Lietuvos automobilių kelių direkcija tęsia šių metų planus dėl šalies prastos būklės tiltų, viadukų ir estakadų tvarkymo darbų. Šiuo metu Lietuvoje yra tvarkoma 16 tiltų, 10 viadukų, tęsiami vienos estakados tvarkymo darbai. Daugumoje objektų darbus planuojama baigti dar šiais metais.
„Tiltų ir viadukų atnaujinimas yra vieni iš didžiausią prioritetą turinčių darbų, tiesiogiai nulemiančių eismo dalyvių saugumą. Lietuvoje šių objektų būklė yra prasta, nes ilgą laiką tam nebuvo skiriamas reikalingas dėmesys.
Šiuo metu blogos būklės tiltų eilėje turime 72 objektus, kurie negali laukti ir kuriuos planuojame sutvarkyti dar iki 2026 metų. Kad tiltų ir viadukų atnaujinimo darbai būtų sklandūs ir greiti – peržiūrėjome ir tiltų būklės analizės bei vidinius planavimo procesus. Juos patobulinus ir suefektyvinus – tikime, jog išsikeltus ambicingus tikslus pasieksime“, – pasakoja Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Anot įmonės vadovo, šiais metais remonto darbai jau baigti arba dar tęsiami 27 objektuose – tvarkomi tiltai ne tik magistraliniuose, bet ir krašto ir rajoniniuose keliuose, kur eismo intensyvumas mažesnis. Tiltams, viadukams dėmesys bus skiriamas ir kitais metais – šiuo metu Kelių direkcija yra pasirašiusi 20 sutarčių su projektuotojais dėl tiltų ir viadukų remonto techninių darbo projektų rengimo. Parengus projektus bus skalbiami viešieji konkursai dėl rangos darbų atlikimo.
Per šiuos metus planuojama sutvarkyti 13 tiltų, esančių valstybinės reikšmės keliuose, trijų objektų tvarkymo darbai bus baigti kitais metais.
Lietuvos automobilių kelių direkcija tęsia ir ypatingai svarbius projektus, vienas jų: pernai pradėta magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda esančio A. Meškinio tilto per Nerį (vidurinis tiltas) atnaujinimas, kurį planuojama baigti 2024 m. spalio mėn. Be minėto A. Meškinio tilto, šiais metais pradėtas tvarkyti tiltas per Nemunėlį kelyje Biržai–Pandėlys–Rokiškis. Darbus planuojama baigti 2024 m. kovo mėn., o magistralinio kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis tiltas per Šešuvą (kairė pusė) bus sutvarkytas kitų metų liepą.
2023-aisiais baigtas tvarkyti Vilainių tiltas Kėdainių raj. (tiltas per Nevėžį), kur darbai pradėti 2021 m.
Spalio pabaigoje Lietuvos automobilių kelių direkcija pradėjo viešojo pirkimo procedūras Ariogaloje esančio tilto per Dubysą rekonstrukcijos darbams atlikti. Šis tiltas planuotas atnaujinti dar 2019-ais metais bei yra vienas iš aukščiausią prioritetinės eilės vietą užimančių objektų Lietuvoje
Šiais metais šalyje vykdomi ir 10 viadukų tvarkymo darbai. Dar pavasarį baigtas rekonstruoti Paparčių viadukas, esantis virš magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda, o jau kitos savaitės viduryje, lapkričio 15 d., pabaigus AB „LTG Infra“ vykdomą projektą, planuojama eismą paleisti įrengtu tuneliu po geležinkeliu Lentvaris–Vievis ir kelio Vievis–Maišiagala–Nemenčinė sankirtoje. Įgyvendinus viadukų tvarkymo projektus, sutrumpėja kelionių automobiliu laikas, eismas tampa patogesnis ir, svarbiausia, saugesnis.
2023 m. rugsėjo mėn. baigti magistralinio kelio Vilnius–Panevėžys viaduko (64,59 km dešinė pusė) kapitalinio remonto darbai. Kitais metais bus tęsiamas viaduko, esančio magistralinio kelio Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km (Trakų viadukas), kapitalinis remontas. Kelio Šiauliai–Palanga viaduką per geležinkelį 99,014 km planuojama sutvarkyti kitų metų pavasarį, o Marvelės sankryžos viaduko kapitalinį remontą – baigti lapkritį.
Šiemet tęsiamas magistralinio kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai estakados (Sargėnų) kapitalinis remontas. Darbus planuojama baigti kitais metais.
Visi valstybinės reikšmės keliuose esantys tiltai, viadukai, estakados, tuneliai yra tvarkomi pagal sudarytą prioritetinę eilę, kuri atnaujinama kasmet pagal kasmetinių apžiūrų rezultatus bei Kelių priežiūros ir plėtros programos skiriamą finansavimą. 2023 m. tiltų ir viadukų remontui ir rekonstrukcijai numatoma skirti iki 60 mln. eurų. Kitąmet – daugiau nei 47 mln. Eur.