Šiandien būtų sunku rasti verslą, kurio nėra interneto platybėse. Socialiniai tinklai, stilingos e. prekybos ar reprezentacinės interneto svetainės ir kt. Beje, kalbant apie interneto svetaines ir e. prekybą, vienas aktualiausių klausimų šiandien – ko reikia, kad interneto svetainė generuotų pardavimus? Tuo tarpu, kai iki šio tikslo yra nemažai žingsnių, pradėti, ko gero, reikėtų nuo šių trijų. Kokie jie?
1. Matomumas paieškos sistemose – optimizuokite svetainę paieškos sistemoms (SEO)
Tai, kad sukūrėte interneto svetainę, dar nereiškia, kad ją paprastai ras interneto paieškos sistemose norimos prekės ar paslaugos ieškantys potencialūs pirkėjai.
Ar kada pagalvojote, kaip paieškos sistemos, pavyzdžiui, Google, parenka, ką rodyti rezultatų lape? Štai čia mes prieiname prie labai svarbios interneto svetainės reitingavimosi paieškos sistemų pirmuosiuose puslapiuose ir pirmosiose pozicijose dalies – SEO.
Daugeliui SEO asocijuojasi su tinkamų raktažodžių (frazių, kuriomis dažniausiai prekių ar paslaugų ieško vartotojai) paieška ir atranka. Vis dėlto, SEO yra daugiau nei aktualių temų paieškos ir vartotojo poreikius atliepiančių raktažodžių integravimas kuriant turinį.
Tai kur kas daugiau – tai konkurentų, interneto svetainės techninės būklės vertinimas, sklaidos galimybių paieška, pritaikymas mobiliesiems įrenginiams ir t. t. Beje, jei interneto svetainė nepritaikyta mobiliesiems, prarandate labai didelę dalį potencialių klientų.
Jei atkreiptumėte dėmesį, kaip atrodo profesionalios SEO paslaugos, pamatytumėte, kad stiprią SEO strategiją sudaro tikslingas:
- išorinis SEO;
- vidinis SEO;
- techninis SEO.
Visos šios dalys glaudžiai susijusios. Pavyzdžiui, jei bus tinkamiems raktiniams žodžiams optimizuotas turinys, bet interneto svetainė bus techniškai labai lėta – jos gerai neįvertins nei potencialus pirkėjas, nei paieškos sistemos, skiriančios aukštesnę ar žemesnę poziciją rezultatų puslapyje.
Veiksmų imtis būtina – kaip generuosite pardavimus, jei interneto svetainė yra „nematoma“ arba yra kažkur penktame paieškos rezultatų puslapyje?
Žinoma, nuosekliai siekiant rezultatų organinės paieškos atžvilgiu, tuo pat metu visada galima investuoti į mokamą reklamą paieškos sistemoje (Google Ads). Tai padės siekti rezultatų paieškoje čia ir dabar.
2. Konvertuojantis turinys – nuo tekstų iki vaizdinės medžiagos
Tinkamų raktinių žodžių (frazių, kaip prekės ar paslaugos ieško tikslinis vartotojas) paieška leis atrasti tai, ko ir kaip vartotojai ieško skirtinguose paieškos etapuose. Jei norite parduoti inovatyvią prekę, tikėtina, pradžiai teks susikoncentruoti į turinį, kuris paaiškina, kas tai per produktas ar paslauga ir kokia to nauda vartotojui.
Tai puikiai atskleisite informatyviuose ir įdomiuose tinklaraščio įrašuose (interneto svetainėse tinklaraščio skiltis yra labai svarbi).
Taip pat, svarbu tai, kaip aprašote pačias prekes ir paslaugas – kokie aprašai, kokie „veiksmo“ mygtukai, kokios nuotraukos ar pristatomieji filmukai.
Ar dalinatės laimingų pirkėjų atsiliepimais? Visas turinys – nuo įtraukiančių ir naudą pirkėjui perteikiančių tekstų ar vaizdo įrašų bei pasitikėjimą stiprinančių atsiliepimų – turi būti kokybiškas, aktualus, tikslingas. Gerai pagalvokite – ką norite pasakyti?
Pagalvokite apie kiekvieną pirkėjų kelionės etapą – kas jiems svarbu, kai ieško daugiau informacijos, kai nori palyginti kelis skirtingus produktus ar paslaugas, kai nori įsigyti prekę ar paslaugą ir aiškiai matyti, kaip ji atrodo, kokios charakteristikos, ką mano kiti pirkėjai, kokios įsigijimo, grąžinimo sąlygos ir t. t.
3. Į vartotoją orientuotas dizainas – patogus, aiškus, stilingas
Kad ir koks naudingas turinys ir vertingos prekės, tai, kaip viską pateikiate, neretai yra esmė. Galima tai palyginti su fizine parduotuve – jei joje nejauku, viskas nepatogiai išdėstyta ir neaišku, kur rasti konsultantų pagalbą, tikėtina, apsisuksite ir nueisite ten, kur viskas pateikta patogiai, kiekviena prekė turi savo vietą, o konsultantų pagalbos net nereikia ieškoti, nes jie visad pasiruošę padėti.
Lygiai tas pats ir su interneto svetaine. Čia virtuali erdvė, kurią turite gerai apgalvoti – nuo struktūros iki dizaino – ir laikyti savo vizitine kortele.
Žinoma, yra ir daugiau žingsnių, kurie veda geresnių pardavimų link. Bet tai trys esminiai žingsniai, nuo kurių reikėtų pradėti – juk viskas prasideda nuo techniškai ir vizualiai tvarkingos, patogios, patrauklios ir aktualios interneto svetainės.
O tuomet galite galvoti apie papildomus būdus, kaip didinti e. prekybos prekių ženklo žinomumą. Nežinote nuo ko pradėti?
Sakoma, kad geriausia, kai kiekvienas dirba savo darbus, kuriuos išmano geriausiai. Tad vietoje to, kad valandų valandas praleistumėte prie kompiuterio ekrano ieškodami, kaip atlikti SEO tyrimus ar patobulinti dizainą, patikėkite darbus profesionalams, o patys rūpinkitės verslo augimu ir kitais svarbiais klausimais.