Pirmadienis, 22 gruodžio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Didėjant greičiui, daugėja eismo įvykių

www.alkas.lt
2024-04-08 12:31:00
16
PERŽIŪROS
0
Kelias Vilnius–Kaunas | lakd.lt nuotr.

Kelias Vilnius–Kaunas | lakd.lt nuotr.

Kaip ir kasmet, balandžio 1 d. įsigaliojus didesniam leistinam greičiui vairuotojai automagistralėse gali važiuoti maksimaliu 130 km/val. greičiu, o greitkeliuose 120 km/val. greičiu. Visgi draudikai pabrėžia, kad kuo didesnis leistinas greitis – tuo didesnė tikimybė patekti į eismo įvykius, ir primena, kokių principų pravartu laikytis, norint kelyje apsaugoti save ir kitus eismo dalyvius.

Remiantis „Lietuvos draudimo“ turimais duomenimis, pirmąjį metų pusmetį patys avaringiausi mėnesiai magistraliniuose keliuose būna balandis ir gegužė – tokia tendencija laikosi jau kelerius metus.

„Pastebime, kad kasmet įsigaliojus didesniam leistinam greičiui padaugėja ir eismo įvykių – greičiau važiuojantį automobilį suvaldyti ir prireikus jį sustabdyti yra sudėtingiau. Be to, prireikia laiko vairavimo šiltuoju metu įgūdžiams atnaujinti, kai kartu eisme judančių automobilių greitis padidėja, tenka vairuoti lyjant, šviečiant ryškiai saulės šviesai. Pavojų kelia ir į kelią patenkantys laukiniai žvėrys ir paukščiai“, – pastebi Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas.

Pačiu avaringiausiu magistraliniu keliu praėjusiais metais buvo kelias A1, o joje daugiausiai draudiminių eismo įvykių užfiksuota atkarpoje tarp Kauno ir Klaipėdos. A2 greitkelyje Vilnius-Panevėžys, lyginant su A1, praėjusiais metais buvo fiksuota apie 9 kartus mažiau autoįvykių, rodo „Lietuvos draudimo“ duomenys.

„Daugiausiai draudiminių eismo įvykių praėjusiais metais fiksavome A1 automagistralėje, o jų skaičius itin išaugo šiltuoju metu. Ir tai nestebina – ši automagistralė atšilus orams tampa itin apkrauta, kadangi tai yra pagrindinis ir pats pralaidžiausias kelias, vedantis uostamiesčio ir pajūrio kurortų link. Didžiąją dalį auto įvykių šioje magistralėje sudaro smulkūs nutikimai, kai nukenčia automobilio stiklai, apdailos detalės“, – komentuoja draudimo ekspertas.

Pasak G. Petriko, važiuodami pagrindine šalies kelių arterija Vilnius-Klaipėda, vairuotojai turėtų būti itin atsargūs dėl susiformavusių provėžų ir kelio dangos remonto „lopų“. Ne paslaptis, kad neretai vairuotojai šiltuoju metų laiku būna linkę viršyti leistiną greitį, todėl kiekvienas kelio dangos nelygumas yra grėsmė saugumui važiuojant dideliu greičiu.

„Šiltuoju metų laiku pastebime ir tai, jog vis dažniau vairuotojai kreipiasi dėl žalos atlyginimo po susidūrimo su laukiniais gyvūnais. Pavasario ir vasaros sezonu stirnos, briedžiai, šernai išbėga į važiuojamąją kelio dalį, o nepasirinkus saugaus greičio toks susidūrimas gali pasibaigti ne tik automobilio apgadinimu, bet ir sužalojimais ar net žūtimis. Taip pat dažnesni ir tokie atvejai, kai automobiliai susiduria su paukščiais – tokio susidūrimo metu suvaldyti transporto priemonę tampa sudėtinga, tad čia išvengti didesnių žalų padėtų pasirinktas saugus greitis“, – patarimais dalinasi G. Petrikas.

Ekspertas atkreipia dėmesį į dar vieną svarbų veiksnį – remontuojamus kelio ruožus, kurie susiaurinami iki minimalios ribos ir dėl to būna gerokai ribojamas leistinas greitis. Visgi vairuotojai yra linkę jį viršyti ir važiuoti „su srautu“, dėl ko neretai įvyksta nemažai incidentų − nuo smulkių, tokių kaip padangos prakirtimas, iki labai didelių, net tragiškų įvykių, kai susiduriama su kelininkais ar jų įranga.

Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ duomenys, didžiausia praėjusiais metais išmokėta žala dėl eismo įvyko magistraliniame kelyje siekia 70 tūkst. eurų. Esant sudėtingoms oro sąlygoms važiuodamas automagistrale Kaunas-Klaipėda vairuotojas nepasirinko saugaus greičio ir atsitrenkė į kelio atitvarus, o už jo važiavęs automobilis nespėjo sureaguoti ir taip pat su juo susidūrė.

Iš viso, bendrovės duomenimis, magistraliniuose keliuose praėjusiais metais buvo užfiksuota virš 450 transporto priemonių žalų atvejų, o bendra žalų suma siekė 700 tūkst. eurų.

Vidutinė eismo įvykio metu magistraliniame kelyje patirtos žalos išmoka pernai siekė daugiau nei 1500 eurų.

Draudimo ekspertas G. Petrikas primena, kad norint išvengti eismo įvykių greitkeliuose svarbu:

  • Neviršyti leistino greičio ir, atsižvelgus į esančias aplinkybes, pasirinkti saugų greitį;
  • Nevairuoti chuliganiškai ir gerbti kitus eismo dalyvius;
  • Būti itin atidiems ir stebėti kelio ženklus, būti ypatingai budriems kelio ruožuose, į kuriuos gali išbėgti laukiniai gyvūnai;
  • Vairuojant visada atsižvelgti į oro sąlygas;
  • Laikytis saugaus atstumo iki kitų transporto priemonių.

Lietuvos draudimo

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  2. Kaip išvengti daug kainuojančių eismo įvykių?
  3. Eismo įvykių priežastys Baltijos šalyse: koks elgesys kelia pavojų?
  4. Dažniausia eismo įvykių spūstyse priežastis – atstumo nesilaikymas ir nesaugus rikiavimasis
  5. Kaip nesuklysti pildant eismo įvykių deklaraciją
  6. Geri orai ar trikojai matuokliai mažina eismo įvykių skaičių?
  7. LTSA tiria skaudžių eismo įvykių priežastis
  8. Draudikai: eismo įvykių žala siekia 25 mln. eurų
  9. Daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  10. Daugėja prašymų dėl pagalbos kelyje
  11. Šylant orams keliuose daugėja motociklų
  12. Kartu su rudeniu daugėja iššūkių kelyje
  13. Įspėjimas vairuotojams: daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  14. Į eismo įvykius pakliūna ir paukščiai
  15. Lietuviai nepakantūs eismo pažeidėjams

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Mokymai Mečionyse
Kultūra

Pažangos programos projektas kviečia sužinoti, kaip iš anksto pasirūpinti paveldu

2025 12 22
Sorų laukai
Istorija

Mokslininkai pristatė pažangų būdą, leidžiantį nustatyti, kokius augalus valgė senovės žmonės Europoje

2025 12 22
Nacionalinės kultūros darbotvarkės rengimo darbo grupė aptarė pagrindines kultūros politikos kryptis iki 2040 m.
Kultūra

Nacionalinės kultūros darbotvarkės rengimo darbo grupė aptarė pagrindines kultūros politikos kryptis iki 2040 m.

2025 12 22
Šeima, Jungtinės tautos
Užsienyje

JT balsavimas atskleidė vertybinį lūžį: JAV ir dalis pasaulio – viena kryptimi, ES ir Lietuva – kita?

2025 12 22
2026-ųjų Lietuvių kalbos dienų sostine skelbiamas Rokiškis
Kalba

2026-ųjų Lietuvių kalbos dienų sostine skelbiamas Rokiškis!

2025 12 21
Arvydas Juozaitis dalina autografus
Istorija

A. Daučiūnienė. A. Juozaičio knygos „Tikra Sąjūdžio istorija“ sutiktuvės Lietuvos mokslų akademijos istorinėje salėje

2025 12 21
Žiemos saulėgrįžos šventė | Rengėjų nuotr.
Etninė kultūra

Romuva kviečia į žiemos saulėgrįžos šventę

2025 12 20
Smegduobės – tai atviras kanalas
Gamta ir ekologija

Smegduobės nėra duobės – tai atviras kanalas į požeminį vandenį

2025 12 20

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K. Urba apie K. K. Urba. Seime cirkas ar konstitucinė kloaka?
  • nuomonė apie K. K. Urba. Seime cirkas ar konstitucinė kloaka?
  • Juozas apie M. Kundrotas. Darkart apie chaltūros sąjūdį
  • Kęstutis K. Urba apie K. K. Urba. Seime cirkas ar konstitucinė kloaka?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kaip dažnai turime valgyti silkę
  • Pažangos programos projektas kviečia sužinoti, kaip iš anksto pasirūpinti paveldu
  • Mokslininkai pristatė pažangų būdą, leidžiantį nustatyti, kokius augalus valgė senovės žmonės Europoje
  • Nacionalinės kultūros darbotvarkės rengimo darbo grupė aptarė pagrindines kultūros politikos kryptis iki 2040 m.

Kiti Straipsniai

Statybos

Draudikai įvardijo pavojingiausias Lietuvos profesijas

2025 12 21
Sveikata

Miestai, regionai ir kaimo vietovės – ką rodo gyventojų išlaidos sveikatai?

2025 12 21
Avarija

Jei radote apgadintą automobilį

2025 12 20
Kelias Pagėgiai–Plaušvariai

Kapitališkai atnaujinamas kelio Pagėgiai–Plaušvariai ruožas

2025 12 19
Sankryža

Pajūryje į žiedinę pertvarkyta viena avaringiausių sankryžų

2025 12 18
Akcija „Eglutė“

Miškininkai ir pareigūnai vairuotojams dovanos kalėdinius medelius

2025 12 15
Kompiuteris

Šventinis skubėjimas pildo ir sukčių sąskaitas

2025 12 14
Avarija

Gruodį numatomas smulkių avarijų skaičiaus augimas

2025 12 14
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Šventinis chaosas keliuose: dažniausiai pasitaikančios klaidos

2025 12 13
Sankryža

„Via Lietuva“ keliuose atnaujino šviesoforus ir eismo valdymo sistemas

2025 12 12

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K. Urba apie K. K. Urba. Seime cirkas ar konstitucinė kloaka?
  • nuomonė apie K. K. Urba. Seime cirkas ar konstitucinė kloaka?
  • Juozas apie M. Kundrotas. Darkart apie chaltūros sąjūdį
  • Kęstutis K. Urba apie K. K. Urba. Seime cirkas ar konstitucinė kloaka?
  • Juozas apie M. Kundrotas. Darkart apie chaltūros sąjūdį
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Troleibusai | Škoda Group nuotr.

Nauji troleibusai sostinės gatves pasieks rugpjūtį

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | ket testai | fs25 mods | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max | Daigyklos | gta 5 mods

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai