2023-uosius Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) baigė atnaujinusi 380 km valstybinės reikšmės kelių, 30 km magistralinių kelių tinklo, sutvarkiusi 18 tiltų ir viadukų, atnaujinusi daugiau nei 13 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių tako dalį Smiltynė-Nida, iš sąstingio išjudinusi ne vieną Valstybei ir visuomenei svarbų strateginį kelių infrastruktūros gerinimo projektą.
„2023-ieji, mūsų komandai buvo intensyvaus darbo metai: gerokai pasistūmėta į priekį, įgyvendinat „Via Baltica“ rekonstrukcijos projektą, pagaliau pradėti fiziniai darbai kelyje Vilnius–Utena, sparčiau pradėti tvarkyti šalies tiltai ir viadukai, suremontuotas rekordinis skaičius magistralinių kelių.
Visi šie darbai žingsnis po žingsnio, kilometras po kilometro gerino šalies kelių būklę, mūsų keliones darė saugesnėmis ir patogesnėmis“, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Pasak įmonės vadovo, 2023 metai LAKD ir jos darbuotojams buvo ir vidinės pertvarkos metai: bendrovėje įvyko struktūriniai pokyčiai, sustiprinta išorinė ir vidinė kontrolė, pradėtas racionalesnis finansinis planavimas, sprendimai tapo ne tik labiau apgalvoti, bet ir greitesni, pradėti taikyti griežtesni reikalavimai rangovų atliekamų darbų kokybei: beveik 300 kelių objektų kokybę Kelių direkcija patikrino mobilią tyrimų laboratoriją, kuri leidžia greičiau, tiksliau ir objektyviau įvertinti kelių būklę, atliktų darbų kokybę. Atliktų darbų kokybę vertino ir akredituotos šalies laboratorijos.
2024 metais Kelių direkcija žada išlaikyti darbų spartą ir tęstinumą.
„Tarp svarbiausių prioritetų išlieka šalies tiltų ir viadukų tvarkymas, strateginių bei karinio mobilumo projektų įgyvendinimas, toliau tęsime ir įmonės pertvarką“, – sako M. Švaikauskas.
LAKD darbai 2024 metais
- Tolesnis didžiausio nepriklausomos Lietuvos kelių infrastruktūros projekto „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos–Lenkijos sienos įgyvendinimas – darbai bus tęsiami techniškai sudėtingiausioje ir ilgiausioje, beveik 16 km siekiančioje atkarpoje.
- Tęsiami darbai prasčiausios būklės magistraliniame kelyje Vilnius–Utena: ketinama užbaigti kelio atkarpos nuo Riešės iki Molėtų projektavimo darbus bei paskelbti naujausius planus dėl ruožo nuo Molėtų iki Utenos atnaujinimo.
- Netoli Ruklos karinio poligono planuojama pradėti Jonavos aplinkkelio statybos darbus, pertvarkyti šalia Rūdininkų karinio poligono esantį kelią Pirčiupiai–Jašiūnai, pradėti kelio Mikašiūnai–Rūdininkai ir kelio Ąžuolijai–Juodšiliai–Jašiūnai. atnaujinimo darbai.
- Bus tęsiama tilto per Nerį (A. Meškinio) atnaujinimas, vykdomas kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai estakados (Sargėnų) kapitalinis remontas, planuojamas atnaujinti Trakų viaduko kapitalinį remontą, pradėti atnaujinti tiltus per Nevėžį, Šuniją, Dubysą, pradėti laikinojo tilto per Kruną statybas.
- 2024 m. Kelių direkcija planuoja pradėti pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida (atkarpos pro Juodkrantę link Pervalkos, ties Pervalka bei nuo Pervalkos ir Preilos jūros link) tvarkymo darbus. Čia bus tęsiami pradėti pėsčiųjų ir dviračių tako ties Birštonu bei pėsčiųjų ir dviračių tako nuo Kretingos iki Vydmantų tiesimo darbai, planuojama įrengti pėsčiųjų ir dviračių taką valstybinės reikšmės krašto kelio Vilnius–Polockas (Vilniaus r.) dalyje.
- Toliau tęsis ir šiemet pradėta LAKD transformacija. Gavus akcininko pritarimą, planuojama keisti įmonės pavadinimą ir atnaujinti prekės ženklą, gerinti klientų aptarnavimą, susitelkti ties veiklos efektyvinimo procesais.