Šeštadienis, 26 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

VVT ruošiasi įsigyti apie 100 naujų troleibusų

www.alkas.lt
2022-12-28 15:40:21
0
Troleibusas | vilnius.lt nuotr.

Troleibusas | vilnius.lt nuotr.

Vilnius pradeda troleibusų parko atnaujinimą. Baigiantis metams „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT), iš naujo patikslinęs sąlygas, paskelbė viešąjį pirkimą 91 dviašiam troleibusui įsigyti ir pradėjo pirmąjį atnaujinimo etapą. Po pirkimo autonominės ridos troleibusai Vilnių pasieks 2024 m. vasarą. Likusios transporto priemonės bus pristatytos 2025 m. I ketvirtį.

„Atnaujinome didelę dalį autobusų, dabar atėjo laikas troleibusams – perkame jų net 91.  „Vilniaus viešasis transportas“ jau turi banko finansavimą, pirkimo procedūros pradėtos. Metai su trupučiu, ir visi dviašiai troleibusai bus naujutėliai. Ir tai, sakyčiau, net ne troleibusai, o labiau elektriniai autobusai, pasikraunantys nuo kontaktinio tinklo ir galintys dalį maršruto važiuoti be tiesioginio kontakto su juo“, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Planuojama, kad Vilnius iki 2026 m. atnaujins visą troleibusų parką, o vidutinis troleibusų amžius sieks kiek daugiau nei 2 metus.

Pirmame atnaujinimo etape paskelbtas tarptautinis pirkimas bus finansuojamas Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB), įskaitant ir Klimato kaitos programos lėšas – 10 mln. eurų, kuriuos bendrovė gavo dar 2021 m.

„Pagal paskelbtas pirkimo sąlygas troleibusai į Vilnių atkeliaus partijomis po 20, 35 ir 36 vienetus. Bendra troleibusų su pristatymu kaina bus aiški pasibaigus konkursui, tačiau suma neviršys 48 mln. eurų, kurių didžiąją dalį finansuos ERPB tarptautinis bankas. Konkurso nugalėtojas bus nustatytas įvertinus ne tik geriausią kainą, bet ir 10 metų troleibusų gyvavimo ciklo sąnaudas: elektros suvartojimą, eksploatacinius, remonto bei baterijų nusidėvėjimo kaštus“, – sako VVT generalinis direktorius Darius Aleknavičius.

Anot D. Aleknavičiaus,  tarptautinis pirkimas pirmą kartą bus vykdomas naudojantis banko pirkimų sistema. Tai leis užtikrinti didesnę tarptautinę konkurenciją, skaidrumą bei sutrumpins pirkimo procedūrų trukmę.

Antrame troleibusų atnaujinimo etape, 2023 m. bendrovė skelbs dar vieną viešąjį pirkimą 68 triašiams troleibusams įsigyti. Tad iš viso troleibusų parkas iki 2026 metų bus atnaujintas 159 troleibusais.

Troleibusas ar el. autobusas

Naujieji autonominės ridos troleibusai kartais vadinami elektriniais autobusais, nes dalį kelio gali nuvažiuoti be papildomo įkrovimo. Išties šie troleibusai turi esminį pranašumą nuo senųjų troleibusų – jei standartinių troleibusų maršrutus riboja esamas kontaktinis tinklas, tai troleibusai su autonomine eiga gali važiuoti ir šiam nesant.

„Autonominės ridos troleibusai gali nuvažiuoti ne mažiau kaip 20 kilometrų nenaudodami kontaktinio tinklo. Tokio tipo troleibusai yra manevringesni, komfortiškesni, gali apvažiuoti susidariusias kliūtis ne tik sankryžose, bet esant reikalui ir aplinkinėmis gatvėmis, dėl to viešojo transporto sistema taps dar lankstesnė ir efektyvesnė. Kitas išskirtinis privalumas – šioms transporto priemonėms nereikalingas papildomas elektros įkrovimo infrastruktūros įrengimas, ką tenka daryti norint eksploatuoti elektrinius autobusus“, – papildo D. Aleknavičius.

Didelis dėmesys naujo tipo troleibusuose skiriamas keleivių ir vairuotojų saugumui. Juose įrengtos uždaros, dėl saugumo sertifikuotos kabinos vairuotojams. Pagal naujus reikalavimus, transporto priemonės kabina turės būti išbandyta dėl atsparumo nuo eismo įvykių ir kontaktinių smūgių iš šono, priekio ir stogo, pati konstrukcija – nuo virtimo grėsmių.

Svariausia – keleivių poreikiai

Nuo šių metų lapkričio visos naujos įsigyjamos viešojo transporto priemonės turi būti pritaikytos neįgaliesiems ir (ar) asmenims su individualiais poreikiais. VVT pirkimo sąlygose numatė įsigyti žemagrindžius troleibusus, kurie užtikrins visų žmonių lygiavertį judėjimą viešuoju transportu. Šiuo metu bendrovėje tokios transporto priemonės sudaro 74 proc., o po pirkimo šis skaičius sieks apie 90 proc.

„Reaguodami į tai, kad iki 2027 metų visas viešasis transportas turės būti pritaikytas individualių poreikių turintiems asmenims, dar metų pradžioje pirkimo sąlygose nusimatėme tam tikrus sprendinius, tokius kaip tvirtinimo rampa, specialūs mygtukai pranešti apie pagalbos poreikį ar garsiniai signalai“, – sako D. Aleknavičius.

Naujieji troleibusai bus patogūs dviračių mėgėjams, kadangi salono viduje bus įrengta bent vienam dviračiui skirta tvirtinimo įranga bei numatyta galimybė vežti dviračius. Be to, visuose troleibusuose keleivių patogumui bus įrengtos USB jungtys, WiFi, švieslentės ir multimedijos ekranai, kurie suteiks keleiviams naujausią informaciją kelionės metu.

Troleibusų salonuose bus užtikrinamas kokybiškas kondicionavimas, šildymas bei vėdinimas. Taip pat bus įrengta ir virusų bei kitų mikroorganizmų neutralizavimo sistema, o troleibusų viduje ir išorėje sumontuotos vaizdo stebėjimo kameros padės užtikrinti keleivių saugumą.

Aplinkai draugiški troleibusai

Su naujų troleibusų pirkimu, VVT skatina perėjimą prie mažiau aplinką teršiančių elektrinių transporto priemonių rūšių.

Kaip teigia D. Aleknavičius, naujų troleibusų baterijos ir išmani elektros suvartojimo valdymo sistema leis padidinti energijos vartojimo efektyvumą – krauti baterijas esant mažesnei elektros tiekimo kainai ir taip sutaupyti.

„Troleibusai su traukos baterijomis ir dinamine įkrovimo sistema nuo kontaktinio tinklo yra labai efektyvi technologija, turinti didžiulį ekonominį ir aplinkosauginį potencialą. Be to, naujos transporto priemonės ženkliai sumažins esamas remonto sąnaudas, keleivių nepatogumus. Taip bus užtikrinamos greitesnės, punktualesnės ir patogesnės kelionės tiek patiems bendrovės vairuotojams, tiek mūsų keleiviams“, – pabrėžia D. Aleknavičius.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilnius laukia naujų autonominės ridos troleibusų
  2. Vilniuje daugėja autobusų ir troleibusų
  3. Vilniuje bus atnaujintas troleibusų tinklas
  4. Vilniuje vėl keičiami autobusų ir troleibusų tvarkaraščiai
  5. Sostinė lauks naujų torleibusų
  6. „Mokslo sriuba“: Vidutinis Vilniaus troleibusų amžius siekia 22 metus (video)
  7. Į Vilniaus gatves išvažiuos 50 naujų autobusų
  8. Vilniuje – apie svarbius transporto iššūkius
  9. Vilniuje rengiamas viešojo transporto reformos priešininkų mitingas
  10. 80-mečiai keleiviai Vilniaus autobusais ir troleibusais gali važinėti už 10 litų per metus
  11. Vilniuje išrinkti geriausi vairuotojai
  12. „Vilniaus viešajam transportui“ – daugiau lėšų
  13. Vilniečių ir svečių laukia laikini eismo nepatogumai
  14. Atsižvelgiant į keleivių srautus, Vilniuje dar kartą keičiami viešojo transporto tvarkaraščiai
  15. Kaip sudominti vairuotojo darbu?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pranzcūzija pripažino Palestiną
Užsienyje

Prancūzija pripažins Palestinos valstybę? Izraelis tai vadina „apdovanojimu terorizmui“

2025 07 25
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

2025 07 25
Gelbėjimosi ratas
Gamta ir žmogus

Skendimo prevencijos diena: kaip išvengti skaudžių nelaimių?

2025 07 25
Aplinkos apsaugos departamento logotipas | aad.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Iš pareigų traukiasi AAD direktorius

2025 07 25
Sunkvežimiai „Renault D“
Lietuvoje

Lietuvos kariuomenę pasiekė „Renault“ sunkvežimiai

2025 07 25
Elektra
Energetika

II ketvirtį elektros pagaminta 50 proc. daugiau, nei tuo pat metu pernai

2025 07 25
Sraigtasparnis
Lietuvoje

VSAT pristatė naujus orlaivius

2025 07 25
Baltijos jūros krantų stebėsena
Gamta ir ekologija

Paskelbti Baltijos jūros krantų pokyčių stebėsenos rezultatai

2025 07 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Globalistas apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
  • Kęstutis K. Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Jonas apie V. Juozapaitis. Valstybinės kalbos niekinimas vidurvasario tyloje

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Tautos valia prieš biurokratinę cenzūrą: referendumo dėl turto neapmokestinimo iniciatoriai kreipėsi į teismą
  • Kaip vėsinti namus be kondicionieriaus? 7 paprasti, bet veiksmingi būdai
  • Prancūzija pripažins Palestinos valstybę? Izraelis tai vadina „apdovanojimu terorizmui“
  • Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

Kiti Straipsniai

Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.

Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

2025 07 25
Sunkvežimiai „Renault D“

Lietuvos kariuomenę pasiekė „Renault“ sunkvežimiai

2025 07 25
„Jaunas kaip Vilnius“

Vilnius gimtadienis: nuo pirmosios pagalbos iki civilinės saugus

2025 07 24
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Susisiekimas, neįgalieji | sumin.lrv.lt nuotr.

Siūloma peržiūrėti A+ juostos naudojimo tvarką asmenims su negalia

2025 07 23
Vilniaus koncertų ir sporto rūmai |

Paaiškėjo Vilniaus sporto rūmų likimas

2025 07 23
Vilijampolė

Vilijampolės transporto mazgas užtikrins sklandesnį eismą

2025 07 22
Gėlynai

Baltijos sostinės varžosi dėl gražiausio gėlyno

2025 07 21
Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Dviračių saugykla

Per 2 metus sostinėje atsiras per 100 dviračių saugyklų

2025 07 18

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Globalistas apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
  • Kęstutis K. Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Jonas apie V. Juozapaitis. Valstybinės kalbos niekinimas vidurvasario tyloje
  • +++ apie L. Kalėdienė. Valotka teisus – laikas perkirsti Lietuvos švietimo Gordijaus mazgą
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
CBD aliejus – ne vienintelis CBD gaminys

CBD aliejus – ne vienintelis CBD gaminys

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai