Penktadienis, 5 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Eismo taisyklės – ne tik automobilių vairuotojams

www.alkas.lt
2024-07-22 08:00:00
0
Perėja | pixabay.com, Surprising SnapShot nuotr.

Perėja | pixabay.com, Surprising SnapShot nuotr.

       

Automobilių vairuotojai net naktį tuščioje sankryžoje paprastai sąžiningai pralaukia raudoną šviesoforo signalą. Tuo metu pėstieji net dieną neretai apsižvalgo ir eina per raudoną, o dviratininkai ir mikrojudumo priemonių naudotojai sulaukę žalios šviesos sėda ir mina, nors turėtų dviračius ar paspirtukus persivesti, jei perėja nėra pažymėta raudonai.

Ne ką geresnė padėtis ir šaligatviuose. Nors Kelių eismo taisyklės (KET) leidžia važiuoti šaligatviais tik tada, kai nėra dviračių takų ir važiuojamoji dalis nėra tinkama mikrojudumo dalyviams, pėstieji turi nuolat žvalgytis per petį, kad ant jų neužvažiuotų maisto išvežiotojai ir kiti ratuotieji eismo dalyviai.

Susidaro įspūdis, kad kartais pėstieji ir mikrojudumo priemonių naudotojai KET suvokia ne kaip privalomas, o tik kaip patariamojo pobūdžio. Toks taisyklių ignoravimas kiršina eismo dalyvius – dviratininkai pyksta, kad automobilių vairuotojai yra per mažai atidūs ir nerodo posūkių signalų, šie pyksta, kad pėstieji net perėjose nepakelia akių nuo telefonų, pastarieji grūmoja paspirtukininkams ir t.t. Tai lemia ne tik stresines situacijas, konfliktus bet ir traumas.

Nelaimė, bauda ir žala

„Dviratininkų ar pėsčiųjų civilinės atsakomybės draudimo rinkoje nėra, išskyrus pavienius atvejus, kai draudžiama kaip priedas prie kažkokio kito draudimo produkto. Todėl mūsų statistikoje visi dviratininkai ir pėstieji yra tik nukentėję. Tačiau tai toli gražu nereiškia, kad jie visada būna nekalti“, – sako Andrius Žiukelis, draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Jis paaiškina, kad tais atvejais, kai žala transporto priemonei ar žmogui padaroma dėl civilinės atsakomybės draudimu nedrausto asmens kaltės, pavyzdžiui, pėsčiojo, galioja civiliniai santykiai. Kitaip sakant, jei avarija įvyko dėl pėsčiojo ar dviratininko kaltės, vairuotojas gali reikalauti atlyginti žalą – tartis gražiuoju arba reikalauti per teismą.

Galingų paspirtukų atveju situacija kiek kitokia – privalomojo draudimo įstatyme neseniai atsirado pareiga drausti tam tikrus galingesnius paspirtukus civilinės atsakomybės draudimu. Tačiau išmokų pagal tokių transporto priemonių draudimo sutartis, pasak A. Žiukelio, BTA kol kas nėra išmokėjusi.

„Kita vertus, sezonas dar net neįpusėjęs. Be to, pats draudimo reikalavimas yra visiškai naujas, galiojantis tik pirmus metus. Dėl to galima numanyti, kad reikšminga dalis paspirtukų, kuriems tai privaloma, dar nėra apdrausti“, – priduria BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Pažeidžiamiausi eismo dalyviai

Jorūnė Liutkienė, Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė sako, kad policija reguliariai pasitelkia visas suplanuotas prevencines priemones, kurias numato ir leidžia teisės aktai. Deja, darbo nemažėja.

Policijos departamento duomenimis, 2023 m. užfiksuoti 9024 pėsčiųjų bei 8687 dviratininkų ir elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojų padaryti KET pažeidimai. Tai yra maždaug po 24 pažeidimus per dieną abiem eismo dalyvių kategorijoms. Tiesa, bendrai tai tesudaro vos 1 procentą visų pernai policijos užfiksuotų KET pažeidimų.

Nors pėstieji – pažeidžiamiausi eismo dalyviai, nemaža dalis jų sąmoningai nesilaiko KET reikalavimų ir kerta gatvę ne tam skirtoje vietoje.

„Kelių eismo taisyklėse nenumatyta išimtis, kad, pavyzdžiui, naktį galima nepaisyti šviesoforo signalų. Prie sankryžų yra įrengiamos vaizdo stebėjimo sistemos, kurios fiksuoja tokius atvejus“, – primena J. Liutkienė.

Esminės taisyklės

Policijos pareigūnai teigia, kad kiekvienas pėstysis privalo būti sau itin griežtas ir elgtis atsakingai – važiuojamąją kelio dalį kirsti tik tam skirtose vietose – pėsčiųjų perėjose, reguliuojamose sankryžose, požeminėse perėjose, o jeigu jų nėra – tai daryti tik įsitikinus, kad yra saugu. Noras sutrumpinti ėjimo atstumą – perbėgti gatvę bet kurioje sugalvotoje vietoje, kurioje labai intensyvus eismas – gali turėti skaudžių pasekmių.

Netgi einant per pėsčiųjų perėją reikia įsitikinti, kad gatve važiuojantys automobiliai sustojo, ir tik tuomet žengti pirmą žingsnį. Tai ypač svarbu tamsiu paros metu, kuomet vairuotojams sunkiau pastebėti pėsčiuosius, dviratininkus ir mikrojudumo priemonių naudotojus.

„Deja, iš pėsčiųjų dažnai tenka išgirsti, kad perėjoje pirmenybė – jų, todėl suspėti sustoti yra pačių vairuotojų atsakomybė. Tai – ydingas ir pavojingas požiūris. Net jeigu dėl eismo įvykio baudžiamas būtų vairuotojas, traumas patirtų pėstysis“, – nepiktnaudžiauti pirmenybe įspėja A. Žiukelis.

Labai svarbūs ir atšvaitai, žibintuvėliai bei ryškiaspalvės liemenės. Šios priemonės tamsiu paros metu neapšviestose vietose yra privalomos. Be to, einant per perėją draudžiama naudotis telefonu ir kitais dėmesį nukreipiančiais daiktais.

Savo ruožtu, dviračio ar elektrinio paspirtuko vairuotojas, judėdamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privalo duoti kelią pėstiesiems ir neturi jiems niekaip trukdyti ar juo labiau kelti pavojaus. Pro pėsčiąjį važiuojant reikia pristabdyti ir važiuoti 3–7 km/val. greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui, ir palikti saugų tarpą iš šono. Sukant į kairę ar dešinę būtina parodyti įspėjamąjį signalą ranka.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  2. Karantino taisyklės vairuotojams: žieminės padangos tiks, dygliuotąsias – geriau keisti
  3. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  4. Eismo taisykles verta pakartoti kiekvienam
  5. Keisis automobilių statymo taisyklės
  6. Keičiasi Kelių eismo taisyklės: į ką atkreipti dėmesį apsisukant šviesoforais reguliuojamose sankryžose
  7. Prasidedanti žiema – išbandymas vairuotojams
  8. Eismo saugumą lemia ir jausmai
  9. Dažniausia eismo įvykių spūstyse priežastis – atstumo nesilaikymas ir nesaugus rikiavimasis
  10. Kas vairuotojams kelia teigiamas emocijas?
  11. Vairuotojams patariama neprarasti budrumo
  12. Vairuotojams – iškirtinė pareigūnų staigmena
  13. Apsipirkimo karštinė neša nuostolius vairuotojams
  14. Kas dešimtame eismo įvykyje – motociklininkai
  15. Įspėjimas vairuotojams – karantinas laukiniams gyvūnams „negalioja“

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Vilniaus dienos“
Šventės

„Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
Dviračių takas
Lietuvoje

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Simonas Gentvilas
Lietuvoje

Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

2025 09 05
Pratybos
Lietuvoje

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Sukurtas bepiločių orlaivių naudotojams skirtas filmas (video)
Lietuvoje

Po orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio – imtasi veiksmų

2025 09 05
Treniruoklis BAT
Lietuvoje

KOP Aviacijos bazėje pristatytas naujas treniruoklis

2025 09 05
Dirbtinis intelektas
Gamta ir žmogus

Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis
Lietuvoje

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas
  • +++ apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • +++ apie A. Medalinskas. Žinia apie naują pasaulio tvarką iš Kinijos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ką kiekvienas turėtų žinoti apie skydliaukės vėžį
  • „Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)
  • Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą
  • Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

Kiti Straipsniai

Dviračių takas

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Pratybos

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05
Kelio ženklai

Prasidės Trakų gatvės Vilniuje kapitalinis remontas

2025 09 05
 Regioninės politikos forumas

Panevėžio rajone aptarti regionų iššūkiai

2025 09 05
Krašto apsaugos ministerija

KAM stiprina oro erdvės apsaugą

2025 09 05
Lietuvos kino kūrėjai pristato savo darbus Baltijos šalių dokumentikos forume

Lietuvos kino kūrėjai pristato savo darbus Baltijos šalių dokumentikos forume

2025 09 05
„Vasara su knyga“

 „Vasara su knyga“: rekordiškas skaičius dalyvių, perskaityta per 100 tūkstančių knygų

2025 09 05
Kultūros ministerija

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas kultūros ir meno sričių premijoms gauti

2025 09 05
kernave.lt nuotr.

Kuriamas patobulintas paveldo saugotojų mokymo būdas

2025 09 05

Skaitytojų nuomonės:

  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas
  • +++ apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • +++ apie A. Medalinskas. Žinia apie naują pasaulio tvarką iš Kinijos
  • +++ apie Prezidentas dalyvavo „Norinčiųjų koalicijos“ viršūnių susitikime
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Į Burbiškio dvarą sugrįžta įspūdingos „Dvarų pramogos“ | A. Labenskytės nuotr.

Į Burbiškio dvarą sugrįžta įspūdingos „Dvarų pramogos“

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai