Trečiadienis, 24 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Prireiks atidumo – į miestus grįžta automobiliai

www.alkas.lt
2022-08-29 13:24:34
0
Eismo spūstis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Eismo spūstis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

       

Prasidedant rudeniui didžiųjų Lietuvos miestų keliai vėl prisipildo automobilių – tenka vežti vaikus į darželį ar mokyklą, keliauti į darbą, į eismą įsilieti bando ir mažiau patirties turintys studentai. Negana to, vairavimo sąlygas pablogina besikeičiantys orai,  stringama eismo kamščiuose, šį laiką norima kompensuoti paskubant kitose vietose. Augant eismo intensyvumui tuo pačiu didėja ir avarijų skaičius – draudikai pastebi, kad draudžiamųjų įvykių keliuose padaugėja būtent prasidėjus rudeniui, ir pataria, kaip jų išvengti.

Įvykių kelyje daugėja

Kaip rodo draudimo bendrovės ERGO statistika, kone daugiausiai draudžiamųjų eismo įvykių kasmet užfiksuojama būtent prasidėjus rudens sezonui. Šiemet padėtis greičiausiai stipriai nesikeis, prognozuoja ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

„Eismo įvykių skaičiaus augimą matome ir žvelgdami į kasmetinę eismo įvykių statistiką – nors jų prasidėjus koronaviruso pandemijai dėl karantino reikalavimų kiek sumažėjo, tačiau pernai eismo įvykių užfiksavome jau daugiau nei 2020 metais. Šiemet vairuotojai eismo įvykių deklaracijas pildė beveik 20 tūkst. kartų. Tad padėčiai nesikeičiant, skaičiai gali būti panašūs ar net didesni nei pernai“, – pasakoja ERGO atstovas.

Neramina ir kita tendencija – augantis jaunuolių iki 25 metų sukeltų incidentų kelyje skaičius. Kai pernai per pirmus septynis mėnesius jaunuoliai dalyvaudavo 1 iš 20 eismo įvykių, tai šiemet per tą patį laikotarpį buvo atsakingi jau už 1 iš 12 incidentų kelyje. Ilgametė tendencija rodo, kad jaunuolių sukelti incidentai dar labiau padažnėja prasidėjus rudeniui.

„Šie skaičiai gali būti susiję ir su per pandemiją taikytu nuotoliniu mokymu. Sugrįžus į universitetų auditorijas, natūralu, kad eisme jie dalyvauja dažniau, tuo pačiu neretai pakliūva ir į nemalonias situacijas kelyje“, – priežasčių ieško R. Bieliauskas.

Nepaiso paprastų taisyklių

Kaip pastebi draudikai, eismo įvykių skaičiaus didėjimo rudenį neišvengiama dėl kelių paprastų priežasčių: padidėjusio eismo intensyvumo bei pėsčiųjų judėjimo ir pasikeitusių vairavimo sąlygų, mat švinta vėliau, o temsta anksčiau, matomumą pablogina ir dažnesnis lietus ar krintantys lapai.

„Ypač atsargiems reikėtų būti prie pėsčiųjų perėjų. Dažnai atsitrenkiama į prie jų jau stovinčias transporto priemones – blogiausia, kad taip ne tik apgadinami automobiliai, bet gali nukentėti ir per perėją einantys pėstieji. Tad rekomenduojama visuomet stebėti kelio ženklus, laikytis saugaus atstumo, prie kiekvienos pėsčiųjų perėjos pristabdyti, ypač atsargiems būti šalia ugdymo įstaigų“, – pataria R. Bieliauskas.

Nemažai eismo įvykių užfiksuojama judant atbuline eiga – neįvertinamas atstumas iki kliūties, nepasižiūrima į galinio vaizdo veidrodėlius ar atsigręžiama pro galinį automobilio stiklą, pasitaiko, kad įkalnėje pajudama atgal. Pažvelgti į veidrodėlius būtina ir persirikiuojant – labai dažnai eismo įvykių deklaracijas reikia pildyti būtent dėl šio neatsargaus veiksmo.

Tačiau dažniausiai incidentai kelyje kyla dėl pirmumo teisės nesuteikimo, kai išvažiuojant iš šalutinio kelio ar važiuojant žiedinėse sankryžose nepraleidžiamos pagrindiniu keliu važiuojančios transporto priemonės. Čia būtina atkreipti dėmesį į pirmumą nurodančius kelio ženklus ir jų paisyti, sankryžose įsitikinti, kad atstumas iki pagrindiniu keliu atvažiuojančių automobilių yra pakankamas manevrui atlikti, lygiareikšmėse sankryžose laikytis dešinės rankos taisyklės.

„Blogiausia, kad tokios avarijos būna itin skaudžios, per jas sužalojami žmonės, sumaitojamos transporto priemonės. Tai atsispindi ir draudžiamųjų įvykių suvestinėse. Pernai rudenį beveik 38,5 tūkst. eurų buvo išmokėti įvykus eismo įvykiui, kai išvažiuodama iš šalutinio kelio transporto priemonė nepraleido ir kliudė pagrindiniu keliu važiavusį privalomuoju draudimu apdraustą automobilį. Dar kone 30 tūkst. išmokėta kitos transporto priemonės vairuotojui, į kurį atsitrenkė į sankryžą iš šalutinio kelio netikėtai pajudėjęs vairuotojas“, – teigia ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.

Reikia savitarpio supratimo kelyje

Anot R. Bieliausko, panašių incidentų pasitaiko ir apsidraudusiems kasko draudimu. Štai daugiau nei 27 tūkst. eurų išmokėta asmeniui, kai jis išvažiuodamas iš šalutinio kelio neįvertino atstumo ir kliudė pagrindiniu keliu važiavusį automobilį. Dar virš 16 tūkst. eurų – asmeniui, kuris persirikiuodamas į dešinę nepamatė ta pačia eismo juosta važiuojančio automobilio ir jį kliudė.

„Tokias klaidas daro ne tik patyrę vairuotojai, bet ir mažiau vairavimo patirties turintys studentai. Pastariesiems patariama didesniame mieste palaipsniui prisitaikyti prie visai kitokio eismo intensyvumo ir perprasti jo sistemą. Tam padeda pasivažinėjimas miesto gatvėmis savaitgaliais ar vakarais, kai automobilių srautas sumažėjęs, dažniau naudojamų maršrutų išnagrinėjimas. Įpratus jais keliauti esant intensyvesniam eismui bei įgavus pasitikėjimo savo jėgomis, bus paprasčiau ir drąsiau keliauti ir į mažiau pažintas vietas“, – siūlo R. Bieliauskas.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad svarbu neskubėti. Būtent tai dažnai tampa ir itin brangių eismo įvykių priežastimi – štai kaltininkė išvažiavo į priešingą eismo pusę ir trenkėsi į vilkiko kairės pusės šoną, nubraukė puspriekabę ir po kontakto atsitrenkė į dar vieną sunkiasvorę transporto priemonę – tuomet žala siekė beveik 42,5 tūkst. eurų. Kitas atvejis įvertintas 32 tūkst. eurų – automobilis įvažiavo į kelkraštyje sustojusią transporto priemonę su įjungtu avariniu signalu.

„Neviršykite leistino greičio, laikykitės saugaus atstumo iki kitų transporto priemonių ir nedarykite staigių veiksmų. Taip pat jauniems vairuotojams nereikėtų pervertinti savo jėgų, o turintiems daugiau patirties – būti tolerantiškiems, visada rodyti posūkio signalus. Esant tinkamai vairavimo kultūrai keliuose, neabejoju, dalies eismo įvykių galima išvengti“, – neabejoja ERGO atstovas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vairavimas šąlant: ypatingo atidumo reikia stabdant ir važiuojant tiltais
  2. Didmiesčių gyventojai turi ruoštis eismo spūstims: grįžta studentai
  3. Ilgapirščių taikinys – automobiliai
  4. Dešiniavairiai automobiliai turės atitikti specialius reikalavimus
  5. Draudikai įvardijo, kokie automobiliai labiausiai domina ilgapirščius
  6. Draudikai: avarijų skaičius grįžta į prieš karantiną buvusį lygį
  7. Automobiliai dažniausiai apdaužomi 3 ir 6 valandą ryto
  8. Ar visi automobiliai numirėliai patenka pas atliekų tvarkytojus?
  9. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  10. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  11. Jei automobilis ima slysti šlapiame kelyje
  12. Plikledis jau pridarė nemažai nuostolių
  13. Kada ir kaip kelyje bendrauti šviesomis?
  14. Žvėrys kelią gali pastoti ir didmiesčių gatvėse
  15. Apgadinote daiktą – pildykite deklaraciją

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vilnius
Lietuvoje

Prisiregistravusiems gyventojams Vilnius siūlys iki 1000 Eur per dvejus metus

2025 09 24
Margarita Robles Fernandes ir Dovilė Šakalienė
Lietuvoje

Šiauliuose lankosi Ispanijos gynybos ministrė

2025 09 24
Ukrainos vėliava
Lietuvoje

Laikinoji apsauga ukrainiečiams pratęsta iki 2027 m. kovo 4 d.

2025 09 24
Česlovo Radzinausko tiltas
Lietuvoje

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

2025 09 24
Vyriausybė
Lietuvoje

Vyriausybė pritarė lankstesnėms scenos meno kūrėjų darbo sutartims

2025 09 24
Kultūros ministerija
Lietuvoje

A. Zuokas siūlo „išpirkti“ kultūros ministro postą iš „Nemuno aušros“

2025 09 24
Lėktuvas
Lietuvoje

„Norwegian“ lėktuvai skraidys tarp Palangos oro uosto ir Bergeno

2025 09 24
Vaikai
Lietuvoje

Ką žinoti, jei už vaiko būrelį norite mokėti mažiau?

2025 09 24

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Skirmantas apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • +++ apie Prezidentas kreipėsi į pasaulio lyderius
  • skt. apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • skt. apie K. Urba. Mezolito baltai (II)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prisiregistravusiems gyventojams Vilnius siūlys iki 1000 Eur per dvejus metus
  • Šiauliuose lankosi Ispanijos gynybos ministrė
  • Laikinoji apsauga ukrainiečiams pratęsta iki 2027 m. kovo 4 d.
  • Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

Kiti Straipsniai

Česlovo Radzinausko tiltas

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

2025 09 24
Automobilis

Suklastota rida – ne šiaip formalumas

2025 09 21
Greičio matuoklis

Išradingumas nepadės išvengti ir atsakomybės už greičio viršijimą

2025 09 20
Nelaimė dviratis

Rudeniniai pavojai už dviračio vairo

2025 09 20
J. Basanavičiaus gatvė

Sostinėje jau atlaisvinta sankryža su Pylimo gatve

2025 09 19
Eismo ribojimai

Šilutės plente pradedami atnaujinimo darbai

2025 09 18
Kelio darbai

Eismo saugumui „Kelių priežiūra“ diegia naujausias priemones

2025 09 18
Kelio darbai

Prasideda kelio Lapiakalnis–Abromiškės–Žebertonys atnaujinimas

2025 09 17
Tarandė

Tarandės tunelio statybos darbai įsibėgėjo

2025 09 16
„Swedbank Vilniaus maratonas“

Savaitgalį Vilniuje vyks didžiausias šalies maratonas

2025 09 12

Skaitytojų nuomonės:

  • Skirmantas apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • +++ apie Prezidentas kreipėsi į pasaulio lyderius
  • skt. apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • skt. apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Prezidentas susitiko su Lietuvos diplomatais

Prezidentas susitiko su Lietuvos diplomatais

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai