Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

G. Navaitis: Pasakos prieštarauja šių dienų „naujadarams“

Gediminas Navaitis, www.respublika.lt
2023-11-08 09:00:10
2
Gediminas Navaitis | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Gediminas Navaitis | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Gediminas Navaitis mano, kad ir šiandien, nepaisant to, jog braunasi ar brukamos įvairios ideologijos, daug kam imponuoja drąsus, stiprus, energingas vyras ir išmintinga, graži moteris.

Turbūt pamenate istoriją, kaip prieš dešimtmetį buvo išimta iš prekybos Neringos Dangvydės pasakų knyga vaikams „Gintarinė širdis”, kurioje buvo pasakojama apie visas kliūtis įveikiančią homoseksualų „meilę”. Greičiausiai žinote ir tai, kad šis sprendimas buvo apskųstas Europos žmogaus teisių teismui, kuris šiemet, kaip ir reikėjo tikėtis iš LGBT ideologijos forposto, paskelbė, jog Lietuva, uždrausdama šią knygą, pažeidė saviraiškos laisvės principą.

Visas įdomumas tas, kad, kaip atvirai gundoma šios knygos anonse: „šios „pasakos sukurtos pagal tradicinį modelį, jose veikia stebukliniai personažai, sąmoningai naudojami motyvai, kuriuos skaitytojas turėtų atpažinti iš liaudies ar klasika tapusių Brolių Grimų, Š.Pero ar H.K.Anderseno tekstų, perteikiant šių dienų socialines realijas”.

Psichoterapeuto profesoriaus dr. Gedimino Navaičio knyga „Princesė ir karžygys: pasakų psichologija" | patogupirkti.lt nuotr.
Psichoterapeuto profesoriaus dr. Gedimino Navaičio knyga „Princesė ir karžygys: pasakų psichologija” | patogupirkti.lt nuotr.

Akivaizdu, kad lytinės utopijos skleidėjai taikosi įsiskverbti į vaikų sąmonę pasinaudodami populiarių klasikinių pasakų dėmenimis. Kuo jie yra ypatingi, klausiame psichoterapeutą profesorių dr. Gediminą NAVAITĮ, ką tik išleidusį knygą „Princesė ir karžygys: pasakų psichologija”. Kokį pavojų tradicinės pasakos kelia LGBT ideologijai?

– Ką tik knygynuose pasirodžiusioje savo knygoje cituojate Albertą Einšteiną: “Jei norite, kad jūsų vaikai būtų protingi, skaitykite jiems pasakas. Jei norite, kad jie būtų labai protingi, skaitykite daugiau pasakų”. Bet juk ne tik dėl to jas verta skaityti?

– Viena vertus, jos yra labai tikslios, nes per daugelį metų kone kiekvienas jų žodis, kone kiekvienas sakinys daug kartų kartotas ir tikslintas, – dėl to tam tikros idėjos jose išreiškiamos labai konkrečiai. Kita vertus, jos yra simbolinis pasakojimas apie gyvenimo taisykles ir pagaliau – vaikai jas mėgsta.

– Jos patinka ne vien vaikams, – jomis mėgaujasi ir suaugusieji. Galbūt dažniau tie, kuriems būdingas sulėtintas brendimas?

– Pasakose užšifruotas ir drauge aiškus atsakymas į daugelį svarbių klausimų. Pasakos atkuria kolektyvinę pasąmonę, seniausius iš amžių gilumos atėjusius visuotinius vaizdinius – archetipus. Kita vertus, visuose mumyse yra vaikas, kuris nori ir žaisti, ir būti neatsakingas, kartais bijoti pats nežino ko… Vaikiška būsena, kai sugebam į ją sugrįžti, labiausiai sukelia gyvenimo džiaugsmą. Prisiminkite, kokį nors gimtadienio vakarėlį ar, sakysim, Kalėdų šventę, – tada mes visi truputėlį pasijuntame vaikais.

– Vis dėlto gana dažnai viešojoje erdvėje tenka girdėti pasakas minint su neigiama potekste, pavyzdžiui, politikams atkertama: nesekite mums pasakų.

– Tiesiog nusakoma, kad tai vaikiškas užsiėmimas. Priminčiau, kad istoriškai pasakos forma bei reikšmė gali keistis. Sakykime, Heraklis kadaise buvo laikytas pusdieviu ir jam buvo statomos šventyklos, vėliau jis tapo mitų, dar vėliau – pasakų herojumi.

Šiandien jis yra populiarus animacinių filmukų veikėjas, tačiau pasakojimo esmė išliko ta pati, nes Heraklis atitinka karžygio archetipą, o karžygio, kuriuo galėtume sekti, reikia visada. Žvelgdami į pasakų herojus, galime geriau suprasti save ir savo fantazijas. Daugelyje pasakų galima surasti daugybę prasmių – įdomu jas išsiaiškinti ir suprasti.

– Šiandien tarp pasakų skaitytojų ryškėja balsas, teigiantis, kad lietuviškos pasakos yra baisios, žiaurios, kad jos žaloja vaikų sąmonę…

– Sakyčiau, tai yra besikeičiančios mados ženklas. Visuomenėje paplitusios vertybinės nuostatos keičiasi arba bandoma jas pakeisti, tačiau neabejokite: vaikas, kuriam buvo perskaityta pasaka apie Raudonkepuraitę, labai aiškiai supranta, kad vilkas turėjo būti nubaustas.

Jeigu vietoj šios atomazgos kištume jam pseudohumanistinį variantą, esą vilkas persiauklėjo ir dabar graužia morkas, tokia pasaka vaikas nelabai tikėtų. Be to, pridurčiau, kad tai, kas atrodo baisumas, siaubas, vaikui yra galimybė susitvarkyti su jo baimėmis.

Gerai žinoma lietuvių pasaka apie Eglę, žalčių karalienę, joje irgi yra siaubo elementas, kai ji, laiminga, mylima, materialiai aprūpinta, tapusi karaliene, po devynerių metų su vaikais grįžta pas savus, jos broliai, klasta prisivilioję Žilviną, jį nužudo.

Mes, susigyvenę su šiuo siužetu, nebeklausiame kodėl, o kartais verta pagalvoti, paieškoti pasakiškos logikos ir atsakymo. Šiuo atveju vienas iš galimų atsakymų gana paprastas: Eglė gyveno po vandeniu, po vandeniu Saulė neteka ir nesileidžia, taigi ir laikas po vandeniu neina. Vadinasi, Eglė grįžo tą pačią dieną, kai ji buvo pagrobta, – broliai kaip gaudė Žilviną, taip ir gaudo.

– Turbūt lengviausia šią pasaką perskaityti kaip netoleranciją kitokiam. Galbūt ji ir liudija vieną iš lietuvių kolektyvinės pasąmonės artefaktų – neprielankumą kitokiam? Galbūt dėl to lietuvių tauta ir gebėjo išlikti tokia homogeniška?

– Paklausėte apie vieną iš populiarių šiuolaikinių politinių mitų – lietuvišką netoleranciją. Jis labai patinka Vakarų Europos politikams ir aklai jų teiginius kartojantiems.

Man atrodo, kad pakantumo Vakarų europiečiai turėtų pasimokyti Lietuvoje. Čia nebuvo deginami namai, kuriuose gyvena kurdai ar turkai, kaip kad Vokietijoje, Lietuva 30 metų nekariavo su kito tikėjimo savo piliečiais, kaip Anglija, nelietuviškos kilmės gyventojai nepuldinėjo miestų centrų ir nedegino ten mašinų, kaip arabų kilmės piliečiai Prancūzijoje, Lietuvoje nebūta rasinių riaušių kaip Jungtinėse Amerikos valstijose.

Bet grįžkime prie pasakų. Pasakoje apie Eglę galima rasti itin archajišką giminės irimo atspindį – broliai gindami seserį sunaikina kitos giminės atstovą, svetimą, jūroje gyvenančią būtybę, tačiau pasakos tuo ir žavios, kad jas galima aiškinti įvairiai. Pasakų pasaulis daugiaprasmis. Nėra vienintelio ir gero paaiškinimo, yra daugybė versijų, ir jūsų valia rinktis tą, kuri jums arčiau proto ar širdies.

– Jeigu vaikams, linkusiems susitapatinti su skaitomų knygų herojais, peršamos pasakos su naujoviška karalaičio ir jaunikaičio „meile”, kas dedasi jų galvose?

– Tai jūs ir atsakėte: tapatinantis su konkrečiais pasakos herojais bent jau mintyse, kuriami tam tikri elgesio modeliai. Šiuo atveju kuriamas kitokios „šeimos” modelis. Ar šitas modelis yra sėkmingas, galima labai ilgai diskutuoti, nes tokio tipo sėkmingų „šeimų” ar, tiksliau, porų labai mažai.

– Jeigu, anot jūsų, pasakos ugdo asmenybę, tai kas, jūsų manymu, labiau pritiktų penktokui: pasakų nagrinėjimas ar lytiškumo ugdymo pamokėlės?

– Negalima jų priešinti. Darnaus sugyvenimo, vyro ir moters bendravimo įgūdžius, dėl kurių šiandien smarkiai diskutuojama, iš tikro reikia ugdyti, tačiau klausimas, kokius įgūdžius ir kokiomis apimtimis. Jei vis dar kalbamės apie pasakas, galėčiau atsakyti, kad pasakos šia tema įdomios ir linksmos. Pasakos supažindina su gėriu ir blogiu, moko vaikus suprasti savo jausmus, juos įvardyti ir reikšti, ugdo jų kūrybinį mąstymą.

Visais atvejais vaikai yra skirtingi, todėl akivaizdu, kad jiems reikia skirtingų dalykų, tėvų galimybė ir net pareiga pasiūlyti jiems tam tikrus dalykus ir leisti pasirinkti. Vaikai labai aiškiai parodys, ar pasaka apie broliuką triušį jiems yra linksma ir įdomi, ar jis išaugo iš jos ir norėtų kokios nors pasakos apie Harį Poterį.

– Galbūt legendos, pasakos ir mitai, kuriuose įtvirtinti tam tikri elgesio modeliai ir tam tikros, šimtmečių nugludintos vertybės, yra pavojingi naujos ideologijos skelbėjams?

– Veikiausiai taip, nes jos remiasi ilga tradicija. Kai pasakote „nauja”, tai reiškia tradicijos neigimą, peržiūrėjimą, siūlymą kažką kita, negu tradicija. Todėl kai kurios iš jų gali prieštarauti šių dienų naujadarams.

– Nemanote, kad jūsų knyga, patekusi į feminisčių akiratį, susilauktų griežtos kritikos? Jos palaikytų ją mėginimu palaikyti ir net stiprinti prigimtinį vyriškumą bei moteriškumą, juk dėl šių stereotipų jos vis dar nepaliaujamai kaunasi visais frontais…

– Knygoje aptariamos tradicinės pasakos, jos atstovauja tradicinę vyriškumo ir moteriškumo sampratą. Tai yra akivaizdu. Kokią kitą sampratą jos galėtų atstovauti? Kartu jos rodo tam tikrą vyro ir moters sėkmingo buvimo kartu modelį. Galima siūlyti kitus modelius, bet, manau, ir šiandien daug kam imponuoja drąsus, stiprus, energingas vyras ir išmintinga, graži moteris.

Todėl ir šiandien leidžiamuose populiariuose meilės romanuose ir romantiškose istorijose, sentimentaliuose pasakojimuose, kuriuos pavadinčiau šiuolaikinėmis pasakomis, randame tuos pačius stereotipus – randame „karžygius” ir „princeses”. Vienos apklausos, atliktos Lietuvoje, duomenimis, net trečdalis meilės romanų skaitytojų mano, kad šios knygos yra ne vien tik pramoga, bet ir patarimas, kaip rinktis gyvenimo draugą, kaip įveikti meilės kliūtis ir nesusipratimus.

Mūsų dienomis, kai nemažai žmonių yra vieniši, juos galima laikyti ir paguodos šaltiniu. Gera tikėti, kad anksčiau ar vėliau ant balto žirgo atjos princas, kuris sugebės įvertinti ir mylėti, malonu žinoti, kad po didelių nelaimių ateis laimės valandos…

– Vis dėlto, ar nėra taip, kad pasakos prasmė gali nušvisti tik drauge su jomis augant ir jas skaitant arba jų klausantis?

– Kolektyvinė pasąmonė, anot šveicarų psichologo, analitinės psichologijos kūrėjo Karlo Gustavo Jungo (Carl Gustav Jung), yra žmonijos atminties pėdsakų saugykla. Ji atspindi mintis ir jausmus, kurie yra bendras dvasinis paveldas, bendras polinkis suvokti, vertinti ir reaguoti į aplinką.

Pavyzdžiui, mažas vaikas, o ir ne vienas suaugusysis, bijo tamsos ir gyvačių, nes daugelį tūkstantmečių pirmykščiams žmonėms tamsą gaubė daugybę pavojų, o gyvatės galėjo atimti gyvybę. Tie, kurie nekreipė dėmesio į šlamesius tamsoje ar piktai šnypščiančias gyvates, palikuonių nepaliko. Tie, kurie jau gimė su tamsos ar gyvačių baime – išgyveno. Šių dienų lietuviui tamsoje tykantis plėšrūnas ar žolėje pasislėpusi gyvatė didelės grėsmės nekelia, nors įgimtas atsargumas išliko.

Kiek stipriai pasąmonės archetipai ir, dar svarbiau, kokie archetipai konkrečiu atveju pasireiškia, jau kitas klausimas. Išankstiniai pasirinkimai ir nuostatos egzistuoja. Dalis jų, kaip pavyzdyje apie gyvatę, būdingas kone visiems, jis nėra vien lietuviškos kolektyvinės pasąmonės darinys, bet pamažu imdami sluoksnį po sluoksnio mes ateitume ir iki nuosavos lietuvio patirties.

– Knygoje kalbate ir apie metaforišką pasakų pobūdį. Kokios metaforos – „trečiojo brolio” ar „nuogo karaliaus” – atitikmuo galėtų būti Lietuva?

– Mes per toli nueiname nuo pasakų, bet norėčiau atkreipti dėmesį į kone pasąmoninius teiginius, kuriais prasideda Jungtinių Amerikos Valstijų ir Lietuvos Respublikos Konstitucijos. Amerikos konstitucija prasideda žodžiais: „Mes, Jungtinių Amerikos Valstijų tauta…”. Lietuvos Konstitucija prasideda žodžiais „Lietuvių tauta prieš daugelį amžių… „ Tai tarsi smulkmena, tačiau tam tikras nuostatas valstybės ir jos piliečių atžvilgiu ji atskleidžia.

– Na, ir vietoj „ilgai ir laimingai”, paklausiu, kokias pasakas siūlytumėt skaityti mūsų valdantiesiems, Seimo pirmininkei, premjerei ir ministrams?

– Premjerė sakė, kad skaito vieną pasaką apie kareivį Šveiką. Galėtų paskaityti dar kartą, manau, tikrai praverstų. O atsakymas į šį klausimą aiškus. Jai ir visiems kitiems siūlyčiau paskaityti knygą „Princesė ir karžygys” ir pamėginti savaip suvokti ten patariamų pasakų prasmę, nes vienoks ar kitoks pasakos aiškinimas tėra priartėjimas prie tiesos, kuri visada liks iki galo neatskleista.

Kiekviena pasaka – tarsi stebuklingas veidrodis, atspindintis nepakartojamą skaitantįjį ir visiems svarbius dvasinio pasaulio reiškinius, visų pirma sprendimus, kuriuos turime priimti, ir poelgius, dėl kurių tampame brandesni. Pasakos moko, kaip tapti laimingiems ir padaryti laimingus gyvenimo bendrakeleivius, gyventi darnoje su savimi, artimaisiais ir pasauliu.

 

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Puidokas. Kodėl Šakalienės rėmėjai taip prieštarauja esminėms pataisoms vaiko teisių apsaugos srityje?
  2. K. Gailienė. Kada kuriamos pasakos vaikams gali tapti grėsme valstybei?
  3. G.Navaitis. Tėvo diena: primiršta šventė – nuvertintas vaidmuo
  4. Psichologas G. Navaitis pristato savo naują knygą „Laimėtojai“ (video, nuotraukos)
  5. Lietuvių liaudies pasakos atgimė šokyje
  6. Ką šiandien apie mus pasako Jono Basanavičiaus rinktos pasakos?
  7. Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (I)
  8. Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (II)
  9. Azerbaidžaniečių pasakos prabilo lietuviškai
  10. Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (III)
  11. Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (IV)
  12. V.V.Landsbergis: Pasaulio pabaiga yra dabar
  13. Iš Rytų Lietuvos lenkinimo istorijos: P. Kalnius. Dieveniškių apylinkės tautinė padėtis Nepriklausomybės pradžioje
  14. A. Juozaitis: Kaip sakė poetas J. Marcinkevičius – rusenome, o dabar anglėjame
  15. Vydūnas. Tautos kultūra ir dvasinis tautos lygis

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. Tadas says:
    2 metai ago

    Įdomi knyga. Su malonumu perskaičiau

    Atsakyti
  2. Vytautas says:
    2 metai ago

    Dr. Gedimino Navaičio knyga „Princesė ir karžygys: pasakų psichologija” giliai permastyta. Primena kaip įdomu ir būtina skaityti savo liaudies pasakas, kaip nepasiduoti brukamai ideologinei diversijai prieš Tautą ir Valstybę. Parodoma kaip pasakose atsiskleidžia Tautai, individui ar individų grupei būdingas galvosenos, mąstymo būdas.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30
Šaltibarščių festivalis
Gamta ir žmogus

Didžiulė vėliava ant TV bokšto atidarė šaltibarščių šventę

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • skt. apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Rimvydas apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • jo apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kas kaltas dėl lėto kompiuterio darbo?
  • Būstas regionuose: ieškoma ramybės, saugumo ir gamtos
  • Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda
  • Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

Kiti Straipsniai

Kompiuteris | rrt.lt nuotr.

Kas kaltas dėl lėto kompiuterio darbo?

2025 05 31
Namas

Būstas regionuose: ieškoma ramybės, saugumo ir gamtos

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
Turizmas | visalietuva.lt nuotr.

Turizmo poreikiai keičiasi: Lietuva ruošia žinovus naujoms kryptims

2025 05 30
Kelionės į Egiptą

Kelionės į Egiptą su vaikais – ką būtina žinoti planuojant šeimos atostogas?

2025 05 30
Kaune bus pristatyta T. Medelio paroda „Pankai dar nemirė (Punk Is Not Dead)“ | ciurlionis.lt nuotr.

Kaune bus pristatyta T. Medelio paroda „Pankai dar nemirė“

2025 05 30
Knygos, skaitymas | pixabay.com nuotr.

Atnaujintame Skaitymo skatinimo veiksmų plane – dėmesys kritiškai mąstančiai ir kūrybingai visuomenei

2025 05 30
Nuo birželio 4 d. gyventojai Nacionalinėje bibliotekoje galės pasiimti nurašytas knygas | lnb.lt nuotr.

Nuo birželio 4 d. gyventojai Nacionalinėje bibliotekoje galės pasiimti nurašytas knygas

2025 05 30

Skaitytojų nuomonės:

  • skt. apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Rimvydas apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • jo apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Vyrukas humorą prilaiko? apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kvietimas į R.Čepaitienės knygos pristatymą | LGGRTC nuotr.

Genocido centras kviečia į knygos „Postsovietinis tranzitas: nuo Sovietų Sąjungos žlugimo iki karo Ukrainoje“ pristatymą

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai