Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Skaitiniai Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos

J. Survilaitė. Vidinės ramybės pranašas

Janina Survilaitė, www.alkas.lt
2022-10-21 13:48:47
0
Kun. prof. Jonas Juraitis | xxi.lt nuotr.

Kun. prof. Jonas Juraitis | xxi.lt nuotr.

Visi, kurie 21-jo amžiaus pradžioje atvyko į Šveicariją, niekada nepamirš žymaus Vakarų Europos teologijos/filsofijos daktaro, profesoriaus kunigo Jono Juraičio.

Paskutinįjį 2010 metų spalio šeštadienį gaudžiai suskambo Termino (Valė kantonas) bažnyčios gedulingas varpas, pranešdamas apie pusę amžiaus parapijai tarnavusio ganytojo mirtį. Žinia tarp Šveicarijos lietuvių pasklido greitai – mirė kunigas, profesorius, teologijos filosofijos daktaras Jonas Juraitis (1926–2010), geraširdis Termino parapijos katalikų sielovadininkas, ilgametis, nuo 1951-ųjų, ŠLB kapelionas, nuo 1991 iki 2000 metų – Vilniaus, Kauno universitetų ir dvasinių seminarijų profesorius.

Viename žmoguje tilpo tiek reikšmingų mokslinės ir visuomeninės veiklos ženklų. Tie, kurie asmeniškai pažinojo kunigą profesorių J. Juraitį, gerai žino, kad jokiais užsipelnytais titulais jis niekada nesididžiavo, nesiskelbė, o, priešingai, visada paprašydavo, kad būtų minimas ir vadinamas tik vienu vardu: KUNIGAS. Šis vardas man pats brangiausias ir garbingiausias, – sakydavo jis.

Jeigu nepatinka sakyti „kunigas“, sakykite „KUNIGĖLIS“ – taip vadino mane mano motina, – pasakė man griežtokai po pirmojo mūsų susitikimo 2000 metais, vėl sugrįžęs į Šveicariją po dešimties metų savanoriškos tarnystės Lietuvai švęsti su mumis kartu Vasario 16-osios šventę, kurią, kaip ŠLB Valdybos pirmininkė, organizavau Ciuricho miesto Didžiosios bažnyčios parapijos salėje.

Juraitis iškilmingai laikė lietuviškas mišias, pasakė spalvingą pamokslą, vis pabrėždamas, ką reiškia kiekvienam turėti SAVO VALSTYBĘ, ir kaip tokią neįkainojamą duotybę, atgautą po penkiasdešimties okupacijos metų, visi turime branginti ir vertinti. Reikia pasakyti, jog visi profesoriaus pamokslai, skirti lietuviams emigrantams, buvo filosofiškai gilūs, skatinantys apmąstymams, sodrūs taisyklinga lietuviška, suvalkietiška, tartimi, švelniai jo lūpose skambančia.

Džiaugiuosi, kad likimas lėmė keletą metų intensyviai bendrauti su kunigu J. Juraičiu, kai dirbau prie knygų „Alpių lietuviai“ ir „Mylėsi Lietuvą iš tolo…“ Jis kaip reta buvo jautrus istoriniam teisingumui, faktams, rašinio stiliui ir kalbai.

Jo raginama nuolat knaisiodavausi žodynuose, enciklopedijose, istorijos vadovėliuose, archyvinėje medžiagoje, kokią tuo metu pavykdavo iš kurio nors senosios kartos lietuvio gauti (vienoje vietoje saugomo Bendruomenės archyvo nebuvo), po kelis kartus „tardydavau“ senosios emigrantų kartos lietuvius, skubėdama tą darbą atlikti kuo greičiau, suspėti…

Jeigu ne kunigo Juraičio aktyvumas ir pagalba, „Alpių lietuvių“ knygoje skyrius apie Vakarų Europos pokario lietuvius kunigus, stiprinusius emigrantų dvasią, būtų buvęs daug skurdesnis…

Apie juos niekas niekada daugiau neparašys, – dūsaudavo kunigas, nuolat skatindamas mane iš naujo grįžti prie šios temos. Tik J. Juraičio dėka pavyko gyvu žodžiu pasikalbėti su Tesino kapelionu emigrantu Albinu Arminu (jau miręs), papasakojusiu apie save ir savo brolį Aleksandrą – Brazilijoje gyvenusį poetą Venancijų Ališą…

J. Juraitis pateikė knygai medžiagos apie kunigą Antaną Bungą, palikusį Šveicarijos lietuvių bendruomenėje savo pėdsakus pokariu, apie kunigą Vaclovą Šarką, gyvenusi Hamburge, Vakarų Europoje žinomą kaip aktyvų protestuotoją prieš Lietuvos sovietinį režimą, ir kitas ryškias asmenybes, trumpiau ar ilgiau pabėgėlių statusu gyvenusias Alpių krašte.

Kunigas J. Juraitis apie save kalbėdavo nenoriai, „iki aguonos grūdelio” kuklindamasis, laikydamas save „nereikšminga žemės dulke“, vis ką nors iš mano parašytų apie jį tekstų išbraukdamas. Apie jį patį ieškojau medžiagos nuvykusi į Vilnių, Lietuvių kataliktų mokslo akademijos leidiniuose. 

Juraitis gimė 1926 metų gegužės 12 dieną Vilkaviškio apskrityje, Boblaukio kaime, ūkininko šeimoje. 1944 metais baigęs Vilkaviškio gimnaziją, jis pradėjo teologijos ir filosofijos studijas Vokietijoje, Eichštato vyskupijos aukštesniojoje teologijos filosofijos mokykloje ir kunigų seminarijoje. 1945–1954 metais J. Juraitis studijavo filosofiją ir teologiją Romoje, Popiežiškajame Grigaliaus universitete. Čia įgijo teologijos ir filosofijos licenciatą, apgynė asketinės teologijos doktoratą „Kaip bažnyčia vertina kandidatų į palaimintuosius dažnai keistokas priemones, siekiant aukščiausio dorybės laipsnio“ (Virtus heroika). 1950 metais įšventintas kunigu, dirbo įvairiose Šveicarijos parapijose. Berne susipažino su dr. Vaclovu Dargužu-Hofer, ir toji jų draugystė tęsėsi iki pat Dargužo mirties 2009 metais.

2003 metais lankydamasi Tėvynėje, Lietuvos katalikų mokslo akademijos Metraščio XIX tome suradau dr. Mindaugo Bloznelio straipsnį „Kunigui dr. J. Juraičiui – 75-eri“, kur aptariami J. Juraičio straipsniai aktualiais teologijos filosofijos klausimais, skaityti pranešimai, įvairiapusiška veikla. Dr. M. Bloznelis pastebėjo, jog „… mokslinę potenciją jis (J. Juraitis) išdalijo studentams ir bendruomenei, o pats liko kuklus Viešpaties vynuogyno darbininkas, pavyzdys ir kelrodis savo aplinkoje…“

Ir pats J. Juraitis yra išsitaręs: „Taip ir nesuspėjau pasistatyti paminklėlio kokiame prestižiniame leidinyje … “

Mes, Šveicarijos lietuviai, patvirtintume, kad tai ir nebūtina, nes kunigas J. Juraitis savaime yra visiems Lietuvoje ir Šveicarijoje žinoma asmenybė, nenueinanti užmarštin, savo pavyzdžiu parodžiusi, kaip mylėti artimą, puoselėti gėrį.

Per 1994–2005 metus iš visoje Šveicarijoje gyvenančių senosios kartos emigrantų asmeninių archyvų pavyko surinkti daug dokumentinės medžiagos, kurią tyrinėjant neįmanoma nepastebėti prof. J. Juraičio pavardės. Nemažiau gyvas ir įsimintinas jis liko Vakarų Europos emigrantų lietuvių atmintyje. Girdėjau pasakojimų, kaip aktyviai ir sąmojingai jis pasisakydavo Europos lietuviškų studijų savaitėse (ELSS), kaip visų laukiamos buvo jo filosofinės ir literatūros paskaitos, o 1974 metais ELSS vykstant Šveicarijoje, buvo vienas iš aktyviausių organizatorių ir rėmėjų, organizuojant ir paskaitas, ir didelę Vakarų Europos lietuvių išeivių dailininkų parodą Liucernos rotušėje.

Puikiai išstudijavęs ir įvertinęs didžiųjų pasaulio filosofijos milžinų veikalus, J. Juraitis niekada neaplenkdavo ir savo tėvynainių: Vydūno, St. Šalkauskio, A. Maceinos, J. Griniaus, A. Štromo ir kt. Žavėjosi pats ir visiems garsino jų kūrybą.

Į šveicariško gyvenimo istoriją J. Juraitis įsirašė ir reikšminga pedagogine veikla, nes keturiasdešimt metų dėstė Valė kantono vyskupijos Misionierių kunigų seminarijoje, Valstybinėje pedagoginėje mokykloje ir Valstybinėje kantono gimnazijoje. Apie savo pedagoginę  veiklą J. Juraitis kalbėdavo noriai, pajuokaudamas, prisimindamas kai kuriuos savo buvusius studentus, dabar tapusius dideliais žmonėmis, kaip Einzydelno vienuolyno abatą Georgą Holzherrį ir kt. J. Juraičio ir jo buvusių mokinių dėka Valė kantono Sijono vyskupijos katalikiškoje bendruomenėje buvo įsteigtas ir daugelį metų veikė fondas Lietuvos katalikų sielovadai remti.

Kartais labai nudžiugina netikėti susitikimai su buvusiais mokiniais. Vakar rytą einu laikyti gedulingų Mišių už seną savo bičiulį valietį ir girdžiu – kažkas kitoje gatvės pusėje šaukia: „Profesoriau! Laba diena, pone Profesoriau! Ar pažįstate mane?“ Sustoju, žiūriu, – kitoje gatvės pusėje stovi jaunas žmogus, tačiau neįžiūriu, kas. Sakau: „Prieik artyn, pasirodyk, kas toks esi!“ Žmogelis perbėga gatvę, ištiesia man ranką, prisistato, kad buvęs mano mokinys, – o aš jo nepažįstu, senatvė kalta, akys… Bet vis tiek buvo labai gera, kad mane prisimena, pakilo nuotaika … – pasipasakojo jis.

Nors ir uždaroko būdo, J. Juraitis sugebėjo palaikyti draugiškus santykius su daugeliu žymių tautiečių. Domėdamasi išeivijos klausimais, be vargo galėjau jo pasiklausti apie kitų jau pamirštas asmenybes, kaip apie paskutinį nepriklausomos Lietuvos nuncijų Antonio Samore, dr. A. Gerutį, vyskupą Antaną Deksnį, Stasį Lozoraitį ar prof. J. Eretą.

Bendraudamas su vietiniais šveicarais, J. Juraitis jiems daug pasakodavo apie Lietuvą. Teko sutikti šveicarų, Valė kantono gyventojų, kurie man puikiausiai papasakojo apie Suvalkiją, Paberžę, Tėvą Stanislovą ar dar ką nors netikėto iš Lietuvos gyvenimo, nes apie tai jie sužinojo iš kunigo J. Juraičio.

Juraitis buvo išskirtinė asmenybė, gausiai Dievo apdovanota moralinėmis savybėmis, jog net mintis, kad jis galėtų kada nors pasielgti neteisingai, rodėsi neįmanoma. Bendraujant su juo negalėjai nejausti, kad tai filosofas, mąstytojas, pažangus mokslininkas ir tuo pačiu metu nenutolstantis nuo tikėjimo, ištikimas duotiems priesakams. Mąstymas ir tikėjimas jame buvo susilydę į visumą.

Džiaugiausi, kad profesorius puikiai suprato pamėgtų rašytojų, filosofų mintis, savaip patvirtindavo jų įžvalgas. Gerai prisimenu, kaip į mūsų pokalbius dažnai „įsijungdavo“ Fiodoras Dostojevskis, ypač jo filosofiniai teiginiai žmogaus orumo klausimais (daugiausia iš „Užrašų iš mirusiųjų namų“).

Nepamirštami mūsų pokalbiai apie žymios šveicarų psichiatrės Elisabethos Kuebler-Ross knygos „Apie mirtį ir mirimą“ teiginius, kuriems mokslininkė paskyrė savo nuoseklius tyrinėjimus „mirties tikrovės“ klausimais, primindama pasauliui, kad mirštantieji taip pat yra žmonės (Priminsiu, kad E. Kuebler-Ross už šiuos tyrinėjimus buvo apdovanota 23 garbės daktaro vardais.).

Kai išėjo mano knyga „Vila „Edelveisas”, mūsų pokalbiai su profesoriumi J. Juraičiu panašiomis temomis dar labiau suintensyvėjo. Kartą man sakė:

Jūs dar kartą patvirtinote E. Ross išsakytą susirūpinimą dėl šiuolaikinės visuomenės požiūrio į mirtį. Mūsų pasaulyje gausėja senukų, susiduriančių su vienatvės ir izoliacijos sukeltomis kančiomis, o paskutinių dešimtmečių permainos „augina“ vis didesnę nebūties, mirties baimę, kelia emocines problemas, kurias sunku ne tik įveikti, bet ir tinkamai suprasti ir įvertinti.

Atidžiai klausydama jo filosofinių pamokslų ir apmąstymų, skaitydama jo gausius, keturiasdešimt metų rašytus straipsnius į Valė kantono laikraštį, supratau, kiek rūpesčių jam sukeldavo šiandieninis pasaulio požiūris, orientuotas į mases, o ne į individualią išskirtinę  asmenybę, jos tobulinimą, auklėjimą, gelbėjimą… Profesorius jautė, kaip šiuolaikiniam žmogui trūksta žinių suvokti savo paties mirties realumą, kiek aplink tuščių, Dievo ir tikėjimo teiginiais nepatvirtintų, realybę nutylinčių ir nuslepiančių klystkelių.

Dabar pasidarė svarbu statistika, skaičiai ir masės, daugiausia patvirtinti, išrinkus iš internetinių puslapių, televizijos laidų, filmų ar kt., o ne gyvas kontaktas su žmogumi, – sielodavosi jis. –  Gyvename visuomenėje, kurioje mirtį imama ignoruoti, vengiama, bijoma apie ją kalbėti. Medicina nesiekia sumažinti žmogaus fizinių ir dvasinių kančių, pasitelkus Dievą ir jo priesakus, o tik dirbtinai bando prailginti gyvenimą. Nesiekiama natūralių gydytojo-slaugytojo santykių su senoliu ar ligoniu, jautrumo, gailesčio, tolerancijos, takto, o dėmesys nukreipiamas į intelekto koeficientą ar klasinę padėtį…

Šveicarijoje atsitiktinai patekusi į senolių „slaugymo sferą“, turėjau progą įsitikinti, kiek daug žmogui gali padėti tikėjimas. Senukai milijonieriai tikėjo į Dievą ir pomirtinį gyvenimą. Tai labai palengvino jų skausmus ir kančias. „Jeigu žmogų užvaldo infantiliškas troškimas būti nemirtingu visagaliu, visos priemonės nuo to gintis bus destruktyvios“, – sako Ross.

Tikriausiai nė jokiame amžiaus tarpsnyje taip aiškiai neatsiveria žmogus, kaip senatvėje, kada jį pradeda „atakuoti“ įvairiausios neurozės, depresijos ir rezignacijos, svajonių neišsipildymo neviltys, artimųjų išdavystės, pažeminimai, apgaulės ar paprasčiausi netyčia į širdį įsimetę kasdieniniai apmaudai…

Kančia senam žmogui įgauna savo tikrąją prasmę – tą jau aname amžiuje yra paprastai, bet įtikinamai savo skaitytojams išaiškinęs F. Dostojevskis, stebėdamas Rusijos caro kalėjimų kalinių „kontingentą“. Aprašydamas kalinius žmogžudžius, Dostojevskis yra išsireiškęs: „Žudymas yra ne kas kita, kaip noras išvengti realybės, negalvojant apie savo mirtį…“

Kas dieną spaudoje aprašomos žmogžudystės, teroras, augantis nusikaltimų skaičius liudija apie mūsuose nykstantį sugebėjimą oriai žvelgti į mirtį. Kaip išmokti įsivaizduoti savo mirtį, atvirai sutikti šį tragišką, tačiau neišvengiamą įvykį ne taip racionaliai ir bailiai?   

Slaugydama senukus, dar kartą turėjau progos įsitikinti, kad gyvename pasigailėtinoje masių žmogaus, o ne individo visuomenėje. Buvo aišku, kad ateity vis daugės ligonių, kurių gyvybė (netgi prieš paties žmogaus valią!) bus palaikoma dirbtinai: kardiologijos-kardiochirurgijos ir organų transplantacijos pasiekimai sėkmingai „darys savo darbą“, visai nesuderintą su natūralia žmogaus prigimtimi.

„Ar pavyks bažnyčiai sugrąžinti žmogui tikėjimą į pomirtinį gyvenimą?“ – klausinėjau profesorių, o jis atsakydavo, kad mirties suvokimas negali vykti masių lygmenyje, kad to neatliks jokie kompiuteriai, jokios programos, – tai turi atlikti pats žmogus asmeniškai, niekada nestumdamas į šalį ir nevengdamas savo artėjančios „mirties klausimo“. Tik tada pasieksime v i d i n ę  r a m y b ę  ir tautų santarvę, kai įsisąmoninsime savo mirties realybę  ir išmoksime su ja susitaikyti. Apie mirtį kiekvienas turi mąstyti individualiai, nugalėti šios sąvokos keliamą nerimą ir galvoti apie prisikėlimą…

Tokios mintys buvo užplūdusios mane, stovinčią prie profesoriaus karsto modernioje Brigo miesto Jėzaus širdies bažnyčioje, kur vyko gedulingos Mišios už mirusiojo vėlę. Po pamaldų, visiems atsisveikinus su profesoriumi, karstas buvo išvežtas į krematoriumą, o po kelių dienų urna su pelenais palaidota Vakarų Šveicarijos Gluringeno miestelyje, pirmųjų J. Juraičio kunigavimo metų parapijoje. Taip buvo išpildyta jo paskutinė valia.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J. Survilaitė. Vėlinės vienuolyno kapinėse
  2.  J. Survilaitė. Liūdnos žinios iš baltistikos pasaulio
  3. J. Survilaitė. Ką tautai primena 75-ieji Pergalės metai?
  4. J. Survilaitė. Šveicarijos Jungfraujoch viršukalnė (iš išeivijos atsiminimų)
  5. J. Survilaitė. Gyvenimas laikinume
  6. J. Survilaitė. Tarp Vilniaus ir Berno
  7. J. Survilaitė. Lietuvės išeivės Šveicarijoje: Elena Gerutienė
  8. J. Survilaitė. Lietuvės išeivės Šveicarijoje: Elena Garbačiauskienė
  9. J. Survilaitė. Žymiausi lietuviai Šveicarijoje: prof. Algimantas Narakas
  10. J. Survilaitė. Klampūs Lietuvos užsienio ministro L. Linkevičiaus teisingumo paieškų keliai
  11. J. Survilaitė. Atminties dienoraščiai
  12. J. Survilaitė. Kuo turtinga Šveicarija?
  13. J. Survilaitė. Europos širdis Lietuvoje
  14. J. Survilaitė. Tikėjimų tiesos Alpių šalyje
  15. J. Survilaitė. Poetą Marcelijų Martinaitį prisiminus

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ukrainos dronų ataka Rusijos gilumoje | Alkas.lt koliažas
Ukrainos balsas

Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos

2025 06 01
Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 12 12 10:45
Ukrainos balsas

Rusiškos „derybos“: reikalavimas pasiduoti

2025 06 01
Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Net jeigu taip - apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Kas toliau? - apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Tam mokestį naudotų? apie R. Šimaitis. 230–276 mln. eurų kasmet –nedirbantiems užsieniečiams, o lietuviams NT mokestis po kaklu?
  • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos
  • Rusiškos „derybos“: reikalavimas pasiduoti
  • Kai televizorius tampa kibernetinių atakų taikiniu
  • Tik sporto ir mitybos apsisaugoti nuo celiulito gali nepakakti

Kiti Straipsniai

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Vištiena

Kaip laiku atpažinti mitybos sutrikimo pavojų?

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Lietuvos literatūros ir meno archyvas parengė virtualią parodą „Poezijos pavasariai“ | archyvai.lrv.lt nuotr.

Lietuvos literatūros ir meno archyvas parengė virtualią parodą „Poezijos pavasariai“

2025 06 01
Nuo anonimo iki kaimyno Jono: kaip paprasti ryšiai kuria stiprią bendruomenę | Canva nuotr.

Nuo anonimo iki kaimyno Jono: kaip paprasti ryšiai kuria stiprią bendruomenę

2025 06 01
Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais

Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais

2025 05 31
Kompiuteris | rrt.lt nuotr.

Kas kaltas dėl lėto kompiuterio darbo?

2025 05 31
Namas

Būstas regionuose: ieškoma ramybės, saugumo ir gamtos

2025 05 31

Skaitytojų nuomonės:

  • Net jeigu taip - apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Kas toliau? - apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Tam mokestį naudotų? apie R. Šimaitis. 230–276 mln. eurų kasmet –nedirbantiems užsieniečiams, o lietuviams NT mokestis po kaklu?
  • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?
  • +++ apie Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Valstybinė darbo inspekcija | vdi.lt nuotr.

Už darbą per šventes – dvigubas mokėjimas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai