Penktadienis, 2 birželio, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Patiems elektromobilių geriau netaisyti

www.alkas.lt
2023-05-24 16:05:31
0
Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

Elektromobili | sumin.lt nuotr.

Elektromobilių paklausai ir toliau augant, norintiems juos įsigyti kyla daug klausimų apie šių automobilių techninę priežiūrą. Pasak eksperto, svarbiausia nesiimti elektromobilio remonto darbų savarankiškai ir jį patikėti tai išmanantiems specialistams.

Pasak „Moller Auto“ serviso vadovo Gražvydo Nociaus, elektromobilio savininkas turėtų kreiptis į autorizuotą automobilio gamintojo atstovą.

„Tik gamintojo atstovas gali suteikti visas reikiamas paslaugas pagal standartą, tinkamai dokumentuoti atliktus darbus, suteikti garantiją atliktiems darbams bei pakeistoms detalėms, taip pat suteikti mobilumo garantiją – papildomas naudas, jei nutiktų bėda kelyje (neužsiveda automobilis, nuleido ratą, išsikrovė baterija). Pagalba suteikiama nemokamai, jei tai įvyko dėl transporto priemonės gedimo“, – aiškina jis.

Elektromobilių paklausą kasmet augina finansinė valstybės parama, nuolatiniai degalų kainų svyravimai, vėl pinganti elektros energija bei noras gyventi ekologiškiau ir tvariau.

„Elektromobilis vienaip ar kitaip yra ateities automobilis, nes nuo 2035-ųjų Europos Sąjungoje visi į rinką patekę nauji automobiliai turėtų į aplinką neišskirti teršalų. Tokiu būdu siekiama užtikrinti, kad iki 2050 m. transporto sektorius taptų neutralus anglies dvideginio atžvilgiu“, – sako G. Nocius.

Nedaryti patiems

Ekspertas elektromobilių savininkams nerekomenduoja savarankiškai užsiimti automobilių remontu dėl aukštos įtampos keliamo pavojaus.

„Elektra varomų automobilių remontui yra būtinas specialus pasiruošimas, specializuota įranga, tinkamai įrengtos patalpos bei profesionaliai parengtas personalas. Su elektromobiliais gali dirbti tik mokymus baigę, kvalifikacijos kėlimo egzaminus išlaikę bei sertifikatus gavę specialistai. Todėl prieš rinkdamiesi servisą savo elektromobiliui, būtinai įsitikinkite, kad su juo dirbs tik savo srities ekspertai. Bet kokiu atveju geriausiai automobilį gali prižiūrėti autorizuoto serviso specialistai, mat jie laikosi gamintojo nurodymų ir žino konkretaus prekės ženklo elektromobilių techninės priežiūros reikalavimus“, – pataria G. Nocius.

Jis priduria, kad elektromobilių techninė priežiūra atliekama kartą per 2 metus, neatsižvelgiant į nuvažiuotą atstumą – įprastai ji užtrunka apie 2-3 valandas.

Ką patikrinti?

Kadangi elektromobiliai turi mažiau dalių ir naudoja kitokį stabdymo būdą, jų priežiūra yra paprastesnė palyginti su automobiliais, turinčiais vidaus degimo variklius. Elektromobiliui nereikia keisti variklio alyvos, kuro, oro filtrų, žvakių ir kitų eksploatacinių medžiagų, kurių jis tiesiog neturi.

„Įprastame automobilyje yra kur kas daugiau detalių, todėl ir didesnė tikimybė, kad kažkuri jų suges ar laikui bėgant ją reikės keisti. Dalių, kurios gali susidėvėti, elektromobilyje yra kur kas mažiau, todėl techninės priežiūros išlaidos gali būti trečdaliu ar net perpus mažesnės, priklausomai nuo transporto priemonės. Negana to, visuose elektra varomuose automobiliuose yra tam tikros rūšies regeneracinio stabdymo sistema, kuri naudoja elektros variklį transporto priemonei sulėtinti ir dalį elektros energijos grąžina į akumuliatorių. Stabdymas tampa efektyvesnis, o stabdžiai mažiau dėvisi. Žinoma, stabdžių diskus ir trinkeles vis tiek reikia prižiūrėti ir joms susidėvėjus jas keisti, tačiau tai daryti reikia rečiau, todėl vėlgi sutaupoma“, – kalba „Moller Auto“ serviso vadovas.

Kai kas nesiskiria nepriklausomai ir nuo automobilio tipo – atliekant tiek elektra varomo, tiek vidaus degimo variklį turinčio automobilio patikrą, reikia apžiūrėti stabdžius (skystį, diskus ir trinkeles), pavarų skystį, salono oro filtrą, oro kondicionierių, padangas (slėgį, protektoriaus nusidėvėjimą, balansavimą ir sukimąsi), pakabą, stovėjimo stabdį, vairo stiprintuvo sistemą, 12 voltų pagalbinį akumuliatorių, elektronines sistemas ir programinę įrangą, apšvietimą, valytuvus, oro pagalves ir saugos diržus.

„Kalbant apie padangas, elektromobiliui gali tekti jas keisti net ir dažniau. Tam įtakos turi didesnis elektromobilių svoris – jų akumuliatoriai yra sunkūs“, – atkreipia dėmesį G. Nocius.

Apsaugoti akumuliatorių

Skaičiuojama, kad šiuolaikinių elektromobilių akumuliatoriai tarnauja 12-15 metų, jei jie eksploatuojami vidutinio klimato sąlygomis, mažiau palankiomis oro sąlygomis šis skaičius sumažėja iki 8-12 metų.

„Nors elektromobilių akumuliatoriams per visą jų eksploatavimo laikotarpį nereikia beveik jokios priežiūros, vis dėlto yra keletas dalykų, kuriuos vairuotojai gali padaryti, kad pailgintų savo elektromobilio akumuliatoriaus gyvavimo laiką. Vienas iš jų vengti ekstremalių temperatūrų, mat tai yra akumuliatorių „kriptonitas“. Automobilių gamintojai į tai atsižvelgia elektromobiliuose įrengdami būtinas pagalbines aušinimo ir šildymo sistemas, kurios padeda palaikyti priimtiną akumuliatoriaus temperatūrą“, – sako ekspertas.

Kitas patarimas – nekrauti automobilio vien greitojo įkrovimo stotelėse, geriau jas palikti ilgesnėms kelionėms, kai nenorima gaišti daug laiko kelyje. Nepaisant to, kad toks būdas yra labai patogus, jis labiau eikvoja akumuliatorių palyginti su įprastos galios stotelėmis.

„Taip pat verčiau pilnai nekrauti ir neišeikvoti akumuliatorių energijos, nes taip jie labiau dėvisi. Daugelis automobilių gamintojų kasdieniam naudojimui siūlo automobilį įkrauti iki 85 ar 90 proc.“, – akcentuoja G. Nocius.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Griežtinami reikalavimus automobilių paslaugoms
  2. Transporto paslaugoms – griežtesni reikalavimai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Kelio darbai, kelio ženklas | sumin.lt

Pavojai, pasitaikantys tvarkomuose keliuose

2023 06 01
Kas labiau teršia – elektromobiliai ar dyzeliniai automobiliai?

Parama elektromobiliams stringa ministerijose

2023 05 25
Autoservisas | unsplash.com nuotr.

Į ką būtina atsižvelgt renkantis autoservisą?

2023 05 25
Elektromobilio įkrovimas | pixabay.com, G. Horvato nuotr.

Ką žinoti norint įsirengti įkrovimo stotelę?

2023 05 13
Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Oro uostai skatins keliauti tvariau

2023 05 08
Klijai | freepik.com nuotr.

Kur įsigyti ir kaip naudoti epoksidinius klijus?

2023 04 19
Elektromobilio įkrovimas | pixabay.com, G. Horvato nuotr.

Kam verta įsigyti elektromobilį jau šiandien?

2023 04 18
Automobilių remontas | am.lrv.lt nuotr.

Griežtės reikalavimai transporto priežiūrai

2023 04 17
Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.

Atšilus orams – dėmesys ir automobiliui

2023 04 10
Elektromobilių krovimo stotelė | kaunas.lt nuotr.

Kaune bus įrengta per 150 įkrovimo stotelių

2023 03 28
Rodyti daugiau

Naujienos

Stasė Lygutaitė-Bucevičienė | V. Braziūno nuotr.
Žmonės

Mirė poetė Stasė Lygutaitė-Bucevičienė

2023 06 01
Internetinis piratavimas | apklausa.lt nuotr.
Lietuvoje

Griežtės atsakomybė už piratavimą

2023 06 01
Kibernetinis saugumas | kam.lt nuotr.
Lietuvoje

Pristatyta kibernetinio saugumo padėtis

2023 06 01
Sąjūdžiui – 35 | klaipeda.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Sąjūdžio 35-mečio konferencija „Sąjūdžio istorija ir patirtis“

2023 06 01
Kelio darbai, kelio ženklas | sumin.lt
Gamta ir žmogus

Pavojai, pasitaikantys tvarkomuose keliuose

2023 06 01
Registruotoji siunta | post.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Siuntos pristatymo būdą atskleidžia viena raidė

2023 06 01
Ruslanui Stefančukui įteiktas Seimo apdovanojimas | lrs.lt nuotr.
Lietuvoje

R. Stefančukui įteiktas Seimo apdovanojimas

2023 06 01
Lietuvoje

Grįžtančių į Lietuvą daugiau nei išvykstančių

2023 06 01

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vovano festvalis apie Ruošiamasi „Maskvos šturmui“
  • Jonas Vaiškūnas apie Laisvietė Pakarklytė kviečia diskutuoti dėl lyčiai neutralių moteriškų pavardžių
  • Nuoroda apie Tvarkant Tauro kalną – eismo pokyčiai
  • LRT ataskaita apie Siūloma riboti LRT direktoriaus kadencijas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • K. Stoškus. Ar tikrai „teisėsauga išmoko Klonio gatvės pamokas“? (II)
  • Mirė poetė Stasė Lygutaitė-Bucevičienė
  • Griežtės atsakomybė už piratavimą
  • Pristatyta kibernetinio saugumo padėtis
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Pavojai, pasitaikantys tvarkomuose keliuose

by Ditė Česėkaitė
2023 06 01
0
Kelio darbai, kelio ženklas | sumin.lt

Ruošiantis NATO viršūnių susitikimui Vilniuje gerokai suaktyvėję kelių remonto darbai greičiausiai jau palietė daugumą miesto gyventojų ir svečių. Šie darbai...

Skaityti toliau

Parama elektromobiliams stringa ministerijose

by Ditė Česėkaitė
2023 05 25
0
Kas labiau teršia – elektromobiliai ar dyzeliniai automobiliai?

Nors Lietuva reikšmingai atsilieka nuo išsikeltų elektromobilių plėtros tikslų, verslui pažadėta parama iš ES lėšų stringa ministerijose. Tai reiškia, kad...

Skaityti toliau

Į ką būtina atsižvelgt renkantis autoservisą?

by daiva
2023 05 25
0
Autoservisas | unsplash.com nuotr.

Kiekvienam transporto priemonės savininkui labai svarbu rasti patikimą autoservisą, kuris yra svarbi reguliaraus techninės priežiūros grafiko dalis. Jei jūsų automobilis...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Vovano festvalis apie Ruošiamasi „Maskvos šturmui“
  • Jonas Vaiškūnas apie Laisvietė Pakarklytė kviečia diskutuoti dėl lyčiai neutralių moteriškų pavardžių
  • Nuoroda apie Tvarkant Tauro kalną – eismo pokyčiai
  • LRT ataskaita apie Siūloma riboti LRT direktoriaus kadencijas
  • Tai bent sutapimas! - apie Kviečia Sąjūdžio 35-mečio konferencija „Sąjūdžio istorija ir patirtis“
Kitas straipsnis
Pinigai | Pixabay nuotr.

Savivaldybių išmokas „sutvarkyti“ gali tik Seimas

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Rašto darbai | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | Pirčių pasaulis

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai