Prasta buriavimo ir laivybos infrastruktūra vadinamojoje Neptūno įlankoje jau greitai taps praeitimi.
Metų pradžioje prasidėjo pirmasis teritorijos atnaujinimo žingsnis – vežami prieplaukai skirti pontonai, prie kurių jau šią vasarą galės švartuotis keli šimtai laivelių.
Ateityje šį Kauno marių uostą žadama atnaujinti iš esmės, jį paverčiant prieinamu traukos centru visiems gyventojams.
Neišnaudotos galimybės laivybai
„Ilgą laiką dėmesio stokojusi Kauno marių įlanka pasitinka pirmuosius rimtus pokyčius. Netrukus čia iškils šiuolaikiškas uostas. Iki metų vidurio įrengsime naują pontoninę prieplauką.
Ne paslaptis, kad anksčiau ši miesto erdvė atrodė gana chaotiška, buvo nemažai savivalės. Parengtas teritorijos sutvarkymo planas ateityje užtikrins vienodas sąlygas visiems.
Užbaigę pirmąjį darbų žingsnį, toliau tvarkysime krantines. Norime sudaryti geras sąlygas jaunųjų buriuotojų ugdymui.
Atgyjantis uostas turi galimybių tapti visiems prieinamu traukos centru ir puikia vieta vandens pramogų mėgėjams.
Prasidedantys pokyčiai pasitarnaus tiek pramoginei, tiek ir keleivinei laivybai. Tikiu, kad ateityje visa tai dar labiau sustiprins projektuojamas šliuzas ties Kauno hidroelektrine“, – sakė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Praėjusiais metais savivaldybė paskelbė tarptautinį viešąjį pirkimą pontoninėms prieplaukoms įsigyti bei įrengti. Varžytuves laimėjo ir darbus atlikti įsipareigojo Estijos bendrovė „Top Marine Infra OÜ“.
Iš viso į krantinę bus atvežta kone pusšimtis specialių betoninių pontonų. Pirmosios po 12 tonų sveriančios laivybai skirtos infrastruktūros dalys jau pasiekė įlanką.
Sąlygos buriuotojų ugdymui
Pagal projektą naujosios laivų laikymo vietos taip pat turės vadinamuosius švartavimosi pirštus ir serviso kolonėlę, nuo kurios į prisišvartavusius laivus bus teikiama elektra bei vanduo. Po atnaujinimo darbų vien šioje priekrantėje tilps iki 200 laivų.
„Pokyčiai pasitarnaus ne tik pramoginei ar keleivinei laivybai, bet ir vaikų užimtumui bei neformaliam ugdymui. Neptūno įlankoje taip pat numatytas vaikų buriavimui skirtas pastatas ir kokybiškos, sutvarkytos erdvės jaunųjų sportininkų užsiėmimams.
Šiltuoju metų laiku mokiniai saugiai patektų į marias atskiru taku, o žiemą mokytųsi teorijos ir palaikytų fizinę formą naujoviškose patalpose su sporto sale, persirengimo kambariais ir kita reikalinga infrastruktūra“, – teigė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.
Artėja dar daugiau pokyčių
Ateityje žadama sudaryti reikiamas sąlygas patogiam laivų transportavimui tiek šiltuoju, tiek ir šaltuoju metų laiku, ko iki šiol uoste nebuvo. Tam numatyta tvirtinti krantinę.
Tolesniuose žingsniuose laukia elingų statybos, slipo įrengimas patogiam laivų nuleidimui bei iškėlimui iš vandens, kapitonatas ir net laivų remonto dirbtuvės, kuriomis naudotųsi vandens transporto priemonių savininkai.
Projekte yra ir laisvalaikio parko įrengimas gyventojams, mėgstantiems ramų poilsį ir pasivaikščiojimą vaizdingose Kauno marių įlankos vietovėse.
Skaičiuojama, kad iš trijų žingsnių susidedančio uosto atnaujinimas kainuotų apie 10 mln. eurų. Jo įgyvendinimui greta miesto skiriamų lėšų bus siekiama pritraukti ir fondų finansavimą.