Susisiekimo ministras Marius Skuodis Prienuose paskelbė apie pradedamą kelio Kaunas–Prienai–Alytus ruožo tarp Kauno ir Prienų rekonstrukcijos projektą. Šio ruožo rekonstrukcija pagerins eismo sąlygas kasdien juo važiuojantiems 11,5 tūkst. vairuotojų, užtikrins saugesnį eismą ir 90 km/val. leistiną greitį visame Kaunas–Prienai ruože.
„Kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcijos projektas buvo pradėtas rengti dar 2012 m. – džiaugiuosi, kad nupūtėme dulkes nuo senų planų ir pagaliau startuojame su realiais darbais. Šio projekto įgyvendinimas svarbus modernizuojant Pietų Lietuvos regiono kelių tinklą“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.
Prienų rajono savivaldybės mero Alvydo Vaicekausko teigimu, kelias Kaunas–Prienai–Alytus yra ypatingai svarbus ne vienos savivaldybės gyventojams, verslininkams ir net turistams: „Rekonstrukcijos laukėme ir prašėme jau ne vieną dešimtmetį, todėl labai džiugu išgirsti, kad projekto įgyvendinimui jau numatyti konkretūs terminai.“
Kelio Kaunas–Prienai projektas yra naujai įtrauktas į Vyriausybės programą. Šiuo metu jau yra parengtas ir patvirtintas Kauno ir Prienų rajonuose esančio krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo nuo 11,60 iki 31,10 km, t. y. nuo Garliavos skirtingų lygių sankryžos iki žiedinės sankryžos ties Prienais, rekonstravimo specialusis planas.
Kelio rekonstrukcija bus vykdoma dviem etapais – pirmame etape iki 2023 m. pabaigos numatomas žemės paėmimas visuomenės poreikiams ir kelio rekonstrukcijos projektavimo darbai, antrame etape – 2024–2026 m. rangos darbai.
Pradedant pirmą etapą, ministro įsakymu Lietuvos automobilių kelių direkcija įpareigota vykdyti veiksmus, reikalingus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrai pradėti.
Rengiantis platinti kelią, prireiks apie 42 ha kelio trasoje esančios privačios žemės, ji bus išperkama iš beveik 300 sklypų savininkų. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros truks apie 26 mėn. – beveik iki 2023 m. pabaigos.
Kelio plėtra planuojama atsižvelgiant į itin sudėtingas vietovės sąlygas – prie kelio yra daug gyvenviečių, pavienių sodybų, vandens telkinių, žuvininkystės tvenkinių, vandenviečių, miškų. Kelią daugiau kaip 80 kartų kerta arba su juo lygiagrečiai nutiesta daugybė įvairių inžinerinių komunikacijų, tarp jų aukšto slėgio dujotiekis ir geležinkelio linija.
Be to, pirmo etapo metu bus rengiamas kelio rekonstrukcijos projektas – atsižvelgiant į šio kelio eismo intensyvumą ir eismo saugumą, bus nagrinėjamos rekonstrukcijos alternatyvos, kelio platinimo poreikiai ir eismo organizavimo būdai.
Antrame etape vyks kelio rekonstrukcija – darbus planuojama vykdyti tuo pačiu metu dviejuose ruožuose: kelio Kaunas–Prienai ruože nuo Garliavos skirtingų lygių sankryžos iki Šaltupių (nuo 11,6 iki 23 km) ir šio kelio dalyje nuo Šaltupių iki žiedinės sankryžos ties Prienais (nuo 23 iki 31,1 km).
Numatoma, kad kelio rekonstrukcijos darbai gali kainuoti iki 90 mln. eurų. Konkreti kaina priklausys nuo pasirinktos kelio rekonstrukcijos alternatyvos, techninių sprendinių ir visų rekonstrukcijos darbų etapų viešųjų pirkimų. Kelio Kaunas–Prienai ruožo rekonstrukciją planuojama baigti 2026 m.