Ketvirtadienis, 14 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

LKVA siūlo naujas susisiekimo priemones

www.alkas.lt
2023-05-10 15:00:22
0
Funikulierius | wikipedia.org nuotr.

Funikulierius | wikipedia.org nuotr.

Lietuvos keleivių vežimo asociacija parengė Kelių transporto kodekso pataisas, kurių tikslas  – pripažinti funikulierius ir kabamųjų lynų kelių keltuvus keleivinėmis transporto priemonėmis, kuriomis keleiviai galėtų būti vežami reguliariais reisais. Seimo nariai keleivių vežėjų iniciatyvą palaikė.

Pagerintų susisiekimą

Šiuo metu Lietuvoje yra trys funikulieriai ir vienas kabamųjų lynų keltuvas. „Žaliakalnio“ ir „Aleksoto“ funikulieriai, įrengti dar tarpukariu, veikia Kaune, vienas, keliantis į Gedimino kalną, yra Vilniuje. Kabamųjų lynų keleivinis keltuvas „Lynų kelias“ veikia Druskininkuose.

Jei funikulieriai ir kabamųjų lynų keltuvai taptų viešojo transporto dalimi, juose galiotų tie patys bilietai, taip pat – lengvatos keleiviams. „Pastaruoju metu daug kalbama apie viešojo transporto populiarinimą, būtinybę persodinti žmones iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą. Visa tai dera pradėti daryti nuo mažų žingsnelių, vienas jų galėtų būti funikulierių ir lyno kelių įtraukimas į bendrą viešojo transporto sistemą. Kaune keleiviai, besinaudojantys viešuoju transportu, seniai to laukia“, – sako „Aleksoto“ funikulierių eksploatuojančios įmonės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Pasak jo, Kaune funikulieriai galėtų tapti svarbia viešojo transporto dalimi: „Aleksoto“ funikulierius patogiai sujungia Veiverių gatvės žemutinę dalį su S. Dariaus ir S. Girėno gatve.  Juo moksleiviai gali pasikelti iki VDU Muzikos akademijos ir Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos. „Žaliakalnio“ funikulieriumi mielai naudotųsi keliaujantys į Prisikėlimo bažnyčią, į Kauno Jono Jablonskio ir Kauno „Saulės“ gimnazijas. Jis sujungia Kauno miesto centrinėje dalyje esančią V. Putvinskio gatvę su Žaliakalnyje esančia Žemaičių gatve. Jei žmogui nereiktų pirkti atskiro bilieto, jis iš  anksto žinotų funikulieriaus tvarkaraštį, neabejoju, jog šis transportas taptų kur kas patrauklesnis miestiečiams“, – dėsto „Kauno autobusų“ vadovas.

Be to, funikulierius yra svarbus istorinis objektas turistams. Jei jis būtų įtrauktas į viešojo transporto sistemą, tai padėtų išlaikyti ir prižiūrėti svarbų šalies istorinį technikos paminklą.

Pasirinkimas – savivaldybėms

M. Grigelis sako, jog šis klausimas būtų reglamentuojamas taip pat kaip ir susisiekimas autobusų ar troleibusų maršrutais, kainas nustatytų savivaldybių tarybos, galiotų ta pati bilietų sistema, maršrutai būtų įtraukti į viešųjų paslaugų sutartį. „Visa tai padaryti neturėtų būti privaloma. Šiuo atveju svarbiausia – supratimas bei geranoriškumas“, – pabrėžia „Kauno autobusai“ vadovas.

Įmonės „Kautros keltuvai“ direktorius Gintautas Pakusas teigia, jog „Lynų kelias“ nebūtinai turėtų būti pripažintas Druskininkų viešojo transporto dalimi – dėl to turėtų spręsti miesto savivaldybė: „Šis keltuvas tarnauja daugiau pramoginiams tikslams, jis skirtas turistams pasimėgauti apylinkių vaizdais iš paukščio skrydžio. Be abejo, jis iš dalies atlieka ir viešojo transporto funkcijas, tokios kelionės sudaro maždaug 15 proc. visų. Vis dėlto, jei KTK pataisos būtų priimtos, atsirastų precedentas, jei kuri nors savivaldybė sumanytų diegti panašią transporto rūšį, atliekančią viešojo transporto funkciją, savo mieste. Tokiu būdu turėtume iš anksto parengtą teisinę bazę“.

Galėtų būti įtrauktos ir kitos transporto rūšys

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis sako, kad viešojo transporto dalimi galėtų tapti ne tik funikulieriai ar keltuvai – į bendrą sistemą galėtų būti įtraukti ir dviračiai ar paspirtukai, kuriais keičiamasi. „Baigėsi maršrutas, išlipau iš autobuso ar troleibuso, sėdau ant dviračio, paėmiau paspirtuką, ir su tuo pačiu bilietu keliauju tolyn iki kito persėdimo punkto ar kelionės tikslo. Manau, tai prisidėtų prie viešojo transporto populiarinimo, taip pat – prie spūsčių ar taršos mažinimo didžiuosiuose miestuose“.

Pasak G. Nakučio, Klimato darbotvarkėje numatyta didinti viešojo transporto patrauklumą diegiant intelektinių transporto sistemų, technologinius ir kitus sprendimus viešojo transporto eismo pirmumui, miesto ir priemiesčio įvairių rūšių viešojo transporto maršrutų suderinamumui, įvairių rūšių viešojo ir privataus transporto sąsajoms užtikrinti. „Funikulieriaus, kabamųjų lynų keltuvų ar dar kitų transporto rūšių įtraukimas į viešojo transporto sistemą prie to tikrai prisidėtų“,  – sako LKVA prezidentas.

Jo nuomone, lynų kelio keltuvai galėtų pakeisti pėsčiųjų tiltus, prireikus jais būtų galima perkelti gyventojus per upę, taip sujungiant skirtinguose krantuose esančias miesto dalis ar gyvenvietes. „Tai ypač aktualu dabar, kai vis garsiau kalbama apie itin prastą tiltų būklę. Galbūt tokia susisiekimo priemonių atsieitų pigiau nei didžiulį lankstą darantys maršrutiniais autobusai“, – dėsto G. Nakutis.

LKVA siūlymui neprieštarauja ir Lietuvos savivaldybės, pabrėždamos, kad taip būtų skatinamas daugiarūšio transporto naudojimas. Tačiau, funikulierius ir/ar kabamųjų lynų kelių keltuvus įtraukus į bendrą viešojo transporto sistemą, turėtų atsirasti ir aiškus teisinis reglamentavimas.

Precedento esama

Toks sprendimas nebūtų naujovė pasaulyje: Europoje esama ne vieno miesto, kur šios transporto rūšys sėkmingai įtrauktos į viešojo transporto sistemą. Vienas pavyzdžių – Praha, kur viešojo transporto sistemą sudaro keturios pagrindinės paslaugos: metro, tramvajai, autobusai ir funikulieriai. Bilietai ir leidimai galioja visose keturiose, t. y., tas pats bilietas, naudojamas metro, tramvajams ir autobusams, galioja ir funikulieriams. Į viešojo transporto sistemą funikulieriaus bilietas įtrauktas ir Ciuriche, Porto, Kyjive bei kituose Europos miestuose.

Seimas po pateikimo jau pritarė  įstatymo projektui, paprašyta Vyriausybės išvados. Seimo posėdyje klausimas dar kartą turėtų būti svarstoma birželio mėnesį. „Nesame sulaukę prieštaraujančių šiai idėjai,  reikia tik surasti geriausius teisinius sprendimus jai įgyvendinti “, – pabrėžia G. Nakutis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Aptarta 5G ryšio plėtra susisiekimo srityje
  2. Vilniaus geležinkelio stotyje – nauja susisiekimo sostinėje erdvė
  3. M. Skuodis: Lietuva gali tapti susisiekimo naujovių laboratorija
  4. Ministerija rengia susisiekimo autobusais reformą
  5. Vilniuje – dėmesys susisiekimo projektams
  6. Demokratai kviečia susisiekimo ministrą
  7. Susisiekimo ministerija skatina taupyti išteklius
  8. Vaikams iki 7 metų visuomeniniame transporte bus taikoma 50 nuoš. nuolaida
  9. Elektroninį bilietą turės ir panevėžiečiai
  10. Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?
  11. Savivaldybės sulauks pagalbos dėl vežėjų nuostolių
  12. Autobusai dar vyksta į Baltarusiją, vežėjai stebi padėtį
  13. Keleivių vežėjai sako negalėsiantys užtikrinti, kad visi keleiviai turėtų Galimybių pasą
  14. Lietuvos vežėjai savo verslą kelia svetur
  15. Vilnius laukia naujų autonominės ridos troleibusų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Auga ir krovinių, ir keleivių skaičiai

2023 09 13
„Bolt“ | lrt.lt, J. Stacevičiaus nuotr.

„Bolt“ siūlo: mokėk brangiau ir gausi geresnį automobilį ir vairuotoją kalbantį angliškai, o gal būt, NET ir lietuviškai…

2023 09 12
Oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

„Lufthansa“ didina skrydžių iš Vilniaus dažnį

2023 09 11
Statybos | am.lt nuotr.

Daugėja prašymų išnagrinėti darbo ginčus

2023 09 07
Prezidentas dalyvauja Trijų jūrų iniciatyvos viršūnių susitikime | R. Dačkaus nuotr.

Prezidentas dalyvavo Trijų jūrų viršūnių susitikime

2023 09 07
Vilnius | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Daugiausiai rūpesčių – miegamuosiuose rajonuose

2023 09 07
Kelias „Via Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

„Via Baltica“ atvers naujas ekonomines galimybes

2023 09 06
Šviesoforas | S. Žiūros nuotr.

Vilniuje daugėja baltos spalvos rodyklių

2023 09 05
Eismas | pixabay.com nuotr.

Kas labiausiai erzina vairuotojus rugsėjį?

2023 09 02
Gatvė | kaunas.lt nuotr.

Kaune atvertas eismas sutvarkytomis gatvėmis

2023 09 01
Rodyti daugiau

Naujienos

Vilnius | S. Žiūros nuotr.
Istorija

Genocido centras pristato paskaitų ciklą, skirtą Vilniaus miesto 700 metų sukaktuvėms

2023 09 14
Lietuvos pasakotojų varžytuvės „Žodzis žodzį gena“ 2021 m. | Rengėjų nuotr.
Lietuvoje

Lietuvos pasakotojų varžytuvėse išrinkti kiečiausi pasakotojai

2023 09 14
Jonas Budrys ir Regina Budrienė, 1958 m. Iš laikraščio „Dirva“ | Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus nuotr.
Istorija

Polovinskas-Budrys – žmogus, padėjęs žengti vieną svarbiausių žingsnių Lietuvos istorijoje

2023 09 14
„Vaikai iš „Amerikos“ viešbučio“ (rež. A. Banionis, 1990 m.) | lkc.lt nuotr.
Kultūra

Ką žiūrėti šių metų renginyje „Lietuviškos kino klasikos dienos”?

2023 09 14
Žemaitijoje aptikta nevietinė grybų rūšis | vstt.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Žemaitijoje aptikta nevietinė grybų rūšis

2023 09 14
Ukrainos vėliava | finmin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Ukrainos reformoms – 1,5 milijono parama

2023 09 13
Skambučiai | ligoniukasa.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

VLK ir „Sodra“ taupys skambinančiųjų laiką

2023 09 13
Gatvių skenavimas | S. Žiūros nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje skenuojamos gatvių dangos

2023 09 13

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie V. Apžvalgininkas. Gudija nori okupuoti ne tik Vilnių.
  • Bartas apie „Dronų armija“ kyla prieš driskius
  • Bartas apie Rusijos laukia neabejotinas krachas
  • skait. apie V. Apžvalgininkas. Gudija nori okupuoti ne tik Vilnių.

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Genocido centras pristato paskaitų ciklą, skirtą Vilniaus miesto 700 metų sukaktuvėms
  • Lietuvos pasakotojų varžytuvėse išrinkti kiečiausi pasakotojai
  • Polovinskas-Budrys – žmogus, padėjęs žengti vieną svarbiausių žingsnių Lietuvos istorijoje
  • Ką žiūrėti šių metų renginyje „Lietuviškos kino klasikos dienos”?
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Auga ir krovinių, ir keleivių skaičiai

by Ditė Česėkaitė
2023 09 13
0
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius pirmąjį šių metų pusmetį gerino rodiklius – 9 proc. augo sektoriaus pajamos, daugiau nei 3...

Skaityti toliau

„Bolt“ siūlo: mokėk brangiau ir gausi geresnį automobilį ir vairuotoją kalbantį angliškai, o gal būt, NET ir lietuviškai…

by daiva
2023 09 12
5
„Bolt“ | lrt.lt, J. Stacevičiaus nuotr.

Visuomenėje vis garsėjant nusiskundimams, jog išsikvietus pavėžėją nepavyksta susikalbėti lietuvių kalba, įmonė „Bolt“ atsiliepė pasiūlydama keleiviams rinktis „aukštesnę kokybę suteikiančią...

Skaityti toliau

„Lufthansa“ didina skrydžių iš Vilniaus dažnį

by Ditė Česėkaitė
2023 09 11
2
Oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Vokietijos oro bendrovė „Lufthansa“ planuoja nuo šio žiemos sezono (spalio pabaigoje) didinti esamų skrydžių dažnį tarp Vilniaus ir Frankfurto, kuris...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie V. Apžvalgininkas. Gudija nori okupuoti ne tik Vilnių.
  • Bartas apie „Dronų armija“ kyla prieš driskius
  • Bartas apie Rusijos laukia neabejotinas krachas
  • skait. apie V. Apžvalgininkas. Gudija nori okupuoti ne tik Vilnių.
  • Manau apie Žemaitijoje aptikta nevietinė grybų rūšis
Kitas straipsnis
Energetinė parama Ukrainai | enmin.lrv.lt nuotr.

Parama Ukrainos energetikai viršijo 11 mln.

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai