Penktadienis, 1 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Elektromobilių įkrovimas – iššūkis daugiabučių gyventojams

www.alkas.lt
2024-05-27 15:00:00
0
Elektromobilio įkrovimas

Elektromobilio įkrovimas | pixabay.com, G. Horvato nuotr.

Nors elektromobilių naudojimas Lietuvoje kasmet auga, vienas iš didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria daugiabučių namų gyventojai, yra elektromobilių įkrovimo infrastruktūros prieinamumas. Kokias galimybes turi vairuotojai, gyvenantys daugiabutyje, pasakoja daugiabučių priežiūra ir administravimu užsiimančios „Civinity Namai“ Vilniuje vadovas Tadas Kuznecovas ir elektromobilių krovimo sprendimą gyventojams bei verslui siūlančio „Inbalance grid“ vadovas Simonas Stankus.

Elektromobilių įkrovimo stotelių poreikis auga

Valstybinės įmonės „Regitra“ duomenimis šių metų balandžio mėnesį Lietuvoje registruotų grynųjų elektromobilių ir hibridinių elektromobilių skaičius siekia 22 tūkst., daugiausiai iš jų registruoti Vilniaus ir Kauno apskrityse.

Augant elektromobilių populiarumui, jų įkrovimo klausimas daugiabučiuose namuose tampa itin aktualus ir vis daugiau gyventojų kreipiasi dėl galimybių jas įrengti:

„Eurostat duomenimis daugiau kaip pusę visų Lietuvos gyventojų gyvena daugiabučiuose namuose. Elektromobilių krovimas jų gyventojams nėra toks paprastas kaip individulių namų savininkams. Daugiau galimybių turi tie gyventojai, kuriems priklauso automobilio stovėjimo vieta, o kitiems lieka alternatyva automobilį krauti arčiausiai namų esančioje viešoje įkrovimo stotelėje,“ – sako „Inbalance grid“ atstovas.

Galimybės turintiems nuosavą automobilio stovėjimo vietą

Turintys automobilių stovėjimo vietą daugiabučio kieme, požeminėje aikštelėje ar garaže gali įsirengti elektromobilio įkrovimo stotelę keliais būdais.

Pasak S. Stankaus, vienas populiariausių iš jų – įkrovimo stotelę jungti prie savo buto elektros įvado. Tokiu atveju stotelė prijungiama prie butui priklausančios skaitliuko, o siekiant sureguliuoti elektros įtampos šuolius kraunant automobilį pastatomas tam skirtas balansavimo įrenginys. Tokiu atveju kraunant automobilį ir namuose naudojant kitus prietaisus, reikalaujančius daugiau elektros energijos, automobilio krovimas automatiškai laikinai sustabdomas.

Jeigu butui priklausantis elektros skaitliukas yra labai toli nuo automobilio stovėjimo vietos, įkrovimo stotelės pajungimas prie jo tampa neįmanomas. Tokiu atveju gyventojai gali pasinaudoti „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) paslauga ir įsirengti papildomą skaitliuką arčiau automobilio stovėjimo vietos. Tokiu atveju gyventojas turi du elektros suvartojimo planus ir už suvartotą elektros energiją bute bei įkrovimo stotelėje moka atskirai.

Trečias galimas kelias – naudoti daugiabučio bendrųjų patalpų elektros įvadus, kuomet įkrovimo stotelė prijungiama prie bendrosios reikmėms skirto elektros įvado, išvedamas papildomas skaitliukas, skirtas stotelės suvartotai elektrai apskaityti. Šiuo atveju taip pat statomas balansavimo įrenginys tam, kad automobilis nesikrautų elektros energiją naudojant bendrosios reikmėms, pavyzdžiui, atsidarant automatiniams garažo vartams.

Pasak „Inbalance grid“ atstovo, tokias alternatyvas turi ir tie gyventojai, kuriems automobilio stovėjimo aikštelė nors ir nepriklauso nuosavybės teise, bet jie ją valdo kitu pagrindu, pavyzdžiui, pagal nuomos sutartį.

„Tokiu atveju visi elektromobilio įkrovimo stotelės įrengimo veiksmai turi būti atliekami automobilio stovėjimo aikštelės savininko, kuris vėliau pastatytą stotelę perduoda nuomininkui valdyti kartu su stovėjimo aikštelės vieta,“ sako S. Stankus.

Apie ketinamą įrengti stotelę reikia pranešti administratoriui

Įrengiant elektromobilio įkrovimo stotelę ji prijungiama prie daugiabučio namo elektros inžinerinių tinklų, už kurių priežiūrą ir techninę būklę atsako daugiabučio namo techninis prižiūrėtojas arba bendrija.

Dėl to už pastato techninę būklę atsakingas asmuo prieš pradedant įkrovimo stotelės įrengimo darbus turi įvertinti planuojamų darbų atitikimą elektrosaugos ir priešgaisrinės saugos reikalavimams:

„Administratorius turi įvertinti įkrovimo stotelės įrengimo galimybes atsižvelgiant į ketinamą naudoti elektros galią, nustatyti, ar tam yra tinkamas ketinamas naudoti elektros kabelis, taip pat atlikti elektrofizikinius matavimus,“ – sako „Civinity Namai“ atstovas.

Pasak T. Kuznecovo, ar įkrovimo stotelės įrengimas bus derinamas su administratoriumi labiausiai priklauso nuo to, kokius rangovus pasirinks gyventojas:

„Tvarkingai veikiančios įmonės prašo administratorių leidimo stotelei statyti, tačiau vis dar pasitaiko ir daug bendrovių, kurios ignoruoja įrengimo derinimo su administratoriumi etapą. Tokiu atveju pastato inžinerines sistemas, įskaitant elektros instaliaciją, prižiūrintys asmenys nesužino apie atliktus darbus ir padidėjusį elektros poreikį name,“ – sako T. Kuznecovas.

Įkrovimo stotelių įrengimui suteikiama valstybės parama

Siekiant skatinti elektromobilių įsigijimą gyventojams siūloma valstybės parama privačiai elektromobilių įkrovimo infrastruktūrai, kuri įrengiama daugiabučio namo kiemuose, automobilių stovėjimo aikštelėse ar garažuose.

Parama gali pasinaudoti visi fiziniai asmenys, automobilio stovėjimo vietą valdantys nuosavybės, panaudos ar nuomos pagrindu. Tokie vietoje įsirengus automobilio įkrovimo stotelę valstybė finansuoja nuo 45 proc. iki 60 proc.  įrengimo kainos, priklausomai nuo stotelės galingumo.

Pasak „Inbalance grid“ vadovo, parama skiriama padengti ne tik pačios įkrovimo stotelės įsigijimo išlaidoms, bet ir dinaminio galios valdymo įrangos įsigijimo, priedų, taip pat jų įrengimo išlaidoms padengti. Tiesa, ši parama galioja tik tiems gyventojams, kurie įsigyja naują, o ne naudotą, įrangą.

Taip pat valstybės parama gali pasinaudoti ir bendrijos. Jeigu įkrovimo stotelė prijungiama prie bendrosios reikmėms skirto elektros įvado, parama įkrovimo stotelės įrengimui bendrijai siekia net 80 proc.

Gatvėje automobilius laikančių gyventojų galimybės apsiriboja viešomis įkrovimo stotelėmis

Nepaisant to, kad šalia namo yra numatytos automobilių stovėjimo vietos ir gyventojams yra suteiktas leidimas čia statyti automobilius, juose įrengti automobilių įkrovimo stoteles gyventojai savo iniciatyva negali. Šios automobilių stovėjimo vietos priklauso savivaldybei, todėl sprendimą dėl stotelės įrengimo gali priimti tik jos atstovai.

Pasak „Inbalance grid“ atstovo, Lietuvos didžiuosiuose miestuose, ypač Vilniuje, elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas plečiasi: jų daugėja ne tik miestuose tam specialiai įrengiamose stovėjimo aikštelėse, bet ir šalia prekybos centrų ir kitų dažnai lankomų vietų.

„Mes statome elektromobilių įkrovimo stoteles prie parduotuvių, verslo centrų, kitaip tariant, tose vietose, kur žmonės leidžia laiką ir gali tuo pačiu metu saugiai įkrauti savo elektromobilį filmuojamoje ir apšviestoje stovėjimo aikštelėje. Matome, kad ši galimybė yra ypač aktuali gyventojams, kurie neturi jiems skirtos automobilio stovėjimo aikštelės daugiabučiame name,“ – sako S. Stankus.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Daugės elektromobilių įkrovimo stotelių šalies savivaldybėse
  2. Elektromobilių įkrovimo plėtrai – 12 mln. eurų
  3. Palnuojama 3 840 elektromobilių įkrovimo vietų
  4. Įkrovimo stotelės prie daugiabučių kyla vangiai
  5. Elektromobilių įkrovimo stotelių poreikis auga
  6. Kuriamas elektromobilių įkrovimo taškų žemėlapis
  7. Lietuva gali tapti sunkiasvorių elektromobilių centru
  8. Kada elektromobilių kaina bus konkurencinga įprastų automobilių kainai?
  9. 5 patarimai renkantis įkrovimo stotelę
  10. Keletas taisyklių įkraunant elektromobilį
  11. Ką žinoti norint įsirengti įkrovimo stotelę?
  12. Elektomobilių įkrovimo vietų daugės 7 kartus
  13. Šaltis ir elektromobilis – ką verta žinoti
  14. Kaip keičiasi įpročiai persėdus į elektromobilį
  15. Kiek iš tiesų kainuoja elektromobilio išlaikymas?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Studentai
Lietuvoje

Patvirtinta stojančiųjų konkursinio balo skaičiavimo tvarka

2025 08 01
Kultūros ministerija
Lietuvoje

Kultūros ministerija ir KAM stiprina bendradarbiavimą

2025 08 01
Priešiškas dronas nukrito Lietuvos kariniame poligone Gaižiūnuose
Lietuvoje

Lietuvą atakavęs dronas sudužo Lietuvos kariniame poligone…

2025 08 01
Greičio matuoklis
Lietuvoje

Greičio matuokliai keliaus į pavojingiausius eismo ruožus

2025 08 01
Mokykla, telefonas
Lietuvoje

Švietimo įstaigos turės pasitvirtinti tvarkas dėl telefonų naudojimo

2025 08 01
JAV pasiuntinys bėga Kremliun
Užsienyje

Pareiškęs ultimatumą, Trampas piktinasi Rusijos veiksmais, bet… siunčia pasiuntinuką į Maskvą

2025 08 01
Žaidimų erdvė
Gamta ir žmogus

Vilniaus oro uoste atidaryta žaidimų ir pažinimo erdvė vaikams

2025 08 01
Futbolas
Gamta ir žmogus

„Aukštaitijos“ stadione – legendinio „Ekrano“ sugrįžimas

2025 08 01

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • 3 sumanymai, kaip surengti tobulą žaidimų vakarą
  • Patvirtinta stojančiųjų konkursinio balo skaičiavimo tvarka
  • Kultūros ministerija ir KAM stiprina bendradarbiavimą
  • Žemės paslaugos – greičiau ir patogiau

Kiti Straipsniai

Pinigai

Valstybė skolins ILTE 40 mln. daugiabučių atnaujinimui

2025 07 30
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Daugėja gaisrų dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo

2025 07 21
Elektromobilio įkrovimas

Iki 99 proc. elektromobilių baterijų ardomos nelegaliai

2025 07 19
Saulės elektrinė

Saulės energija galima naudotis ir bute

2025 07 18
Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
Daugiabutis

Daugiabučių gyventojams teks plačiau atverti pinigines

2025 07 01
Telefonas

Dėl ko naktį telefono geriau nekrauti

2025 06 24
Elektromobilis

Kokį elektromobilį pasirinkti – naudotą ar naują?

2025 06 23
Šildymas

Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas

2025 06 16
Daugiabutis

Rudenį pradės veikti Pastatų duomenų bankas

2025 06 13

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • +++ apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
G. Nausėda ir V. Zelenskis | E. Kinaičio nuotr.

G. Nausėda telefonu kalbėjosi su Ukrainos Prezidentu

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai