Nenumaldomai artėjant elektromobilių erai, didžioji dalis automobilių gamintojų savo gamoje įterpia ir elektra varomus modelius, kuriuos renkasi vis daugiau pirkėjų. Tačiau elektromobilių paklausa vis dar neprilygsta benzininiams bei dyzeliniams modeliams dėl mažo pasirinkimo, vairuotojų įpročių ir, svarbiausia, aukštos kainos.
Daugelis vairuotojų pereitų prie elektra varomų automobilių anksčiau, bet ne kiekvienas juos gali įpirkti. Nors rinka palengva pildosi ir pigesniais modeliais, naujų elektromobilių kainos, lyginant su įprastais automobiliais, vis dar yra aukštos. Kodėl taip yra ir kada tai pasikeis?
Mažai pasirinkimo
„Statista“ duomenimis, 2010 metais pasaulyje buvo mažiau nei 20 tūkst. elektromobilių, tuo tarpu 2021 metais skaičius perkopė 11 mln. Nors skaičius auga sparčiai, bendrai pasaulyje yra beveik pusantro milijardo automobilių, todėl elektromobilių įvairovė vis dar sąlyginai maža.
Kai kuriais atvejais pirkėjai neturi didelio pasirinkimo kai ieško konkretaus elektromobilio, todėl yra pasiryžę mokėti didesnę sumą už norimą variantą kai rinkoje trūksta alternatyvų.
Sudėtingi tyrimai
Kai išleidžiami nauji dyzeliniai bei benzininiai modeliai, labai daug detalių ir technologijų yra pasiskolinama iš senesnių modelių, gerokai sumažinant bendrą automobilio kainą. Elektromobilių gamybos atveju tiek gamybos technologija, tiek inžineriniai sprendimai dažnai skiriasi, todėl daugiau laiko skiriama tyrimams ir bandymams, ko pasekoje naujų elektromobilių kainas sumažinti kol kas sudėtinga.
Didesni gamybos kaštai
Kuo didesniu mastu gaminami automobiliai, tuo pigesnė yra gamyba. Kadangi elektromobilių paklausa nėra didelė, gamyklose pagaminama mažiau automobilių ir dažniau reikia keisti gamybos fabrikų tvarką.
Brangios baterijos
Pati brangiausia elektromobilio dalis yra baterija. Nors per pastarąjį dešimtmetį baterijos atpigo dešimčia procentų, jų kaina, priklausomai nuo elektromobilio modelio, vis dar svyruoja tarp 4 tūkst. ir 20 tūkst. eurų.
Elektromobiliai vis dar yra prabangos prekė
Net ir ekonominės klasės elektromobiliai vis dar laikomi ne būtinybe, o prabangos ženklu. Juose dažnai apstu naujausių, tik verslo klasės modeliuose sutinkamų, technologijų, o greitas įsibėgėjimas bei tylus veikimas lengvai pranoksta dyzelinius bei benzininius modelius.
Taigi, daugelio naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos, kadangi tai vis dar yra naujiena. Tačiau jau dabar galima pastebėti, kad rinkoje atsiranda konkurencingų alternatyvų, kurios skatina elektromobilių gamintojus žeminti automobilių kainas.
kaip JK sekasi su tais automobiliais. Paskaitykite, kas ten dedas.