Magistralėje Vilnius–Utena pradėti atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto darbai. Vienintelio šalyje iš cementbetonio plokščių sudaryto kelio atkarpos, siekiančios beveik 30 km, atnaujinimą „Via Lietuva“ (anksčiau – LAKD) planuoja baigti dar šiais metais.
„Amžiaus statybomis“ praminto kelio atnaujinimo darbų nuo Molėtų iki Utenos sutartis Susisiekimo ministerijoje buvo pasirašyta vasario pradžioje. 30 km atkarpos nuo Molėtų iki Utenos darbų vertė sudaro 61 mln. Eur su PVM. Suplanuotus rekonstrukcijos darbus atliks „Via Lietuva“ skelbtą viešąjį konkursą laimėjusi akcinė bendrovė „HISK“.
„Kaip ir daugelis žmonių, asmeniškai labai laukiau šios dienos, kai pagaliau nuo dešimtmečius girdėtų kalbų ir dalytų pažadų pereiname prie realių darbų. Visuomet pabrėžiau, kad šio visam Šiaurės Lietuvos regionui svarbaus plento atnaujinimas yra vienas svarbiausių mūsų prioritetų, todėl dėjome visas pastangas, kad darbai – nepaisant daugybės kliūčių – pagaliau išjudėtų iš mirties taško. Ir šiandien yra ši diena“, – sako darbų pradžią simboliniu pirmosios betono plokštės suskaldymu pažymėjęs susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kelias Vilnius–Utena yra svarbi jungtis tarp šalies sostinės, Utenos ir kitų Šiaurės–Rytų regiono vietovių. Per parą šiuo keliu iš viso pravažiuoja netoli 9 tūkst. transporto priemonių.
Kelio nuo Molėtų iki Utenos rekonstrukcijos metu suplanuota kapitaliai sutvarkyti dvi eismo juostas, įrengti autobusų sustojimo aikšteles su paviljonais, pėsčiųjų takus ir modernų apšvietimą. Šioje kelio atkarpoje taip pat numatyta įrengti ir nuo gyvūnų migracijos apsaugančias tinklo tvoras bei horizontalius barjerus, kurie padėtų sumažinti eismo įvykių skaičių gyvūnų migracijos metu. Atsižvelgus į kelyje stebimus transporto priemonių srautus, atlikus transporto srautų modeliavimą, kapitaliai remontuojamame ruože ties sankryžomis numatyta įrengti papildomas kairiojo posūkio juostas.
„Apie „betonkę“ ir planuojamas „amžiaus statybas“ buvo ir daug kalbėta, ir ne vieną dešimtmetį žadėta. Praėjusiais metais, pradėdami šio kelio darbus ties Utenos miestu, nurodėme, jog dėsime visas pastangas, jog Vilnius-Utena atnaujinimo darbai būtų tęsiami ir toliau. Džiaugiamės, jog bendromis jėgomis užsibrėžtus tikslus pavyko pasiekti ir šiandien šiame kelyje pagaliau pradedami realūs darbai. Maža to, šiandien pradėti darbai turėtų būti baigti ir naujas Molėtus ir Uteną jungiantis kelias eismo dalyviams bus atidarytas dar šių metų pabaigoje“, – teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
2023 m. spalio mėn. buvo pradėti darbai šio magistralinio kelio ruože ties Utenos miestu. Čia darbus planuojama baigti šių metų III ketv.
Šiuo metu taip pat rengiami likusios beveik 43 km kelio Vilnius–Utena atkarpos nuo Riešės iki Molėtų atnaujinimo techniniai darbo projektai. Pabaigus projektavimą, bus skelbiami viešojo pirkimo konkursai rekonstrukcijos darbams atlikti. Sėkmingai įvykdžius šias procedūras, pirmieji darbai nuo Riešės iki Molėtų būtų pradėti dar šiais metais.