Pirmadienis, 12 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Elektromobilių įkrovimo stotelių poreikis auga

www.alkas.lt
2021-10-23 14:00:10
0
Ar valdžios skatinimas pirkti elektromobilius domina įmones ir gyventojus?

Elektromobilis | „Lautra Motors“ nuotr.

Lietuvoje kasmet augant elektromobilių skaičiui, plečiasi ir jų įkrovimo prieigų tinklas. Šiuo metu šalyje yra apie 360 įkrovimo prieigų, per trejus metus planuojama jų įrengti 11 kartų daugiau – apie 3960.

Visgi žvelgiant į elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą kitose Europos šalyse, Lietuva dar turi kur pasitempti.

Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, Lietuva yra tarp penkių mažiausiai elektromobilių įkrovimo prieigų turinčių Europos šalių – 0,2 tokios prieigos šimtui kilometrų.

Tokia pati padėtis yra Graikijoje, vos geresnė Lenkijoje, Latvijoje ir Rumunijoje. Šioje kategorijoje lyderiaujančioje Olandijoje 100 km tenka net 47,5 įkrovimo prieigos.

Naujoms įkrovimo prieigoms įrengti – 70 mln. eurų

Pasak Susisiekimo viceministrės dr. Agnės Vaiciukevičiūtės, viešosios ir pusiau viešosios elektromobilių įkrovimo prieigos Lietuvoje bus įrengiamos degalinėse, stotyse, uostuose, miestuose, prie valstybinės ir vietinės reikšmės kelių. Skaičiuojama, kad pasitelkiant įvairius finansavimo šaltinius, iki 2027 m. pabaigos tokių įkrovimo prieigų bus įrengta apie 7 tūkst.vnt.

„Iki šių metų pabaigos turėtų būti priimti Europos Sąjungos (ES) sprendimai dėl finansavimo patvirtinimo. Tai leis jau kitais metais pradėti elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimo finansinį skatinimą ir darbus. Iš viso iki 2027 m. pabaigos iš ES ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės ir ES fondų lėšų numatoma skirti apie 70 mln. eurų elektromobilių viešosioms ir pusiau viešosioms įkrovimo prieigoms įrengti. Pasinaudoti šiomis investicijomis bus kviečiamos savivaldybės, fiziniai ir juridiniai asmenys“, – komentuoja dr. A. Vaiciukevičiūtė.

Elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimo paslaugą teikiančios energetikos bendrovės „Elektrum Lietuva“ Rinkodaros ir produktų vystymo vadovė Neringa Petrauskienė pastebi, jog vartotojų domėjimasis jomis auga, nes vis daugiau žmonių renkasi elektromobilius, tačiau įkrovimo infrastruktūros plėtra išties galėtų būti spartesnė.

„Didesnio susidomėjimo šiandien sulaukiame iš verslo įmonių: smulkesnis verslas domisi 22 kW galios įkrovimo sprendimais, kurie galėtų patenkinti jų asmeninį bei klientų poreikį, o didieji verslai – 50 kW ir didesnio galingumo itin greito įkrovimo sprendimais.

Kalbant apie gyvenamąjį būstą, įkrovos infrastruktūra rūpi ir individualiuose, ir daugiabučiuose namuose gyvenantiems žmonėms. Tiems, kas jau yra mūsų klientai, įsirengiant įkrovimo prieigą siūlomi į jau esamų paslaugų paketą integruoti sprendimai, susiję su apmokėjimu, įmokų surinkimu, rangos finansavimu.

Kitiems besikreipiantiems taip pat stengiamės formuoti patrauklius, į individualius poreikius orientuotus pasiūlymus“, – tikina N. Petrauskienė.

Pasak pašnekovės, paprasčiau įkrovimo prieigą įrengti privačiuose namuose bei jų teritorijose. Daugiabutyje procedūra sudėtingesnė, nes pirmiausia asmuo turi turėti jam priklausančią statymo vietą, taip pat gauti bendrijos pirmininko ar atstovo, o jei tokio nėra – daugumos gyventojų (51 proc.) sutikimą dėl įkrovimo prieigos įrengimo. Dažnai tokios procedūros atgraso nuo įkrovimo prieigų įsirengimo.

Galima krauti iš standartinio elektros lizdo, bet įkrovimas bus lėtas

„Elektrum Lietuva“ teigimu, įrenginėti elektromobilių įkrovimo prieigų naujai statomuose daugiabučiuose kol kas neskuba ir nekilnojamojo turto vystytojai, nes parkavimo vietos dažniausiai būna parduodamos atskirai, tad jas įsigijusiems gyventojams ir paliekama spręsti, reikia įkrovimo prieigos ar ne.

Susisiekimo viceministrė sako, kad padėtis turėtų keistis, nes įrengti elektromobilių įkrovimo prieigas šalia naujos statybos ar rekonstruojamų pastatų įpareigoja teisės aktai.

„Statybos techniniame reglamente yra nustatyta, jog šalia naujų ar rekonstruojamų pastatų, prie kurių yra daugiau kaip 10 automobilių stovėjimo vietų, turi būti įrengta bent viena elektromobilių įkrovimo prieiga.

Be to, kas penktoje automobilių stovėjimo vietoje turės būti įrengta elektros kabelių kanalų infrastruktūra, kad vėliau čia būtų galima įrengti elektromobilių įkrovimo prieigas“, – aiškina dr. A. Vaiciukevičiūtė.

Pasak „Elektrum“ atstovės, įkrovimo prieigų plėtrą stabdo ir klaidingi gyventojų įsitikinimai dėl jų būtinybės.

Pavyzdžiui, individualių namų gyventojai elektromobilius dažniausiai įkrauna įjungę į bet kurią name jau esančią rozetę, tačiau toks krovimo būdas nėra efektyvus bei saugus.

Elektromobilio įkrovimas iš standartinio elektros lizdo gali trukti ilgiau nei 20 val., priklausomai nuo elektromobilio baterijos talpos, o įkrovimo stotele procesas trunka kur kas trumpiau, pvz. 22kW trifazė stotelė gali pakrauti Jūsų elektromobilį per 3 val.

Be to, įkrovimo stotelėse integruotos viršįtampių bei viršsrovių apsaugos, kurios apsaugo ne tik automobilį, bet ir namų elektros tinklą.

„Kraunamas elektromobilis yra tarsi juodoji skylė, kuri siurbia visą elektros energiją į save, todėl galima tik įsivaizduoti, kokia apkrova tenka linijai, kuria teka elektros energija.

Standartinis kištukinis 230 V lizdas yra skirtas sąlyginai mažos galios buitiniams įrengimams, kurių didesnė dalis veikia trumpą laiką arba naudoja mažai energijos. Kraunamas elektromobilis visuomet naudoja maksimalią galią, todėl toks „buitinis“ krovimas nėra saugus“, – teigia N. Petrauskienė.

Kas sudaro įrengimo kainą?

Norint įsirengti elektromobilio įkrovimo stotelę labai svarbu atkreipti dėmesį į namo ar buto elektros įvado galią, taip pat elektromobilio vidinio keitiklio galią – kitaip tariant, žinoti, kokiu maksimaliu režimu bus galima įkrauti elektromobilį. Nuo to priklauso, kokio galingumo stotelė reikalinga. Taip pat svarbu nusimatyti ir patogią vietą stotelei įrengti.

Neringa Petrauskienė sako, kad dažnai klaidingai įsivaizduojama, jog įkrovimo stotelę užtenka tik prisukti prie sienos ir ji jau veiks. Didelę dalį darbų sudaro stotelės konfigūracija, jos prijungimas prie išmaniųjų įrenginių.

„Įkrovimo stotelės būna labai skirtingų komplektacijų: su integruotu kabeliu arba be jo, gali skirtis ir kabelio ilgis, gali turėti kitas papildomas funkcijas, tokias kaip vartotojo identifikacijos funkcija, sertifikuotą skaitiklį ar dinaminės apkrovos valdymo funkciją.

Priklausomai nuo kliento poreikio stotelės projekto kaina su įrengimo darbais gali svyruoti tarp 1,2-1,5 tūkst. Eur, vien sertifikuoto specialisto atliekamo įrengimo kaina gali siekti 300-400 Eur“, – vardija „Elektrum Lietuva“ atstovė.

Europos Komisija liepos mėn. paskelbtame klimato kaitos dokumentų rinkinyje „Fit for 55“ pasiūlė, kad naujų automobilių išmetamo CO2 kiekis iki 2030 m. turėtų būti sumažintas daugiau, nei anksčiau užsibrėžti 37,5 proc. – dabar siekiama 55 proc. sumažėjimo. Lengvieji automobiliai lemia apie 12 proc. viso ES išmetamo CO2 kiekio.

2021 m. rugsėjo 1 d. valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje iš viso buvo užregistruota 6440 elektromobilių, iš kurių 3720 grynieji elektromobiliai ir 2720 iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai. Užregistruotų elektromobilių skaičius 2020 m. buvo 4489, 2019-aisiais – 2600 elektromobilių.

Didžiausią Lietuvos keliais važinėjančių automobilių dalį sudaro varomi dyzeliniu kuru – virš 1 mln., benzinu – apie 370 tūkst. automobilių.

Hibridinių automobilių akumuliatoriai ir jų remontas – Silentservice.lt

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Daugės elektromobilių įkrovimo stotelių šalies savivaldybėse
  2. Vilniuje atidaroma pirmoji elektromobilių didelės galios įkrovimo prieiga
  3. Kuriamas elektromobilių įkrovos stotelių tinklas
  4. Kada elektromobilių kaina bus konkurencinga įprastų automobilių kainai?
  5. Elektromobilių palyginimas: kurių geriausias kainos ir kokybės santykis?
  6. Iki 2030 metų visi persėsime prie elektromobilių vairo. Kodėl?
  7. Kauną aplankė elektromobilių maratono „Talinas–Monte Karlo 2012“ dalyviai
  8. Skatinama naudoti alternatyviuosius degalus
  9. Elektra vietoje dyzelio ir dujų: ką rinksis sumanūs vairuotojai
  10. Automobilių ateitis: nuo elektra varomų iki savivaldžių
  11. Pirmasis tikras elektromobilis jau ir Lietuvoje
  12. Elektromobilius galima bus įkrauti veltui
  13. Lietimui jautrūs ekranai automobilių mygtukų dar nepakeis
  14. Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti
  15. Automobilių taršos mokestis: dažniausiai užduodami klausimai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Paroda „Sidabro merginos. Retušuota Baltijos šalių fotografijos istorija“ | G. Grigėnaitė, Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus nuotr.
Lietuvoje

7 parodos ir renginiai Lietuvos muziejuose, kurių negalima praleisti

2025 05 12
Putinas
Užsienyje

Derybos Stambule – galimybė taikai ar Kremliaus žaidimas?

2025 05 11
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone
Gamta ir žmogus

Iššūkių Lietuvos keliuose nemažėja

2025 05 11
Emanuelis Makronas | Alkas.lt ekrano nuotr.
Užsienyje

Makronas: Negali būti dialogo, jei bombarduojami civiliai

2025 05 11
Ukrainos gynėjas | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos baubo voratinklius nupūtus

2025 05 11
Putinas
Akiračiai

A. Medalinskas. Putino naktinis pareiškimas: dar vienas antausis Vakarams, atmetant pasiūlymą dėl 30 dienų taikos

2025 05 11
Volodimiras Zelenskis | president.gov.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Zelenskio atsakymas Putinui: taikos derybos tik po ugnies nutraukimo

2025 05 11
Gyvūnų perėja
Gamta ir žmogus

„Rail Baltica“ linijoje – viena šiuolaikiškiausių gyvūnų perėjų

2025 05 11

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie J. Vaiškūnas. Kam naudingas KGB bendradarbių sąrašų įslaptinimas: Lietuvos valstybei ar Kremliui?
  • Jonas Vaiškūnas apie A. Medalinskas. Putino naktinis pareiškimas: dar vienas antausis Vakarams, atmetant pasiūlymą dėl 30 dienų taikos
  • Pabaigos pradžia? apie A. Medalinskas. Putino naktinis pareiškimas: dar vienas antausis Vakarams, atmetant pasiūlymą dėl 30 dienų taikos
  • Rimvydas apie R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Istorikė A. Petrauskienė – apie gyvą partizanų istoriją, sovietinės propagandos įtaką ir radinius bunkeriuose
  • 7 parodos ir renginiai Lietuvos muziejuose, kurių negalima praleisti
  • Derybos Stambule – galimybė taikai ar Kremliaus žaidimas?
  • Indėlių palūkanos mažėja: kada verta rinktis šį taupymo būdą?
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Karantino taisyklės vairuotojams: žieminės padangos tiks, dygliuotąsias – geriau keisti

Netinkamos padangos gali tapti avarijos priežastimi

2025 05 11
Automobilis

Paprastas, nebrangus, patikimas: ar tokių automobilių dar yra?

2025 05 04
automobilis | pixabay.com nuotr.

Ar DI kameros padės vairuotojams atsiplėšti nuo telefono?

2025 05 04
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Prie sostinės paplūdimių grįžta rinkliava už automobilių stovėjimą

2025 04 28
Automobilių patikra

Automobilių patikra atskleidė, kad 2 iš 3 turi trūkumų

2025 04 26
VU studentų komanda

VU studentų komanda iškovojo 1-ą vietą tarptautinėse kvantinių skaičiavimų varžybose: sukūrė tvarų elektromobilių krovimo sprendimą

2025 04 21
Automobilis | pixabay.com nuotr.

Žinovai neigia įsitikinimus, kad moterys prastesnės vairuotojos nei vyrai

2025 04 20
Būstas | pixabay.com, Schluesseldienst nuotr.

VMI: Ką turi žinoti gyventojai pardavę NT ar automobilį

2025 04 18
Kelio remontas | sumin.lrv.lt nuotr.

Dėmesio kelio darbai: kokias žalas lietuviai patiria tvarkomuose ruožuose

2025 04 14
Automobilis | pexels, Zhuzichun nuotr.

Ruošiantis pavasario kelionėms, svarbu ne tik pakeisti padangas

2025 04 13

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie J. Vaiškūnas. Kam naudingas KGB bendradarbių sąrašų įslaptinimas: Lietuvos valstybei ar Kremliui?
  • Jonas Vaiškūnas apie A. Medalinskas. Putino naktinis pareiškimas: dar vienas antausis Vakarams, atmetant pasiūlymą dėl 30 dienų taikos
  • Pabaigos pradžia? apie A. Medalinskas. Putino naktinis pareiškimas: dar vienas antausis Vakarams, atmetant pasiūlymą dėl 30 dienų taikos
  • Rimvydas apie R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)
  • Rimgaudas apie R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
R. Karoblis: Šauktiniai yra būtina Lietuvos kariuomenės augimo ir stiprėjimo sąlyga (nuotraukos)

Auga susidomėjimas karininko profesija

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai