Ketvirtadienis, 30 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Įvairenybės

Remontuoti įdaužas ar keisti automobilio stiklą?

www.alkas.lt
2022-02-20 09:34:30
0
Automobilis | pixabay.com nuotr.

Automobilis | pixabay.com nuotr.

Keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos ant kelių likęs barstymo mišinys pridaro žalos vairuotojams – sukelia automobilio stiklo pažeidimus.

Automobilių stiklų priežiūros specialistai pabrėžia, kad nutirpus sniegui vairuotojų, besikreipiančių dėl stiklo įdaužų, skaičius išauga kelis kartus. Draudikai atkreipia dėmesį, kad stiklo pažeidimai yra vieni dažniausiai pasitaikančių draudžiamųjų įvykių automobilių draudime.

„Pavasarėjant daugėja draudžiamųjų įvykių, kai akmenukai, atskrieję į transporto priemonės stiklą, jį pažeidžia ir suformuoja įdaužas. Tokie atvejai fiksuojami važiuojant ne tik žvyruota kelio danga, bet ir asfaltu, kuris po žiemos nutirpus sniegui aptrupa, o jo smulkios dalelės tampa sezonine rizika vairuotojams“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Nors daugelį stiklo įdaužų, pasak V. Katilienės, galima suremontuoti specialiomis priemonėmis, kartais vienintelė liekanti išeitis – priekinio stiklo keitimas. Ji atkreipia dėmesį, kad pastarasis pasirinkimas yra tūkstančius kartų didesnė našta aplinkai.

„Gjensidige“ duomenimis, praėjusiais metais penktadalį visų kasko draudimo žalų atvejų sudarė stiklo pažeidimai. Iš viso išmokėta 734 tūkst. eurų, o vidutinė draudimo išmoka už pažeistą stiklą sudarė 394 eurus. Stiklo remontą ar jo keitimą atlygina kasko draudimas.

Draudimo bendrovės užsakymu „NielsenIQ“ atlikta apklausa parodė, kad tik 15 proc. Lietuvos vairuotojų skiria dėmesį stiklų priežiūrai.

Įdaužų sezonas jau prasidėjo

Automobilių stiklus tvarkančios ir jų priežiūra užsiimančios įmonės „Carglass®“ generalinis direktorius Jurijus Končaninas teigia, kad vos tik nutirpus sniegui, jo įmonės paslaugų prireikė kelioms dešimtims vairuotojų. Bendrovės duomenimis, praėjusiais metais trečdalį visų kreipimųsi dėl priekinio stiklo sudarė įdaužų remontas.

„Net 90 proc. visų skilimo atvejų atsiranda dėl akmenuko, atskriejusio į stiklą. Tai – dažniausia priekinių stiklų skilimo priežastis. Pažeidimo vietoje susidaro įvarža, tuomet stiklas gali skilti net dėl silpniausios vibracijos: važiuojant per duobes, greitį ribojantį kalnelį ar atsitrenkus į šaligatvio kraštą. Jei įdauža atsiranda pačioje svarbiausioje vairuotojo matomumo zonoje, šis pažeidimas didina eismo nelaimės riziką”, – sako J. Končaninas.

Jeigu akmenukas pataikė į stiklą, geriausia, pasak specialisto, ką tik atsiradusią įdaužą užklijuoti skaidriu lipduku, kad į ją nepatektų purvo. „Tuomet, ilgai neatidėliojant, reikėtų kreiptis į specializuotą stiklų remonto bendrovę. Stengiamės suremontuoti kuo daugiau įdaužų, tačiau dažnai susiduriame su tuo, kai to padaryti neįmanoma dėl techninių priežasčių arba dėl automobilių gamintojų naudojamų moderniųjų technologijų – stikle integruotų vaizdo kamerų ar auto rodmenų projekcijos“, – pasakoja automobilių stiklų remonto ir jų priežiūros įmonės vadovas.

Remontas – tvaresnis pasirinkimas

J .Končaninas atkreipia dėmesį, jog remontas yra aplinkai draugiškesnis pasirinkimas, negu stiklo keitimas. „Įdaužų remonto ir stiklo keitimo poveikis aplinkai skiriasi kelis tūkstančius kartų. Kai įmanoma, pirmiausia remontuojame automobilio stiklo įdaužas, visą stiklą keičiame tik esant būtinybei. Visus pažeistus priekinius (laminuotus) stiklus po keitimo atiduodame perdirbti,“ – kalba specialistas.

Jo teigimu, stiklas suyra per 900–1000 metų, todėl remontuojant automobilių stiklą sumažinamas CO2 pėdsakas, kuris būtų išmestas į atmosferą gaminant naują transporto priemonės dalį. „Remontuojant sunaudojama mažiau išteklių, medžiagų ir energijos nei stiklo keitimo atveju“, – pabrėžia „Carglass ®“ vadovas.

Pasak jo, suremontavus įdaužą, stiklas pasižymi tokiomis pat techninėmis savybės, kaip ir sveikas stiklas, o įdaužos vieta daugeliu atveju tampa beveik neįžiūrima.

Kada automobilio stiklo įdaužą galima remontuoti:

1.     Įdauža yra mažiausiai 6 centimetrų atstumu nuo stiklo krašto.

2.     Įdaužos dydis kartu su įtrūkiais yra ne didesnis kaip dviejų eurų moneta.

3.     Įdauža nepatenka į vairuotojo regos lauką.

4.     Įdauža nėra pagalbinių sistemų – prie stiklo pritvirtintų jutiklių ar kamerų – veikimo zonoje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Penktadalis didmiesčių gyventojų nevairuoja automobilio
  2. Prieš kelionę nepamirškite tinkamai nuvalyti automobilio
  3. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  4. Kokių priemonių imtis užšalus automobilio durelėms ar langams?
  5. Draudikai primena, kur nederėtų statyti automobilio
  6. Kokiomis automobilio dalimis pasirūpinti svarbiausia belaukiant žiemos
  7. Žiemines padangas keisti į vasarines dar ankstoka
  8. Ketvirtadalis Lietuvos žmonių neturi automobilio, vis didesnę paklausą įgyja paspirtukai
  9. Karantino taisyklės vairuotojams: žieminės padangos tiks, dygliuotąsias – geriau keisti
  10. Ką daryti, kad Jūsų automobilio nesugraužtų rūdys
  11. Tamsiuoju metų laiku – ypatingas dėmesys automobilių stiklų švarai
  12. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  13. Su dygliuotomis padangomis bus galima važinėti ilgiau
  14. Jei automobilis ima slysti šlapiame kelyje
  15. Nepastebima kliūtis vairuotojams – juodasis ledas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.

Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje

2023 03 27
Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.

Daugelį vairuotojų erzina keleivių patarimai

2023 03 26
Šuo | pixabay.com nuotr.

Gyvūnų padarytų žalų skaičius auga

2023 03 25
Laukiama pasiūlymų „Via Baltica“ projektams

Tvarkomas viadukas nuo Vilniaus į Trakus

2023 03 24
Kodėl dažnai praverčia automobilių nuoma? | freepik.com nuotr.

Kodėl dažnai praverčia automobilių nuoma?

2023 03 23
Kavos aparatas | pixabay.com nuotr.

Dažniausi prasimanymai apie kavos aparatus

2023 03 22
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

KET galioja dviratininkams ir paspirtukininkams

2023 03 21
Automobilių sąvartynas | am.lrv.lt nuotr.

AAD primena reikalavimus automobilių ardytojams

2023 03 20
Automobilių statymas | pixabay.com, Jarmoluk nuotr.

Požeminėse aikštelėse taip pat galioja taisyklės

2023 03 19
Ugnis | pixabay.com., Alexas Fotos nuotr.

Į vasarnamius sugrįžta ir… gaisrai

2023 03 19
Rodyti daugiau

Naujienos

Memorandumo pasirašymas | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus

2023 03 30
VMI nuotr.
Lietuvoje

Būtina deklaruoti ir užsienyje gautas pajamas

2023 03 30
ltou.lt vizualizacija
Lietuvoje

Kauno oro uosto laukia pokyčiai

2023 03 30
Sporto aikštynai | vilnius.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje bus atnaujintas 21 stadionas

2023 03 30
Morgana Danielė | lrs.lt nuotr.
Lietuvoje

Morgana Danielė išsaugojo kėdę Seime

2023 03 30
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Griežtinama atsakomybė už sankcijų pažeidimus

2023 03 30
Moksleiviai įprato plauti rankas, bet neramina pavojingos bakterijos ant kompiuterio klaviatūros
Lietuvoje

Pataisos padės kovoti su internetiniais sukčiais

2023 03 30
Autobusas | sumin.lt nuotr.
Lietuvoje

Prezidentas patvirtino pakyčius keleivių vežėjams

2023 03 30
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Pajūrietis apie Kai kurie vaikai nėra buvę miške
  • Pala - apie Kai kurie vaikai nėra buvę miške
  • Pajūrietis apie Kai kurie vaikai nėra buvę miške
  • Klausimėlis apie Siūloma riboti LRT direktoriaus kadencijas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • „Aktualioji istorija“: Dainava prieš 770 metų ir dabar – ar galima tapatinti?
  • Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus
  • Būtina deklaruoti ir užsienyje gautas pajamas
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje

by Ditė Česėkaitė
2023 03 27
0
Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.

Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir...

Skaityti toliau

Daugelį vairuotojų erzina keleivių patarimai

by Ditė Česėkaitė
2023 03 26
0
Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.

Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir...

Skaityti toliau

Gyvūnų padarytų žalų skaičius auga

by Ditė Česėkaitė
2023 03 25
2
Šuo | pixabay.com nuotr.

Net ir draugiškiausias augintinis gali sukelti nemenkų problemų savo šeimininkams – pasitaiko, kad gyvūnai sužaloja svetimus žmones ar apgadina bei...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Pajūrietis apie Kai kurie vaikai nėra buvę miške
  • Pala - apie Kai kurie vaikai nėra buvę miške
  • Pajūrietis apie Kai kurie vaikai nėra buvę miške
  • Klausimėlis apie Siūloma riboti LRT direktoriaus kadencijas
  • Rimgaudas apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
Kitas straipsnis
Seimas leido kurti Elektros energijos kaupimo įrenginių sistemą

Gyventojai pasisako už žaliąją elektrą

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai