
Atlikėjai pagrįstai parodė, jog jiems skauda ir rūpi medžių likimas. Ir iš tiesų, medžių šaknys yra maitinimo sistema, o tai, kas viršuj – deguonies davėja.
Ausis lepinanti melodinga gitaros solo partija atidaro svarbią žinutę – „kas šventa, to neleisim piktavaliams sunaikinti, mes esame gamtos vaikai dėl to akys spindi“.
Daina baigiama vaikų choru. Vaikai tarytum neutralizuoja liūdnas nūdienos aplinkybes, nešančias viltį.
Puikus darbas! Įvertinimas: 10/10
Apologija[1] – gynimas.
Dešifravimas[2] – iššifruota informacija pateikta suprantamesne tema/kalba.
Etnologija[3] – mokslas, tiriantis bendruosius tautų kultūros raidos dėsnius.
Ekstensyvumas[4] – besiplečiantis, didėjančios apimties.
Ilgus šimtmečius Bažnyčia kovojo prieš lietuvių paprotį garbinti medžius. Ąžuolas buvo šventas. Mędis buvo šventas. Tada, tingiu aiškintis kuris, popiežius sugalvojo, nebe žudyti garbintojus, bet ant jų garbinamų medžių, prikalti kryžių -te garbindami medį, bet garbina ir Kristų. Taip atsirado begalė koplytstulpių. Ką dabar valdžia prikals prie medžių ? Pliką senmergę lezbijietę ? 🙂