Trečiadienis, 24 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?

www.alkas.lt
2023-01-29 08:00:34
0
Kelias žiema | alkas.lt A. Sartanavičiaus nuot.

Kelias žiema | alkas.lt A. Sartanavičiaus nuot.

       

Automobilio slydimas kelyje yra pavojingas, apie tai dauguma yra girdėję, o kai kurie vairuotojai ir patyrę, tačiau šių vairavimo aplinkybių pavojus žiemą vis dar nėra tinkamai įvertinamas. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad automobilio sumėtymą kelyje beveik visada išprovokuoja netikslūs arba pavėluoti vairuotojo veiksmai ir pataria, kaip išvengti pavojų, esant slidžiai kelio dangai.

„Keičiantis eismo sąlygoms kelyje vairuotojams atsiranda slydimo ir sumėtymo rizika. Kai lyja, vyrauja drėgmė ir pradeda šalti, ima formuotis slidi kelio danga. Dieną temperatūra teigiama, o vakarop, pradėjus kristi oro temperatūrai, gatvės virsta čiuožykla. Užmiesčių, gyvenviečių keliuose, kurie yra rečiau valomi ir barstomi, važiavimas tampa ypač rizikingas“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.

Pasak A. Gučiaus, dažniausiai vairuotojai patiria eismo nelaimes išslydę iš posūkio. „Mažiau pavojingas atvejis, kai transporto priemonė nuslysta į kelkraštį, o sudėtingesnes pasekmes atnešantis scenarijus, kai automobilis išslysta į priešpriešinę eismo juostą. Greitkeliuose „pagavus“ slidų kelio ruožą, automobilis apsukamas ir išskrieja į priešpriešinę eismo juostą. Miesto gatvėse dažniausi susidūrimai nesilaikant saugaus eismo nuo kitos transporto priemonės ir nespėjant laiku sustoti. Įvažiuojant į posūkį yra išslystama iš važiavimo trajektorijos ir atsitrenkiama į bordiūrą“, – pasakoja draudimo bendrovės atstovas.

Agniaus Gučiaus teigimu, jei nuslystama nuo kelio neatsitrenkiant į kitą objektą, paprastai apgadinamos priekinės automobilio dalys: bamperiai, radiatoriai, slenksčiai, retesniais atvejais – transporto priemonės dugno apsaugos, variklio ar greičių dėžės detalės. Jei slystama į mišką ar krūmynus, tuomet, pasak draudiko, nukenčia automobilio veidrodėliai, durelės, žibintai, variklio gaubtas.

„Gjensidige“ duomenimis, jei automobilis slysdamas atsitrenkia į kitą transporto priemonę ar objektą, automobiliui padaro žala gali siekti net ir pusę transporto priemonės vertės. Jei automobilis nuslysta neatsitrenkdamas į kitą objektą, vidutinė žala svyruoja nuo 800 iki 2000 eurų.

Staigūs judesiai ir manevrai – ypač pavojingi

„Jei kelias slidus, reikėtų stengtis atsisakyti nereikalingų manevrų ir vengti staigių judesių, patartina važiuoti stabiliu, pagal eismo sąlygas, saugiu greičiu ir nerizikuoti staigiai sukant, įsibėgėjant ar stabdant. Būtent staigus ir manevringas automobilio būsenos keitimas yra tiesioginis kelias į transporto priemonės slydimą. Jei jaučiate, kad slydimo sustabdyti nepavyks, reikėtų kuo švelniau pasukti vairą į važiavimo trajektorijos pusę, stengiantis išlaikyti transporto priemonės padangų sukibimą su kelio danga. Jei ratus staigiai suksite arba stabdysite, slysite gerokai stipriau, todėl to svarbu atsisakyti tokių manevrų“, – pabrėžia A. Gučius.

Jis atkreipia dėmesį, kad, esant slidžios miesto gatvėms, ypatingai svarbu iki automobilio priekyje pasilikti didesnį nei įprasta atstumą. Prie sankryžų, ant viadukų ar tiltų kelio danga būna slidesnė, todėl būtent tose vietose patartina lengvai stabdant įvertinti kelio sąlygas ir slydimo riziką.

„Važiuojant lėtai tiesiu keliu transporto priemonės nesumėtys, jei nedarysite staigių vairo pasukimų ar kitų manevrų. O jei taip atsitiko, yra tam tikros taisyklės, kurių būtų pravartu laikytis kiekvienam vairuotojui: sukite į priešingą pusę negu slystate, stabdykite itin švelniai ir dozuotai. Kai automobilis yra varomas priekiniais ratais, tuomet patartina spustelėti akseleratorių, jei galiniais – atleisti, kad transporto priemonės galiniai ratai neprarastų sukibimo su kelio danga ir automobilis galėtų grįžti į pradinę padėtį“, – kalba draudimo bendrovės atstovas.

Netikslūs vairuotojo veiksmai – kelias į nelaimę

Pasak lenktynininko, „Audi Sport Driving Academy by Autojuta”  vairavimo instruktoriaus Audriaus Gelžinio, didelės klaidos prie vairo daromos tuomet, kai važiuojamoji dalis vietomis yra švari, o vietomis – padengta ledu ar šlapiu sniegu. „Tokiais atvejais vairuotojai nespėja pajusti skirtumo tarp nevienodos kelio dangos. Svarbu itin budriai stebėti aplinką ir atidžiai vertinti, kaip pavyksta valdyti vairuojamą automobilį. Patartina ne tik transporto priemonę lengvai pastabdyti, bet ir pasukinėti jos vairą, kad būtų galima objektyviai įvertinti vairavimo sąlygas. Mintyse vairuotojas turi gebėti sukalkuliuoti, per kiek laiko transporto priemonė sustos stabdoma ir per kiek laiko pavyks apvažiuoti kliūtį, jei ji pasitaikys kelyje, esant slidžiai jo dangai. Reiktų gebėti perskaičiuoti laiką savo veiksmams slidžiame kelyje ir turėti laiko rezervą juos atliekant“.

Kai automobilis kelyje ima suktis arba važiuoti skersai, pasak A. Gelžinio, tai – vairuotojo neteisingi veiksmai, nes savaime automobilio sumėtyti negali. „Pavyzdžiui, jei apvažiuojant duobelę ar kitą objektą veiksmai prie vairo atliekami ne itin tiksliai, tuomet reagavimas į pirmąjį žingsnį būna dar netikslesnis. Netiksliai arba pavėluotai atliekami vairuotojo veiksmai išprovokuoja vadinamąjį transporto priemonės sumėtymą kelyje“, – pasakoja A. Gelžinis.

Kalbėdamas apie apsisaugojimą nuo eismo nelaimių slidžiame kelyje, ekspertas pabrėžia, kad pirmiausia vairuotojas turėtų suprasti, kad yra slidu, tuomet privalėtų atsakingai pasirinkti vairavimo įgūdžius atitinkantį vairavimo greitį. „Praverstų ir praktiniai įgūdžiai ar jų patobulinimas, jei vairuotojas skirtingose situacijose jaučiasi neužtikrintai. Tai visada pravers kasdieninėje vairavimo rutinoje“, – sako lenktynininkas.

Pasak A. Gelžinio, esant slidžioms vairavimo sąlygoms, vairuotojai itin budrūs turėtų būti greitkeliuose, nes būtent juose atsitinka masinės eismo nelaimės, tuo tarpu regioniniuose keliuose jos dažniausiai pasižymi skaudesnėmis pasekmėmis.

Lenktynininko teigimu, rizikingiausias scenarijus slidžiame kelyje – išvažiavimas į priešingos krypties eismo juostą. „Esant tokioms aplinkybėms, transporto priemonės greitis dvigubinasi, o smūgio stiprumas didėja dešimteriopai. Visais atvejais vairuotojai turėtų stengtis išlikti dešinėje kelio pusėje ir netgi rinktis slydimą nuo kelio savoje eismo pusėje, nes pasekmės bus mažiau skaudžios nei išvažiavimas į priešpriešinį eismą“, – pataria A. Gelžinis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaip išvengti daug kainuojančių eismo įvykių?
  2. Kada ir kaip kelyje bendrauti šviesomis?
  3. Nevalyti automobiliai kelia nemažai pavojų
  4. Slidžiam kelyje svarbiausi – vairuotojų veiksmai
  5. Daugėja prašymų dėl pagalbos kelyje
  6. Jei automobilis ima slysti šlapiame kelyje
  7. Dar vienas pavojus kelyje – karštis
  8. Policija ir kelininkai: atostogų kelyje nebūna
  9. Ir maža nelaimė kelyje gali virsti didele bauda
  10. Eismo įvykių priežastys Baltijos šalyse: koks elgesys kelia pavojų?
  11. Lietuvos automobilių kelių direkcija: kelyje būkime atsargūs
  12. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  13. Akcija „Būk saugus kelyje“ paneigia įsitikinimą, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato
  14. Pavojų vairuotojams kelia ir duobės keliuose
  15. Vairuojant svetur – pavojų keliuose daugiau

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Dviračių takas
Lietuvoje

Pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

2025 09 23
Žievėgraužis tipografas | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Žievėgraužio tipografo kiekis miškuose reikšmingai sumenko

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Prašoma panaikinti Sauliaus Bucevičiaus teisinę neliečiamybę

2025 09 23
Bepilotis orlaivis
Lietuvoje

Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Patikslinta atsakomybė už piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Seimas panaikino dviejų Seimo narių neliečiamybę

2025 09 23
Elektrą laivams tieksiantis įrenginys
Lietuvoje

Klaipėdos uoste pastatytas elektrą laivams nuo kranto tieksiantis įrenginys

2025 09 23
Ekologijos diena
Gamta ir ekologija

Prasideda pirmoji Lietuvoje Ekologijos savaitė

2025 09 23

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Naivus klausimas apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • >Naivus klausimas apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Seniai laikas apie Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai
  • Aleksandr Artamonov apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Muzikos šventė „Gaida“ šiemet pristato išskirtines pasaulinio garso muzikos asmenybes
  • Pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais
  • Žievėgraužio tipografo kiekis miškuose reikšmingai sumenko
  • Prašoma panaikinti Sauliaus Bucevičiaus teisinę neliečiamybę

Kiti Straipsniai

Lukas Geniušas ir Anna Geniušienė (Anna Geniushene)

Muzikos šventė „Gaida“ šiemet pristato išskirtines pasaulinio garso muzikos asmenybes

2025 09 24
Šiuolaikinių technologijų paroda: architektūros, dizaino ir meno sumanymai – po vienu stogu

Šiuolaikinių technologijų paroda: architektūros, dizaino ir meno sumanymai – po vienu stogu

2025 09 23
Sofija ir Juozapas Tiškevičiai. Frankfurtas prie Maino, 1882–1885 m.

D. Kaniavienė. Grafas Vladislovas Tiškevičius ir satyros žiupsnis Palangoje

2025 09 23
Tarp iškovotų pergalių trofėjų

Devynmečiui Vyčiui didžiausia pergalė – vyresniųjų sportininkų pagarba

2025 09 23
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus

S. Birgelis. M. K. Čiurlionio muziejus Druskininuose (III)

2025 09 23
ES jaunųjų mokslininkų varžytuvėse Lietuvos atstovas apdovanotas specialiuoju apdovanojimu

ES jaunųjų mokslininkų varžytuvėse Lietuvos atstovas apdovanotas specialiuoju apdovanojimu

2025 09 23
Europos lietuvių kultūros dienos Belgijoje suburs lietuvių bendruomenes iš viso pasaulio

Europos lietuvių kultūros dienos Belgijoje suburs lietuvių bendruomenes iš viso pasaulio

2025 09 22
Čiurlionio 150-metis pažymėtas pašto ženklu Ukrainos gynėjams paremti

Čiurlionio 150-metis pažymėtas pašto ženklu Ukrainos gynėjams paremti

2025 09 22
Kaip paskatinti fizinį aktyvumą

Lietuvos moksleiviai kviečiami siūlyti sumanymus, kaip paskatinti kasdienį fizinį aktyvumą

2025 09 22
Automobilis

Suklastota rida – ne šiaip formalumas

2025 09 21

Skaitytojų nuomonės:

  • Naivus klausimas apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • >Naivus klausimas apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Seniai laikas apie Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai
  • Aleksandr Artamonov apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Rasa Čepaitienė apie Kultūros bendruomenė prieš politinius žaidimus: žmogaus teisių gynėjai reikalauja palikti Šarūną Birutį ministru
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Paprikos, daržovės | pixabay.com, TBIT nuotr.

Kaip namuose užsiauginti saldžiųjų paprikų?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai