Pirmadienis, 24 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kad žiema vairuotojų neužkluptų netikėtai

www.alkas.lt
2023-10-28 12:25:19
0
Kelias, žiema

Kelias, žiema | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

       

Vasariška šiluma džiuginusi rudens pradžia baigėsi. Orai keičiasi gana sparčiai. Trumpą rudeniškos darganos metą jau keičia žiemos pradžiai būdingos sąlygos, o temperatūra naktimis kai kur krinta žemiau nulio. Nors vairuotojai yra linkę pokštaudami sakyti, kad „kelininkus žiema ir vėl užklupo netikėtai“, neretai ir juos pačius pirmas sniegas ar plikledis nemaloniai nustebina.

„Prieš žiemą pasikeisti vasarines padangas į žiemines – įprasta praktika, kurios vairuotojai laikosi pakankamai drausmingai. Kiek sunkiau prisiminti, kad vyraujant žiemiškiems orams reikia keisti ne tik padangas, bet ir savo vairavimo įpročius. Taip pat derėtų nepamiršti valytuvų būklės. Patikrinti, ar automobilio naudojami skysčiai, kaip langų apiplovimo skystis, yra tinkamas žiemos sezonui.

Reikia patikrinti, ar dega visos lemputės ir ar žibintai yra tinkamai sureguliuoti, kad matytumėte kur važiuojate ir kitų neakintumėte. Iš pirmo žvilgsnio, tai gana paprasti dalykai, tačiau pamiršus tuo pasirūpinti, kelionė gali tapti ne tik nepatogi, bet ir rizikinga“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pritaikyti visiems laikams

Vidas Žuraulis, „Vilnius Tech“ Transporto inžinerijos fakulteto profesorius, tvirtina, kad šiuolaikiški automobiliai yra vienodai gerai pritaikyti eismui ir žiemos, ir vasaros sezonu. Todėl ypatingų vargų, susijusių su transporto priemonių parengimu orų permainoms, vairuotojams netenka.

„Ypatingų darbų, be padangų, vieno-kito skysčio pakeitimo ir valytuvų priežiūros prieš žiemą nėra. Bet jei transporto priemonės savininkas nori labiau pasiruošti ir apsaugoti automobilį nuo drėgmės, druskos, sniego, purvo ir kitų dalykų, parengiamųjų darbų sąrašą galima išplėsti. Pavyzdžiui, besirūpinantiems automobilio kėbulo būkle vertėtų atnaujinti antikorozinį padengimą, daugiau dėmesio skirti kėbulo priežiūrai, vaškavimui“, – teigia profesorius.

Mokslininkas sako, kad elektromobiliams ir automobiliams su vidaus degimo varikliu galioja vienodas pasirengimo žiemos sezonui instrukcijų ir patarimų rinkinys. Tik elektromobilių savininkai turėtų papildomai įsivertinti, kad šaltuoju metų laiku šiek tiek sumažės vienu akumuliatoriaus įkrovimu nuvažiuojamas atstumas. Į tai reikia atkreipti dėmesį planuojant maršrutus ir numatant sustojimus akumuliatorių įkrovimo stotelėse.

Verta papildyti bagažinę

„Vilnius Tech“ profesorius siūlo žiemai į bagažinę įsidėti užvedimo laidus tam atvejui, jei išsikrautų akumuliatorius ar dėl šalčių jis nesugebėtų užvesti variklio. Tačiau jis įspėja, kad vairuotojai, užvesdami automobilį tokiu būdu, turi būti itin atidūs ir laikytis tinkamos veiksmų sekos, mat šiuolaikiškuose automobiliuose pilna elektronikos, kuri yra jautri įtampos šuoliams.

A. Žiukelis ragina imtis ir prevencijos, kad neprireiktų ieškoti pagalbos su užvedimo laidais rankose.

„Prieš atvėstant orams verta patikrinti automobilio elektros instaliaciją – ar tinkamai veikia generatorius, ar ne paskutines dienas skaičiuoja akumuliatorius. Mat vasarą nepakankamai kraunančio generatoriaus ar krūvio nebelaikančio akumuliatoriaus trūkumų galime ir nepastebėti, bėdos išlenda tik paspaudus šalčiams“, – ragina BTA ekspertas.

„Taip pat nepakenktų bagažinėje turėti virvę, tempimo lyną, mat žiemą pasitaiko situacijų, kai dėl sniego ar plikledžio sunku pajudėti iš vietos. Kai kuriose situacijose gali išgelbėti ir sauja smėlio – ypač jei važiuojama žiemiškais kaimo keliukais. Kartu būtų naudinga turėti ir kastuvą. Šaltuoju sezonu nepamainomos ir šluotelės sniegui nuvalyti bei stiklo gramdymo priemonės. Tiesa, šiais laikais krypstama prie purškiamų langų atitirpinimo priemonių – su jomis ir vargo mažiau, ir stiklui žala nedaroma, ypač jei ant stiklo yra ne tik ledo, bet ir smėlio“, – rekomenduoja V. Žuraulis.

Vairavimo įpročiai

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova ragina žiemos iššūkiams ne tik techniškai paruošti automobilius, bet ir pasiruošti patiems vairuotojams. Mat vairavimas ant slidesnio, prasčiau nuvalyto kelio reikalauja ypatingo atsargumo.

„Žmonės perdėtai pasitiki savo automobiliais ir galvoja, kad jei įsigijo naują transporto priemonę, tai nusipirko ir fizikos dėsnius. Deja, ne. Praėjusiais metais, kai buvo didžiausias snygis, o iškart po jo – stiprus plikledis, buvau eismo įvykio liudininkė. Naujutėlio miesto visureigio vairuotojas nesuvaldė automobilio, išvažiavo į priešingą eismo juostą ir kaktomuša susidūrė su sunkvežimiu. Sustojau patikrinti, ar kam reikia pagalbos – laimei, niekas nesusižalojo. Tuomet paklausiau vairuotojo, kas nutiko, kodėl jis taip vairavo tame vingyje. Jis paaiškino, kad pasikliovė savo mašina ir galvojo, kad išlaviruos“, – pasakoja instruktorė.

Ji pati, kaskart sėsdama prie vairo, pasitikrina lauko temperatūrą, nes ši parodo plikledžio ir kitų pavojingų reiškinių tikimybę. Išvažiuodama iš kiemo instruktorė įvertina, ar mašina buvo apšerkšnijusi, ar nuo kelio nuvalyti lapai – slidu gali būti ne tik dėl plikledžio, bet ir dėl to, kad ant kelio pilna lapų.

Vairavimo instruktorė taip pat atkreipia dėmesį į greitį ribojančių kelio ženklų vertinimą žiemą.

„Maksimalus leistinas greitis yra skirtas važiavimui optimaliomis sąlygomis. Nors autostradose šią ribą žiemą sumažina kelių eismo taisyklės, kituose keliuose tenka kliautis vairuotojų sąmoningumu ir tinkamu situacijos vertinimu. Priklausomai nuo realių oro sąlygų saugus greitis gali būti 10-20 km/val. žemesnis už leistiną. Kartais netgi tenka priimti logišką sprendimą sustoti šalikelėje ir praleisti kitus eismo dalyvius, o praleidus srautą išjudėti sau tinkamu greičiu“, – sako O. Židovlenkova.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Šalta žiema išryškino ir vairuotojų ir automobilių silpnąsias vietas
  2. Į avarinę padėtį žiemą patekę 6 iš 10 vairuotojų
  3. Dauguma vairuotojų pasitiki savo įgūdžiais žiemą
  4. Degalų taupymas ir vairuotojų rankose
  5. Slidžiam kelyje svarbiausi – vairuotojų veiksmai
  6. Prasidedanti žiema – išbandymas vairuotojams
  7. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime
  8. Žiemą ypač svarbu geri automobilio žibintai
  9. Ar tikrai kelininkus sniegas visada užklumpa netikėtai?
  10. Siaurose gatvėse – vairuotojų nesutarimai
  11. Vairuotojai pagalbos šaukiasi ne tik žiemą
  12. Lietus ir su juo susiję reiškiniai neturėtų gąsdinti vairuotojų
  13. Kokios priežiūros automobiliui reikia žiemą?
  14. Vėstant orams po kapotais įsitaisantys graužikai – vairuotojų galvos skausmas
  15. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kelias, žiema
Gamta ir žmogus

Pasirodžius snaigėms – prasideda avarijos keliuose

2025 11 24
Volodymyras Zelenskis
Lietuvoje

G. Nausėda su Ukrainos Prezidentu aptarė karo sprendimo paieškas

2025 11 24
Vandens telkinys
Lietuvoje

Klaipėda stiprina medžių apsaugą nuo bebrų daromos žalos

2025 11 24
Pašto ženklai Šv. Kalėdos ir Naujieji metai
Kultūra

Lietuvos paštas pristato karpinių meno įkvėptus šventinius ženklus

2025 11 24
Nemune vykdytų darbų žala aplinkai – milijoninė
Gamta ir ekologija

Nemune vykdytų darbų žala aplinkai – milijoninė

2025 11 24
Originalusis 1918 metų Tilžės aktas: istorinės svarbos lobis, pasiekiamas tik Karo muziejuje | Vytauto Didžiojo karo muziejaus nuotr.
Istorija

Tuskulėnuose – iškilmingas Didžiojo prūsų sukilimo ir Tilžės Akto minėjimas

2025 11 23
Rustemas Umerovas
Ukrainos balsas

Ukraina spaudžiama dėl JAV taikos plano: Kijevas, Europa ir Vašingtonas ieško sprendimų

2025 11 22
Antanas Terleckas | lrv.lt nuotr.
Kultūra

Seimas spręs dėl 2028-ųjų proginių metų paskelbimo

2025 11 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Juozas apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Antanas apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Ruslanas Bortnikas (Politeka) apie R. Armaitis. Po šito taikos plano – mes, Latvija ir Estija busime sekantys meniu punktai!
  • skt. apie Nemune vykdytų darbų žala aplinkai – milijoninė

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pasirodžius snaigėms – prasideda avarijos keliuose
  • G. Nausėda su Ukrainos Prezidentu aptarė karo sprendimo paieškas
  • Klaipėda stiprina medžių apsaugą nuo bebrų daromos žalos
  • Restauruotos vertybės papildys Valdovų rūmų muziejaus parodą

Kiti Straipsniai

Kelias, žiema

Pasirodžius snaigėms – prasideda avarijos keliuose

2025 11 24
Prasideda akcija „Kaminukas“

Nevalyti kaminai kasmet sukelia dešimtis gaisrų

2025 11 23
Automobilis BMW

Kad netektų mokėti už kitų sukeltus eismo įvykius

2025 11 22
Kariuomenės diena

Minint Kariuomenės dieną – Vilniuje eismo ribojimai

2025 11 21
Kelių valyma

Kelininkai paskelbė žiemos pradžią

2025 11 20
Kelio darbai

Zujūnų seniūnijoje keisis eismo tvarka

2025 11 19
Kelio darbai

Pradedamas tvarkyti tiltas per Šyšą Šilutėje

2025 11 18
Kelių valymo technika | keliuprieziura.lt

Kelininkai jau išbarstė 1 386 tonos druskos

2025 11 17
Atitvarai

„Via Lietuva“ pristato naują eismo saugumo sprendimą

2025 11 17
Vilnius, žiema

Vilnius ruošiasi žiemos metui

2025 11 17

Skaitytojų nuomonės:

  • Juozas apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Antanas apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Ruslanas Bortnikas (Politeka) apie R. Armaitis. Po šito taikos plano – mes, Latvija ir Estija busime sekantys meniu punktai!
  • skt. apie Nemune vykdytų darbų žala aplinkai – milijoninė
  • +++ apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kuo klementinai skiriasi nuo kitų citrusinių vaisių?

Kaip atsikratyti įkyriųjų vaisinių muselių

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai